Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The PP envisages the elaboration of innovative interdisciplinary curricula that will lead to advanced training of students and lecturers in higher education-partners: Veliko Tarnovo University "St. St. Cyril and Methodius", Sofia University "St. Kliment Ohridski", Southwestern "Neofit Rilski" and the TU in Gabrovo. The planned activities include:
1.1. Development of the following five joint curricula in in Master's Degree:
Professional field (PF) 2.1. Philology- "Digital Culture: Language, Literature, Communication"; PF 2.2.History and archeology- "New and contemporary Bulgarian history: problems, models, methodology"; - "History and culture of the Balkans and the Eastern Mediterranean in late antiquity and the Middle Ages"; PF 3.5.Public communic. and inform. sciences-"Digital Communications and Media" in the Master's Degree ;
PF 3.4. Social activities- "Social innovations and social policies". During the project period 5  digital-based programs, as well as 1 joint foreign-language curricula with the associated partners will be introduced in partnership with Aristotle University of Thessaloniki (Greece), Adam Mickiewicz University of Poznan (Poland) and the Universitatea Nationala de Stiinta si Tehnologie POLITEHNICA Bucuresti-Pitesti University Centur (Romania), which will contribute to their high quality and international validity.
2. Professional develop. and improved language and digital skills of academic staff through specialized training for, short-term mobility in foreign partners.
3. Mobility, soft skills training, career guidance, as well as the develop. of a system for alumni career monitoring and of a common inform. network of career centers. This will improve the cooperation between the educ. sector and business by ensuring a dynamic match between the supply and demand of specialists in the transport sector.
The total value of the project eligible costs is BGN 4 175 484,34, financed under the "no aid" regime. The planned project duration is 30 m.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и въвеждане на 2 съвместни учебни програми „Дигитална култура: Език, литература, комуникация“ в ОКС „Магистър“ в професионално направление 2.1. Филология на български и на чужд език (ЧАСТ 1).: Дейността предвижда разработване и въвеждане на 2 съвместни учебни програми: „Дигитална култура: Език, литература, комуникация“ в ОКС „Магистър“ в професионално направление 2.1. Филология, в два модула - с продължителност 2 и 4 семестъра. Планираната иновативна магистърска програма съчетава елементи на чуждоезиково обучение, комуникация и превод, в контекста на дигитална среда. Обучението ще се провежда основно в редовна форма на обучение. Хибридният модел на преподаване ще включва комбинирани занятия между присъствено и дистанционно обучение с приложение на дигитални образователни технологии. Разработването и въвеждането на интердисциплинарната съвместна магистърска програма ще се реализира от трима партньори - Великотърновски университет (ВТУ), Софийски университет (СУ) и Югозападен университет (ЮЗУ), като се цели въвеждане на иновативни методи за преподаване на дигитална култура, езици и превод и др. Програмите ще бъдат основа за увеличаване на възможностите за създаване и/или включване към международни образователни мрежи чрез отделни дисциплини с конкретни преподаватели в рамките на образователни програми, създадени на мрежовия принцип на предлаганата в този проект програма. Прилагането на интердисциплинарен подход чрез въвеждане на учебни дисциплини насочени, към придобиване на различни видове компетенции, ще се осигури чрез включване в обучението ще се включат както преподаватели от различни професионални направления, така и специалисти от практиката. Новата учебна програма ще надгради над съществуващия досегашен опит в чуждоезиковото и сходни обучения в ПН 2.1. Програмата е предназначена за завършили ОКС "Бакалавър" в същото професионално направление, с 3-год. курс на обучение в други европейски университети при учебна програма от 6 семестъра и придобити 180 кредита. Изборът на новоразработените учебни програми е направен на базата на идентифицирани потребности за приоритетни направления и повишаване коефициентите в Рейтинговата система на висшите училища (ВУ) в България. Професионално направление 2.1 Филология е определено като приоритетно съгласно ПМС 64 от 25.03.2016 г. С разработването и въвеждането на новата съвместна програма ще бъдат затвърдени и водещите позиции на обучението в посоченото направление на СУ и ВТУ, които