Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal is in response to the need to develop the successful model for providing integrated services for social inclusion and poverty reducing among target comminity - children and their families. The project implementation will allow to create a sustained, inclusive and  and qualitative nurturing environment for children from 0 to 7 years old, which helps them to grow freely and to be physically active. By investing in early childhood development and formatting of parents' abilities among vulnerable families, the project will ensure a prevention of social exclusion and will help to overcome the isolation and enhance quality of life.
The choosed target groups of the project are families with children from 0 to 7 years, including the disabled, at-risk children from 0 to 7 years old, the parents of these children, children from 0 to 7 years old, including disabled children in specialized institutions and their families.
The objectives of the project are connected with the provision of integrated social services for children and their families, oriented to the individual needs of the target groups and improve municipal policy for providing social services.
As a result of the project is expected to provide the appropriate conditions for limiting the transmission of poverty between generations in Byala Slatina.
The main activities of the project related to the provision of integrated services are:
- Providing of early intervention services for children with disabilities;
- Support of families for early childhood development;
- Protection of child and disease prevention;
- Motivation and preparation for equal start in school;
- Management and operation of services.
In addition, for the successful and effective implementation of the project and dissemination of results, there will be provided the following activities:
- Project management;
- Visibility and publicity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността има за цел успешно и ефективно изпълнение на проекта, както и законосъобразно изразходване на средствата. За постигането на тази цел ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта (ЕОУП), който ще отговаря за цялостната реализация и отчитане на дейностите, в съответствие с изискванията на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. Екипът на проекта ще осъществява текущ мониторинг, като следи за нав­ременната реализация на дейностите, поддържане на досието на проекта, постигане на зало­жените цели и резултати. В рамките на тази дейност ще бъдат организирани и провеждани ежемесечни срещи на ЕОУП за разпределяне на конкретните задачи и отговорности, контрол върху изпълнението на дейностите и отчитане на напредъка. Членовете, които ще се включат в екипа, са служители на община Бяла Слатина. Те разполагат с опит и квалификация, отговарящи на спецификата на проекта. За гарантиране на успешната реализация на проекта, членовете на екипа ще координират изпълнението на отделните дейности, ще контролират провеждането на процедурите за избор на изпълнители по реда на ЗОП, ще отговарят за изготвяне и представяне на междинни и окончателни доклади, ще предоставят информация на УО и ще популяризират резултатите. По време на изпълнението на проекта ще се съблюдава Плана на дейностите, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извърши сво­евременно проучване на причините за забавянето и ще се вземат мерки за отстраняването му. Основните отговорности на ЕОУП включват: - организиране изпълнението на дейностите по проекта; - изпълнение на договорите с доставчици и изпълнители; - подбор и наемане на персонал и специалисти за предоставяне на услугите; - координация и взаимодействие с наетите специалисти и персонала в Центъра, заинтересованите страни и институциите, които имат отношение към предоставянето на социални услуги за ранно детско развитие; - наблюдение на напредъка и отчитане на проекта; - изготвяне на процедура за наемане на персонал и специалисти за предоставяне на услугите. Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта, ще се създават и се съхраняват по посочените от българското и общностно законодателство начини и срокове, визуализирани с името на проекта, знамето на ЕС, логото на ЕСФ, съгласно Насоките за информиране и публичност на ОП РЧР. Във връзка с администриране и отчитане на проекта, ЕОУП ежемесечно ще изготвя отчети, справки, доклади и др. Непосредствено след началото на проекта ще бъде изготвен подробен план за действие, ще бъде планирано изпълнението на дейностите в детайли, в съответствие с тяхната последователност, заложена в план-графика. Основният подход, който ще бъде приложен при изпълнение на дейностите по управление на проекта е: - Планиране; - Организиране на ресурси за изпълнение на дейностите; - Контрол върху изпълнението и при необходимост актуализация на предварителния план. 105 350.00 105 535.73
