Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Kambera and Son BG Ltd. produces high quality wooden glassing, luxury interior and exterior doors and custom furniture. Through the implementation of the project the company aims to ensure working environment and working conditions in compliance with the highest European standards. Kambera and Son BG Ltd. has its own standing goal to improve the quality of the workplaces and the organization and management of the human resources which would be achieved also through this project.
At current the employer already provides its staff with occupational safety and health well above the minimal requirements stipulated in the applicable legislation. Through the implementation of the project a substantial improvement of the working environment and the protection of workers will be achieved by provision of suitable micro-climate through new ventilation and climate-control in part of its premises and the acquisition of collective and personal protective equipment and special clothing. There will also be investments in better lighting at the workplaces in order to reduce risks. The activities are aligned with the requirements of the working places, potential threats and occupational risks.
A social benefit for the personnel will be provided and equipped in the form of a dedicated dining and rest area. The opportunity for introduction of innovative practices and systems for human resources development in the company will be fully utilized with the aim for better reconciliation of private and professional life and amendments in the working time organization. For the achievement of these objectives will be acquired special human resources management software developed and adopted according to the specific needs of the company and its staff.
The envisaged activities will also have a positive effect on the quality and productivity of labour in Kambera and Son BG Ltd..
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разразботване и въвеждане на нови системи за развитие на човешките ресурси и модели за организация на труда: Дейността има за цел да подобри организацията на труда и управлението на човешките ресурси в "Камбера и син БГ" ЕООД. Понастоящем в дружеството работят 44 души, включително 3 лица на възраст над 54 години и 2 лица с увреждане, и това е стратегическа цел на фирмата, пряко свързана с успешното и бъдещо развитие и повишаването на производителността на труда. Постигането на тази цел ще има положителни последици за целия персонал на "Камбера и син БГ" ЕООД, тъй като ще даде нови възможности за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, по-голяма гъвкавост по отношение на организацията на работното време, по-добри системи за определяне на системи за заплащане на труда. Поставените цели ще бъдат постигнати посредством комплекс от мерки в рамките на тази дейност, включително: 1. Разработване и въвеждане на система за управление на човешките ресурси, ориентирана към потребностите на предприятието и заетите в него лица. Системата ще включва елементи свързани с подбора и наемането на персонала, кариерното развитие и повишаването на квалификацията, организацията на работното време, отпуските и почивките, въвеждане на възможности за гъвкавост на гъвкавост по отношение на трудовите задължения, работното време и заплащането, ,организация на труда и разпределението на задачите между отделните звена и служителите в тях. В системата ще бъдат отчетени специфичните потребности на заетите лица на възраст над 54 г. и лица с увреждане, за които ще бъдат предвидени конкретни мерки за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, включително реорганизация на работното време и почивките, съобразени с индивидуалните им потребности, преразпределение на задълженията им в съответствие с квалификацията и професионалния им опит. Такива възможности ще бъдат предоставени и за други категории работещи, като родители на малки деца, млади работници, които участват в образование и учене през целия живот, както и за целия останал персонал в случай на необходимост и желание. За лицата над 54-годишна възраст ще бъдат заложени и мерки за удължаване на трудовия им живот. Ръководството на фирмата оценя високо ползата от служители с натрупан дългогодишен опит, които на база този опит пряко допринасят за оптимизиране на работните процеси и съответно повишаване на производителността на труда в предприятието. Тази категория работници допринася съществено за своевременното въвеждане на новонаети лица в работата. В този контекст системата за развитие на човешките ресурси ще взема предвид добавената стойност от работещите над 54-годишна възраст и ще предвижда мерки за тяхното задържане в заетост, като ангажирането им в квалификационното развитие на персонала, участието им в планирането и въвеждането в практика на промени при организацията на труда в производството. Към момента в "Камбера и син БГ" ЕООД няма цялостна система за управление на човешките ресурси и изпълнението на тази дейност ще даде съществен принос за по-доброто развитие на фирмата. 