Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The World crisis of the early 21st century has disturbed all sectors and affected the fate and life chances of many. Its consequences reflected painfully on young people as they faced new challenges, including increased risk of dropping out of school, long-term unemployment, marginalization and social exclusion. More and more young people are not engaged in education, employment and training and are defined NEET (Not in Employment, Education and Training). Young people aged 15-29 years were among the most vulnerable groups, affected by the negative trends on the labour market in both the country as a whole and individual municipalities. The problem identification and activation for inclusion in employment of economically inactive young people up to the age of 29, is especially relevant for small towns with concentrated populations of ethnic minorities in the municipalities of Ruse, Tsar Kaloyan, and Kubrat, where unemployment reaches 36%. The main objective of the project is to support the activation and labour integration of identified people under 29 years old who are neither in education or training nor in employment. To achieve the objectives will be achieved: 1) Identification and activation of inactive youths of up to 29 years of age.; 2) Motivation training for active job search; 3) Training for vocational qualifications; 4) Provision of subsidized employment. The main project activities are aimed at economically inactive young people under 29 years of small settlements in the municipalities of Ruse, Tsar Kaloyan, and Kubrat, with concentrated populations of ethnic minorities. The project brings together organizations from the industry and the civil sector, engaged with the problem of youth unemployment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Идентифициране и активиране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст: Целта е да се проведат активни действия на територията на Област Русе и Област Разград за идентифициране и активиране на икономически неактивни младежи до 29г., с фокус върху малките населени места с концентрирано ромско население. В последните години нараства групата от младежи, които не са заети и не участват в никакви форми на обучение или образование. Факторите за това са обективни (безработица, заетост, доходи, условия на труд) и субективни (пасивност и слаба мотивация за учене и работа). Точното идентифициране на тези младежите и определянето на специфичните им потребности е задължително условие за тяхното активиране и прилагането на нови диференцирани услуги и мерки за обучение и заетост. Дейността ще бъде осъществена в рамките на 5 месеца по разписаната от Кандидата и приложена към проектното предложение Методология. За постигане на оптимални резултати, Дейността ще бъде разделена на две поддейности: 1.1. Идентифициране- ще се осъществи пряк контакт с неактивни младежи на територията на Област Русе и Област Разград . Идентифицирането ще се осъществи чрез: А) провеждането на 9 еднодневни информационни събития, по 3 за всяка една от общините за информиране на заинтересованите страни за включване в проектните дейности от 2- ма консултант организатори Б) с инструментариума на ""Методология за идентифициране и активиране на икономически неактивни младежи до 29 год. възраст" от 3 мобилни екипа от по 2 експерта-функционален експерт и консултант, за всяка от 3 общини по един екип. Технологичната последователност на идентифицирането е: - Установяване на общия брой младежи на възраст 15-29 год. с постоянно местоживеене в Област Русе и Област Разград ; - Установяване на броя на младежите на възраст 15-29 год. които са: в обучение и образование; записани в ДБТ; не са в образование, обучение или заетост - Поименно определяне на неактивните младежи на възраст 15-29 год., които не са в обучение, образование или заетост; - Установяване на контакт с идентифицираните поименно младежи, чрез инструментариума на Методологията - Формиране на необходимите за целите на проекта случайна извадка на лица от целевата група на възраст 15-29 год.–около 150 лица общо от трите общини. - Изготвянена окончателен списък на поне 120 лица от трите общини дали съгласието си за участие в проектните дейности, съгласно инструментариума в Методологията 1.2. Активиране–индивидуално и групово прилагане на инструменти и услуги, разписани в Методологията. Действието ще се осъществи от 3 мобилни екипа експерти от по 2 експерта-функционален експерт и консултант, за всяка от 3 общини по един екип. Технологичната последователност на активирането е: - Изготвяне на личен профил за всеки младеж определен в т.8 на Идентифицирането на Методологията; - Проучване на потребностите, интересите и целите на лицата от целевата група и установяване на мотивационните фактори за активно поведение. - Изготвяне на индивидуални мотивационни профили на лицата от целевата група - Активиране чрез: Връщане в образователната система; Насочване и съдействие при регистриране в ДБТ; Насочване към включване в професионално обучение с възможност за работа по придобитата професионална квалификация; Насочване към конкретен работодател; Психологическо подпомагане за лица от целевата група. Активирането ще се осъществи под формата на групова и индивидуална работа, чрез прилагане на инструментариума разписан в Методологията. 14 362.22 17 662.14