са съответно с ранг първи и втори в Рейтинговата система. Учебната документация ще бъде актуализирана при стриктно спазване изискванията на ЗВО, Наредба за държавните изисквания за придобиване на висше образование и правилниците към тях. Предложения за промени в учебните планове ще се правят на катедрени съвети, след което ще бъдат приемани от факултетните съвети и академичния съвет на обучаващите ВУ. В обучението ще се включат както преподаватели от различни професионални направления, така и специалисти от практиката. Така се изпълнява една от основните цели на настоящото партньорство - подобряване на връзката между обучаващите институции за повишаване на качеството на профилираната, професионалната и специализираната подготовка чрез съвместна учебна дейност посредством съгласувани учебни планове. Успешното въвеждане на посочените учебни програми ще отговори на критериите при последваща оценка за институционална акредитация, фокусирано основно върху отчитане на резултатите на отделните професионални направления и специалности, водещи до придобиване на квалификация, отговаряща на съвременните изисквания и на търсенето на реалната икономика, на база констатираните дефицити на пазара на труда. Следвайки Методиката за определяне на коефициента на ВУ по професионално направление, изпълнението на проектното предложение ще доведе до увеличаване на стойността на коефициента на партньорите по съответното професионално направление, в компонентите Кни (коефициент за научни изследвания), Kрпт (коефициент за реализация на пазара на труда) и Кпнобн (коефициентът за професионални направления с очакван бъдещ недостиг на пазара на труда). 199 800.00 141 296.79
Разработване и въвеждане на 2 съвместни учебни програми в ОКС „Магистър“ в професионално направление 2.2. История и археология: Дейността се изпълнява от двама партньора - ВТУ и СУ, като обхваща следното: 1. Предвижда се разработване и въвеждане на иновативна съвместна магистърска програма, насочена към профилната специализация на ВТУ и СУ като лидери в образованието в професионално направление 2.2. История и археология. Новата съвместна програма ще се преподава в редовна и задочна форма на обучение с продължителност 2 семестъра. Програмата има за цел да надгради уменията на студентите за работа с първични и вторични исторически извори в контекста на задълбочен анализ на фактите, в процеса на развитието на българската национална държава и вписването й в регионалните, европейските и евроатлантически структури. В контекста на глобалните процеси на модернизация ще се потърсят българските специфики. Ще се анализират модели и ще се апробира нова методология. Програмата включва по три задължителни и две избираеми дисциплини във всеки семестър. Завършва с разработване и защита на дипломна теза. При изработване на новата учебна програма ще се заложи на съчетаване на различни компетентности и въвеждане на хибридни дисциплини в учебния план чрез комбиниране на профилна специализация със свързаност и ефективност при използване на споделени ресурси на университетите - партньори. Учебната програма ще съчетава интердисциплинарен подход при изследването на новата и съвременна българска история с фокус за приложение върху българската диаспора. Изборът на професионалните направления, в които да се разработят нови учебни програми е направен на базата на идентифицирани потребности за приоритетни направления и повишаване коефициентите в Рейтинговата система на висшите училища в България - Професионално направление 2.2 История и археология, определено като приоритетно съгласно ПМС 64 от 25.03.2016 г. 2. Разработване и въвеждане на съвместна учебна програма „История и култура на Балканите и Източното Средиземноморие в късната античност и средновековието“, ОКС „Магистър“ в професионално направление 2.2. История и археология. Програмата има за цел да надгради познанията на студентите за историята и културата на Балканите и Източното Средиземноморие епохата на късната античност и на средновековието. Същевременно, с тази програма двата най-стари исторически факултета в България имат за цел да създадат и единствената в страната образователна програма в областта на модерните напоследък медитерански изследвания, които стават все по-актуални във връзка с динамичните процеси на Балканите и в Източното Средиземноморие, чието развитие до голяма степен стъпва на сложно обусловени исторически причини и специфики, свързани с процеси и явления от средновековната действителност на този регион. Програмите включват общо 10 дисциплини, от които 8 задължителни и 2 избираеми, които се избират от общо 6 избираеми дисциплини.