Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The overall objective of the project is to promote the development and increase the innovative capacity of the enterprise “Smart Soft” Ltd. by supporting the development and delivery of the innovative product in one of the thematic areas of ISIS – “Industry for Healthy Life and Biotechnology” - personal medicine, namely CoLumbo - online platform to diagnose spinal diseases based on advanced machine learning tools. This thematic area is priority for North-East Region – Town of Varna, where the innovation will be developed. The innovative product will be developed by high-quality experts in ICT field and in partnership with a science organization – Technical University Varna.
By its very nature, CoLumbo is a global innovative product that introduces a new service that does not exist until now - a personalized online diagnosis of spinal problems based on modern IT solutions. The product is based on a unique machine learning algorithm by which MRI is read and combines this information with medical history information for patients by providing comprehensive and high-precision diagnosis of the condition and treatment advices. The innovation is an industrial research. 
The project is implemented through research, testing, testing and measurements activities, related to the development of the innovative product; creating and testing a beta version of the platform; purchasing of specialized equipment necessary for innovation development, as well as the use of external services for science research in field of medicine necessary for the development of the prototype.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация (ще бъде извършена чрез наемането на квалифициран персонал – 9 бр. експерти и външни услуги за възлагане на научни изследвания) : Иновативността на продукта се корени в създаването на 3-степенен алгоритъм, който обединява и анализира данни от медицински изображения трансформирани и анализирани с КНМ и друга клинична информация от медицински въпросници, за да изведе цялостна и достоверна диагноза. Изключителната техническа сложност на тази иновация изисква провеждането на задълбочени проучвания и изследвания. В рамките на дейността се предвижда ангажираните експерти от Кандидата и Партньора да изпълнят следните етапи: Етап 1: Проучване, изпитване и проектиране на архитектурата на невронните мрежи (НМ), вкл. анализиране и тестване на два основни типа алгоритми – end-to-end и multitask training; измервания относно броя на входните данни, необходими за трениране на алгоритмите, както и времето, необходимо на всеки един от алгоритмите да изведе крайния резултат. Етап 2: Научно изследване на типовете features, с които ще се работи - четири основни вида: „features trained from scratch“, „handcrafted features“, „features based on auto encoders“ и „features based on transfer learning“. В зависимост от резултатите, ще се проведе и изследване на вида на НМ от гледна точка на тренираността й. Възможните варианти са full pre-trained model, fine-tuning the last layers of a pre-trained model и training from scratch. За правилното определяне на най-подходящия ще бъдат проведени обстойни изследвания с всеки един от възможните варианти. Етап 3: Проучване на предимствата и недостатъците при използването на подходите „skip connections“ и „high level features“ чрез дефинирането на математическите формули и логически връзки в платформата. Изпитванията ще бъдат фокусирани върху това дали се получават по-точни резултати, когато данните и от ЯМР изображенията и от медицинския въпросник се вкарат заедно като входни данни в НМ или когато най-напред се анализират данните от изображението и след това се вкарат данните от въпросника. Етап 4: Научно изследване и изпитване на методите за интеграция на данните от ЯМР изображенията и медицинските въпросници. Създаването на 3-степенния алгоритъм за интегриране на двата вида данни, които системата ще използва за решаване на проблема, е една от най-важните стъпки в разработването на продуктовата иновация. Експертите ще проведат задълбочени проучвания и изследвания на вариантите за представяне на информацията и калкулиране на данни от въпроси с фиксирани и отворени отговори. Особено внимание ще се обърне на методите за определяне на сериозността на медицинския проблем в зависимост от получените данни. Етап 5: Изследване, изпитване и разработване на алгоритмите и софтуерните функционалности на уеб базиран медицински въпросник и извличане и визуализация на данни чрез стандарта DICOM, необходими при интеграцията на информацията чрез три степенния алгоритъм. Етап 6: Изследване, изпитване и създаване на потребителски интерфейс, включващ общ изглед и потребителска функционалност на приложението. В рамките на дейността е необходимо да се възложат външни услуги за научни изследвания в сферата на медицината, които да включват: изследване и създаване на методологията на медицинските въпросници, разчитане, класифициране и сегментиране на множеството ЯМР изображения и съпоставяне с клинична картина с цел получаване на необходимите данни за обучение на системата. Тази услуга е специфична и изисква изпълнителят да има необходимата квалификация и опит в сферата неврохирургията и радиологията с оглед създаване на точна и качествена база данни от класифицирани изображения, необходима за успешното интегриране на самообучаващия се алгоритъм в платформата. Резултатите от външните услуги ще бъдат използвани от експертите в Етап 4. Стъпки на изпълнение на дейността: 1. Подбор на квалифициран персонал (1-ви и 2-ри месец) 2. Период на заетост на наетия персонал (от 3-ти до 14-ти месец) 3. Избор на изпълнител Външни услуги и сключване на договор (от 1-ви до 7-ти месец) 4. Изпълнение на услугата от избрания изпълнител (от 8-ми до 14-ти месец) 322 241.60 331 177.00
Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на продуктовата иновация (ще бъде изпълнена чрез наемането на квалифициран персонал – 6 бр.): След изпълнението на изследванията и изпитанията по Дейност 1, експертният екип ще разполага с достатъчно информация и данни за отделните аспекти на продуктовата иновация (архитектура, алгоритми и т.н.), за да може да пристъпи към следващата стъпка в разработването на иновативния продукт, а именно – създаването и тестването на прототипен образец. В рамките на Дейност 2 ще бъде създадена тестова (бета) версия на платформата CoLumbo като експертната работа ще се състои от следните етапи на действие: (1) Създаване на тестова (бета) версия на продуктовата иновация. (2) Детайлизиране на варианти за тестване на отделните елементи и на продуктовата иновация като цяло. (3) Уточняване и промени в структурата, ако това се налага от технологични проблеми, възникнали в процеса на програмиране. (4) Първоначално тестване на прототипния образец – разграничаване на конкретни случаи на заболявания – например на херния (от тези без херния) на дискове с предварително отделен L5-S1 на ЯМР изображението. Последващо тестване на бета версията на платформата – диагностициране на гръбначни изменения и поставяне на диагноза на базата на ЯМР изображения и медицински въпросници. (5) Тестване на продуктовата иновация и модулите й в офлайн режим. (6) Тестване на продуктовата иновация и модулите й в онлайн режим. За целите на дейността, създаденият прототипен образец ще бъде бета версия на продукта за уеб базирана платформа. Тестовата версия ще включва всички основни модули и функционалности на платформата, за да се постигнат максимално точни и достоверни резултати при тестването. За целите на първоначалното тестване, системата ще бъде захранена с резюмирани ЯМР изображения на 150 пациента с предварително отделени L5-S1 области на изображенията. При последващото тестване, системата ще бъде настроена сама да разпознава изменения в целия гръбначен стълб без предварително сегментиране на изображенията. За да се тества процеса по анализиране и обединяване на данните от различните видове източници на информация, към 150-те ЯМР изображения ще бъдат добавени и 150 медицински въпросника, на базата на които системата трябва да изведе крайна диагноза. По време на тестванията, екипът от експерти ще следи внимателно за всякакви потенциални грешки и ще предприеме коригиращи действия по отстраняването им. Този етап изисква технологично време и голяма прецизност от страна на екипа. Стъпки на изпълнение на дейността: 1. Период на заетост на наетия персонал (от 15-ти до 24-ти месец). Наетият персонал се състои от същите експерти, ангажирани на трудови договори през първата дейност в периода от 1-ви до 2-ри месец. 113 384.96 92 446.62
Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктовата иновация.: За изпълнението на дейностите по извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация и създаването и тестването на прототипен образец, е необходимо да бъдат придобити следните инвестиции в ДМА: 1) Компютърна конфигурация (1 бр.), необходима на програмистите при дейностите за изследване и създаване на алгоритъма за интеграция на данните от ЯМР изображенията и медицинските въпросници; изпитване и създаване на потребителски интерфейс на платформата; създаването на тестовата (бета) версия в офлайн и онлайн режим. Тази компютърна конфигурация е представлява висок клас технология, тъй като е необходимо да притежава мощен процесор, голяма памет и графични (видео) карти с висока производителност. Тези характеристики са от съществено значение при дейностите по изпитвания, създаването на софтуерния алгоритъм за интеграция на данни едновременно от два източника и тестването на бета версията на продукта в два режима (офлайн и онлайн). 2) Сървърна система (1бр.), която е необходима за функционирането и съхранението на базата данни от множество ЯМР изображенията и сорс кодовете, свързани със същинското програмиране и създаване на потребителски интерфейс на платформата и разработката на тестовата (бета) версия. Стъпки на изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител за доставка на ДМА (от 1-ви до 4-ти месец) 2.Сключване на договор/и и доставка на активите (от 4-ти до 6-ти месец) 61 020.00 54 164.99
Визуализация на проекта: Целта на дейността е да се осигури необходимата информация и публичност за резултатите от реализирането на проекта. Част от ангажиментите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта в рамките на настоящата процедура за безвъзмездна финансова помощ са свързани с осигуряване на необходимата публичност и информираност относно проектната инициатива и осигурения финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 г. В тази връзка всички планирани дейности за визуализация са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 и „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 г. За осигуряване на необходимата публичност относно изпълнението на проекта, СМАРТ СОФТ планира следните мерки: 1) Поставяне на информационен плакат на видно място в офиса на изпълнение на проекта в гр. Варна. 2) Поставяне на цветни стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. 3) Всички писмени материали и документи, изготвени за нуждите на проекта ще информират за финансовия принос на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 и ще бъдат обозначени съгласно приложимите правила за информиране и публичност на ЕС. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).