2. Закупуване и въвеждане в практика на специализиран софтуер за управление на човешките ресурси, с какъвто дружеството не разполага. Софтуеърът ще позволи да се прилагат по-ефективно всички елементи на новата система за управление на човешките ресурси, а от друга страна ще доведе до съществена оптимизация на редица административни и организационни процеси в предприятието. Софтуеърът трябва да включва редица елементи, които да позволяват по-голяма гъвкавост в организацията на труда по отношение на работното време, локализацията на работното място, трудовите задължения и системите за заплащане, както и автоматизация на редица административни процеси, свързани с трудовите правоотношения. 14 000.00 13 980.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Целта на дейността е повишаване на безопасността и здравето при работа за 40 работници и служители на дружеството, включително 3 лица над 54-годишна възраст и 2 лица с увреждане. Ще бъдат закупени необходимите лични предпазни средства и специално работно облекло в съответствие за намаляване на вредните въздействия и ограничаване на рисковете с съответствие с индивидуалните оценки за професионалния риск на работните места. Оценката за личните предпазни средства, които се използват при работа и изготвена в съответствие с чл. 17, ал. 3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. на МТСП и МЗ. Ще бъдат закупени такива лични предпазни средства и специализирано работно облекло, които да заменят съществуващи с изтекъл период на износване и/или осигуряващи по-високи нива на защита спрямо сега ползваните. За всяко от 40 заети лица на длъжности "Дърводелец" - 28 лица, "Бояджия, изделия от дърво", "Дограмаджия, дърво/пластмаса/алуминий", "Машинен оператор, дърводелство", "Монтьор, поддръжка на инсталации и оборудване", "Общ работник", "Организатор дейности", "Организатор, производство" - 3 лица, "Снабдител, доставчик", "Чистач/ Хигиенист" и "Шофьор, лекотоварен автомобил" ще бъдат закупени: - по един комплект по един комплект зимно специално работно облекло - ватирано яке и полугащеризон, за защита от влага и студ; - по един комплект лятно специално работно облекло - яке и полугащеризон; - по един чифт летни работни обувки от естествена хидрофобирана кожа, с композитно бомбе и неметална пластина, анатомична стелка от дишаща материя, EN ISO 20345; - по един чифтзимни работни полуботи от естествена хидрофобирана кожа, с композитно бомбе и неметална пластина, анатомична стелка от дишаща материя, EN ISO 20345; - по един чифт работни ръкавици от трико, промазано с черен латекс, БДС EN 420, БДС ЕN 388. За 7 лица на длъжности "Дърводелец" - 5 лица, "Бояджия, изделия от дърво" и "Чистач/ Хигиенист" ще бъдат закупени 7 бр. филтърни полумаски с филтри за дихателна защита срещу органични пари, неорганични и кисленни газове, прах и аерозоли. За 20 лица на длъжност "Дърводелец" ще бъдат закупени 20 бр. противопрахови маски - лицева полумаска с байонетно захващане и два филтъра за защита от прах при работа с дървообработващи машини. За 21 лица на длъжности "Дърводелец" - 20 лица, и "Машинен оператор, дърводелство" ще бъдат закупени 20 бр. антифони за защита от прекомерен шум, SNR: 28.5 dB, EN 352-1. Необходимостта от описаните специално работно облекло и лични предпазни средства съществува за всички служители на дружеството, които изцяло или частично изпълняват служебните си задължения в производствената база на фирмата, в която има редица рискове, произтичащи от неблагоприятен микроклимат, рискове от нараняване, рискове от работа с корозивни и летливи вещества. 30 183.00 29 036.00
Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд: Дейността има за цел да подобри условията на труд и опазването на здравето на работещите от "Камбера и син БГ" ЕООД чрез инвестиции в оборудване за ограничаване на вредните въздействия на работната среда. В тази връзка в рамките на дейността се предвижда закупуването на оборудване, посредством което да бъдат съществено намалени рисковете, свързани с отделните работни процеси, включително запрашаване, замърсяване с твърди частици, отделяне на точксични аерозоли. За ограничаване на запрашаването при работа в цеха за шлайфане на продукция се предвижда да бъдат закупени 3 бр. аспирационни маси за шлайфане и аспирационен под, който изсмуква праха в процеса на работа. Всяка от масите трябва да бъде свързана с подовата аспирационна система, с външен прахоуловител с по-толям дебит, поради голямата засмукваща повърхност.