Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация (ще бъде извършена чрез наемането на квалифициран персонал – 9 бр. експерти и външни услуги за възлагане на научни изследвания) : Иновативността на продукта се корени в създаването на 3-степенен алгоритъм, който обединява и анализира данни от медицински изображения трансформирани и анализирани с КНМ и друга клинична информация от медицински въпросници, за да изведе цялостна и достоверна диагноза. Изключителната техническа сложност на тази иновация изисква провеждането на задълбочени проучвания и изследвания. В рамките на дейността се предвижда ангажираните експерти от Кандидата и Партньора да изпълнят следните етапи:
Етап 1: Проучване, изпитване и проектиране на архитектурата на невронните мрежи (НМ), вкл. анализиране и тестване на два основни типа алгоритми – end-to-end и multitask training; измервания относно броя на входните данни, необходими за трениране на алгоритмите, както и времето, необходимо на всеки един от алгоритмите да изведе крайния резултат.
Етап 2: Научно изследване на типовете features, с които ще се работи - четири основни вида: „features trained from scratch“, „handcrafted features“, „features based on auto encoders“ и „features based on transfer learning“. В зависимост от резултатите, ще се проведе и изследване на вида на НМ от гледна точка на тренираността й. Възможните варианти са full pre-trained model, fine-tuning the last layers of a pre-trained model и training from scratch. За правилното определяне на най-подходящия ще бъдат проведени обстойни изследвания с всеки един от възможните варианти.
Етап 3: Проучване на предимствата и недостатъците при използването на подходите „skip connections“ и „high level features“ чрез дефинирането на математическите формули и логически връзки в платформата. Изпитванията ще бъдат фокусирани върху това дали се получават по-точни резултати, когато данните и от ЯМР изображенията и от медицинския въпросник се вкарат заедно като входни данни в НМ или когато най-напред се анализират данните от изображението и след това се вкарат данните от въпросника.
Етап 4: Научно изследване и изпитване на методите за интеграция на данните от ЯМР изображенията и медицинските въпросници. Създаването на 3-степенния алгоритъм за интегриране на двата вида данни, които системата ще използва за решаване на проблема, е една от най-важните стъпки в разработването на продуктовата иновация. Експертите ще проведат задълбочени проучвания и изследвания на вариантите за представяне на информацията и калкулиране на данни от въпроси с фиксирани и отворени отговори. Особено внимание ще се обърне на методите за определяне на сериозността на медицинския проблем в зависимост от получените данни.
Етап 5: Изследване, изпитване и разработване на алгоритмите и софтуерните функционалности на уеб базиран медицински въпросник и извличане и визуализация на данни чрез стандарта DICOM, необходими при интеграцията на информацията чрез три степенния алгоритъм.
Етап 6: Изследване, изпитване и създаване на потребителски интерфейс, включващ общ изглед и потребителска функционалност на приложението.
В рамките на дейността е необходимо да се възложат външни услуги за научни изследвания в сферата на медицината, които да включват: изследване и създаване на методологията на медицинските въпросници, разчитане, класифициране и сегментиране на множеството ЯМР изображения и съпоставяне с клинична картина с цел получаване на необходимите данни за обучение на системата. Тази услуга е специфична и изисква изпълнителят да има необходимата квалификация и опит в сферата неврохирургията и радиологията с оглед създаване на точна и качествена база данни от класифицирани изображения, необходима за успешното интегриране на самообучаващия се алгоритъм в платформата. Резултатите от външните услуги ще бъдат използвани от експертите в Етап 4.
Стъпки на изпълнение на дейността:
1. Подбор на квалифициран персонал (1-ви и 2-ри месец)
2. Период на заетост на наетия персонал (от 3-ти до 14-ти месец)
3. Избор на изпълнител Външни услуги и сключване на договор (от 1-ви до 7-ти месец)
4. Изпълнение на услугата от избрания изпълнител (от 8-ми до 14-ти месец) |
322 241.60
|
331 177.00
|
Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на продуктовата иновация (ще бъде изпълнена чрез наемането на квалифициран персонал – 6 бр.): След изпълнението на изследванията и изпитанията по Дейност 1, експертният екип ще разполага с достатъчно информация и данни за отделните аспекти на продуктовата иновация (архитектура, алгоритми и т.н.), за да може да пристъпи към следващата стъпка в разработването на иновативния продукт, а именно – създаването и тестването на прототипен образец. В рамките на Дейност 2 ще бъде създадена тестова (бета) версия на платформата CoLumbo като експертната работа ще се състои от следните етапи на действие:
(1) Създаване на тестова (бета) версия на продуктовата иновация.
