Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Entrepreneurship is a powerful stimulus for economic growth and creation of employment. It is entrepreneurship that develops new markets, creates firms, working places, and skills. Its contribution to competitiveness and innovation is a crucial factor for achieving the European Policy objectives. In general, potential entrepreneurs face a number of challenges: education does not provide the appropriate basis for starting a new business; credits and loans are much harder to get; difficulties arise when one wants to transfer ownership to business; people fear from failure, and tedious administration procedures can discourage entrepreneurs. Even culture itself does not encourage entrepreneurship. It does not provide sufficient grounds for recognition and reward and it does not popularize examples of successful entrepreneurs, who create new working places. For entrepreneurship to become a driving force of economic growth in the Northwestern Region of Bulgaria, culture needs a permanent change. Entrepreneurship can become an attractive alternative in the poorest and least economically developed region in the EU, only when more efforts are put into its development. In this context, this project foresees a number of initiatives to promote self-employment: - information and motivation for the development of self-employment; - training people (employed and unemployed, including young people), who are willing to start their own business; - provision of training and consulting services that would help the target groups develop entrepreneurship ideas, acquire and improve the skills needed for the management of business and transform their business ideas into viable plans for the realization of a real business.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество.: Основните цели на дейността са: - Да се предостави информация на потенциалните участници за възможностите, които предоставя проекта; те да бъдат мотивирани за включване и активно участие в проектните дейности; - Да се популяризират като пример за подражание успелите предприемачи, които създават работни места и доходи, за да стане предприемачеството привлекателна алтернатива и движеща сила за икономически растеж в Северозападна България; - Да се формира позитивно и активно отношение у представителите на местни институции и организации. В тази връзка в проектното предложение се предвиждат инициативи за информиране и представяне на възможностите за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество, включващи: 1. Провеждане на Информационна кампания „Вдъхновявам, Създавам, Развивам.”, обхващаща: 1.1 Информационни дни – предвижда се провеждането на десет Информационни дни, от които пет в областни градове – Видин, Враца, Монтана, Ловеч и Плевен, както и в пет общински центъра, определени на база географско разположение и брой население, а именно: Берковица /област Монтана/, Оряхово /област Враца/, Луковит /област Ловеч/, Кнежа /област Плевен/ и Никопол /област Плевен/. Информационните дни ще осъществят среща на експертите, отговарящи за изпълнението на дейността, с максимално широк кръг от потенциални представители на целевите групи. Те ще бъдат организирани на централно място на градския площад, като ще бъде разположена шатра, рекламен флаг, тип „крило” – 2 бр. и информационен банер; ще бъдат изготвени и раздадени информационни материали. 1.2 Дискусионни форуми - те дават възможност за тематични анализи, обсъждане на въпроси и предизвикателства, възникнали в хода на информационната кампания, за обмяна на различни гледни точки и задълбочен диалог между представители на целевите групи и заинтересованите страни. Тези форуми ще бъдат посветени на предприемачеството, като алтернатива и просперитет за Северозападна България, на тях ще се представят добри практики от България и ЕС. В дискусиите ще бъдат привлечени реални предприемачи, които да представят своя опит, в това число и по изпълнение на проекти с европейско финансиране. Ще бъдат организирани 10 дискусионни форуми, от които пет в областните градове – Видин, Враца, Монтана, Ловеч и Плевен, както и в пет общински центъра, определени на база заявения интерес от предходните събития. Времетраене: поне 4 часа за всеки форум. Ще се развие неформална мрежа за разпространение на информация, идентифициране и активиране на представители на целевите групи, ще се подобри достъпът им до услугите, предлагани в рамките на проекта. 