Мотивационни обучения за активно търсене на работа: Целите на тази дейност са да се насърчи: 1/ придобиването на знания и умения за планова социална и икономическа активност; 2/мотивиране на активното поведение на пазара на труда; осъзнаване и оценяване на ограниченията в мисленето за натрупване на благосъстояние; 3/придобиване на специфични умения за презентация на личностните качества и персонална уникалност пред работодател. Дейността ще се осъществи от Кандидата, който е одобрен доставчик на обучения по ключови компетентности към АЗ с подписано споразумение от 07.05.2010г. Обученията ще обхванат 120 неактивни младежи от малките населени места на територията на Област Русе и Област Разград . С цел по ефективно усвояване на знания и умения за активно поведение на пазара на труда и съгласно Насоките за кандидатстване те ще бъдат разделени в 8 групи по 15 лица. Мотивационните обучения ще се осъществят от екип съставен от обучител, функционален експерт-фасилитатор и организатор мотивационни обучения. Структура на Мотивационните обучения: 1. Съдържателна част на материалите – В рамките на дейността ще бъде разработен инструментариум, за мотивиране на лицата от целевата група за активно включване на пазара на труда, както и инструменти за обратна връзка даващи информация за постигнатия напредък по заложените индикатори. Обученията насърчават междуличностното и общественото разбиране и промяна на кодексите на поведение, както и за осъзнаване на съвременните концепции, отнасящи се до индивидите, групите, обществото. Ключовите моменти при обучението на възрастни отчитат факта, че те се самонасочват в обучителния процес, интегрират информацията на база предишен опит, както и че полезността на информацията е водещ мотив при обучението. Обучението е насочено към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, като подадената информация е релевантна на ситуацията, в която се намират обучаемите. 2. Дейности за постигане целите на обученията: 2.1.Планиране на обучението - Определяне и формулиране на целите; Разработване на практически упражнения; Разработване на график за провеждане; 2.2.Организиране на обучението -Подготовка на материалите за обучението и друга необходима документация; Изготвяне на тестове за оценяване на придобитите знания и умения; 2.3. Преподаване - Подбор на необходимите учебни пособия, средства и инструменти; Преподаване на умения, съобразавайки се с обучителните подходи за възрастни; 2.4.Оценка на придобитите знания и умения: Полагане на писмен изпит /тест/ и издаване на документ удостоверяващ придобитата компетентност . 3. Форми на обучението: Обучението е дневна форма чрез лекции, презентации, семинарни упражнения с практическа насоченост, залага се на интерактивните форми на преподаване. Обучението ще се осъществи в рамките на 30 уч.ч. по учебен план, който включва темите: А) Осъзнаване и оценяване на достиженията и ограниченията: Осъзнаване и оценяване на достиженията – предпоставка за повишаване на самооценката на неактивните младежи; Осъзнаване и оценяване на ограниченията- анализ на ограниченията и методи за преодоляването им; Б) Формиране на социални умения при търсене на трудова заетост: Формиране на увереност и личен растеж; Развитие на умения за жизнено планиране; Развитие на умения за търсене на трудова заетост; В) Изграждане на основни умения за общуване и представяне пред работодател: Дрескод; Вербала и невербална комуникация; Интервю за работа; Г) Подготовка на документи за кандидатстване за работа: Автобиография ( СV ); Мотивационно писмо. 27 085.91 26 734.58
Обучение за придобиване на професионална квалификация : Професионалното обучение ще се извърши от изпълнител по реда на ПМС 118, които ще го осъществи в съответствие с изискванията на ЗПОО и МОН, по отношение на избраната професия и степен на професионална квалификация. Реализирането на тази дейност е продиктувана от нуждите на Партньора по проекта от квалифицирана работна ръка. Положителният ефект за лицата от целевата група е, че партньора разполага с производствени бази и в малките населени места в Област Русе и Област Разград Другият положителен ефект за лицата от целевата група преминали професионално обучение по професия "шивач" е възможността за незабавна трудава заетост при работодателите - партньори по проекта. Целевата група включена в професионално обучние за придобиване на първа степен се състои от 60 безработни младежи на възраст от 18 - 29 години. Информация за обучението за професионална квалификация: 1. Наименование на професията - Съгласно Списъка на професиите за образование и обучение, наименованието на професията е "Шивач", професионално направление "Производсвени технологии - текстил облекло, обувки и кожи" с код 542 2. Код на професията - 542110 "Шивач", I степен на професионална квалификация 3. Код на специалността - 5421101 "Шивачество" 4. Хорариум на обучението - 300 уч.