Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 535 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Project “Friends-2” provides sustainability and upgrades the achieved results in working in a multicultural environment in order to achieve educational integration of children and schoolchildren of marginalised communities, including Roma and their parents on the territory of Iskar municipality. A set of activities is being implemented to stimulate the development of the individual abilities, skills and knowledge for the development of children and schoolchildren in the future as full citizens.The implementation of the project improves the educational environment in the secondary school “Hristo Smirnenski” Iskar, kindergarten “Mara Baleva” Iskar and kindergarten “Shtastlivo detstvo” village Dolni Lukovit, ensuring equal access to quality education. New club forms, public events and joint events for integration of children, schoolchildren and parents are being implemented - aimed at the mutual acquaintance, promotion of cultural diversity and ethnic tolerance.
The project offers new specialized services, stimulating the socialization and the educational integration. Joint activities are being held, forming motivation in parents to support children  in the learning process. 
The implementation of the project adds value to the implementation of municipal policies in the field of educational integration, the Community-Led Local Development Strategy of the LAG “Karlukovski Karst - Cherven Bryag – Iskar”, Priority Axis 3 “Educational environment for active social inclusion”, Investment Priority (IP) 9.ii “Socio-economic integration of marginalised communities, such as the Roma community” of OP “Science and Education for Smart Growth”. The planned results correspond to the Specific Objective of OP “Science and Education for Smart Growth” under the Investment Priority 9.ii - improving the quality of educational services and improving access to education for children and schoolchildren from different marginalised groups, in small settlements and hard-to-reach areas.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Въвеждане на нови форми за интеркултурно образование на деца в предучилищна възраст и подобряване на материално - битовите условия за успешна образователна интеграция и реинтеграция в детските градини на територията на Община Искър.: Цел на дейността: Насърчаване на индивидуалното развитие, общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи, в т.ч. роми чрез осигуряване на допълнителни образователни услуги в ДГ „Мара Балева” - гр. Искър и ДГ „Щастливо детство” - с. Долни Луковит, включително и през летните месеци. Осигуряване на равен достъп до качествено образование, пълноценна социализация и образователна интеграция на деца от маргинализирани групи . Подобряване на материално-битовите условия и образователната среда в детските градини. Повишаване качеството на обучението и резултатите от него. За деца в риск да отпаднат от образователната система, включването в допълнителни образователни дейности от ранна детска възраст осигурява мотивиращо въздействие за започване и оставане в училище и е предпоставка да се провокира у тях интерес към личностното развитие и изява. В рамките на дейността се надгражда съществуващ опит, утвърждават се принципите на интеркултурното образование в учебно-възпитателния процес и се предлагат нови организирани форми на групова работа като се реализира ПРОГРАМАТА "ЗНАМ ПОВЕЧЕ, МОГА ПОВЕЧЕ". Програмата е насочена към всички деца в двете детски градини, включва занимания в общо 12 малки групи /10-15 деца/, включително в летните месеци. Формират се по 3 клубни групи в ДГ „Мара Балева” гр. Искър и по 1 клубна група ДГ „Щастливо детство” с. Долни Луковит, във всяка една от следните детски КЛУБНИ ФОРМИ: УМНИ И СРЪЧНИ - формиране на конструктивни умения при децата, познавателно отношение към новите технологии и тяхното практическо приложение, развитие на дигиталната креативност в ранна детска възраст. Провеждат се общо 4 групи в двете детски градини. ЗДРАВИ И СИЛНИ - формиране на двигателни умения при децата, познавателно отношение към двигателните дейности с организиран характер и здравословния начин на живот, състезателен дух и етническа толерантност.