Подовата аспирационна система ще бъде с решетки, направена от поцинкована стомана, лесни за демонтиране. Масите за шлайфане ще бъдат свързани индиректно с прахоуловителя чрез аспирационния под, тъй като тези маси са предназначени за плътни дървени плоскости, праховите частици ще падат на пода свързан с аспирационната система. В цеха за шлайфане на продукция, който е с площ 35,6 кв.м. работят 7 души. Комбинацията от описаното оборудване и предвидените в дейност 2 лични предпазни средства ще доведат до почти пълно елеминиране на рисковете, свързани със запрашаването в тази част от дейността на фирмата. При производството на изделия от дърво и стъклопакети освен прах се отделят и големи обеми стружки и други твърди частици, които замърсяват работната среда и сами по себе си могат да причинят наранявания по кожата и очите, както и заболявания на дихателния апарат. В цех "Врати" операциите на работниците , които шлифоват разкроеният материале свързан с операция "Шлайфане с едра шкурка на разкроените елементи", операция "Шлайфане с фина шкурка на разкроените елементи". След грундиране на заготовката, следва операция "Повторно заглаждане с фина шкурка" и операция "Вдигане, обръщане на тежки плоскости". Всички тези операции са свързани с тежък физически труд и среда изпълнена с фини прахови частици. За облекчаване на труда и подобряване на работната среда на персонала за обработка на големи детали ще се закупи четко-шлифовъчна машина с прахоуловител. Машината работи с висок натиск при шлайфане, има аспирационен щит, който позволява лесна смяна на шкурките, с плъзгане в съответния канал.Шлифовъчната работа на служителите ще бъде свързана с обработка на дребни, фрезовани детайли и оперативно обслужване на машината. Един от най-съществените рискове при производството на дограма и стъклопакети е свързан с наранявания при пренасянето и монтажа на стъклопакетите. Травмите, които могат да бъдат причинени от счупване на стъкло са с различна степен на опасност за здравето на работещите, но могат да имат и много тежки последици. За ограничаването на подоби рискове фирмата възнамерява да закупи 1 бр. вакуумни устройства за захващане на стъкла и прозорци с електрическа вакуумна помпа със захранване 230-400 V. Устройството следва да е с 4 вендузи с дебит на засмукване 2,16 куб.м./час и максимален товар до 350кг. Внедряването на това устройство ще ограничи прекия контакт между работници и стъклата/стъклопакетите при тяхното пренасяне при производство и монтаж и ще намали риска от контузии на работниците, които са ангажирани в производството и монтажа на стъклопакети - общо 18 души. 144 960.52 144 959.75
Осигуряване на подходящ микроклимат в работни помещения: Дейността има за цел да подобри условията на труд и опазването на здравето на 6 от работещите от "Камбера и син БГ" ЕООД посредством осигуряване на на подходящ микроклимат в цеха за дърводелски работи. Тази цел ще бъде постигната чрез монтажа на система за вентилация и климатизация в цех за дървообработване. Ще бъде монтирана канална климатична система с мощност на охлаждане 15.5 kW и мощност за отопление 16.5 kW при консумирана мощност под 5.6 kW. Ще бъдат монтирани съответно въдуховоди и решетки за климатичната система в помещението, както и необходимите филтри предвид естеството на извършваната в него дейност. Монтажът на подобен тип климатична система е обусловен от една страна от техническите и параметри, които я правят подходяща за промишлени производства с високи нива на запрашаване, а от друга от желанието на Кандидата да осигури възможно най-икономичното от гледна точка на потребление на енергия отопление, което да е щадящо за околната среда. Цехът, в който ще бъде монтирана климатичната система е разположен в помещение с площ от 200 кв.м., което се намира в съседство до базата на "Камбера и син БГ" ЕООД и дружеството ползва на база договор за дългосрочен наем за период от над 5 години. Климатичната система съществено ще допринесе за по-качествена работна среда за работещите при тези условия 7 лица. 6 845.00 6 845.00
Осигуряване на по-добро осветление в работни помещения: Дейността има за цел да намали рисковете от нараняване при работа и увреждане на зрението посредством осигуряване на по-добро осветление в административните помещения на фирмата. В тези помещения служебните си задължения изпълняват 6 лица, всички от които с изключение на лицето на длъжност "Чистач/хигиенист" работят с документи и видеодисплеи. При тези лица естеството на дейността натоварва очите и при тези случаи липсата на подходящо осветление води до допълнително натоварване и ускорено влошаване на зрението. В тази връзка в рамките на проекта "Камбера и син БГ" ЕООД има желанието да намери цялостно и трайно решение на описаните проблеми. Предвижда се да бъдат инсталирани общо 35 бр. светодиодни осветителни панела, които ще бъдат монтирани в офисите на дружеството. За намаляване на рисковете за персонала при бедствия, аварии и пожари в базата на "Камбера и син БГ" ЕООФ ще бдат инсталирани допълнително 18 бр. взривозащитени осветителни тела