Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Brothers Chicheklievi Ltd. was founded 1996 and operates in two directions , the main design, production , installation and servicing
of refrigeration and ventilation equipment , and the second started with the aim of completing the cycle of furniture and consists in the
production of specialized furniture for shops, restaurants, and now furniture for the home. This project proposal is a continuation of the company's consistent efforts to develop and to offer on the market new products that will provide the enterprise with the much-needed competitive advantage both within the national market and the European market.
The product innovation developed under the project is an Intelligent Refrigerated Shop Display. The device shall include all functions of standard refrigerated shop displays, with 3 additional features, which are entirely innovative. 
The main innovative function of the Intelligent Refrigerated Shop Display shall be its ability to measure, in real time, the product quantity (the product stored the most is ice cream) stored inside and the option to notify the owner in case this quantity of the stored product drops below a pre-set minimal value. Another innovative function of the Intelligent Refrigerated Shop Display will be the ability for preventive reaction in case low input voltage of the electricity supply is detected, in order to preserve the compressor from burning out. Also, the Intelligent Refrigerated Shop Display shall provide timely reaction in case of inability to reach the working temperature selected or very high condensing temperature., thus providing opportunity for prevention and minimization of the risk from turning food into inedible waste.
The product developed under the project entirely falls within thematic area "mechatronics and clean technologies",  priority direction "machine building and instrumentation, including parts, components and systems, with emphasis on transport and energy".
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на Интелигентна хладилна витрина: В рамките на дейността назначеният по проекта екип на кандидата и партньора чрез предвиденото за наемане оборудване, както и чрез собственото такова, на което ще се начисли амортизация, ще започне поетапно разработването на продуктовата иновация. Развойната дейност, която ще бъде осъществена в рамките първия етап, ще започне с тестване на концепцията на технологията, на база на която е създадено настоящото проектно предложение. По време на дейност 1 ще бъдат тествани и изпитвани различни методи, осигуряващи коректното функциониране на бъдещия уред. Основните стандартни функции, които Интелигентната витрина трябва да предлага, са контролиране на работата на компресора, контрол на вентилаторите на изпарителя и кондензатора, обезскрежаване. Тези функции зависят от информация, получена от термо датчици, разположени в охлаждаемия обем, изпарителя и кондензатора. Спрямо предварително зададени настройки, записани в паметта на витрината, и спрямо получените данни за температурата, то трябва да включи или изключи компресора, да включи или изключи вентилаторите на изпарителя и/или кондензатора. Друга много важна функция е контролът на обезскрежаване. Има няколко вида обезскрежаване и всички от тях трябва да бъдат предварително зададени във витрината. В този етап трябва да се определи точния начин на работа на иновативните функции на интелигентната хладилна витрина: метод ще се изчислява масата на изложения продукт; измерване на входящото напрежение; реакция при установяване на различно от зададеното напрежение или различна от зададената температура. Съществуващите на европейския пазар устройства не предоставят подобни функционалности, съответно Екипът на кандидата в сътрудничество с Екипа на партньора ще е изправен пред предизвикателството да създаде уред без възможността да използва аналогичен модел за сравнение. На база на проведените тестове Екипът на кандидата в сътрудничество с Екипа на партньора ще вземе решение по какъв начин да бъде осигурено поддържането на тези иновативни функции. По време на дейност 1 ще бъдат тествани и изпитвани различни методики за работа и начини на структуриране на устройството. На база на проведените тестове Екипът на кандидата (ключова е ролята на специалиста по метрология) в сътрудничество с Екипа на партньора ще вземе решение, по какъв начин да бъде конструирано иновативното устройство. След като бъде тествана концепцията на иновативния продукт, Екипът на Братя Чичеклиеви ООД и партньора СНИРД ще продължи планираните Индустриални научни изследвания с тествания и измервания, насочени към валидиране на технологията в лабораторна среда, резултиращи в определяне на хардуерния минимум и функционалността на витрината. Хардуерният минимум ще се определи от мощността на компресора, вентилаторите и другите електрически компоненти от хладилната витрина. Тук в тясна връзка трябва да работят хладилният специалист и специалистът по електроника. „Главният мозък“ на витрината (контролерът) трябва така да бъде проектиран, че да може да понесе електрическите натоварвания на съответните елементи от витрината, които ще управлява. В този етап трябва да се определи пълната функционалност на витрината. Тук трябва да участват хладилен и софтуерен специалист. Всички функции трябва да бъдат описани – следене на сензорите, измерващи масата на продукта, следене на входящото напрежение, автоматично следене на температурите, управление на компресор и вентилатори, управление на осветление, обезскрежаване и т.н. Специалистът по ел.машини трябва да определи съответните хардуерни елементи, които ще участват в изпълнението на тези функции. Софтуерният специалист трябва да разучи начина на работа на посочените елементи, за да може да напише софтуер, който да ги следи и управлява. Във всички така описани етапи в рамките на дейности и проведени индустриални изследвания от разработването на иновативния продукт ще бъдат ангажирани всички тясно профилирани специалисти предвидени по проекта, описани детайлно в т.9 "Екип". 266 516.00 217 945.26