Провеждат се общо 4 групи в двете детски градини. ПРИРОДАТА И НИЕ - запознаване на децата с биологичното разнообразие, формиране у тях на активно и действено отношение към опазването на околната среда и възпитание в дух на отговорност към природата и човешкото здраве; Провеждат се общо 4 групи в двете детски градини. Периодично в клубовете родители и професионалисти от местната общност ще подпомагат децата при изпълнение на поставени практически задачи. Програмата „ЗНАМ ПОВЕЧЕ, МОГА ПОВЕЧЕ” се провежда общо 78 учебни седмици. Заниманията на клубовете се провеждат по 2 учебни часа /30 минути/ седмично по предварителен график. В рамките на проекта с децата във всяка клубна група ще се проведат занимания по общо 240 учебни часа, в т.ч. и през летните месеци. За усвояване на знания и умения по тематичните области са необходими съвременни технически средства, материали, дидактични игри и пособия, осигуряващи интерактивно обучени на децата от предучилищна възраст. Подготовка: 1-3 месец - извършва се процедура за избор на изпълнители по ЗОП и се доставя оборудване и обзавеждане за 4 помещения за провеждане на клубни занимания в двете детски градини: Извършва се обзавеждане и оборудване на 4 помещения в ДГ „Мара Балева”, гр. Искър /в т. ч. 3 със средства от проекта/ и 1 помещение в ДГ „Щастливо детство”, с. Долни Луковит”. Закупуват се материали, консумативи, учебни пособия дидактически игри и др., разработват се учебни планове и графици, формиране на групи. Изпълнение: Групови занимания на клубовете - 2 – 21 месец по изготвени месечни графици. В рамките на проекта дейността на клубовете ще бъде представена пред обществеността чрез провеждане на общо 6 детски хепънинга, а в края на проекта ще се проведе Детско празнично състезание „Бързи, сръчни, талантливи” в три формата: изложба, спортни игри и музикално-визуален пърформанс с артистични изяви.Мероприятията ще бъдат отразени в местните медии и на сайта на Общината. 60 203.44 58 672.01
Въвеждане на нови форми за интеркултурно образование и подобряване на материално - битовите условия за успешна образователна интеграция и реинтеграция на учениците в СУ " Христо Смирненски "гр. Искър.: Цел на дейността: Насърчаване на индивидуалното развитие, общуването и съвместните изяви между ученици от маргинализирани и немаргинализирани групи, в т. ч. роми чрез осигуряване на допълнителни образователни услуги в СУ "Христо Смирненски "гр. Искър.; Осигуряване на равен достъп до качествено образование, пълноценна социализация и образователна интеграция на ученици от различни социални и етнически групи. Подобряване на материално-битовите условия и образователната среда в училището; Повишаване качеството на обучението и резултатите от него. За ученици в риск да отпаднат от образователната система, включването в допълнителни образователни дейности оказва мотивиращо въздействие за оставане в училище и е обективна предпоставка да се провокира у тях интерес към личностното развитие и изява. В рамките на дейността се въвеждат и утвърждават принципите на интеркултурното образование в учебно-възпитателния процес и се предлагат нови организирани форми на групова работа като се реализира ПРОГРАМАТА "ЗНАМ ПОВЕЧЕ, МОГА ПОВЕЧЕ". Програмата е насочена към всички ученици в училището, включва занимания в общо 18 малки групи /10-15 ученици/, заниманията се провеждат както през учебната година, така и през летните месеци. Формират се 6 клубни групи за ученици в начален етап/ 1-4 клас/, 6 клубни групи за ученици от прогиманзиален етап /5-7 клас/ и 6 клубни групи за ученици в гимназиален етап /8-12 клас/ в следните КЛУБНИ ФОРМИ: ФОТОГРАФИЯ И МЕДИИ - насърчава се творческата активност и социалната чувствителност на ученици от различни възрастови групи, стимулира се познавателно отношение към новите технологии и тяхното практическо приложение. Развива се дигиталната креативност на учениците и се създават условия за тяхната творческа изява. ДОБРОТВОРЦИ -стимулира се гражданска активност и чувствителност към социални проблеми в местните