Предоставяне на услуги по ранна интервенция на деца с увреждания: Дейността обхваща предоставянето на 2 вида услуги - "Ранна интервенция на уврежданията" и "Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания", комбинирани с оглед на специфичната работа с деца, които имат увреждане или са в риск от развитие на увреждане или имат друга специална нужда, която влияе на развитието им. Целта на тази дейност е да се предостави подкрепа на деца в риск от 0 до 7 г. и родителите чрез оказване на помощ от специалисти. Освен подкрепа, чрез изпълнението на дейността се цели превенция на изоставянето на деца в риск. Децата ще се подпомагат във всички области на развитие, включително и за успешна интеграция в първи клас, като същевременно ще се развиват знания и умения у родителите за разбиране и насърчаване развитието на децата. Ранната интервенция на уврежданията ще обхване деца с увреждания на възраст от 0 до 7 години и техните родители, като под-дейностите по предоставяне на услугата включват: 1.Посещения на специалисти в отделението за новородени в МБАЛ гр. Бяла Слатина При получаване на информация за новородено дете с увреждане, екип от специалисти ще посети майката и ще запознае родителите със специфичните грижи, които е необходимо да бъдат полагани за новороденото и ще окажат психологическа подкрепа на семейството. Целта на посещенията е да се намали емоционалният стрес в родителите, тяхното адаптиране към възникналата ситуация и вземане на информирано решение. По време на посещенията, екипът ще предоставя информация относно развитието на деца с подобни състояния, какви услуги са подходящи и възможностите за включване в услугите на Центъра. 2. Посещения в Центъра за ранна интервенция на уврежданията Специалистите в Центъра ще изготвят оценка на потребностите на всяко дете, с оглед неговото увреждане и проблеми. На база оценката, ще се определи индивидуална програма за работа с всяко дете и неговия родител. Съобразно потребностите ще се определи честота на посещенията, заниманията със специалистите и програмата, която ще включва: индивидуална работа с детето с участието на родителя; групова работа с детето с участието на родителя; работа с родители. Работата на специалистите ще включва терапевтично-рехабилитационни и логопедични занимания, психодиагностика и терапия. За обезпечаване на рехабилитационните занимания е необходимо да се закупи уред - "бягаща пътека", с който ще се осигури възможност на децата с увреждания за правилно изграждане на моторна координация и овладяване на центъра на тежестта. Към момента по проекта за "Социално включване", нито в рамките на друг проект, е закупуван такъв уред за физикална работа, което ограничава достъпа до нови подходи при работата на специалистите. 3. Посещения на мобилен екип в домовете на семействата Посещенията ще се извършват от мултидисциплинарен екип, който ще предоставя подкрепа на семействата за обгрижване на децата в тяхната естествена среда. По този начин ще се гарантира, че усвоените умения ще се използват функционално. Мобилната работа ще даде възможност за индивидуален подход към детето и неговото семейство и ще помогне за наблюдение на реалния напредък. Вторият вид услуга - "Индивидуалната педагогическа подкрепа", ще обхване деца с увреждания, на които им предстои постъпване в първи клас. Децата ще получават помощ от специалист за усвояване на знания и умения, необходими за успешната адаптация в училище. В рамките на услугата, се предвижда и работа с родители с цел развитие на умения за подкрепа на децата през учебната година. Индивидуалната оценка на потребностите ще бъде основа за разработване на индивидуален план за предучилищна подготовка, който ще се реализира с участието на потребителя на услугата, с участието на негов роднина, както и чрез експертна помощ, според специфичните потребности на потребителя. Към двата вида услуги за ранна интервенция на деца с увреждания, с оглед спецификата на целевите групи, ще бъде сформиран мобилен екип от специалисти за работа с децата в домовете и придвижването им до Центъра. 330 000.00 328 989.04
Подкрепа на семействата за ранно развитие на децата: Д-стта е насочена към идентифициране на сем. в риск с цел повишаване на познанията и подобряване на уменията на родителите за предоставяне на подходяща грижа на бебета и малки деца в етапа на ранното им развитие.Чрез предоставяне на услугите"Формиране и развитие на род.умения”и„Сем. консултиране и подкрепа”,които съдържат в себе си пакет от интегрирани здравни,социални и образователни услуги за грижи за родители и деца от уязвими групи,ще се осигури подкрепа на сем. в отглеждането на децата им,преодоляване на сем.затруднения и развиване на умения за пълноценна соц. интеграция. В рамките на д-стта ще се предоставят услуги,които са разделени в 2 групи: 1.Услуга "Формиране и развитие на род. умения" Д-те,които ще се предоставят в рамките на услугата, целят да подпомогнат формирането на род. умения и да подпомогнат изграждането на устойчива връзка дете-родител.