(2) Детайлизиране на варианти за тестване на отделните елементи и на продуктовата иновация като цяло.
(3) Уточняване и промени в структурата, ако това се налага от технологични проблеми, възникнали в процеса на програмиране.
(4) Първоначално тестване на прототипния образец – разграничаване на конкретни случаи на заболявания – например на херния (от тези без херния) на дискове с предварително отделен L5-S1 на ЯМР изображението. Последващо тестване на бета версията на платформата – диагностициране на гръбначни изменения и поставяне на диагноза на базата на ЯМР изображения и медицински въпросници.
(5) Тестване на продуктовата иновация и модулите й в офлайн режим.
(6) Тестване на продуктовата иновация и модулите й в онлайн режим.
За целите на дейността, създаденият прототипен образец ще бъде бета версия на продукта за уеб базирана платформа. Тестовата версия ще включва всички основни модули и функционалности на платформата, за да се постигнат максимално точни и достоверни резултати при тестването. За целите на първоначалното тестване, системата ще бъде захранена с резюмирани ЯМР изображения на 150 пациента с предварително отделени L5-S1 области на изображенията. При последващото тестване, системата ще бъде настроена сама да разпознава изменения в целия гръбначен стълб без предварително сегментиране на изображенията. За да се тества процеса по анализиране и обединяване на данните от различните видове източници на информация, към 150-те ЯМР изображения ще бъдат добавени и 150 медицински въпросника, на базата на които системата трябва да изведе крайна диагноза. По време на тестванията, екипът от експерти ще следи внимателно за всякакви потенциални грешки и ще предприеме коригиращи действия по отстраняването им. Този етап изисква технологично време и голяма прецизност от страна на екипа.
Стъпки на изпълнение на дейността:
1. Период на заетост на наетия персонал (от 15-ти до 24-ти месец). Наетият персонал се състои от същите експерти, ангажирани на трудови договори през първата дейност в периода от 1-ви до 2-ри месец. |
113 384.96
|
92 446.62
|
Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктовата иновация.: За изпълнението на дейностите по извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация и създаването и тестването на прототипен образец, е необходимо да бъдат придобити следните инвестиции в ДМА:
1) Компютърна конфигурация (1 бр.), необходима на програмистите при дейностите за изследване и създаване на алгоритъма за интеграция на данните от ЯМР изображенията и медицинските въпросници; изпитване и създаване на потребителски интерфейс на платформата; създаването на тестовата (бета) версия в офлайн и онлайн режим.
Тази компютърна конфигурация е представлява висок клас технология, тъй като е необходимо да притежава мощен процесор, голяма памет и графични (видео) карти с висока производителност. Тези характеристики са от съществено значение при дейностите по изпитвания, създаването на софтуерния алгоритъм за интеграция на данни едновременно от два източника и тестването на бета версията на продукта в два режима (офлайн и онлайн).
2) Сървърна система (1бр.), която е необходима за функционирането и съхранението на базата данни от множество ЯМР изображенията и сорс кодовете, свързани със същинското програмиране и създаване на потребителски интерфейс на платформата и разработката на тестовата (бета) версия.
Стъпки на изпълнение на дейността:
1.Избор на изпълнител за доставка на ДМА (от 1-ви до 4-ти месец)
2.Сключване на договор/и и доставка на активите (от 4-ти до 6-ти месец)
|
61 020.00
|
54 164.99
|
Визуализация на проекта: Целта на дейността е да се осигури необходимата информация и публичност за резултатите от реализирането на проекта.
Част от ангажиментите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта в рамките на настоящата процедура за безвъзмездна финансова помощ са свързани с осигуряване на необходимата публичност и информираност относно проектната инициатива и осигурения финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 г. В тази връзка всички планирани дейности за визуализация са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 и „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 г.
За осигуряване на необходимата публичност относно изпълнението на проекта, СМАРТ СОФТ планира следните мерки:
1) Поставяне на информационен плакат на видно място в офиса на изпълнение на проекта в гр. Варна.
2) Поставяне на цветни стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК.
3) Всички писмени материали и документи, изготвени за нуждите на проекта ще информират за финансовия принос на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 и ще бъдат обозначени съгласно приложимите правила за информиране и публичност на ЕС. |
0.00
|
0.00
|