общности. Реализират се доброволчески инициативи с организиран характер в помощ на възрастни хора и хора с увреждания. Учениците се учат как да действат в кризисни ситуации и да помагат на хора при инциденти. Възпитават се на толерантност към различията, солидарност и взаимопомощ. ПРИРОДОЗАЩИТНИЦИ В ДЕЙСТВИЕ - запознаване на учениците с местното био-разнообразие и възобновяемите природни ресурси, насърчава се активно и действено отношение към опазването на околната среда. Възпитава се отговорност към чистотата на природата и човешкото здраве; Организират се велосипедни походи до природни забележителности в региона, извършват се организирани изследвания на местната флора и фауна. Картотекират се, маркират се и се поддържат екопътеки. Велопоходи се организират за участници във всички клубове, като по този начин практическата работа се съчетава с двигателна активност. Периодично в клубовете родители и професионалисти от местната общност ще подпомагат учениците при изпълнение на поставени практически задачи. Програмата „ЗНАМ ПОВЕЧЕ, МОГА ПОВЕЧЕ” в училището се провежда по предварително разработени програми и графици, включително и в летните месеци. В рамките на проекта с учениците във всяка клубна група ще се проведат теоретични и практически занимания по общо 100 астрономически часа. Подготовка: 1-3 месец. След процедура за избор на изпълнители по ЗОП се доставя оборудване и обзавеждане на 9 помещения, в които се провеждат клубните занимания. Закупуват се материали и консумативи, разработват се учебни планове и графици, формиране на групи. Изпълнение: Групови занимания на клубовете - 2 - 21 месец, по изготвени графици Дейността на клубовете се популяризира пред местната общност чрез провеждане на 3 ученически хепънинга, а в края на проекта ще се проведе Фестивал на солидарността в три формата: изложба, викторина и музикално-визуален пърформанс с артистични изяви. Най-добре представилите се отбори и участници ще бъдат отличени с награди. Мероприятията ще бъдат отразени в местните медии и на сайта на Общината. 97 572.87 97 010.89
Организиране и провеждане на съвместни инициативи и мероприятия с деца и ученици в предучилищна и училищна възраст на територията на община Искър.: Цел на дейността: Подпомагане процеса на социализация и образователна интеграция на деца и ученици от различни етнически и социални групи чрез организиране и провеждане на публични изяви в местната общност и инициативи, свързани с опознаване на историческото, природно, културно богатство и образователните традиции в Р. България. Тези дейности стимулират взаимното опознаване и формират дух на толерантност в местната общност. Подобна ангажираност е инструмент за преодоляване на социалната изолираност, етническите и културни различия; предпоставка е за проява на нов тип идентичност и гарантира успешната образователната интеграция на децата. ЗА ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ: Дейността на клубовете ще бъде публично представена пред местната общност чрез провеждане на общо 5 детски хепънинга, а в края на проекта ще се проведе Детско празнично състезание „Бързи, сръчни, талантливи” в три формата: изложба, спортни игри и музикално-визуален пърформанс с артистични изяви. Най-добре представилите се отбори и участници ще бъдат отличени с награди. Мероприятията ще бъдат отразени в местните медии и на сайта на Общината. За деца от детските градини се организират 5 еднодневни екскурзии /средно 2 пъти годишно/до исторически и природни забележителности.Във всяка екскурзия ще бъдат включени по 70 деца и 10 придружители. Примерни дестинации: Велико Търново-Царевец , Музей на восъчните фигури; Габрово - Музея на хумора, етнографски комплекс Етъра; с. Карлуково - Пещера Проходна /Очите на Бога; София - храм "Ал. Невски" - Зоопарк; Дряново – Дряновски манастир и пещера „Съева дупка“; ЗА УЧИЛИЩЕ "ХРИСТО СМИРНЕНСКИ" Дейността на клубовете ще бъде публично представена пред местната общност в края на всяка учебна година с провеждане на общо 3 ученически хепънинга, а в края на проекта ще се проведе Фестивал на солидарността в три формата: изложба, викторина и музикално-визуален пърформанс с артистични