Предоставянето на услугата ще спомогне за преодоляване на сем.затруднения в грижите за детето.Те включват групова и индивидуална работа с родители, консултации за подкрепа на семействата и създаване на мрежа от интегрирани услуги за социално включване.За целта ще бъдат сформирани следните тематични групи: -Групи за консултация и подкрепа за бъдещи родители Срещите на групите ще се осъществяват веднъж в седмицата с продължителност 1ч30 мин.Работата с 1гр.ще включва най-малко 10 сесии,като бр. на участниците във всяка група ще е до 8 души. -Групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от0до3г. Срещите на групите ще се осъществяват веднъж в седмицата с продължителност 1ч30 мин.Работата с 1гр.ще включва най-малко 10 сесии,като бр. на участниците във всяка гр. ще е до 12души. - Групи за родители и бъдещи родители. Гр. ще се състои от 6 до 8 деца и родителите, оито ги придружават. Работните сесии с всяка една група ще са веднъж седмично, като се предвижда продължителността на заниманията да е до 1ч30 мин. Работата с родителите ще се осъществява на базата на предварително разработената оценка на потребностите.Заниманията с една група ще включват най-малко 10 сесии. Паралелно към гр. ще се извършва и индивидуална работа с бъд.род. и род. на деца от 0до3г.Индивидуалната работа ще се състои в консултиране и развиване на практ. умения за грижи за детето, които ще се предоставят в Центъра и на място в дома на сем., като честотата на срещите ще е в зависимост от индивидуалните потребности на семействата. 2. Услуга Семейно консултиране и подкрепа Дейносттите по услугата включват подкрепа на семействата в грижа за децата, справяне със семейни проблеми,създаване и развитие на умения за пълноценно социално включване и реализация.Услугата ще спомогне за увеличаване на възможностите за социална интеграция на родителите от рисковите групи чрез развитие на социални умения- общуване, изготвяне на семеен бюджет,търсене на работа, улесняване на достъпа на родителите до различните услуги и институции.За предоставяне на услугата ще се сформират следните групи: -Групи за семейно планиране-В груповите и индивидуални сесии за семейно планиране ще се включват до 10 участника, като срещите ще се провеждат веднъж седмично с продължителност 1ч30 мин. по предварително определени теми.Работата с една група е в продължение на 5-8 сесии. -Групи за консултиране и подкрепа на родители на деца от 3 до7г.В груповите сесии ще се включват до 10 участника, като срещите ще се провеждат веднъж седмично, с продължителност 1ч30 мин.Работата с 1 гр. включва най-малко 10 сесии. В рамките на услугата ще се предоставя и индивидуално консултиране на деца от 3 до7г.,живеещи в рискова семейна среда,семействата им,семейства с деца от 0 до 3г.в риск, ридружаване и посредничество,подкрепа на бъдещи родители.Индивидуалната работа ще се осъществява с интензитет в зависимост от случая. В допълнение към двете услуги, ще се осъществява мобилна работа на терен чрез сформиране на екип от специалисти, който ще обхожда рискови райони и ще посещава семейства в риск поне веднъж месечно. 257 300.00 256 652.02
Превенция и предотвратяване на детските заболявания: Дейността е насочена към редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. Тя ще спомогне за подобряване и опазване здравето на децата, както и превенция на заболяванията чрез предоставяне на услугата "Детска консултация". Посредством дейностите в услугата ще се осигури достъп до здравни услуги за уязвими родители на новородени и малки деца. Фокусът и същността на услугата "Детска консултация" е предотвратяване на детските заболявания, вследствие от неполагане на достатъчни грижи в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Дейностите по предоставяне на услугата "Детска консултация" включват: - Идентифициране на потребители на услугата „Детска консултация” и мотивиране за включване на потребители, включително чрез работа в общността и посещения в домовете на децата; - Създаване и поддържане на база данни относно потребителите по отделните дейности и предоставените им здравни услуги; - Организиране и провеждане на здравни консултации и подкрепа на родители с деца от 0 до 7 години под прякото наблюдение на педиатър; - Провеждане на консултации с родители за смущения в храненето, здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето; - Провеждане на консултации за майки на новородени бебета, насърчаване на кърменето; - Провеждане на консултации по отношение на физико-психологичните проблеми на съня при бебетата; - Провеждане на обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето и детето, практики за подобряване на общото здравословно състояние; - Предотвратяване на детски заболявания; - Диагностика и консултации за създаване на здравна култура за поддържане на добра устна хигиена и здраве, включително насочване към зъболекар, когато е необходимо лечение; - Превенция и профилактика на зъбните заболявания при деца; - Разработване на информационни материали, свързани с превенция и профилактика на детските заболявания; - Съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар. Услугата ще се предоставя на място в Центъра на деца от 0 до 3 години и деца от 3 до 7 години, като ще бъдат насочвани с предимство деца, които по различни причини нямат или не посещават личните си лекари. Освен в Центъра, специалистите ще извършват мобилна работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране и ще преглеждат бебета в домовете, с цел предотвратяване на заболявания. 81 350.00 81 330.23
