Допълнително обучение на ученици от маргинализираните общности, вкл. роми, за преодоляване на образователни трудности.: Дейността предвижда сформиране на 1 (една) група от 15 ученици от начален етап, за допълнителни занимания и подготовка по учебни предмети и запълване на пропуски при усвояване на учебния материал. В рамките на 3 астрономически часа (4х45 мин.) седмично учениците ще работят в посока на запълване на пропуски в знанията по български език, математика, в посока подобряване на резултатите и успеха им в училище, което е предпоставка за преодоляване на отпадането им от образователната система. Целта на дейността е: с допълнителните занимания да се осъществява привличане и задържане в училище и превенция на ранно напускане на образователната система. Акцент в заниманията на учениците ще бъде поставен върху български език, математика и междупредметни връзки. Дейността ще се реализира в рамките на две учебни години. Групата ще се води от начален учител от училището, който добре познава особеностите на учениците и културните традиции на етносите. Ще бъде разработена годишна и седмична програма с максимален брой часове за седмица- 3 часа. Дейността ще създаде условия за преодоляване на системни пропуски и/или актуализация на учебния материал, гарант за пълноценна социализация и образователна интеграция на учениците от етническите малцинства. Учениците от целевата група ще имат портфолиа, които ще отразяват напредъка им. Родителите ще бъдат ангажирани в заниманията. В края на всяка учебна година учениците ще участват в състезание „Знам и мога”, включващо въпроси от изучавания материал. Предвиден е награден фонд за учениците: за всяка година, за всеки ученик – награда- 1-ва год. 15 бр.образователни игри, 2-ра год. -15 бр. „Голяма книга: История на България в приказки и разкази” (или еквивалент). Участниците в групата ще се включат активно в организираните училищни и общински изяви по проекта – изложби, конкурси, екологични инициативи и др. |
8 061.80
|
9 370.13
|
Насърчаване общуването и съвместните изяви между ученици от маргинализирани и немаргинализирани групи, чрез създаване на клубове по интереси, насочени към повишаване на мотивацията за включване в учебния процес, съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етнически малцинства и техните връстници в интеркултурна среда.: Дейността е насочена към развитие потенциала на ученици от ромски произход и/или от маргинализирани общности и техните връстници и към съхраняване и развиване на културната идентичност, чрез създаване на 5 клуба по интереси. Атрактивните часове ще насърчават децата да развиват дарбите си, създавайки чувство на принадлежност към училището. Партньорството с родителите ще улесни диалога с учениците и ще спомогне за изграждане на позитивна атмосфера. Ще се създадат следните клубове:
-„Театър на приказките” с 15 ученици от начален етап, които ще пресъздават образи на герои в драматизации на приказки. Театърът е част от механизъм за прилагане на иновативни подходи за работа в мултикултурна среда. Цел: обогатяване речника на българския език и развиване на паметта и въображението. През 1-та год. ще се организира „Читателска щафета” с родители, награди- читателски дневници. През 2-та год. ще представят свои проекти–книжки с илюстрации и герои. Награден фонд – „Детски атлас на Европа”. Децата ще представят пред връстници две „постановки” на куклен театър.
- „ С Червеногушка на училище и сред природата”–15 ученици от начален етап. Цел: запознаване с богатството и разнообразието на природата и изграждане на активна позиция за опазването й. Иновативен подход – чрез приятелство със защитената птица Червеногушка, ще се осъществят дейности – в училище и сред природата - наблюдение, описание, сравняване, опити. Ще се стимулират техните интереси и ще се осъществи екологично възпитание. За постигане на целите, за по-качествено обучение и нагледност, учениците ще работят самостоятелно с лаптопи и интерактивна дъска и ще придобият дигитални умения. В заниманията ще се включват и родители и ще се постигне ефект, по отношение на образователната интеграция на ромските деца. През седмицата на Земята, учениците ще участват в екоинициативи - засаждане стайни растения, създаване екокът в двора на училището, почистване брега на река Дунав. Предвиден е награден фонд.
-„Млад биолог” –15 ученици от 5-7 клас, които ще се запознаят с видовото биоразнообразие на Земята. Чрез занимания и беседи сред природата, учениците ще придобият знания за опазване и съхраняване на природни обекти и запазване на екологичното равновесие. Учениците ще ползват интерактивна дъска, енциклопедии, табла, модели на животни, растения и др. В края на 1-та год. ще проведат тематично състезание, а в края на 2-та – ще представят ученически проекти пред родители. Предвидени са награди. Групата ще участва активно във всички организирани инициативи и мероприятия по проекта. Младите биолози ще организират озеленяване на класните стаи. За целта ще се закупят керамични саксии, стайни растения и торфена смес.