EX с луминесцентни светлоизточници. Корпусът и разсейвателят на осветителните тела трябва да са от поликарбонат неподдържащ горенето със заключващи скоби от неръждаема пружинираща стоманена ламарина. В допълнение ще бъдат доставени и монтирани и 4 бр. взривозащитени евакуационни осветителни тела с луминесцентни светлоизточници, обозначение "Изход", с батерия за поддържане на осветлението при аварийно прекъсване на електрозахранването. Закупуването и монтажа на взривозащитени и аварийни осветителни тела осигуряват допълнителни гаранции за безопасността и здравето на работниците, особено в случаите на производствени аварии или бедствие. Подмяната на осветлението в описаните помещения ще даде пряко отражение за подобряване на условията на труд за всички 44 заети лица в "Камбера и син БГ" ЕООД. Предвижда се закупените осветителни тела да са с висок енериен клас, което съществено ще намали консумацията на електрическа енергия за осветление и ще даде принос за ограничаване на вредните последици върху околната среда. 12 650.50 13 650.00
Внедряване и сертифициране на стандарт за безопасност и здраве при работа BS OHSAS 18001:2007: Изпълнението на дейността е в пълен унисон с предвидените цели на проекта, съответно с целите на процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, тъй като посредством внедряването и сертифициране на Стандарт за безопасност и здраве при работа BS OHSAS 18001:2007 ще се подобри работната среда в дружеството кандидат и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда. Стандартизирането на работните процеси в съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001:2007 ще направи възможно осъществяването на непрекъснат контрол по отношение на безопасните и здравословни условия на труд в дружеството, както и тяхното непрекъснато подобряване. Това от своя страна ще гарантира надежден механизъм за управление и мониторинг на равнището на здравословни и безопасни условия на труд във фирмата. Чрез въвеждането на стандарта за здраве и безопасност при работа ще се постигне по-нататъшно усъвършенстване на организацията на трудовата дейност, по-безопасна работна среда и защита на персонала от трудови злополуки. Ръководството ще има възможност да управлява и минимизира рисковете за трудовото здраве на своите служители. Внедряването и сертифициране на стандарт, кореспондира пряко с поставените цели пред дружеството за непрекъснато развитие и усъвършенстване на условията на труд на служителите в пълно съответствие с приложимите правни и регулаторни изисквания . Предвидените по дейността внедряване и сертифициране на стандарт за безопасност и здраве при работа: BS OHSAS 18001:2007 ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Едновременно с това ще се спомогне за минимизиране на рисковете за персонала на дружеството по отношение на рискове за здравето и безопасността, ще утвърди прилагането на добри практики и ще осигури по-качествена работна среда. Въвеждането на международния стандарт ще гарантира изграждането на устойчива система за контрол на безопасните условия на труд в предприятието, ще изгради у всички служителите завишени критерии към организацията на труда, към опазването на околната среда, към поддържането на оптимални характеристики на работната среда 19 965.00 19 965.00
Осигуряване на място за краткотраен отдих за работещите в "Камбера и син БГ" ЕООД: "Камбера и син БГ" ЕООД още от създаването си има ясен ангажимент към своите работници и служители за осигуряване на работна среда, която позволява най-доброто възможно съчетаване на професионалния и лични живот. Във фирмата са осигурени помещения за отдих и хранене на персонала, съблекални и санитарни помещения. Едно от местата за отдих и почивка, което се намира в административната сграда на дружеството е напълно оборудвано. Същевременно възможностите на фирмата до момента не позволяваха да се направят необходимите инвестиции за осигуряване на необходимите съвременни условия в другото помещение за отдих, което се намира в производствената база, заедно с прилежащите към него съблекалня, баня и тоалетна. Помещението не е ремонтирано от много дълъг период от време, не е подходящо оборудвано, а наличното обзавеждане е отдавна амортизирано. За осигуряване на социалната придобивка ще бъде извършен ремонт на собствени за "Камбера и син БГ" ЕООД помещения с обща площ от 63 кв.