Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

"FRIENDS"project will provide an innovative model of work in a multicultural environment in Iskar Municipality for  disdvantaget children aged 3 to 6 years old and their parents – a set of activities that will stimulate the development of individual abilities, skills and knowledge of the children in the future and will help them become valuable citizens with successful professional, social and personal realization. Its implementation will deeperthe knowledge and understanding of diversity of the ethnic groups and cultures within the local community and will provide opportunities for mutual enrichment. Project implementation will improve the learning environment in the kindergartens “Mara Baleva” located in the city of Iskar and “Shtastlivo detstvo” in the village of Dolni Lukovit and will ensure the equal access to good quality educationfor children. New integration-oriented club initiatives, public events and joint activities for children and parents, aiming to promote the mutual understanding and to strengthen the cultural diversity and the ethnic tolerancewill take place. Further education in Bulgarian for children of Roma ethnic will be held in order to equalize the starting positions when entering first grade.                
New specialized services – diagnostic, consulting and learning activities for children and parents, which will improve the socialization and the educational integration of the children, will be provided within the project.
Implementation of the project will add value to the implementation of policies set out in the Municipal Development Plan 2014-2020 and the Action Plan of Iskar Municipality 2015-2020 in pursuance of the Regional strategy for integration of Bulgarian citizens of Roma origin and other citizens in vulnerable social situation, living in a similar to Roma people situation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и публичност: Цел на дейността: Повишаване информираността на обществото и институциите, прозрачност. Включване в процеса на реализация на проекта на всички заинтересовани страни; Разпространение и мултиплициране на резултатите от проекта. Осигурява се информираност на обществеността по отношение на проекта, източниците на финансиране, бюджета, предвидените в него дейности и постигнатите резултати. Извършва се при съблюдаване на изискванията за визуализацията на проекти, финансирани от Европейския съюз; Мерките за публичност и визуализация се осъществяват съгласно "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. основани на Регламент ЕС №1303/2013: Целта на комплекса от информационни мерки в рамките на проекта е свързана и с мотивиране и привличане на всички заинтересовани страни за участие в проектните дейности и информиране на обществеността за постигнатите резултати. При всички мерки за информация и комуникация, изрично ще се оказва финансирането от ЕСФ на ЕС, чрез поставянето на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнението, приет от Европейската комисия, с упоменаването на Европейския съюз и общото лого за програмен период 2014-2020 г. Визуализацията се извършва в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност.Дейността по визуализация, информираност и публичност ще допринесе за прозрачност на изпълнение на проектните дейности и разходените средства от безвъзмездната финансова помощ, за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. Дейността включва: Доставка на 3 бр. информационни табели и 1 бр. информационен банер - експонират се в помещения на организациите- партньори по проекта, в залите за информационни срещи, обучения и публични събития. Съдържат информация за името на проекта, водещата организация и партньорите, периода на изпълнение на проекта и размера на БФП при спазени изисквания за визуализация. Тиражиране и разпространение на 300 информационни дипляни и 100 плаката. Съдържат информация за целите, дейностите и очакваните резултати от реализацията на проекта, информация за връзка с екипа на проекта и представят възможностите за интеркултурно обучение на родители и деца. Провеждане на 2 информационни срещи: встъпителна и заключителна с участие на проектния екип, родители, представители на заинтересовани страни, местни институции, организации и медии за постигане на широка публичност при представяне на целите, задачите, дейностите и резултатите от реализацията на проекта . Организират се индивидуални и групови срещи с родителите - разясняват се възможностите за участие в проектните дейности. Реализират се публикации и репортажи от публични събития в месните медии и в сайта на Община Искър. За децата се доставят шапки и тениски с логото на програмата и името на проекта . Закупеното оборудване в рамките на проекта се маркира със стикери, съобразени с изискванията за визуална идентификация. 2 870.00 2 800.00