изяви. Най-добре представилите се отбори и участници ще бъдат отличени с награди. Мероприятията ще бъдат отразени в местните медии и на сайта на Общината. За учениците се организират общо 15 двудневни екскурзии до исторически, природни забележителности и университети в страната. Във всяка екскурзия участват по 30 ученика и 2 придружители. Маршрутите и обектите за посещение са съобразени с възрастта и интересите на учениците. Примерни дестинации 1-4 клас: Габрово - Музея на образованието, етногр. комплекс Етъра - с. Боженци ; Троян - с. Орешак изложба на занаятите, Ч. Осъм- природонаучен музей; Велико Търново-Царевец, музей на восъчните фигури- с. Арбанаси; София -Природонаучен музей - с. Чавдар- Къщата на хляба; Дряново – Дряновски манастир и пещера „Съева дупка“- Трявна, етнографски комплекс; 5-7 клас: Преслав- Плиска - Двор на кирилицата; Велико Търново-Царевец , сградата на Първото народно събрание; София - Боянската църква, Военно-исторически музей, храм Ал. Невски ; Белоградчик - скалите и крепостта; пещера Магурата; Козлодуй, кораб Радецки- вр. Околчица, Враца.; 8-12 клас: София - Парламента, храм Ал. Невски, Худ. галерия; В.Търново- Царевец, Първото народно събрание, Университета; Русе- Университета, къщата на Баба Тонка Екомузей-Дунав мост; Видин крепостта и Белоградчишки скали; Габрово - Университета, Музей на образованието- етногр. комплекс Етъра-Соколски манастир. Срещите в университети подпомагат професионалното ориентиране на учениците и стимулират учене през целия живот. За ученици, участници в клубовете по проекта се организират Летни лагери в планински бази с продължителност 5 дни /4 хранодни/- 2 пъти х 3 групи х 30 ученика + 2 ръководители, В лагерите се провеждат Фотопленери, Работилници за идеи, Велопоходи с познавателна цел, спортни и увеселителни дейности. За участниците в лагери се закупуват спортни екипи / анцунзи и раници с логото на проекта. Подготовка на дейността 1-3 месец; Изпълнение: 4-21 месец по разработен график 141 288.00 140 099.99
Психологическа диагностика на деца и ученици от маргинализирани общности, в т.ч. роми. Тренинг за формиране на социални умения и мотивация за учене при деца и ученици. Кариерно консултиране и професионално ориентиране на ученици в гимназиален етап. : Цел на дейността:Повишаване качеството на обучение и подобряване на резултатите от него в детските градини и училището чрез предоставяне на допълнителни психологически и образователни услуги. Скрининг и диагностика за деца и ученици от маргинализирани общности, в т.ч. роми. Оценка на интересите и професионалната насоченост на ученици от целевите групи в гимназиален етап. Формиране социални умения и мотивация за учене през целия живот. Високо квалифицирани психолози със стаж над 7 години в образователната система, прилагат 3 специализирани програми за ПСИХОЛОГИЧЕСКИ СКРИНИНГ И ДИАГНОСТИКА към деца и ученици от маргинализирани общности, в т.ч. роми Резултатите от тях имат характер на оценка "на входа" и "изхода"- обективни данни за ефекта от прилаганите традиционни и иновативни форми на образование в интеркултурна среда.: 1.В ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ и НАЧАЛЕН ЕТАП в училище се извършва Скрининг и диагностика на детското развитие. С набор от тестове се извършва индивидуално измерване на степента на развитие на емоционалните и когнитивни процеси при деца от целевата група. Резултатите се съпоставят със стандартите за съответната възраст. Скринингът се прилага 4 пъти в рамките на проекта при 80 деца от целевите групи. Ще бъдат изготвени препоръки към родители и учители за развитие на изявени способности/мерки за преодоляване на дефицити и образователни трудности. 2. ЗА ПРОГИМНАЗИАЛЕН ЕТАП 5-7 се извършва индивидуална оценка на училищната тревожност при ученици от целевите групи. Прилага се 4 пъти в рамките на проекта при 20 деца. Отразява общото емоционално състояние на детето, свързано с различни форми за изява в училищния живот, фрустрация и потребност от успех, самоизява и инициатива, страх от проверка на знанията и несъответствие с очакванията на другите, приспособимост към ситуации на стрес. Изготвят се препоръки към родители и учители за преодоляване на негативни състояние свързани с училищната тревожност. 