1.3 Информационна кампания в интернет – Активна информационна кампания „Вдъхновявам, Създавам, Развивам” ще се проведе и в интернет пространството чрез създаден профил на проекта във Facebook и съобщения за многократно препращане по електронна поща. 2. Формиране и развитие на местна мрежа за идентифициране, достигане, информиране, мотивиране и подпомагане на представители на целевите групи за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. Ще бъде сключено споразумение за сътрудничество и обмен на информация с ДБТ, Общински администрации, Кметове, НПО и Читалища. Ще се отправи писмено искане за предоставяне на информация по име, адрес, телефон за контакт и дата на раждане към съответните държавни и общински органи за потенциални представители на целевите групи. След обработка на постъпилата информация ще се изготви база данни на потенциалните участници, като екип от експерти ще проведе скрининг на всички лица, включени в базата данни по телефон и чрез посещение на адрес. При скринингът ще се попълва стандартизирана анкетна карта и премине тримодулен тест „ДНК на предприемача”. В резултат на провеждане на скрининга ще бъде изготвен дълъг списък с идентифицирани представители на целевите групи, които са потенциални предприемачи, на база на което ще бъдат насочени към участие по Дейност 2 и 3. 34 264.60 0.00
Предоставяне на специализирани обучения за развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения за разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност.: Основна цел на дейността е придобиване на предприемачески, управленски и бизнес умения с чисто практическо приложение, като ще бъде приложена обучителна програма, водеща до придобиване на практически приложими знания и умения. Ще бъде проведен Курс „Управление на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество” с времетраене: 60 лекторски часа по 45 минути (ЛЧ), от които: 25 ЛЧ теория и 35 ЛЧ практика. Обучението ще бъде интерактивно чрез активно участие на обучаемите при създадена благоприятна обучителна среда, осигурена с модерни технически средства и подходящи учебни помагала и материали. Брой участници в група: 5 броя лица, тъй като хората имат различни интереси и способности, ръководителят на обучението много внимателно трябва да вникне в интересите и стремежите на участниците преди самото провеждане на обучението. Работа с по-малък брой участници (5 бр.) дава предпоставка за активност, интерактивност и изграждане на лични връзки в самата учебна група. Именно засилената активност и групова цялост са факторите, които допринасят за качествено обучение. При приключване на курса, полагане на тест и решаване на практическа задача ще бъде издадено Удостоверение за професионално обучение, за завършване на курс „Управление на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество” – 60 ЛЧ, по част от професия „Сътрудник в малък и среден бизнес”, специалност „Малък и среден бизнес”. Учебната програма включва девет Учебни модули, както следва: 1.„Вие като предприемач” – практика – 2 ЛЧ. Самоопознаване и самопредставяне. Предприемачество и предприемачески дух. Играта „Спаси мен” и упражнение „Къщата”. 2.„Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план” – теория – 2 ЛЧ; практика – 10 ЛЧ. Същност и значение на БП. Изготвяне и представяне на БП. Маркетингова организация и стратегия. Финансиране и инвестиране. Анализ на икономическите показатели. 3.„Форми на търговска дейност” – теория – 3 ЛЧ. Търговско право. Понятие за търговец и търговско предприятие. Видове търговци и търговски сделки. 4.„Персонал, правни отговорности и застраховка” – теория – 2 ЛЧ. Индивидуално трудово поведение. Трудово законодателство. ЗБУТ. 5.„Финансово планиране” – теория – 5 ЛЧ; практика – 5 ЛЧ. Същност на финансите и финансовото управление на фирмата. Функции и задачи на финансовия мениджър. Активи и пасиви, приходи и разходи на фирмата. Финансови съотношения /коефициенти/ във фирмата. 6.„Капитал и видове източници” – теория – 3 ЛЧ. Същност на капитала, източници, емисия и пласмент на акции. Капиталова структура и възможности за нейното оптимизиране. Инвестициране и ефективност на капитала на фирмата. 7.„Стартиране на бизнеса” – теория – 5 ЛЧ; практика – 10 ЛЧ. Икономическа роля на дребния бизнес. Институционална подкрепа за предприемачество. Решение за стартиране на собствен бизнес, поставяне на цели. Финансиране на предприемаческа дейност. Жизнен цикъл на предприятието. 8.„Мерки за развитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност” - теория – 5 ЛЧ. Ще бъдат представени специфичните мерки, насочени към опазването на околната среда и подкрепа за зелен растеж, а също така и интегриране на изискванията за опазване на околната среда, ресурсната ефективност, смекчаването на изменението на климата и адаптацията към него, устойчивостта на природни бедствия, както и превенцията и управлението на риска. 