Завършва с разработване и защита на дипломна теза. Ще се използват стандартните методи на преподаване, както и обучение чрез електронни ресурси, анализ на извори, изследователска работа в архив и др. Прилагането на интердисциплинарен подход чрез въвеждане на учебни дисциплини насочени, към придобиване на различни видове компетенции, ще се осигури чрез включване в обучението както преподаватели от различни професионални направления, така и специалисти от практиката. Новата учебна програма ще надгради и осигури синергия над съществуващия досегашен опит в чуждоезиковото и сходни обучения на ВТУ и СУ в ПН 2.2. Същевременно тя ще допринесе за подобряване на връзката между обучаващите ВУ за повишаване на качеството на профилираната, професионалната и специализираната подготовка, като осигури изпълнението на една от основните цели на процедурата. Следвайки Методиката за определяне на коефициента на ВУ по професионално направление, изпълнението на проектното предложение ще доведе до увеличаване на стойността на коефициента на партньорите по съответното професионално направление, в компонентите Кни, Kрпт и Кпнобн. 126 000.00 95 339.37
Разработване и въвеждане на съвместна учебна програма „Дигитални комуникации и медии“ в ОКС „Магистър“, професионално направление 3.5. Обществени комуникации и информационни науки: Дейността се изпълнява от двата партньори - ВТУ и СУ. Програмата предвижда въвеждането на иновативни форми на преподаване и обучение едновременно в двата университета партньори в ПН 3.5., използването на споделени учебни ресурси в условията на мрежова среда и отворен достъп, облачни технологии, виртуални аудитории и др. при задочна форма на обучение с продължителност два семестъра. Програмата цели въвеждането на компетентностния модел в образователния процес, насочен към изграждането на комуникационни умения у студентите, основани на добро познаване на съвременните тенденции в развитието на дигиталните технологии и медийната среда, както и умелото прилагане на комуникационните технологии в професионалната дейност в различни области. Изградена на принципа на мултидисциплинарност, програмата предвижда въвеждане на учебни дисциплини, насочени към придобиване на различни видове компетенции. За целта в обучението ще се включат както преподаватели от различни професионални направления, така и специалисти от практиката. Така се изпълнява една от основните цели на настоящото партньорство - подобряване на връзката между обучаващите институции за повишаване на качеството на профилираната, професионалната и специализираната подготовка чрез съвместна учебна дейност посредством съгласувани учебни планове. В учебните планове, реализирани от преподавателски състав от партньорските ВУ, се залага на интердисциплинарния подход , практическите знания и умения за работа в дигитална среда. В структурно отношение, образователната програма предвижда включването на 7 задължителни дисциплини, които дават на студентите фундаментални знания и умения в областта на: - Съвременните дигитални комуникации, - Световните медии, - Комуникационния дизайн и медийната среда, - Политическите комуникации и политически маркетинг, - Комуникационния мениджмънт в социалните мрежи, - Философията и етиката на комуникацията, - Писането и редактирането за дигитални медии. Задължителните дисциплини се допълват от 4 избираеми факултативни дисциплини, които разширяват знанията и уменията на студентите в областта на: - Медийни език и стил, - Убеждаващата комуникация, - Комуникационните техники и умения, - Социологията на комуникацията. Учебната документация ще бъде актуализирана при стриктно спазване изискванията на приложимата нормативно уредба. Предложения за промени в учебните планове ще се правят на катедрени съвети, след което ще бъдат приемани от факултетните съвети и академичния съвет на обучаващите ВУ. Фокуса и обхвата на планираната учебна програма са определени на база идентифицирани потребности за съответното приоритетно направление и повишаване коефициентите в Рейтинговата система на висшите училища в България, по конкретно: Професионално направление 3.5. Партньорството на ВТУ със СУ ще осигури синергия и надграждане на съществуващия опит и компетенции на двата университета, като допринесе до подобряване на рейтинга на ВТУ по отношение на критерии от рейтингова група „Учебен процес“, „Учебна среда“ и „Реализация на пазара на труда и регионална значимост“. Успешното въвеждане на посочените учебни програми ще отговори на критериите при последваща оценка за институционална акредитация, като осигури повишаване на критериите относно придобиването на квалификация, отговаряща на съвременните изисквания и на търсенето на пазара на труда. Следвайки Методиката за определяне на коефициента на ВУ по професионално направление, изпълнението на проектното предложение ще доведе до увеличаване на стойността на коефициента на партньорите по съответното професионално направление, в компонентите Кни, Kрпт и Кпнобн. 70 650.00 73 086.39
