Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The current project is prepared and planned in implementation of Integrated plan for urban renovation and development (IPURD) of Sofia, aiming the improving of quality of life, social integration, renovation and protection of cultural and nature sights. This should lead to sustainable and balanced development and modernization of technical infrastructure and urban environment. In long-term scale the implementation of IPURD will support development of vision of the city, which defines Sofia as city of people and for people, smart city, authentic and viral, green and attractive city in 2020 perspective.
In the frames of the project a complex of activities for reconstruction, renovation delivery and setting of modern technological equipment for Municipal cultural institute Sredetz is designed aiming the development the cultural infrastructure and improvement of the access to cultural life. The Investment program is based on the real needs for renovation and development of the city based on profound territorial and demographic analyses of the opportunities and challenges, as well as based on the Strategy for urban development of the core city and its peripheries. It is a realistic instrument, based on the current capacity and financial resources. The current project supports achievement of maximum integration of the interventions on the city's territory for its renovation and development of the identified impact zones. Development of the cultural infrastructure in the context of the current project is important strategic goal for the development of each city. The need of contemporary, modern, responding of the dynamically increasing requirements of the cultural infrastructure users is well-known for the city.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
СМР дейности в изпълнение на инвестиционен проект за основен ремонт/реконструкция на Общински културен институт "Средец", УПИ III, КВ.535, М. "ЛИЛЯНА ДИМИТРОВА", УЛ. "КРАКРА" № 24, район "Оборище": Сградата на ОКИ “Средец”, гр. София, район “Оборище” е построена през 1974 година. Тя е триетажна със сутерен и студен плосък покрив. Изградена е от монолитна стоманобетонова носеща конструкция от колони и безгредови плочи. Външните ограждащи стени и вътрешните преградни стени са изпълнени от тухлена зидария 25 см. и 12 см. По фасадата е изпълнено ивично непрекъснато остъкляване от метална дограма, която през годините частично е подменяна с пластмасова. Изцяло сградата е облицована с мраморни плочи. В северозап.ъгъл на сградата е обособена концертна зала. В източния край на сградата, на партерния етаж са разположени галерия и два магазина. В сградата са настанени още: танцова школа, училище по английски език и общинско предприятие “Радостни обреди”. В проекта се предвижда цялостно обновяване на сградата и частична промяна на вътр.планировка на етажите на сградата.Предвижда се функционално зониране и арх.разпределение на сградата. В проекта се предвижда преработка на арх.разпределение, без това да засяга носещата конструкция на сградата. Целта на преработката е групиране на отделните функц.елементи в сградата по начин, който улеснява и подобрява тяхната взаимовръзка и функционирането им поотделно и като цяло. Осн.подходи към сградата, както и вертикалните комуникации в нея се запазват. Проектът предвижда реализация на строително-монтажни работи, свързани с предписаните енергоспестяващи мероприятия, в т.ч. топлоизолация на ограждащите фасадни стени, топлоизолация на еркери, топлоизолация на покрив. Проектът предвижда и мерки, свързани с подобряване на достъпа за хора с увреждания, като планира решения, свързани с изискванията на НАРЕДБА № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания: - Съгласно Наредбата в сградата е изградена достъпна среда с достъпни елементи, свързани помежду си с достъпни маршрути. Елементите на достъпната среда в сградата са както следва: • Паркоместа за хора с увреждания • Външна подгреваема рампа - за преодоляване на външните входни стъпала има изградена рампа за хора с увреждания - • Достъпни входове - всички входове на сградата са проектирани с възможност за хора с увреждания, като е осигурена необходимата минимална ширина на крилата на вратите и няма прагове или денивелация при влизане в сградата; • Вертикални платформи • Санитарни възли за хора с увреждания - на всеки етаж от сградата е проектиран