- „Любопитковци”- 15 ученици от 5-7 клас. Цел:обогатяване знанията за природата, чрез занимания в изследователска и забавна среда, с акцент върху химия и физика. За стимулиране на техните интереси, за качествено обучение ще допринесе използването на интерактивна дъска. Учениците ще работят по проекти и ще използват лаптопи. Учениците ще участват с родители в създаването на екокът в двора на училището и ще озеленят класните стаи. Ще се включат в училищните инициативи през седмицата на Земята. За награди, в края на всяка година, ще получат образователни игри.
-„Занаяти на етносите” 15 ученици от 5-7 клас. Цел: изучаване и взаимно опознаване на култура, бит, традиции и обичаи на етносите, в т.ч. на ромите. Тематичната програма ще бъде обвързана с изучваните предмети. Учениците ще преоткриват геометрични фигури и ще приложат знания и умения свързани с математика, история, български език, технологии, изобразително изкуство. Всяка година ще се организират изложби със създадените от тях предмети и сувенири, както и възстановки и сценки на традиционните занаяти на етносите в Занаятчийска чаршия. За целта учениците ще се облекат с български народни и ромски носии. За практическите дейности ще се закупят подходящи материали. Годишни награди –стерео слушалки и рамки за снимки. |
55 388.21
|
53 384.89
|
Насърчаване на общуването и съвместни изяви между ученици от маргинализирани и немаргинализирани групи, обучаващи се в клубовете по интереси (вкл. през летните месеци): Дейността включва комплекс от инициативи, насочени към насърчаване участието на учениците от клубовете, в които се изявяват в мултикултурна среда.
1/ Организиране междуклубни изяви и състезания под мотото: Ден на театъра, Ден на толерантността, Ден на Земята, Ден на екологията, Ден на четенето. Предвижда се награден фонд – енциклопедии.
2/ Участие в общоградски мероприятия и изяви:
-Коледа – конкурс за най-красива картичка и суровачка
-1 март – конкурс за мартеници. Изработване на мартеници и даряването им на деца и възрастни, ползващи социални услуги;
-Часът на Земята – участие във факелно шествие
-Великден – боядисване на яйца, изложба на великденски яйца, картички и сувенири
-8 април – Международен ден на ромите
В изявите ще вземат участие ученици от клубните форми, с цел създаване условия за изява и насърчаване общуването им в среда извън училище. Предвижда се инициативите да имат повторяемост за двете учебни години, през които ще се реализира проекта, а след това да вземат място в културния календар на училището, с което ще се създадат условия за устойчивост на проекта. За провеждането на инициативите ще бъдат осигурени материали и награден фонд, луксозни енциклопедии и книги на изявилите се участници на стойност 865,20лв.
3/ Организиране на екскурзии и зелени училища с познавателна цел:
3.1/ През 2-рата година: еднодневни екскурзии - 3 клуба- Лом-София-Зоологическа градина-Патиланци – 3х15 уч.х 66,00лв.= 2 970,00лв.
и 3 клуба – Лом- София-Музейко-Военно-историческия музей –Лом- 1 ден.- 3х45 уч. х 70,00лв. = 3 150,00лв.
Общо за екскурзии – 6120,00лв.
3.2/ Зелени училища през 2-та година -3 нощувки в „Екохотел „Здравец” с аниматор – 3 клуба - 3х15уч.х 245,00лв.= 11025,00лв.
и Зелено училище в Спа-хотел „Елеганс” с.Огняново - 3 нощувки с аниматор – 3 клуба -3 х 15 уч.х 275,00лв.= 12 375,00лв.
Общо за зелени училища – 23 400,00 лв..
Общо разходи за организиране и провеждане на мероприятия за лицата от целевите групи - 29 520,00 лв. (с ДДС)
|
30 865.20
|
17 145.00
|
Взаимодействие с родителите, вкл. и родители/настойници на деца от маргинализирани общности, включени в проекта: Дейността предвижда инициативи, насочени към засилване партньорството с родителите, основано на взаимно доверие и активното им участие в училищния живот.
Училището и родителите заедно споделят отговорностите за социализацията на децата. Родителите ще участват в заниманията на различните клубове, в които се обучават техните деца. Чрез партньорството с родители/настойници на деца от маргинализирани общности, вкл. и роми, ще се постигне най-високата степен на ефективност при създаване на условия за качествено образование, по пътя на интеграцията и модернизиране на учебната среда. Реализирането на дейността ще засили доверието между родители от маргинализирани и немаргинализирани групи. В Деня на спорта през 1-та година ще се организира велопоход до близка местност, с игри на толерантността. Участници – деца от клубовете и техните родители. През 2-та година ще се организират семейни състезателни игри «Играя с мама и татко». Ще се закупят топки, обръчи, въжета. Награди-федербали и шахове.
За Деня на християнското семейство – 21.11: ще се организира състезание «Кой е по-по-най?» с два отбора деца срещу родители; въпросите ще са от учебната програма. За награди се предвиждат енциклопедии «Знание».