м., които се намират в производствената база на фирмата. В рамките на проекта ще бъдат извършени ремонт и оборудване на помещенията, както следва: В обособената стая за отдих и хранене е необходимо да бъде извършена шпакловка и боядисване на стени и таван, замазка и подмяна на подови настилки с теракот, подмяна на електрически ключове и осветителни тела. В помещението ще бъде монтиран кухненски модул с шкафове - горен и долен ред, кухненски плот, мивка, смесител за мивка, абсорбатор, стъклокерамични котлони. Ще бъдат закупени микровълнова фурна, кафе-машина и хладилник. Ще бъде закупена маса за хранене с шест стола, диван за почивка и телевизор. В съблекалнята за работещите е необходимо да бъде извършена шпакловка и боядисване на стени и таван, замазка и подмяна на подови настилки с теракот, подмяна на електрически ключове и осветителни тела. Предвижда се ремонт на две санитарни помещения - баня и тоалетна, прилежащи към стаята за отдих и хранене И в двете помещения ще бъде извършена шпакловка и боядисване на таван, измазване на пода и стените, поставяне съответно на теракот и фаянс на цялата площ, подмяна на електрически ключове и осветителни тела, монтаж на подови сифони и сифони за мивка. В банята ще бъдат монтирани душ, смесителна батерия за душ, мивка и смесител за мивка, бойлер. В тоалетната ще бъдат монтирани моноблок, мивка и смесител за мивка. Социалната придобивка ще бъде разположение на всички служители на фирмата и ще се ползва постоянна, тъй като към момента фирмата не е в състояние да предложи на персонала подходящи условия за почивка. Това ще доведе и до повишаване на производителността на труда на заетите. Наличието на място за отдих е особено важно за по-възрастните работници, за които по проекта е предвидена и възможност за по-голяма гъвкавост на работното време и почивките. 24 002.00 21 068.62
Информиране и публичност по проекта: Дейността има за цел да бъде осигурена публичност на подкрепата от Европейския социален фонд и ОП РЧР и визуализация на проекта в съответствие с нормативните изисквания и правилата на ОП РЧР. Ще бъдат изготвени рекламни и информационни материали, които да популяризират програмата и да представят целите по проекта. Те ще имат заслугата достъпа до информацията по проекта да бъде прозрачен и да достига до заинтересованите страни. Предвижда се да бъдат закупени и поставени/рзпространени: - 5 бр. информационна табели за помещението за краткотраен отдих, дърводелския цех, в който ще бъдe монтирана климатичната система и сградите, в които ще бъде монтирано ново осветление; - 2 бр. информационни табла, които ще бъде поставени отвън на администативната и производствени сгради на фирмата; - 30 бр. информационни стикери, които ще бъдат поставени на закупеното по проекта оборудване и обзавеждане; - 300 бр. брошури формат А4 с целите и дейностите на проекта. Всички закупени по проекта бройки лични предпазни средства и специализирано работно облекло ще бъдат брандирани по подходящ начин (щампи/бродерия или стикери) указващи, че са закупени с финансовата подкрепа на ЕСФ и ОП РЧР. В допълнение бенефициентът предвижда да бъдат организирани и 2 бр. публични събития – 1 в началото на изпълнението на проекта за неогвото представяне и 1 в края на изпълнението на дейностите за представяне на постигнатите резултати. Дейностите ще бъдат в пълно съответствие с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.“ 2 800.00 2 800.00
Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да се осигури ефективното и ефикасно управление на проекта в съответствие с приложимата нормативна уредба и правилата на ОП РЧР. За целите на дейността ще се сформира четири членен екип от специалисти с опит в управление на проекти, които ще отговарят за цялостното изпълнение на дейностите по проекта. Те ще са на позиции, както следва: - ръководител на проекта; - двама координатори по проекта; - счетоводител по проекта. Предвижда се ръководителят на проекта да бъде ангажиран в рамките на 780 часа, а координаторите и счетоводителят за по 765 часа, които ще бъдат разпределени за 12 проектни месеца в зависимост от ангажиментите на членовете на екипа по изпълнението на дейностите. Единият координатор ще бъде по-тясно ангажиран с дейностите, свързани с подобряването на безопасността и здравето при работа, а другият координатор ще отговаря преимуществено за комуникацията със заинтересованите страни и избраните външни изпълнители по отделните дейности. На счетоводителя ще бъде вменена финансова отговорност при разходването на средствата по проекта. В рамките на техните задължения се включва общото ръководство и наблюдение от страна на бенефициента по изпълнението на проекта в съответствие с договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, както и осъществяването на координация и комуникация с Договарящия орган. Екипът по проекта ще носи отговорност за водене на цялостната доументация по проекта, включително изготвянето на съответните справки, технически и финансови отчети, искания за междинно и окончателно плащане и друга документация в съответствие с изискванията на Договарящия орган. Екипът по проекта ще бъде ангажиран и ще носи отговорност и за избор на външни изпълнители за реализацията на дейностите по проекта в съотвествие с разпоредбите на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове. 26 160.00 25 754.27

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).