санитарен възел, отговарящ на изискванията на Наредба № 4 за достъпна среда; • Зрителски места за хора с увреждания - залата е предвидена за максимум 130 зрители. В проекта се предвижда обособяване на три броя зрителски места за инвалидни колички с размери 130/80 см. Предвид мобилния характер на зрителската зала и възможността за различни конфигурации на зрителските места в пространството на залата, за всяка отделна подредба, местата за инвалиди ще са на различни места. В проекта са предвидени три мобилни парапета с височина 80 см. и дължина 90 см. за поставяне при необходимост зад местата на инвалидите. Предвидени са и мерки за осигуряване на сградата, съгласно изискванията на Наредба № Iз-1971 от 2009 г. за строително-технически правила и норми за осигуряване на безопасност при пожар на МВР и МРРБ. При изготвяне на проекта са спазени разпоредбите за пасивни и активни мерки за противопожарна обезопасеност на строежа. Разходите за СМР дейности в изпълнение на инв. проект за осн. ремонт/реконструкция на ОКИ "Средец", УПИ III, кв. 535, м. "Лиляна Димитрова", ул. "Кракра" № 24, район "Оборище" са в размер на 10 657 851.23 лв. (от които 8 881 542.69 лв. без ДДС и 1 776 308.54 лв. ДДС), както следва: - БФП – 4 600 000.00 лв. (от които 3 833 333.33 лв. без ДДС и 766 666.67 лв. невъзстановимо ДДС ) - Собствен принос – 5 457 851.23 лв. (от които 4 548 209.36 лв. без ДДС и 909 641.87 лв. ДДС) - Фин. инструмент - 600 000 лв. (от които 500 000 лв. без ДДС и 100 000 лв. ДДС). 3 833 333.33 0.00
Доставка на съоръжения, обзавеждане и оборудване: В рамките на дейността е планирана доставка на съвременни съоръжения, обзавеждане и оборудване, планирани в инвестицонни проект, свързани с модернизация ОКИ “Средец” и създаване на необходимите технологични и програмни предпоставки за провеждане на различни културни мероприятия в културния институт. Планирана в рамките на проекта е и обособяване на кафене-сладкарница, като в дейността е предвидено необходимото за целите на функционирането й оборудване и обзавеждане. Оборудването, съоръженията и обзавеждането са планирани в части технология, архитектурна акустика и озвучаване на инвестиционния проект, както следва: Част “Технология”: - Обособяване на кафене-сладкарница: предвидено е функционално и технологично обзавеждане на съществуващите помещения, за да се пригодят в заведение за допълнително хранене кафе-сладкарница, отговарящо на приложимите санитарно хигиенни нормативни изисквания. За да изпълни новото си предназначение, в съществуващите помещения се оформят приемно, оперативен склад, подготвително, бар бюфет, офис, санитарно битов възел и зала за консумация. Достъпът на посетителите до заведението и зареждането му със стоки, напитки и материали, е напълно самостоятелен. Част “Архитектурна акустика и озвучаване” Проектът предвижда подмяна на стенни и таванни облицовки, зрителски столове и апаратура на театралната зала. Предвидени са облицовки с подходящи звукопоглъщащи свойства за различните типове помещения съобразно основното предназначение на помещението. Озвучителната апаратура е предвидена за театралната зала и е съобразена с нуждите за водене на театрални постановки и малки концерти. Предвидени са многоканален смесител, озвучителни тела за залата и сцената, както и система микрофони. При разработката за акустичната обработка за използвани звукопоглъщащи конструкции, които е планирано да се прилагат във всички помещения, като за общите помещения (коридори и фоайета) това се прави с цел намаляване общото ниво на шум от множеството хора, събиращи се в тях. За останалите специфични помещения са изчислени оптималното количество звукопоглъщане. Електроакустичната озвучителна система е проектирана на базата на резултата от акустичната обработка. Озвучителните тела ще са стандартни двулентови с 300 мм нискочестотен високоговорител и компресионен високоговорител с 25 мм отвор изход. Ще бъдат разположени суб-басови озвучителни тела. На аванс сцената ще се разположат 2 броя сценични монитори. Смесването на всички сигнали ще става посредством звукосмесително устройство. Предвидено е хибридно устройство с аналогови входове и цифрова обработка на сигналите и вградени звукови ефекти. Проектът предвижда дву-зонален усилвател за подаване на звук към фоайе и гримьорни. Предвижда се в сценична кутия, монтирана в ляво от портала на сцената, да се извеждат 12 входа за микрофони, терминирани с XLR конектор, един стерео