Създаване и тестване на прототип на Интелигентна хладилна витрина: В рамките на дейността, базирайки се на постигнатите резултати в рамките на Дейност 1, Екипът на кандидата и партньора ще продължи разработката на иновацията чрез материализиране на резултатите от вече извършените "Индустриални научни изследвания", разработвайки прототип на продуктовата иновация, който ще бъде тестван в лабораторна среда. Етапът на създаване на прототипа може да бъде разделен на три основни – изработка на корпуса на хладилната витрина, направа на електрическата схема на контролера и разработка на управляващия софтуер. Корпусът на хладилната витрината трябва така да бъде проектиран, така че да отговаря на критериите за изолация на хладилно съоръжение и в същото време да бъде подходящ за поставяне на сензорите, които ще отговарят за иновационните функции. Ще бъде изграден компютърен 3D модел, чрез който ще се визуализират всички елементи на витрината, както и компютърен 3D модел на контролера, визуализиращ електрическите компоненти, които трябва да се вложат в него. Тук се определят всички необходими пътища и връзки между електрическите компоненти. Предвижда се изработката на платката, която представлява хардуерната основа на база на която ще бъде разработено цялостното устройство, да се възложи на външна фирма поради спецификата на работата,като се предвижда да бъде произведена пилотна серия от платки, които да се ползват за създаване и тестване на прототипа. Върху вече готовата платка се поставят запояват електрическите компоненти с помощта на станцията за запояване. В същото време софтуерният специалист трябва да разработи управляващия софтуер, което от своя страна се състои от изработка на блок схема на софтуера и управляващото меню и същинското писане на кода. За писането на кода трябва да се използва компилаторa за PIC процесори. След като са готови платката със запоените електрически компоненти и управляващия софтуер, с помощта на програматора за процесори, софтуерът се записва в паметта на процесора на платката, което е финалното действие, необходимо за създаването на прототипа. Тестването на прототипа е последният етап от разработката, в рамките на който след серия от изпитвания на база на получените резултати ще бъдат извършени модификации по корпуса, контролера и управляващия софтуер. Екипът на кандидата и партньора ще определи видовете тестове и изпитания, които трябва да се изпълнят и съответните скала за оценка на отделните изпитания. Първоначално ще се тества дали при подаване на съответните сигнали на входовете на устройството, на изхода получават очакваните резултати. За целта ще се използват помощни устройства като захранващ блок, мултицети, осцилоскоп, термометри, които бяха наети и използвани при изпълнението на Дейност 1. След това в лабораторни условия хладилната витрина ще бъде тествана в релевантна среда чрез симулиране на различни работни режими – ще бъдат тествана способността на витрината да поддържа минусова температура с температурен диапазон от -20 ÷ -10 ˚С чрез принудителна циркулация на въздуха в охлаждания обем чрез вентилатори; режим на обезскрежаване, последван от време за оттичане на водата.След постигане на желаните резултати трябва да се определят граничните стойности за възможност на работа на устройството. За целта се предвижда да се възложат серия от изпитания на външна лаборатория във връзка с постигане на необходимата влагоустойчивост и температурна устойчивост, тъй като за тестовете е необходима специфична апаратура, с която кандидата/партньора не разполагат. На база на резултатите от тестовете Екипът ще определи гранични стойности на влажността и температурата, при които може да работи устройството, с което ще завършат индустриалните научни изследвания, планирани по проекта. 368 396.00 353 688.53
Визуализация на проекта: С цел осигуряване на визуализация на финансирането от страна на Европейския съюз ще бъдат изработени и поставени 1 информационна табела и 5 броя стикери с визуализация (с логото на ЕС и ОПИК) на амортизиранотот оборудване, като за целта ще бъдат използвани услугите на външна фирма изпълнител. Информационните материали ще бъдат разработени, съгласно всички изисквания на Европейския Съюз и по-конкретно съгласно разпоредбите, залегнали в глава II на Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 и ще съдържат всички задължителни елементи, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Информационните материали ще бъдат изработени от външна фирма изпълнител, прилагайки разпоредбите, залегнали в Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ), по специално глава IV Специални правила за определяне на изпълнител от бенефициенти на БФП. 2 000.00 1 900.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).