Разработване и въвеждане на съвместна учебна програма „Социални иновации и социални политики“ в ОКС „Магистър“ в професионално направление 3.4. Социални дейности: Дейността се предвижда да бъде изпълнена от двама партньори - ВТУ и ТУГ. Тя обхваща разработване и въвеждане на иновативна за българското образователно пространство магистърска програма, с прилагане на компетентностен модел за формиране на умения за социални иновации. Програмата предвижда въвеждане на иновативни форми на преподаване и съчетаване на проблемно-базирано обучение. Изборът на професионалните направления е направен на база идентифицирани потребности за приоритетни направления и повишаване коефициентите в Рейтинговата система в ПН 3.4. Двете участващи ВУ имат значително изоставащ рейтинг, но разполагат с капацитет при споделяне на ресурси и модернизация на учебното съдържание, за да постигнат съществен напредък и да затвърдят регионалната си значимост. ВТУ има значителен опит в програми в областта на социологическите науки. ТУГ има действащи образователни програми за социална политика и прилагане на информац-ни технологии, както и опит в прилагане на дистанционно обучение на магистърски програми в съответното направление. На база набор от допълващи се компетенции и капацитет на двете ВУ, партньорството в предвидената иновативна уч-на програма ще осигури синергичен ефект от сътрудничеството, както и цялостно подобряване на качеството на образов-ния процес и в двата университета. По този начин дейността допринася за подобряване на връзката между обучаващите институции за повишаване на качеството на профилираната, професионалната и специализираната подготовка чрез съвместна учебна дейност. Учебният план комбинира учебни дисциплини от различни направления с насоченост към усвояване на умения за свободно прилагане на иновативни методи и инструменти при решаване на сложни задачи и проблеми в социалната сфера, чрез интегриране на знания от нови и интердисциплинарни области.Съотношението между кредитните еквиваленти на дисциплините е: за задъл-те дисц-ни и държавен изпит/защита на дипломна работа 42 кредита, за избираеми - 12 кредита, за факултативни - 6 кредита. Задължителните дисц-ни са общо 5 и са насочени към сравнителна социална политики, соц-на икономика, соц-ни иновации, интелектуална собственост в соц-та сфера и разработване на иновативни социални проекти. Избираемите дисциплини са общо 5, като всеки студент изучава 4, а факултативните са 5 разпределени в 2 модула. Всеки студент избира и две факулт-вни дисциплини. Програмата предвижда свързаност и ефективно споделяне на ресурси между двата университета, к. прилага на практика комбиниран подход между присъствено и обучение от дистанция с приложение на дигитални образов-лни технологии. Уникалността на магистър-та програма се изразява във формиране на компетентности за иновации в социалната сфера, които имат водеща роля за адресиране на социални предизвикателства, като нарастване на бедността, застаряващо население, ефективно използване на ресурсите в социалната сфера. Разработването и внедряването на новата програма в ПН е 3.4 е обвързано с постигате на регионална концентрация на образов-ни програми и ресурси в социалните дейн-ти между двата университета. Допълнителен аргумент е заложената задача „Създаване на съвместна програма с Технически университет – Габрово в областта на социалните дейности“ в утвърдената със Заповед №РД09-1601/20.07.2020 г на Министъра на образованието Политика за развитие на ВТУ. Предвижда се разширяване и надграждане на партньорството ч-з съвместно преподаване на нови програми, споделени дигитални образ-ни ресурси, управл-ие и надграждане на виртуални ресурси, индивидуализирани модули за продължаващо обучение на преподаватели в дигитални образов-лни ресурси и съвместно използване на лаборатория за социални иновации във ВТУ. Успешното въвеждане на посочените учебни програми ще осигури повишаване на критериите относно придобиването на квалификация, отговаряща на съвременните изисквания и на търсенето на пазара на труда, както и увеличаване на стойността на коефициента на партньорите по професионално направление 3.4. 76 800.00 82 579.03