Мотивация и подготовка за равен старт в училище: Дейността е насочена към повишаване готовността на децата на 5, 6 и 7 години от уязвими семейства от затворени общности и на децата с увреждания, на които предстои да постъпят в първи клас, и цели мотивацията и подготовката им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. В рамките на дейността ще се създадат летни училища, в които ще се комбинират образователни игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия ги свят. Летните училища ще предоставят и дейности за подобряване на предучилищната подготовка на децата с затруднения в изучаването на български език и др. Създаването на 2 бр. летни училища ще се организира посредством сформиране на 2 групи с по 15 деца в изнесената база на Центъра - в с. Соколаре, допълнителна сграда на ДГ "Незабравка" гр. Бяла Слатина и в изнесената база на Центъра в ДГ "Червена шапчица", с. Габаре. През летните месеци, децата със затруднения при усвояване на учебния материал, на които им предстои постъпване в училище, ще посещават летните училища с цел допълнителна подготовка и индивидуална работа за улесняване равния им старт в първи клас. Образователните занимания с децата ще комбинират следните дейности: - допълнително изучаване на български език в зависимост от нуждите; - образователни игри според предпочитанията на децата; - организиране на опознавателни занимания на открито в околностите на населеното място; - организиране и провеждане на състезания, викторини и конкурси в края на летните училища; Родителите също ще бъдат включени в дейностите, като за целта се предвиждат ежеседмични срещи със специалист - педагог. По време на срещите, родителите ще бъдат информирани за подготовката и напредъка на техните деца и ще бъдат мотивирани за записване на децата в училище. При желание на родителите, те ще могат да се включат също и в организираните опознавателни занимания на открито, като придружители. По време на летните училища ще се предоставят закуски и напитки за децата, които посещават заниманията. При необходимост, ще бъде сформирана група от деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език. 7 000.00 6 010.09
Управление и функциониране на услугите: Дейността е насочена към осигуряване на подходящи условия за предоставяне на качествени услуги в Центъра и за гарантиране на пълноценното физическо, емоционално и познавателно развитие на всяко дете. Правилното функциониране на услугите играе важна роля за постигане на основната и специфичните цели на проектното предложение. В този контекст, управлението на услугите ще се осъществява от екип, който ще отговаря за организацията, ресурсното обезпечаване, администриране и вътрешен мониторинг на дейностите в процеса на предоставяне на услуги. За целта, в Центъра ще се назначи персонал - ръководител, домакин, шофьор и хигиенист, който ще осъществява текущ контрол, като следи за качеството на предоставяните услуги, правилното използване на оборудването, опазване на сградния фонд и прилежащите простраства, поддържанена на добри хигиенно битови условия. За обезпечаване на мобилната работа и с оглед на това, че по проекта ще се включат потребители не само от града, а и от селата, Центъра ще разполага със собствено специализирано превозно средство. Качеството на предоставяните услуги ще се осигурява чрез разработване на система за вътрешен контрол и мониторинг. Оценката на качеството на предоставените услуги ще се извършва посредством директна обратна връзка от потребителите и оценка на резултатите от извършените дейности. В рамките на дейността ще се сформира група за консултиране процеса на предоставяне на услугите. Специалистите, ангажирани в услугите, заедно с екипа на проекта и ръководителя на Центъра ще провеждат неформални срещи, по време на които ще се обсъжда и следи работата с потребителите, възникнали затруднения и предложения за подобряване качеството на предоставяните услуги. Паралелно с това ще се съблюдава прилагането на критериите и стандартите за социални услуги за деца и периодично ще се прави проучване за удовлетвореността на потребителите. Ръководителят на Центъра ще отговаря за цялостното администриране на социалните услуги. За обезпечаване на административните дейности и нормалното функциониране на услугите в Центъра, по проекта са предвидени разходи за канцеларски и други необходими материали за