вход, терминиран с 5 пинков XLRконектор, 4 линейни изхода, терминирани с 3 пинов XLR конектор и два изхода за сценични монитори, терминирани с конектор. Всични входни канали ще се подават към звукосмесителя, линейните изходи се подават директно от същия, а изходите за сценични монитори се взимат от усилвателя за сценични монитори. Предвидена е и система от микрофони - два жични вокални динамични микрофона на стойка за използване на аванс сцена, 2 безжични вокални приемник-предавателя и 4 безжични предавателя и приемника за носене на колан. Предвидени са сменяеми микрофони тип брошка и за носене на глава по 4 броя от всеки. Усилвателите и звуковия процесор ще се монтират в рак шкаф в апаратна звук. Приемниците на безжичните микрофони ще се монтират на масата на звукооператора. Не на последно място, в рамките на проекта се предвижда и обзавеждане на многофункционалната концертна и театрална зала, чрез доставката на преместваеми столове за всички редове пред сцената. Разходите, необходими за изпълнение на дейността в размер на 1 343 623.00 лв. без ДДС са собствен принос по проекта. 0.00 0.00
Авторски надзор: Ще бъде осъществен авторски надзор на обекта съгласно изискванията на чл.162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от Проектанта за изпълнение на етапи от строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/31.07.2003г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и съгласуване на екзекутивите – изготвени от строителя. Предвиденият за обекта авторски надзор ще бъде осъществен от проектантите и ще включва следните дейности: 1. Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; 2. Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; 3. Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 4. Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи; 5. Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 /31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството при необходимост; 6. Извършване на допустими от закона промени в проекта - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; 7. Участия в комисии и съставяне на протоколи. Разходите, необходими за изпълнение на дейността в размер на 45 000 лв. без ДДС са собствен принос по проекта. 0.00 0.00
Строителен надзор: Предвижда се избор на изпълнител за дейностите по независим строителен надзор по проекта - лицензирана фирма (консултант) съгласно чл.168 ал.2 от ЗУТ за интервенции върху строежи от първа до четвърта категория. С избрания изпълнител ще се сключи договор за услуга за предвидените в чл. 168 от ЗУТ дейности, а именно: - законосъобразно започване на строежа; - пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - контрол на изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - годност на строежа за въвеждане в експлоатация и др. Предписанията и заповедите на лицата, упражняващи строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия ръководител на строежа. След приключване на строително-монтажните работи лицата, упражняващи строителен надзор ще изготвят окончателни доклади до възложителя. Разходите, необходими за изпълнение на дейността в размер на 137 000 лв. без ДДС са собствен принос по проекта. 0.00 0.00
Одит на проекта: Одитът представлява съвкупност от проверки и констатации описани по долу: Одиторът проверява и формира констатация за наличие на съответствие при избора на бенефициента на изпълнителите на отделните дейности по проекта спрямо изискванията на приложимите нормативни актове в тази сфера (Закона за обществените поръчки и други приложими актове). Ако за възлагането на дейности на изпълнители не е приложим ЗОП, одиторът трябва да направи констатация дали начинът на възлагане е такъв, че да гарантира пазарна стойност на доставката/услугата/строителството. Одиторът проверява и формира констатация за наличие на съответствие доколко разходите по проекта са допустими съгласно изискванията на приложимите регламенти на ЕС, ПМС № 62/2007, детайлните правила за допустимост на разходите по съответната ОП, както и съгласно други актове, определящи допустимостта на разходите. За допустимите разходи одиторът проверява дали те действително са платени и дали възложените дейности, за които бенефициентът е платил (услугата/доставката/строителството) са действително извършени. Одиторът проверява и формира констатация дали всички документи, на база на които е отчетен съответният разход, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за този