Разработване , въвеждане и внедряване на програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение. Осигуряване на софтуер и ИКТ оборудване (ЧАСТ 1). : В рамките на дейността се предвижда : 1. Внедряване на следните 6 програми с дигитално образов. съдържание в ОКС „Магистър“: А) ПН 2.1 „Филология“ - „Дигитална култура: Език, литература, комуникация“ – 2 и 4 семестъра; Б) ПН 2.2 „Нова и съвременна българска история: проблеми, модели, методология“, В) ПН 2.2 „История и култура на Балканите и Източното Средиземн-е в късната античност и средновековието“ Г) ПН 3.5 „Дигитални комуникации и медии“ – 2 семестъра Д) ПН 3.4 „Социални иновации и социални политики“ - предвижда се също присъствена и дистанц.форма на обучение в ТУГ, които имат акредитация за дистанционно обучение. 3. Внедряване на специфичен софтуерен продукт и доставка на специализирано ИКТ оборудване, осигуряващи: 3.1. Създаване на виртуализирани учебни зали и специфичното софтуерно решение за поддържка на хибридния (онлайн и присъствен) учебен процес (Виртуален университет); Създадената дигитална среда за обучение ще отчита нуждите на хибридното (онлайн и присъствено едновременно) обучение, които стандартните софтуерни решения за видеоконференции не могат да удовлетворят. Онлайн университета е ИКТ решение, което осигурява разширяване на реалното присъствено обучение и във виртуална среда (без да го „изнася“ изцяло там). Виртуалният университет дава възможност за създаване и съхранение на специфичното учебно съдържание, интерактивна комуникация посредством видео, аудио и текст между преподавателя и студентите (или само студентите), споделяне на файлове и „споделяне“ на реалната учебна дъска, чрез интегрирането на „умни“ учебни дъски. Планираното решение ще поддържа необходимите инструменти, необходими за учебния процес - напр. допитвания, представяне на физически детайли и материали (неподходящи за визуализиране през уеб-камера), разглеждане на практически казуси, „вдигане на ръка“ и пр. Виртуалният университет ще обезпечи учебния процес в неговата пълнота. Виртуализираната учебна стая е гръбнакът на хибридното обучение, като позволява на преподаватели и студенти да осъществяват пълноценен учебен процес чрез изцяло онлайн обучение (без присъствие на студенти) и хибридно обучение (с присъстващи студенти и онлайн обучаеми). Това ще позволи също дигитално съхранение на лекцията (като видео, аудио и/или текст), показваните материали (през „умната“ дъска и/или през визуализатора, презентациите) и пр. Виртуализираните класни стаи ще имат мин. функционалности: - следене на присъствието на студентите, посредством автентикация; - възможност за насрочване на предварително записани лекции и/или упражнения; - връзка със системи за управление на учебното съдържание (напр. Moodle и др., които комуникират през XML, JSON или др.); - поддръжка на над 200 едновременно обучаващи се лица; - съхранение на генерир. съдържание, достъпно и на по-късен етап от студенти и преподаватели; - повишена информац.сигурност и защита на личните данни. Ще бъде създаден пул от индивидуално ИКТ оборудване (лаптопи и периферия), което ще осигури на преподавателите създаване и представяне на конкретното учебно съдържание (презентации, видео и аудио, симулации и пр). То ще се съхранява на специализиран професионален мрежов дисков масив с нужния обем. 3.2. Виртуална библиотека, вкл. виртуализация на част от наличното текстово и графично съдържание на наличния библиотечен фонд - предвиденото решение ще осигури пълната функционалност, необходима за администриране и ползване на библиотечния фонд на ВТУ, както и необходимия специализиран хардуер – скенер за книги, терминални станции и съвърен комплекс за съхранение на информацията. Като част от дейността ще бъде дигитализиран, вкл. индексиран и описан с необходимите мета данни, част от наличния библиотечен фонд 3.2. Лаборатория за дигитални ресурси по история и археология - ще предлага най-съвременни технологии в областта, в това число лицензи за специализиран софтуер (ArcGIS и др.) и специализиран хардуер – дрон за заснемане на исторически и археологически обекти. 1 081 484.85 900 719.28