периода на предоставяне на услугите. Освен тях, в бюджета на проекта са включени режийни разходи (ел. енергия, вода, телефон, интернет и СОТ услуги), които ще се отчитат съгласно действащото счетоводно законодателство. В рамките на дейноста персонала ще провежда ежемесечни срещи с екип на проекта, на които ще се отчита изпълнението на планираните дейности за месеца, ще се планират дейностите за следващия месец, ще се обсъжда анализа на резултатите от мониторинга, при необходимост ще се планират промени за да се гарантира постигането на поставените цели. Центъра е оборудван по проекта за "Социално включване", но за част от помещенията е необходимо да се закупи допълнително оборудване, което не е било предвидено към онзи момент. Центъра се състои от 8 кабинета: 1 за кинезитерапия, 1 за ранна интервенция, 1 за групова работа, 1 медицински кабинет с манипулационна, 1 кабинет (общ), 1 за индивидуална работа, 1 за социалния работник/координатор, 1 общ кабинет за работата на логопеда и психолога. В кабинета за индивидуална работа не е предвиден климатик, а помещението се използва от всички специалисти при работа с лицата от целевите групи. С оглед на това, че в услугите се предвиждат голям брой групови сесии, е необходимо да се закупят допълнително 10 бр. посетителски столове за нормалното протичане на заниманията. По проекта за "Социално включване" за целия Център са осигурени 2 бр. детски масички и столчета. Предвид броя на децата от целевата група, които ще се възползват от услугите на Центъра за социално включване "Аз и моето семейство" за в бъдеще, е необходимо да се закупят още 3 детски масички и 3 столчета. Допълнителното оборудване е обвързано с подобряването на качеството на услугите и комфорта на децата от целевите групи. 268 513.82 271 172.11
Информиране и публичност: Дейностите за информиране и публичност целят ползите от проекта и вложените средства да станат известни на местната общественост и всички заинтересовани страни, както и да се оповести източникът на финансиране. За информиране на обществеността и целевите групи, по проекта се предвижда провеждане на информационна кампания през цялото време от изпълнението на проекта. По този начин ще се даде „видимост” на целите, обхвата и резултата от използваните средствата от ЕСФ, гарантирайки откритост и прозрачност при изпълнението на проекта. Дейностите и мерките за информация и публичност ще се прилагат в съответствие с Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП РЧР. В рамките на тази дейност ще се изработят информационни табели и банер със стойка. Ще бъдат подготвени прессъобщения, които ще се публикуват в регионални/местни печатни медии, имащи за цел популяризиране на проектните дейности и финансовия принос на ЕС към проекта. В началото, по време на изпълнение и в края на проекта ще се организират информационни събития - пресконференции, като първото събитие ще има за цел да информира широката общественост за целите на проекта, дейностите, период на изпълнение, допустимите целеви групи, които могат да бъдат включени в проекта. Втората пресконференция (междинна) ще бъде по-мащабна и с нея се цели да се популяризират предоставяните услуги в Центъра за социално включване "Аз и моето семейство". Предвид удължаването на проекта до края на 2020г. се предвижда провеждането на още една междинна конференция под надслов "4 години в подкрепа на децата" в началото на 2020 година.Целта на която ще бъде представяне на добри практики и постигнати резултати при предоставянето на социалните услуги за ранно детско развитие.Предвижда се да бъдат изработени и раздадени по време на събитието следните рекламни материали-30 бр. чадъри, 30 бр. чаши, 30 бр. конферентни чанти и 30 бр. тефтери в съответствие с Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП РЧР,като се предвижда върху тях да фигурира и логото "4 години в подкрепа на децата" , предвид юбилейния характер на организираното мероприятие.Предвижда се да се проведе и кетъринг за участниците в мероприятието. Четвъртото събитие - заключителна конференция, ще е посветено на постигнатите резултати по проекта. Във всички информационни събития се предвижда да бъдат поканени представители на публични институции от област Враца, представители на неправителствения сектор и СГО, различни организации в социалната сфера и здравеопазването, представители на детски заведения на територията на общината. По време на заключителната конференция ще се отчете цялостно изпълнение, ще бъдат споделени добри практики и модели за предоставяне на социални услуги за ранно развитие на деца. За участниците в междинната и заключителната пресконференция се предвижда да бъдат изработени и раздадени рекламни и информационни материали. Екипът на проекта, ще изготвя и публикува информация за проекта на интернет страницата на общината, като по този начин периодично ще популялизира напредъка на проекта. 4 680.00 4 680.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).