разход. Одиторът проверява дали включените в Искането за плащане разходи са регистрирани и отчетени в счетоводната система на бенефициента. Одиторът проверява и формира констатация дали бенефициентът е документирал надлежно изпълнението на дейностите по проекта. Одиторът проверява и формира констатация дали документите са класирани, систематизирани и се съхраняват в съответствие с правилата на програмата. При изпълнението на междинни проверки по ангажимента за договорени процедури констатации се правят за дейностите и разходите, включени в съответното междинно искане за плащане, а при изпълнение на окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури се прави констатация на документирането на дейностите по проекта като цяло. Одиторът проверява и формира констатация дали в проверяваното искане за плащане са включени разходи, които са относими към отчетния период на ИП, както и са допустими за включване в него в случаите, когато такива разходи са извършени извън този период. Одиторът проверява и формира констатация дали искането за плащане отговаря на актуалния към момента на подаването му формат и ако не – дали съдържа като минимум необходимата съгласно формата информация (напр. номер, вид, период, наименование и номер на съответния проект, наименование на бенефициента, банкова сметка, банков код, фонд на ЕС и др.), както и дали тази информация е коректна. Одиторът проверява и формира констатация дали сумите по исканията за плащане са в размер, допустим за междинно/окончателно плащане и отговарят на условията в договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, както и дали съотношението между националното и европейското съфинансиране е спазено и съответните закръгления са коректно направени. Одиторът извършва аритметична проверка (преизчисление) за съответствие и равенство на разходите, включени в искането за плащане. Одиторът проверява и формира констатация дали бенефициентът поддържа специално обособена аналитичност в счетоводната си система за изпълнявания проект. При изпълнение на дейността одиторът ще съблюдава спазването на изискванията на действащото законодателство и в частност на: 1) Закона за независимия финансов одит; 2) Закон за финансовото управление и контрол в публичния сектор; 3) Закона за счетоводството; 4) ЗОП; 5) Международните одиторски стандарти 6) Регламент (ЕО) 1083/2006 за определяне на общи разпоредби на ЕРФ, ЕСФ и Кохезионния фонд; 7) Регламент (ЕО) 1828/2006 за изпълнение на Регламент (ЕО) 1083/2006 и Регламент (ЕО) 1080/2006; 8) Други приложими национални и европейски нормативни документи. Разходите, необходими за изпълнение на дейността в размер на 8 000 лв. без ДДС са собствен принос по проекта. 0.00 0.00
Информация и публичност: бхватът на дейността ще покрие минималните изисквания към осигуряването на информация и комуникация. За осигуряването на дейностите за информация и комуникация, с цел информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, съгласно чл. 6 от Общи условия към финансираните договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПРР 2014-2020 г. и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., се предвижда използването на следните комуникационни инструменти: Публични събития - 2 бр.: 2 Пресконференции - 1 откриваща, по повод стартирането на проекта и 1 закриваща, при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. Всяко за 30 участници. Ще бъдат кетъринг (мин. кафе, вода, дребни сладки), информационни материали, прессъобщение, ел. покани. На пресконференциите ще бъдат поканени заинтересовани страни, представители на институции и медиите. Ще се наблегне на обществената значимост на проекта и на резултатите и ефектите от неговото изпълнение. Те ще дадат възможност на медиите да научат повече за проекта и да разпространят информация сред широката общественост. Официални церемонии 2 бр.: В рамките на проекта, в процеса на изпълнение на СМР ще бъдат реализирани общо 2 Официални церемонии: - 1 при започване на ремонтните дейности тип “Първа копка” - 30 участника - 1 за откриване на готовия обект - 30 участника На 2-те събития ще бъдат поканени представители на заинтересованите страни - Столична община, външните изпълнители, медии, представители на целевите групи и др. Ще бъдат осигурени кетъринг (мин. кафе, вода, дребни сладки и др.), информационни материали/прес-съобщение, ел. покани Пояснителни табели- изработване, доставка, вкл. монтаж/демонтаж (където е