Създаване на условия за професионално развитие на преподавателите: Ключова цел на проектното предложение и на процедурата е повишаване качеството на висшето образование чрез имплементиране на иновации и създаване на интердисциплинарни обучителни програми. Тази цел не може да бъде постигната без повишаване на компетентостта на академичния състав на университетите, а партньорството на различни ВУЗ-ове ще доведе до оптимално споделено използване на човешките ресурси с оглед оптимизиране на структурата и функционирането на системата на висшето образование. Основната цел на дейността е свързана със създаване на благоприятни условия и осигуряване на достъп до академичен опит и научен капацитет за развитие на уменията на преподавателите за иновативно обучение. Това ще се осъществи чрез краткосрочни специализации във водещи университети, привлечени като асоциирани партньори по проекта, както и чрез обучения за подобряване на езиковите и технически умения на преподавателите за използване на ИКТ-базирани иновативни образователни технологии за планираните дигитални учебни програми и интегрирано дистанционно обучение. Така ще бъде изпълнено и закрепеното в чл. 6, ал. 5 от ЗВО задължение на всяко едно висше учебно заведения да поддържа качеството на обучението и на академичния състав. Модернизацията и цифровата трансформация на ВТУ и участващите партньори не е възможна без професионално развитие на преподавателите и усъвършенстване на техните дигитални и чуждоезикови умения. Това също е в унисон с установяване на координиран подход за ефективни мерки в областта на цифровите умения и заетостта, планирани в приоритетна област „Повишаване на цифровите компетентности и умения“, цел 6: „Модернизиране на училищното и висшето образование в областта на информационните и комуникационни технологии“ на Национална програма "Цифрова България 2025" , приета с ПМС № 730 от 5 декември 2019 г. Повишаване на цифровите умения на преподавателите от партниращите си ВУ е от първостепенно значение за постигане на целите на проекта, както и за изграждане на умения за цифрова трансформация, като водеща отличителна черта на инструмента HEInnovate. Подобрявенето на езиковите компетенции на академичния състав се формира като приоритет с оглед установените взаимодействия в съвременния динамичен свят, вкл. интернационализация на образованието. Краткосрочните специализации са ориентирани към въвеждане на иновативни методи на преподаване, като ясно установена нужда във всичките български университети. Тази необходимост се потвърждава и от оценката в инструмента HEInnovate, според която ВУ в страната изостават от прилагането на иновативни образователни практики в сравнение с европейските университети. В този аспект основна цел на предвидените краткосрочни специализации на академичния състав, вкл. млади преподаватели, е усъвършенстване на чуждоезиковите умения чрез преподаване на чужд език в приемащия университет, както и на дигиталните умения, вкл. използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии. Планира се след това те да бъдат въведени в процеса на преподаване на новите учебни програми. Не на последно място, специализациите имат за цел да предоставят възможност за усъвършенстване на умения за „проблемно базирано“ преподаване, преподаване, ориентирано към насърчаване на предприемачеството и др. Дейността обхваща обучения и изходяща мобилност на преподаватели от всички партниращи си ВУ. Планираните краткосрочни двуседмични специализации ще се реализират в сътрудничество с асоциираните партньори - Солунски университет "Аристотел" (Гърция), университет „Адам Мицкевич“ гр. Познан (Полша) и Университет- гр. Питещ (Румъния)и Университет в Люблин (Полша). Те ще обхващат също млади преподаватели, които също ще специализират краткосрочно. Механизма за определяне на участниците в мобилностите е описан в т.11, при определяне на целевите групи. 916 407.00 887 450.00
Кариерно ориентиране на студенти : В рамките на дейността се предвижда провеждане на поредица от иновативни кариерни събития, с цел насърчаване на кариерното ориентиране и консултиране на студентите за по-добра професионална реализация след завършването им. Акцент в дейността е организиране и провеждане на кариерни борси между четирите университета, като целта е разширяване на възможностите за кариерно ориентиране чрез засилвана не връзката образование - бизнес. Този процес ще започва от момента на записване в университета, като във ВТУ се предвижда да се приложи модел за запознаване с особеностите на уменията, компетентностите и професиите във включените професионални направления. Предвижда се прилагане както на индивидуален подход в кариерното ориентиране, съобразно нуждите и особеностите на всеки студент, така и групови инициативи, насочени към по-широк кръг обучаващи се. Ще се провеждат събития и консултации за студенти относно избора им и кариерно развитие, възможностите за продължаване на образованието след завършване, търсенето на стаж и работа, подготовката