Въвеждане на нови форми за интеркултурно образование в детските градини на територията на Община Искър.: Цел на дейността: Осигуряване на равен достъп до качествено образование за деца в неравностойно положение, в т.ч. от етническите малцинства. Съхраняване на културната им идентичност, тяхната пълноценна социализация и образователна интеграция. Подобряване на образователната среда в детските градини, повишаване качеството на обучението и резултатите от него. Основен елемент в процеса на установяване на толерантност, взаимно опознаване, приемане на различията и пораждане на доверие е наличието на мултикултурна среда. Това изисква утвърждаването на позитивни нагласи при децата, основани на общоприети ценности и формиране на мотивация за толерантно поведение в интерес на единството, основано на многообразието. За деца в риск да отпаднат от образователната система, включването в допълнителни образователни дейности от ранна детска възраст осигурява мотивиращо въздействие за започване и оставане в училище и е обективна предпоставка да се провокира интерес към личностното развитие и изява. В рамките на дейността се въвеждат принципите на интеркултурното образование в учебно-възпитателния процес и се предлагат организирани форми на групова работа като се реализира ПРОГРАМАТА "ЗНАМ И МОГА". Програмата включва занимания в малки групи /10-12 деца/ в следните детски КЛУБНИ форми: "ПИНОКИО" - запознаване и практическо овладяване на сценични и театрални форми, музиката и танците на различните етноси. Провежда се с 1 група деца в гр. Искър. "ПЛАМЪЧЕ"-запознаване, съхранение и практическо овладяване на традициите, обичаите и занаятите на различните етноси; Провежда се с 2 група деца в гр. Искър и 1 група в с. Долни Луковит. "ЗДРАВЕЦ"-формиране на двигателни умения при децата, познавателно отношение към двигателните дейности с организиран характер, състезателен дух и етническа толерантност; Провежда се с 2 групи деца в гр. Искър и 1 група в с. Долни Луковит. "ГРАДИНКА В ДЕТСКАТА ГРАДИНА "-запознаване на децата от различните етноси с местното биоразнообразие, формиране у тях на активно и действено отношение към опазването на околната среда; Провежда се с 2 групи деца в гр. Искър и 1 група в с. Долни Луковит. "САМИ НА ПЪТЯ" - овладяване от децата от различните етноси на правилата за безопасно движение като пешеходци и велосипедисти; Провежда се с 1 група в гр.Искър. Заниманията на клубовете ще се провеждат в 2 специално оборудвани помещения, наречени "Веселата стая" - 1 в ОДЗ в гр. Искър и 1 в ЦДГ в с. Долни Луковит. За усвояване на знания и умения по тематичните области са необходими съвременни технически средства, осигуряващи интерактивно обучение. Помещенията ще се оборудват с модулни маси, сгъваеми столове, лаптопи, мултимедиен проектор, дидактични шкафове, екран и флипчарт. Периодично в клубовете родители и професионалисти от местната общност ще подпомагат децата при изпълнение на поставени практически задачи. Програмата "ЗНАМ И МОГА" обхваща 2 годишни цикъла, всеки по 32 учебни седмици. Заниманията на клубовете се провеждат по 2 учебни часа /30 минути/ седмично по утвърден график. В рамките на проекта с децата във всяка клубна група ще се проведат по 128 учебни часа. Занимания през летните месеци не се предвиждат. Подготовка: Подбор на изпълнители, оборудване на помещения, закупуване на материали, разработване на учебни планове и графици, формиране на групи: 1-3 месец. Изпълнение: Групови занимания - първи цикъл: 4-11 месец и втори цикъл: 16-23 месец. В рамките на проекта дейността на клубовете ще бъде публично представена чрез провеждане на общо 6 детски хепънинга, а в края на проекта ще се проведе Детско празнично състезание „Бързи, сръчни, талантливи” в три формата: изложба, спортни игри и музикално-театрален пърформанс с артистични изяви. 79 200.37 77 363.22
3. Организиране и провеждане на съвместни инициативи и мероприятия: Цел на дейността: Подпомагане процеса на социализация и образователна интеграция на деца от различини етнически групи чрез организиране и провеждане на публични изяви в местната общност и инициативи, свързани с опознаване на историческото, природно и културно богатство. Ангажирането на деца с различен етнически произход в общи инициативи и мероприятия, стимулира взаимното им опознаване и формира дух на толерантност в местната общност. Тава е инструмент за игнориране на разделителните граници, създаващ условия за проява на нов тип идентичност и гарантиращ в много по-голяма степен образователната интеграция на децата. В рамките на проекта дейността на клубовете ще бъде публично представена пред местната общност чрез провеждане на общо 6 детски хепънинга, а в края на проекта ще се проведе Детско празнично състезание „Бързи, сръчни, талантливи” в три формата: изложба, спортни игри и музикално-театрален пърформанс с артистични изяви. Най-добре представилите се отбори в 3-те категории ще бъдат отличени с награди. Мероприятията ще бъдат отразени в местните медии и на сайта на Общината. Осигуряват се подходящи условия за изяви пред местната общност като се оборудва многофункционална открита сцена с модулен подиум и 100 седящи места във вътрешния