приложимо): - 1 временен информационен билборд/платно до приключване на строителството - винилно платно с размери 4х3 м; монтаж/окачване на стена или ограда или друго подходящо място с капси или свински опашки или друг приложим метод, изработен и поставен/монтиран съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - 1 постоянна пояснителна табела за ремонтирания/реконструиран обект - мин. 50х70 см, метална/друга твърда непрозрачна основа; подходящ материал, устойчив на неблагоприятни атмосферни условия; пълноцветен печат; - 1 пояснителна табела за административния офис по проекта - табела формат А4, ламинирана. Печатни информационни материали - изработване, доставка: - 1 бр. информационен (рол)банер - 2 кв.м. (1х2м), 4+0 (от винил или друг подходящ материал, с вертикална стойка за окачване). - Дипляна - изготвяне и отпечатване на дипляна с информация за извършените по проекта ремонт/модернизация и приложените мерки за енергийна ефективност по проекта - формат А4, с 2 бига, сгъната на 3, хартия 170 гр. двустранен хром мат, пълноцветен печат двустранно; тираж – 2000 бр. Промоционални материали: - тефтери брандирани - тип бележник със спирала, 200 стр., картонени корици, с поставени надписи за проекта съгласно Единния наръчник - 90 бр. - химикали брандирани - пластмасова химикалка с поставени надписи за проекта съгласно Единния наръчник; метод на поставяне ситопечат или тампонен печат, цвят на писане син - 90 бр. На интернет страницата на Столична община ще бъде публикувана информация за проекта. Всички мероприятия и рекламно-информационни материали, както и провеждането на публични събития и официални церемонии ще бъдат в пълно съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за информация и комуникация 2014-2020 г. Разходите, необходими за изпълнение на дейността в размер на 8 000 лв. без ДДС са собствен принос по проекта. 0.00 0.00
Организация и управление: В рамките на тази дейност ще се обезпечи цялостното управление на проекта. За целта ще се сформира висококвалифициран екип, притежаващ необходимата експертиза и опит за изпълнение и управление на инфраструктурни проекти. Екипът по проекта включва следните експерти:  Ръководител на проекта;  Финансов експерт (счетоводител);  Технически експерт;  Координатор на проекта;  Екпсерт СМР. Екипът по изпълнение на проекта ще бъде сформиран непосредствено след подписване на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и фактическото му стартиране. Екипът по проекта ще осъществява регулярни оперативни срещи с оглед планиране изпълнението на заложените дейности, проследяване напредъка по изпълнение на проекта и предвидените в неговите рамки дейности, ще бъде отговорен за навременно идентифициране и успешно преодоляване на рискове, свързани с постигане на целите на проекта и заложените резултати. Екипът ще ръководи, организира и контролира изпълнението на проектните дейности и ще отговаря пряко за постигане на заложените цели, за законосъобразното проектно изпълнение и целесъобразното изразходване на средствата по проекта. Екипът, също така, ще бъде отговорен за: Осъществяване на текущ мониторинг, изготвяне, поддържане и съхраняване на необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на Договарящия орган, изготвяне и представяне на междинни и окончателни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставяне на информация на Договарящия орган, контролиране провеждането на процедурите за избор на изпълнител за целите на проекта. Дейността цели установяването на система за добро управление на проекта, сформирането на екип от експерти, гарантиращ успешното и своевременно изпълнение на проектните дейности, междинни дейности, гарантиращи на успешната му реализация и постигане на заложените цели. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Етапите на дейността включват разпределяне на конкретните задачи и отговорности; разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта; провеждане на текущ мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му; изработка на тръжни документации и провеждане на поръчки за избор на изпълнител по ЗОП; изготвянето на междинни финансови отчети и финален финансов отчет след приключване на дейностите по проекта; правилното попълване и поддържане на досието на проекта. Разходите, необходими за изпълнение на дейността в размер на 99 000 лв. без ДДС са собствен принос по проекта. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).