Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The Vetrino Municipality is a small rural municipality with ethnic diversity. The structure of the population has the tendency of continuous increase of the portion of the elderly population at the expense of the portion of the population in work-able age. The Municipality has its traditions and innovative practice in realizing its social politics. The social activities have a stress on the elderly, the disadvantaged and the members of the different ethnicities. The current proposal is a continuation and supplement to the activities of the "Help at Home" project, as well as an upgrade to the provided social services - "Personal and Social Assistant" and "Home assistant", the created in the year 2000 Home Care and the  Nursing Home open since 1994, which is also a guarantee for the successful realization of the set project activities. Increasingly more people turn to the Municipality for assistance, while the elderly and the sick people prefer to be in their homes, hence the "Personal and Social Assistant" and "Home Assistant" are all the more necessary. The target groups are: Children and disabled people with limitations or  the inability to care for themselves; The elderly with limitations or the inability to care for themselves ,who, for various reasons, are unable to manage their personal and social life and are unable to keep the necessary level of personal hygiene; The unemployed who are in work-able age, who have not acquired the right to a pension for service and age or the occupational pension for early retirement. 
The main activities are: 1. Organisation and control of the project, 2. Information and publicity, 3. Creating a service center for the home environment in the Vetrino Municiplaity, 4. Training the staff, 5. Giving information, consulting and selecting candidate-users for the service in the Vetrino Municipality, 6. Providing hourly social services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта : Управлението и организацията на проекта ще се изпълнява от екип формиран от Кмета на общината с оглед осигуряване на успешно изпълнение, добра координация и постоянен мониторинг на проектните дейности. Създаване на необходимата организация за управление на проекта и започване ефективна работа на Центъра, като основна цел на дейността. Създаване на успешен екип, определяне на процедурите и планиране, създаване условия за изпълнение на проекта в съответствие със заложените цели и предвидените дейности. Тази дейност ще се осъществява през няколко етапа: 1. Подготовка на работата – конкретизиране на екипа за управление на проекта– ръководител, счетоводител и технически сътрудник и екипа, който ще работи в Центъра за изпълнение на определени дейности по проекта - Социален работник, лекар, психолог и рехабилитатор. Определяне на основите правила, ефективността и техниката на работа в екип. 2. Подготовка и провеждане процедурите по ЗОП; 3.Изпълнение и вътрешен мониторинг на проекта - детайлно ръководство при подготовката, изпълнението и приключването на проекта; 4. Управление на ресурсите – финансов /бюджет, финансова документация, финансов контрол, финансова отчетност, изготвяне на междинни и окончателен финансов отчет със съпътстващите го разходооправдателните документи; искане за междинни и окончателно плащане, както други доклади и документи, представляващи основания за окончателно плащане) и човешки ресурс /подбор, обучение, комуникация, контрол по изпълнение на дейностите; -5. Управление на информацията и комуникацията; 6.Управление на риска - определяне на дейности, с които проекта не би могъл да се справи поради високата степен на риск; използване на резултата от анализа на риска с цел усъвършенстване на планирането на дейностите по проекта; избор на инструментариум за постоянно наблюдение и отчитане на рисковите фактори. 7. Управление на системата за контрол и мониторинг; 8. Оценка на изпълнението на проекта - анализ на резултатите и приключване на проекта. С тази дейност ще се изгради цялостна визия и план на проекта. Детайлно организиране и разпределение на дейностите за периода на изпълнение на проекта.Създаване на вътрешна система за мониторинг и оценка, начин на отчитане на проведените дейности. Работни срещи на целия екип по проекта, както и срещи с наетия персонал в Центъра и за предоставяне на социалната услуга. 49 869.00 47 710.75
Информация и публичност : Тук ще се извърши информация за дейностите по проекта - представяне на европейски модели на социални услуги и ролята на ЕСФ в тези дейности. Замознаване на всички заинтерисовани лица и организации с целите и заложените дейности заложени в проекта, както и с постигнатите резултати от извършените дейности по проекта. В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на информационни материали относно проект „Независим живот” и показващи размера на финансовата помощ от ЕСФ и дейностите по проекта и конкретните възможности на Центъра за предоставяне на социални услуги.. Чрез публикуване на прес-съобщения и съобщения в сайта на общината и общинския вестник и една публикация в регионален вестник, ще се разпространи информация за потребители, желаещи да се включат в проекта. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване. Ще бъдат организирани и проведени информационни дни от бенефициента, на които ще се осъществи информиране и консултиране на потенциални потребители на социални услуги, както и за желаещите да започнат работа в новосъздадения Център.Ще се изработят табела за входа на Центъра с името и референтния номер на финансиращата програма и банер, които ще се ползва при всички публични инициативи. Проектът ще бъде популяризиран и чрез 2 пресконференции-встъпителна и финална и една Кръгла маса с цел да се привлече общественото мнение върху специфичните проблеми на целевите групи включени в проекта. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. По време на изпълнение на проекта ще бъде внесена информация и в Общински съвет-Ветрино свързана с извършваните дейности и организацията им. 2 400.00 3 186.67
Създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или домашна среда в Община Ветрино. Подбор и наемане на персонал за работа в Центъра. : Ще бъде създаден Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или домашна среда в село Ветрино в помещения общинска собственост. В eдното помещение ще бъдат настанени работещите служители в Центъра, а другото, което ще бъде оборудвано и обзаведено за медицински прегледи и психологични консултации и за извършване на процедури от рехабилитатора. Ще бъде поставена и рампа за инвалидите. Ще се разработят правила и изисквания за всички услуги, които се предлагат в Центъра, така че да се гарантира тяхното качество. Предоставянето на услугата ще се реализира, чрез екипа на Център за услуги в домашна среда, който ще включва следните лица – социален работник,лекар, психолог, рехабилитатор, лични асистенти и домашни помощници. Социалният работник ще издирва, анализира и картотекира лица желаещи да ползват социалните услуги в Центъра, ще участва в изготвянето на индивидуалния план за работа на всеки потребител и оценка на същия на определен период от време, ще води личните досиета на потребителите на социални услуги и регистъра на потребителите, ще подпомага останалите специалисти в работата им с потребителите, ще прилага индивидуален и диференциран подход в работата с потребителите, ще изготвя справка за движението на документооборота.Домашният помощник ще организира и осъществява дейност, осигуряваща необходимите санитарно-хигиенни, битови и социални условия за осигуряване на нормален живот на потребителя на социалните услуги, а именно: Доставяне и/или приготвяне на храна, помощ при хранене, пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, извършване на плащания за битови услуги със средства на лицето,административни услуги,предлага мерки за намаляване на рисковете в домашната среда на потребителя. Лекарят, психолога и рехабилитатора ще полагат грижи за здравето и безопасността на потребителите на социални услуги, индивидуално, според необходимостта на лицата, по изготвен предварителен график и ндивидуален план, чрез проучване и анализ на индивидуалните потребности на целевите групи и насочване към подходящите за тях дейности и посещения в домовете им; Разработване на програми, обучителни и информационни материали за провеждане на консултации; Изготвяне на психологични характеристики и разработване на кинезитерапевтични програми,;Помощ при осигуряване на безопасна и подходяща употреба на адаптивно оборудване, ортопедични и други технически средства за рехабилитация, Участие в разработване и съгласуване на индивидуалните планове за работа с лицата и семействата;Регулярно посещение на домовете съгласно индивидуалния им план; Разработване и прилагане на подходящи планове за психологически намеси,съобразени с възраст и увреждане; Участие в екипните срещи за изготвяне, актуализация, оценка и планиране на: оценки на възможностите, оценки на потребностите, индивидуални планове, както и други документи, които се изготвят в процеса на работата, в която участва психолога; Провеждане на наблюдения, анкети, разговори и беседи за проучване на психологическия микроклимат, интересите, потребностите и мотивацията на потребителите;Участие в периодични срещи с останалите специалисти, включени в дейностите по проекта, с цел съвместна работа, подобряване на прилаганите методи и други;Участие в подготовката и провеждането на дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта, включително и чрез разработване на информационни материали относно същността на услугите, в които участва. При необходимост или невъзможност за посещение в Центъра, потребителите ще бъдат посещавани в домовете им, където ще се извършват необходимите грижи, консултации и процедури. Екипът ще отговаря за изготвянето и промяната на индивидуалните планове за грижи за всеки потребител, като се съобразява с неговите желания, възможности и отребности. 56 191.47 52 097.67
Обучение на персонала : Екипът за управление изготвя и предоставя списък с лицата, които следва да бъдат включени във въвеждащото и надграждащо обучение. При изготвянето на списъка екипа взема предвид изискването, че в обучителния курс, могат да бъдат включени само тези лица, които не са преминали обучения по други проекти и програми за извършване на определените по настоящия проект дейности. Обученията ще се извършват от експерти и специалисти с подходяща квалификация, практици в съответната област, с професионален опит, социална работа и социални услуги за посочените целеви групи, обект на проекта. За целта ще се сключат договори за услуга между бенефициента и съответните обучители. За предваретелно и надграждащо обучени 2 дни, 10 лица, на стойност 200,00 лева 200.00 199.85