двор на ДГ " Мара Балева". В рамките на проекта за всички деца -участници ще бъдат организирани 4 еднодневни екскурзии до исторически и природни забележителности в страната. За деца на възраст 5 и 6 години ще се организира "Зелено училище" с продължителност 5 дни /4 хранодни/ - 2 пъти х 40 деца в рамките на проекта, придружени от 6 учители и помощен персонал. Подготовка на дейността 1-3 месец; Подготовка на хепънинг: 5 месец, 8 месец, 10 месец, 15 месец, 17 месец, 22 месец ; Изпълнение на хепънинг: 6 месец, 9 месец, 11 месец, 16 месец, 18 месец и 23 месец; Подготовка на Детско празнично състезание „Бързи, сръчни, талантливи” -23 месец; Изпълнение на Детско празнично състезание „Бързи, сръчни, талантливи” - 24 месец; Подготовка на 4 еднодневни екскурзии: 9 месец, 14 месец, 21 месец, 26 месец; Изпълнение на 4 еднодневни екскурзии: 10 месец, 15 месец, 22 месец, 27 месец; Подготовка на 2 Зелени училища: 11 месец и 23 месец ; Изпълнение: 12 и 24 месец Подготовка за оборудване на многофункционална открита сцена с подиум и 100 седящи места -15 месец Изпълнение на оборудване на многофункционална открита сцена с подиум и 100 седящи места -16-18 месец. 51 223.63 54 038.30
4. Психологическа диагностика на детското развитие. Тренинг за формиране на социални умения и мотивация за учене при деца от подготвителните групи. Училище за родители.: Повишаване качеството на обучение и подобряване на резултатите от него в детските градини чрез прилагане на психологически скрининг и ранна диагностика на детското развитие. Формиране у децата на социални умения и мотивация за учене през целия живот. Работа с родители за насърчаване участието им в образователния процес, разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различията. В рамките на проекта ще се приложат 3 специализирани програми : 1. Скриниг и ранна диагностика на детското развитие. С набор от стандартизирани тестове, приложени от квалифицирани психолози ще се извърши индивидуално измерване на степента на развитие на емоционалните и когнитивни процеси при деца от целевата група. Резултатите ще бъдат съпоставени със стандартите за съответната възраст. Ще бъдат изготвени препоръки към родители и учители за развитие на изявени способности/мерки за преодоляване на дефицити и образователни трудности. Скринигът ще се прилага 2 пъти годишно при общо 70 деца от целевата група. Резултатите от него ще имат характер на оценка "на входа" и "изхода", която ще даде обективни данни за ефекта от прилаганите традиционни и иновативни форми на образование в интеркултурна среда. 2. Тренинг за формиране на социални умения за деца от подготвителни групи, проведени от психолози - изграждане на социална и емоционална готовност за преход към училищно обучение. Чрез усвояване на умения за ефективно общуване, познаване и спазване на правила, бързо и адекватно ориентиране и реагиране в нова среда и в ситуации на риск, се извършва подготовка на децата за успешно приспособяване към новата училищна среда при постъпване в първи клас – основна предпоставка за превенция на отпадането от училище и възпитаване на емоционално интелигентни деца с висока степен на поведенчески самоконтрол. Дейността се реализира в 2 годишни цикъла и е насочена към общо 60 шестгодишни деца, които са обхванати и в други проектни дейности, разпределени в 6 групи. Всяка група има 10 срещи по 2 учебни часа. Целта на работата в тези групи е изграждане на социалния и емоционалния компонент на готовността за училище. Чрез ролеви игри, интерактивни методи, практическо решаване на казуси, работа с приказки и др. децата ще се научат ефективно да общуват с възрастни и връстници, да работят в екип, да решават проблеми и конфликти по неагресивен начин, да разбират и отстояват ценности – справедливост, отговорност, лична неприкосновеност; ще научат, че техните права свършват там, където започват правата на другите. 3. Училище за родители - обучения за повишаване на информираността, насърчаване участието им в образователния процес, разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различията. Двама психолози ще проведат 4 изнесени семинара за общо 40 родители на деца в двете детски градини . Програмата за обучение на родители се реализира в 2 годишни цикъла с обща продължителност на всеки от тях - 28 учебни часа по следните 16 теми: Защо родителите се нуждаят от обучение; Деца на новото време; Основни потребности на децата; Формиране на доверие; Емоционално свързване с детето; Пълноценно общуване ; Опознаване на света; Стимулиране и "заучаване" на мотивация за учене през целия живот; Външен контрол върху поведението на детето; Правила и норми ; Самоконтрол на детето; Родителски отговорности; Конфликти с децата; Детето и детската градина; Толерантност и приемане на различието ; Ползите от ранното развитие и образование. График за подготовка и изпълнение: Скриниг и ранна диагностика на детското развитие: Подготовка - 3 месец, 10 месец, 14 месец и 22 месец; Изпълнение - 4 месец,11 месец, 15 месец и 23 месец. Тренинг за формиране на социални умения за деца от подготвителни групи: Подготовка - 4 месец и 15 месец; Изпълнение 5 - 11 месец и 16 - 23 месец. Училище за родители: Подготовка - 1-3 месец, 9 месец, 15 месец и 21 месец; Изпълнение - първи цикъл 8 месец и 10 месец, втори цикъл 16 месец и 22 месец 29 332.00 22 960.16