на документи за кандидатстване и явяването на интервю, реализацията след дипломиране и стартирането на собствен бизнес. За целта ще бъде създадена мрежа от кариерни центрове с партниращите бълг. ВУ – обща информационна мрежа с бази данни за работодатели, позиции и др. за стаж и работа. Към момента и в четирите участващи университета са изградени и функционират Университетски кариерни центрове, които в рамките на проекта ще бъдат свързани в единна система. Тя ще представлява обща информационни мрежи на кариерните центрове с база данни за потенциални работодатели за конкретни позиции за стаж, постоянна/ почасова/проектна работа и др. С цел по-добра отчетност, в платформата ще има опция за анализ и обратна връзка. Друг важен фокус на дейността е създаване и развитие на система за проследяване на кариерното развитие на дипломираните студенти, която ще подпомага събирането на данни за оценка на професионалната реализация - ключов елемент на един от индикаторите на рейтинговата система. Тя ще бъде разработена като допълнителен елемент към съществуващите информационни системи на участващите университети. Особено важно е да се приложат мотивиращи и поощряващи механизми за активно ангажиране на студентите както преди постъпването, така и след завършването на съответния ВУЗ. В този смисъл системата ще предлага услуги, в които учащите да виждат добавена стойност, т.е. да се създаде стимул да използват Системата , а алумни клубовете в партниращите университети ще поддържат живата връзка със завършващите студенти. Системата ще позволява многофакторни анализи в различни сечения и дълбочина на информацията на нивото на пазарната ориентираност, ефективност и ефикасност на разработените учебни програми, връзката с реалния бизнес и др . Като последен, но не и по важност елемент от дейността, се предвижда организиране на инициативи за придобиване на меки умения, съществени за бъдещата професионална реализация на студентите. При провеждането им, освен традиционните форми за обучение, ще се използват интерактивни форми. Ще се организират обучения на открито и обучение чрез преживяване - изнесено в тематична обстановка и обвързано с допълнителна активност за усвояване на материала по нов и атрактивен начин. Програмите запазват основните теоретични постановки с практично приложение, но добавят нов поглед към моделите, който провокира асоциативната мисъл. Тези дейности ще се реализират чрез създаване на студентски клубове за развитие на предприемачески и презентационни умения. Дейността се изпълнява в режим "не помощ". Планираните средства са общо 666 804: ВТУ - 537 144 лв, ЮЗУ- 65 730 лв, ТУГ- 63 930 лв. СУ няма финансов аспект в изпълнение на дейностите, но се ангажира да участва и подгомага всички предвидени дейности. 666 804.00 240 174.00
Създаване на условия за входяща и изходяща мобилност за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на студенти, докторанти, пост докторанти и млади учени: Дейностите обхваща изходяща и входяща мобилност на студенти, докторанти, млади учени и др., които са ключови за осигуряване на интердисциплинарност на обучението и мултиплициране на резултатите от разработените нови образователни програми. Изходящата мобилност за обучение може да покрива всяка тематична област/академична дисциплина от учебната програма на студента/докторанта, като включва една или комбинация от следните дейности: • обучение и обмяна на опит; • преподаване; • изпълнение на научноизследователски задачи. Предвижда се също входяща 3-месечна мобилност на чуждестранни преподаватели с цел мин. 90 часа преподавателска дейност на студенти от българските ВУ, включени в проекта. Успешно приключилата мобилност ще бъде удостоверена с документ (удостоверение/сертификат), подписан от приемащата организация (ВУ кандидат/партньор), посочващ името на участника, целта на дейността, начална и крайна дата на дейността. Мобилностите се реализират в тясно сътрудничество с посочените асоциирани партньори, удостоени с харта за висше образование „Еразъм“. Основната цел на дейността е свързана с провеждане на мобилности с цел осигуряване на достъп до образователен и научен капацитет и съвременна експериментална среда за усвояване на иновативни методи на преподаване и научни изследвания в асоциираните партньори по проекта. В рамките на дейността се предвижда организиране и провеждане на изходящи мобилности в престижни университети в страни-членки на ЕС (Румъния, Полша и Гърция) в областта на научните направления, включени в проекта. При изпълнение на дейността в рамките на мобилностите ще бъдат включени общо 23 