Информиране, консултиране и подбор на кандидат-потребители на услугата на територията на община Ветрино. Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Информиране на потенциалните потребители за проекта, условията за кандидатстване, дейностите, които ще предоставя Центъра за социални услуги в домашна среда , място на подаване на документите и т.н ще се осъществи чрез публикации, интервюта в печатни и електронни медии, информационно табло поставено на видно място в общинска администрация и на сайта на Община Ветрино.Тази дейност на популяризиране ще продължи през целия период на проекта. Подборът ще се извършва на база изготвена процедура, включваща 2 етапа-подбор по документи и провеждане на интервю. При подбора на лицата ще се спазват принципите за равенство на половете, равни възможности и превенция на дискриминация. Сключване на трудови договори с тях. Предварителният анализ на потенциалните потребители на социални услуги показва, че е преобладаващ броя на възрастните хора с ограничения, което налага извода, че голяма част от бъдещите услуги ще бъдат услугите за лична помощ и битово-комунални дейност. От друга страна лицата от уязвимите групи се нуждаят и от услуги в подкрепа на социалното им включване, в следствие дългогодишната им социална изолация. Спецификата на тази група услуги позволява предоставянето им почасово и по гъвкав начин на голям брой потребители. Набиране на кандидат-потребители ще става, чрез обяви във местния вестник и таблата за обяви по кметствата, сайта на общината и др. където ще бъдат описани условията, сроковете и нужните документи, както и телефон за връзка и информация. Лицата и децата, които ще желаят да ползват услугата ще подават заявление лично или чрез упълномощен или законов представител. Копие от Експертно Решение на ТЕЛК/ДЕЛК/НЕЛК/ЕЛКК, копие от амбулаторен картон, епикриза или други актуални медицински документи, с които се удостоверява здравословното състояние на лицето/детето. Заявленията се входират в Центъра за извършване на социална и здравна оценка. Комисия в състав социалния работник и лекаря от центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или домашна среда и кметовете на сътветните населени места ще разгледат подадените заявление и документи. При разглеждането и одобрението на кандидат-потребителите ще се вземат под внимание и становищата при нужда на личните лекари на някой от лицата. Ще се изготви списък по низходящ ред от направените оценки. По поредността на предложения списък ще се подпишат договори с потребителите. Ще се изготвят и индивидуални договори във връзка с индивидуалните техни ежедневни потребности. При отказ на лицата да ползват услугата, при смърт на лицето или при промяна на адреса на местоживеене, постъпмане в социална институция или друга промяна в обстоятелствата, се прекратява договора с потребителя и се взема следващият по ред кандидат-потребител от списъка, като се следи по възможност да е от същото населено място. 0.00 1 270.30
Предоставяне на психологическа подкрепа , консултиране и супервизия на персонала, предоставящ почасови социални услуги за лична помощ, комунално-битови дейности и услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица.: Акцентът в дейностите по проекта е предлагане на услуги за комплексно задоволяване на потребностите на целевата група, чрез управление и планиране на услугите за всеки конкретен потребител в условията на единна организация, разполагаща с достатъчно управленски и професионален ресурс. Личните асистенти, социалните асистенти и домашните помощници ще предоставят почасови услуги на потребителите в домашна среда, като оказване на подкрепа и съдействие за социално включване, помощ при извършване на комунално–битови дейности и лична помощ. Процесът на кандидатстване и подбор ще се извърши в условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и т.н. на кандидатите. Единственото изискване ще е кандидатите за персонал да са безработни лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране или работещите на същите или подобни позиции в общинска администрация..Дейността е основна за проекта и изпълнението й е насочено към постигане на заложените цели. Дейността включва изпълнение на следните задачи: 1. Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършване на рехабилитационни или други специализирани услуги, в дома на потребител, придружаване до болнично заведение или месторабота и др. 2. Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищни помещения, обитаване от ползвателите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др. 3. Предоставне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяването на социални контакти, придружаване при посещения на обществени събития, помощ при писане на писма ,заявления и подаването им до съответните институции, и всякаква друга дейност изразена в социална работа с представителите на целевата група.Персоналът осве, че ще бъде обучен ще му бъде предоставена психологическа подкрепа и консултиране впредвид спецификата на работата. Психологическата подкрепа е насочена към членовете на персонала, която се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Нейна цел е изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на асистентите. Персоналът получава групова и индивидуална супервизия.Груповата супервизия служи за подкрепа; обмен на познания, гледни точки и професионален опит; получаване от всеки участник в групата на обратна информация от по-широк брой източници; споделяне на преживявания и взаимна емоционална подкрепа; придобиване на групов опит в хода на динамиката на груповите отношения, както и справяне с индивидуални затруднения, проблемни ситуации; изготвяне на оценки, вземане на решения и планиране; колебания, несигурност и недостиг на знания и умения и нужда от насочване; справяне с преживявания във връзка с работата и в частност – във взаимоотношенията с потребителите и техните близки, и т.н. Обсъждат се качеството на работата, мотивацията, личностното израстване, собствената самооценка на супервизирания; въпроси на себереализацията в професията; въпроси за нуждите отдопълнителна информация или обучения, както и пренасянето на резултатите от проведените обучения в собствената практика. Услугите ще се предоставят на всеки потребител, с когото е сключен договор за ползване на услуга. 391 333.98 378 788.08

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).