3. В ГИМНАЗИАЛЕН ЕТАП 8-12 клас С набор от кариерни тестове и въпросници се извършва Оценка на интересите и професионалната насоченост на личността на общо 50 учениците от целевите групи. С всеки от тях се провеждат 4 срещи по 1 астрономичен час с психолог за кариерно консултиране и професионално ориентиране и се изготвя план за действие - стъпки към придобиване но по-висока степен на образование, квалификация, търсене на работа и др. Предоставя се психологическа подкрепа и консултиране при създаване на лично портфолио с необходими документи за обучение и работа. ТРЕНИНГ ЗА ФОРМИРАНЕ НА СОЦИАЛНИ УМЕНИЯ : Чрез усвояване на умения за ефективно общуване, познаване и спазване на правила, бързо и адекватно ориентиране и реагиране в нова среда и в ситуации на риск, се извършва подготовка на деца и ученици от различни социални и етнически групи за успешна социализация и приспособяване към училищна среда като превенция на отпадането от училище и възпитаване на емоционално интелигентни личности с висока степен на поведенчески самоконтрол. 1. С ДЕЦА В ПОДГОТВИТЕЛНИ ГРУПИ И В НАЧАЛЕН ЕТАП - Групова работа - 10 астрономични часа/20 учебни часа х 30 минути/ насочена към изграждане на социална и емоционална готовност за учене и преход към училищно обучение. Провежда се с общо 120 деца в рамките на проекта - 12 групи х 8-12 деца /6 подготвителни гр. в ДГ и 6 гр. начален образователен етап/ 2. С УЧЕНИЦИ В ПРОГИМНАЗИАЛЕН ЕТАП - Групова работа - 10 астрономични часа, насочена към изграждане на позитивни нагласи, техники за общуване и екипно взаимодействие в обществото и училищната общност. Провежда се с общо 70 ученици в рамките на проекта - 7 групи х 8-12 участника. 3. С УЧЕНИЦИ В ГИМНАЗИАЛЕН ЕТАП - Групова работа - 10 астрономични часа, насочена към формиране мотивация за учене през целия живот и активно поведение на пазара на труда.Провежда се с общо 80 ученици в рамките на проекта - 8 групи х 8-12 участника. Подготовка на дейността 1-2-месец; Изпълнение: 2-21 месец по разработен график 41 646.82 29 313.72
Академия за родители.: Цел на дейността: Работа с родители за насърчаване участието им в образователния процес, разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различията. Дейността включва цикъл от обучения за повишаване на информираността на родителите/настойниците , насърчаване участието им в образователния процес, разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различията. Двама високо квалифицирани психолози с над 7 годишен стаж по специалността разработват програма, работни материали и провеждат групови семинари за общо 120 родители на деца и ученици в двете детски градини и ученици в училището. Програмата за обучение на родители е с продължителност - 16 астрономични часа. В рамките на проекта се формират 6 обучителни групи х 20 родители/ 2 обучителни групи за родители на деца в детската градина, 2 обучителни групи от родители на ученици от начален етап, 1 обучителна група за родители на ученици в прогимназиален етап и 1 обучителна група за родители на ученици в гимназиален етап. Във всяка обучителна група поне половината участници са родители от маргинализирани общности , в т.ч. роми. Програмите на обученията са съобразени с с възрастовата група на децата и учениците и са базирани на следните основни теми: 1.Защо родителите се нуждаят от обучение; 2.Децата / тинейджърите на новото време; 3.Основни потребности на децата/ тинейджърите; 4.Формиране на доверие; 5.Емоционално свързване ; 6.Пълноценно общуване ; 7.Опознаване на света; 8.Стимулиране и "заучаване" на мотивация за учене през целия живот; 9.Външен контрол върху поведението и справяне с емоционални кризи; 10.Правила и норми ; 11.Самоконтрол; 12.Родителски отговорности; 13.Конфликти между деца и родители; 14.Детето и детската градина/ Ученикът и училището; 15.Толерантност и приемане на различията ; 16.Ползите от ранното развитие и образование и ученето през целия живот. Подготовка на дейността 1-2-месец; Изпълнение: 2-21 месец по разработен график 7 896.05 6 730.14

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).