Допълнителни занимания по българския език с деца, за които българският не е майчин: Цел на дейността: Овладяване на официалния език и осигуряване на равни условия за включване в образователния процес при постъпване в първи клас. Подпомагане процеса на социализация на децата от ромски произход в условията на детската градина. Дейността осигурява допълнителни занимания с деца от подготвителна група и такива, за които българският език не е майчин. През последните години се повиши обхвата на деца от етническите малцинства в ЦДГ "Щастливо детство" с. Долни Луковит и към настоящия момент техния брой достигна 70 на сто от децата в детската градина. При голяма част от тях българският език не е майчин и се наблюдават затруднения в процеса на социализация и интеграцията им в образователната среда. Недостатъчното владеене на български език в последствие води до незадоволителни резултати от обучението в училище и затруднена адаптация към учебния процес. За преодоляване на тези дефицити още в ранна детска възраст е необходимо да се постави акцент върху овладяването на български език - предпоставка за успешната социализация на децата.Дейността е ориентирана към обогатяване речника на децата, правилно изразяване, съставяне на прости и сложни изречения, добиване на практически умения за писане, активно слушане, възприемане и възпроизвеждане на литературен текст. В занятията с практическа насоченост се включват и родители. Дейността има допълващ характер за децата от ЦДГ "Щастливо детство" с. Долни Луковит. Дейността се осъществява от педагози в ОДЗ, подпомогнати от експерти административни дейности. Обучението се води по разработени програми според потребностите и възрастовите особености на децата. Дейността е предназначена за общо 20 деца/два годишни цикъла по 10 деца/, организирани в 2 групи. Обучението се провежда общо 64 седмици по 2 учебни часа/ 30 минути/. Занимания по български език в летните месеци не се предвиждат. Подготовка: 4 месец и 15 месец; Изпълнение: 5 - 11 месец и 16 - 23 месец. 4 314.00 3 838.39
Организация и управление на проекта: Цел на дейността: Ефективно и ефикасно управление на проектните дейности, законосъобразно, целесъобразно и оптимално изразходване на проектните ресурси За целите на администрирането, изпълнението и успешното отчитане на проекта, дейността е базова и структурно определяща. Тя ще се осъществява от управленския екип на проекта по време на целия период на реализация на проектния цикъл и включва действия по: - вътрешен мониторинг и контрол; - стриктното спазване на правилата и процедурите по действащите нормативни и под нормативни актове в областта на възлагане на обществени поръчки по ЗОП.; - надлежно оформяне на проектната документация; - законосъобразно и целесъобразно изразходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ; -качествено и точно изготвяне на техническата и финансовата отчетност по проекта съгласно действащото законодателство; -коректност, валидност и надеждност на информацията за изпълнение на дейностите; -качествено архивиране и сигурно съхраняване на документацията по проекта; - качествено изпълнение на мерките за информираност и публичност; - поддържане на отчетност за напредъка на проектните дейности и заложените индикатори; -организиране и координиране на отделните мерки и дейности; -комуникация между партньорите, както и с Управляващия орган; -изпълнение, управление и отчитане на проекта; -проследяване, прозрачност и предприемане на коригиращи мерки при необходимост. Управленският екип се състои от Ръководител, Експерт по ЗОП, Експерт мониторинг и контрол, Счетоводител. С екипа за управление на проекта се сключват трудови договори и допълнителни споразумения по КТ за работа по проекта. Регулярно се провеждат екипни срещи за разпределяне на задачите, организиране на дейностите и отчитане на напредъка по проекта. Екипът за управление отговаря за запазване поверителността на всички предоставени документи, информация или други материали по време на изпълнение на проектните дейности. Всички разходооправдателни и други документи с доказателствена стойност се окомплектоват и архивирани за съхранение в съответните срокове. Екипът за управление организира информационната кампания, представя и популяризира по подходящ начин програмата, проекта и постигнатите резултатите, отчита проектната документация пред Управляващия орган. Дейността се осъществява в рамките на 27 месеца - през целия проектен цикъл. Дейността гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите за добро управление, отчетност и прозрачност. В резултат се постига законосъобразно и оптималното използване на проектните ресурси. 16 686.00 16 191.08

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).