участници по проекта, от които 11 студенти, 5 преподаватели, 4 млади учени и 3 пост-докторанти, като чрез комбиниране на студенти, млади учени и преподаватели ще се постигне синергия и приемственост при сформиране на иновативни изследователски екипи. Основни добри практики в изпълнение на дейността ще бъдат почерпени от Университета в Питещ, който е известен с най-големия Център за обучение на румънски език за чуждестранни студенти. В рамките на партньорството ще бъде извършено проектиране, реализация и тест на две EN.GA.G.E. цифрови игри за предприемаческо образование. Методът на преподаване обхваща обществени предизвикателства, академични и технологични разработки и образователни иновации. Предвижда се интергриране с инициативата EPICUR -бъдещата визия за интердисциплинарен, разнообразен и устойчив европейски университетски съюз, който е изправен пред сложни предизвикателства и желае да укрепи сътрудничеството на европейско ниво в дългосрочен план. EPICUR е посветен на разработването на иновативни учебни формати, вдъхновени от подхода на образованието за свободни изкуства и науки, дигиталната трансформация на преподаването и улесняването на мобилността на ученици и учители. Основната идея на EPICUR е, че студентите не трябва да се прехвърлят изцяло в партньорските университети за един или два семестъра, както е в момента, но също така могат да завършат по-малки порции като индивидуални курсове или семинари в другите университети, използвайки виртуални методи и смесено обучение. 631 061.00 456 855.00
Разработване и въвеждане на съвместна учебна програма „Дигитална хуманитаристика: език, култура, комуникация“ в ОКС „Магистър“ в професионално направление 2.1. Филология па английски език (ЧАСТ 2).: В изпълнение на дейността е планирано разработване и въвеждане на съвместната учебна програма „Разработване и въвеждане на съвместна учебна програма „Дигитална хуманитаристика: език, култура, комуникация“ в ОКС „Магистър“ в професионално направление 2.1. Филология па английски език (ЧАСТ 2)“ с продължителност 2 семестъра на английски език. Предвижда се да бъде разработена при прилагане на иновативни методи от университета в гp. Познан, Полша. Тя ще съчетава елементи на чуждоезиково обучение, комуникация, език и литература, в контекста на дигитална среда. Обучението ще се провежда основно в редовна форма на обучение. Програмата обхваща профилирани и специализирани курсове за придобиване на нови дигитални умения за работа с чужди езици и за задълбочаване на знанията в областта на чужди литератури и съвременни комуникации, възможности за изучаване/надграждане на познания по избрани чужди езици. Предвидено е изучаване на специализирани модули за изграждане на умения за филологическа работа в специфична среда. Методи на преподаване - Технологични: директен и/или с отдалечен достъп чрез електронни ресурси (споделяне на файлове в различни формати, облачни технологии, виртуални аудитории/семинарни зали и др.) - Традиционни и иновативни за ПH 2.1.: лекции, семинари, обърната класна стая и др. - Надграждане на досегашен опит в чуждоезиковото и сходни обучения чрез виртуални класни стаи; адаптиране на налични на пазара софтуерни продукти за целите на обучението по чужди езици и комуникация в ПH 2.1. Брой дисциплини - за 2 семестъра - общо 10 дисциплини, като се предвижда заключителен семинар и защита на магистърска теза, разпределени по следния начин: - І семестър - 5 дисциплини (3 задължителни общи теоретични или приложни, на английски език, по 2 избираеми). - II семестър - 5 дисциплини (3 задължителни обща теоретична или приложна, на английски език и 2 избираеми). Планирано е общият брой дисциплини в плана да са както следва: 6 задължителни и 4 избираеми. Избираемите и факултативните дисциплини могат да се водят в поток (обединена група) с едноименната програма от 4 семестъра, в която теоретичните дисциплини се водят на български език. Така ще се създаде организационна и икономическа ефективност. В рамките на съвместната програма ще бъдат обособени следните тематични области на общи и профилиращи дисциплини: - Културен трансфер и междукултурни комуникации; - Дигитални ресурси в хуманитаристиката; - Корпусна лингвистика; - Англоезична литература - съвременни ракурси; - Устна и онлайн комуникация в дигиталната епoxa; - Език, култура, комуникация; - История на англоезичната литература – емблематични представители; - Литература и филмово изкуство; - Психология на езика и общуването; - Английският език в епохата на глобализацията. 26 888.00 124 679.20

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).