9.„Нови схващания: предприемачите като примери за подражание” - практика – 8 ЛЧ. Важен елемент за промяната на предприемаческата култура е промяната в отношението към предприемачите посредством практическа и положителна информация относно постиженията на предприемачите, тяхното значение за обществото и възможностите за кариерно развитие чрез създаване на нови предприятия. Ще бъдат представени редица „Добри предприемачески практики”, което ще доведе до увеличаване на тяхната популярност като пример за подражание и ще се вземе под внимание разнообразието на предприемачески профили и пътища към успеха. 98 932.00 0.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка на самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа.: Основната цел на дейността е насочена към насърчаване стартирането на проекти за развиване на самостоятелна стопанска дейност и подпомагане на безработни, неактивни и заети лица, в т.ч. младежи и жени с ясна идея за започване на стопанска дейност, чрез ползването на специализирани консултантски услуги. Ще бъдат предоставени качествени консултантски услуги за подготовка на самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа, в т.ч.: - консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, подготовка на бизнес планове от лицата; - консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти от ОПРЧР. Кандидатът разполага с високо квалифициран екип от експерти с богат опит за предоставяне на такъв тип услуги при работа с новостартирали предприятия, придобит от изпълнението на Договор №198/06.11.2013 г. за обособена позиция №7, по проект "Подкрепа за предприемчивите българи-Компонент III"- ОПРЧР2007-2013, като ще бъде осигурена адекватна подкрепа и техническо осигуряване на екипа от консултанти. Експертите ще бъдат подпомагани за всички дейности, от които ще имат нужда, за да могат да се съсредоточат върху изпълнението на първичните си задължения по проекта. На база натрупания практически опит се установи, че качествени и задълбочени консултантски услуги се предоставят при работа "лице в лице", тъй като отделните индивиди имат различни интереси, способности, образование и професионална квалификация и натрупан практически опит, като експертът много внимателно ще вникне в интересите и стремежите на кандидат-предприемачите и техните бизнес идеи. Затова се предвижда провеждането и на индивидуални консултации по 40 часа, които ще започнат след преминаването на специализираното обучение по Дейност 2. На всеки участник ще се изготви индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа, който при настъпване на промяна ще бъде актуализиран. Индикативен обхват на консултантските услуги, свързан с: 1. Анализ на пазара на бъдещата самостоятелна дейност, включващ анализ на следните фактори: - очаквани пазарни дялове; - дефиниране на продуктови пазари; анализ на потенциални потребители; - конкуренти и конкурентни цени; - нормативна уредба, свързана с дейността, данъчно облагане; - ценова политика; - външни влияния на дейността. 2. Преценка на финансовите и човешките ресурси, включваща: - характеристика - численост, длъжностна и квалификационна структура; - план на потребностите и/или повишаване на квалификацията, вкл. необходимите разходи; - мотивация, заплащане и стимулиране на персонала. 3. Подготовка за начален счетоводен пакет, който ще включва анализ относно необходимите модули в пакета. 4. Подготовка на маркетингова стратегия, включваща: - разработка и развитие на продуктите; - управление на взаимоотношенията с клиентите; - определяне на маркетингови цели на фирмата; - определяне избора на целеви пазарни сегменти; - позициониране на търговската марка; - тенденции в развитието на пазара; - средносрочни и дългосрочни цели;- промоции и реклама и др.; 5. Консултации във връзка с изискванията на националното законодателство и европейските норми в конкретната област, като участниците ще бъдат консултирани относно нормативните изисквания, свързани с производството и разпространението на продуктите, трудово право, търговско и облигационно право и други юридически въпроси, възникващи в процеса на дейността. 6. Запознаване с начините на търсене и получаване на финансиране от различни кредитни институции и оперативни програми, като се анализира необходимостта от финансиране, свързани с упражняване и развитие на дейността, както и ще бъдат предложени механизми за финансиране. Консултациите ще бъдат извършени въз основа на най-добрите практики в съответната област. 179 008.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).