Училищното настоятелство „Просвещение” ще организира провеждане на традиционна кулинарна изложба, в навечерието на коледните празници, с характерни ястия на българската и ромска кухня. За провеждането на кулинарната изложба се предвижда награден фонд: тематични книги. Родителите ще организират за седмицата на Земята създаване на трайно зелен екокът в двора на училището. За целта ще се закупят градински растителни материали – туя смарагд и туя Даника. Родителите ще участват и в озеленяването на класните стаи, в които ще се провеждат заниманията по проекта. Предвидена е екоинициатива за почистване на река Дунав. Родители и деца 60 минимум заедно ще почистят бреговата линия край град Лом.
Реализирането на дейността ще доведе до постигане на устойчиви резултати в сферата на екологията и екологичното образование на подрастващите и преодоляване на негативните нагласи, основани на етнически произход. Ще се затвърди силната връзка между поколенията, възпитаване в морални ценности и семейна принадлежност.
|
1 172.08
|
0.00
|
Подобряване на материално битовите условия в училище, включително закупуване на ИКТ и насърчаване използването на образователни технологии и практики.: Подобряване на образователната среда в училище е ключов индикатор за качествено образование и задържане на учениците в училище. Дейността предвижда оборудване и обзавеждане на 7 класни стаи в Първо основно училище „Никола Първанов” Лом, с модерни и иновативни технологии от ново поколение. Използването на модерни технологии от ново поколение ще стимулират придобиване на нови знания.
Основната цел на тази дейност е да се създадат условия за качествено образование и включване на повече деца от ромски произход в образователния процес, тяхното задържане в училище и повишаване на мотивацията им за учене.
В последните години се наблюдава увеличаване на броя на ромските ученици в училището. Училището е с подобрена енергийната ефективност, след направен основен ремонт и модернизация на образователната инфраструктура. Оборудването и обзавеждането на шест иновативни класни стаи и един кабинет по училищна медиация ще бъде предпоставка за равен достъп до качествено образование и намаляване на преждевременно напускащите училище. Ще се създадат условия учениците да могат да учат, общуват и творят, чрез дигиталните технологии. Предвижда се оборудване на 7 стаи, в които ще се помещават следните групи:
- Една група ученици, които се обучават допълнително, поради образователни трудности – ще използват 1 класна стая;
- Клубовете „С Червеногушка на училище и сред природата” , „Млад биолог” и „Любопитковци” ще използват 3 класни стаи, оборудвани кабинети по природни науки.
- Клубовете „Театър на приказките” и „Занаяти на етносите” ще провеждат занимания самостоятелно в 2/две/ класни стаи;
- Кабинетът по училищна медиация ще бъде обзаведен с мека мебел. В училище ще се създаде конфортна среда, в която да общуват неформално учители, ученици и родители. В кабинета по медиация ще се решават възникнали казуси и спорове чрез ефективна комуникация между спорещите страни.
Чрез медиацията като иновативен подход, ще се постига оптимално разрешаване на проблемни ситуации свързани с конфликти и агресивно поведение. Учениците ще срещат разбиране и подкрепа, а това е ефикасна превенция на проявите на насилие и агресия в училище. Учениците ще се учат да разрешават конфликти, възникнали по различни поводи, чрез включването им в ролеви игри, тренинги, лекции. Ще се прилага подхода "връстници обучават връстници". Стаята ще се използва за провеждане на групови и индивидуални срещи с родителите, за събирания на Ученическия съвет.
Седемте оборудвани стаи ще се използват от децата и техните родители, участници в дейностите по проекта, които ще се обучават и общуват заедно в мултикултурна среда. Модернизираните класни стаи ще се използват от всички ученици в задължителните учебни часове. Дейността предвижда да бъдат закупени модулни ученически маси и столове за всяко дете, съобразени с възрастовите особености на подрастващите, секционни шкафове, интерактивни дъски и мултимедиини проектори, бюра за учителите, лаптопи, мека мебел и масички. Добрата материална база е предпоставка за повишаване качеството на образователния процес, привличане и мотивиране на децата и родителите в училище. Тя е условие за включване на повече ромски деца в училище, извън ромските квартали, и по-голяма ефективност на интеграционния процес.
Закупуването на оборудване и обзавеждане ще се извърши съгласно Закона за обществените поръчки в началото на проекта, за да може да се използват оптимално при реализирането на всички дейности по проекта и постигане на качествени резултати. Дейността по подобряване на материално битовите условия в 7 класни стаи за иновации, общуване и творчество, включващо обзавеждане и оборудване, ще постави началото на по-дългосрочен проект, подпомагащ навлизането на най-новите ИКТ. По този начин поставените цели ще имат дълготраен ефект върху всички страни – ученици, учители, родители.
|
55 966.20
|
55 845.15
|