ч. 4.1. Теория - 130 уч.ч. 4.2. Практика - 170 уч.ч. 5. Брой на обучаваните лица - 60 младежи 6. Документ доказващ завършеното обучение - Свидетелство за професионална квалификация, ще получат завършилите успешно професионално обучение с придобита I степен на професионална квалификация, съгласно Държавно образователно изискване на документите в системата на Народната просвета, утвърдено с Наредба №4/2003 г. на МОН и Държавно образователно изискване за оценяване в системата на Народната просвета, утвърдено с Наредба №3/2003 г. на МОН 71 590.00 64 720.00
Осигуряване на субсидирана заетостна 48 лица от целевата група при партньора по проекта: Осигуряването на субсидирана заетост ще се осъществи от Работодателя - партньор по проекта, ИРЕН 2012 М ЕООД. След провеждане на професионалното обучение на лицата от целевата група 48 от тях ще бъдат назначени на трудови договори съгласно изискванията на КТ при Работодателя - партньор по проекта - ИРЕН 2012 М ЕООД - 48 лица от целевата група, в производствената база на Партньора в с.Тетово, общ.Русе, обл. Русе Назначените лица от целевата група ще подпишат Трудови договори с работодателя партньор, които ще бъдат регистрирани в НАП, по чл. 62, ал. 4 от Кодекса на труда. Въвеждането на работното място на лицата от целевата група ще се осъществи съгласно Вътрешните правилници и Правилниците за вътрешния трудов ред на предприятието - партньор по проекта Участието на лицата от целевата група в производствения процес ще се отразявав присъствените форми на предприятието /форма 76/, водени от преките им ръководители. По време на субсидираната заетост, в рамките на 6 месеца, в шивашкото предприятие назначените лица от целевата група ще имат възможността усъвършенстват професионалната си квалификация на работното място, съобразно конкретната сфера на дейност в технологичния процес. Така лицата от целевата група ще създадат множество умения, чрез ротация на работното място в предприятието-партньор по проекта, гарантиращи устойчива заетост, а не гарантирано работно място. 156 804.48 162 182.93
Дейности по информиране и публичност: Целта на дейността е да осигури прозрачност и разгласа в публичното пространство на целите и резултатите на проекта по настоящата процедура за безвъзмездно финансиране и популяризиране на финансовия принос на ОП"РЧР", ЕСФ и ИМЗ. Конкретните задачи на Дейността са: • Прозрачност при изпълнение дейностите заложени в проекта • Прозрачност при разходване на средствата от безвъзмездната финансова помощ • Информираност на обществото и всички заинтересовани страни за достигане на заложените цели • Споделяне на добри практики Изпълнението на дейността е съобразено с изискванията заложени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Разработените информационни материали в рамките на проекта ще съдържат името на проекта, приоритетната ос, логата на ЕС и ОП РЧР. За постигане на заложената цел на дейността ще се осъществят действия, чрез които ще информираме широката общественост за целите и достигнатите резултати по проекта, за целите и финансовия принос на ЕСФ, ИМЗ и ОП РЧР. За осъществяване на целите на Дейността ще приложим разнообразни комуникационни методи: • Официална кореспонденция • Кореспонденция по е-поща Лични контакти и неформална комуникация • Съобщения за печата и „чат-шоу”, пресконференции, уеб страница, медии, заключителен доклад • Рекламни материали с логото на ЕС и ОП РЧР. Пресконференции – при стартиране и приключване на проекта, за представяне , обзор на напредъка по проекта и отчитане на постигнатите резултат. Съобщения и обзори за медии, включително изчерпателна информация по конкретни теми, снимки, обзор на проекта, прилагане на добри практики, обзор на публичното разходване на средства. Съобщения за медиите, които ще са средство за осведомяване на широката общественост относно дейностите и достиженията на основната и специфичните цели на проекта. Присъствие в „социалните мрежи” в интернет пространството- достъпен за всички посетители. При получаване на въпрос, се публикува отговор на експерт с необходимата компетентност от екипа за управление на проекта. В ромките на проекта ще се осъществят 2 пресконференции - откриваща и закриваща, напредъка по дейностите и постигането на поставените цели ще отразив 4 пъти в местните медии. За популяризиране на програмата и проекта е предвидено изработването на следните информационни материали: - Банер - 3 бр. - Информационни брошури - 1000 бр. - Плакати - 50бр. - Информационни табели - 3 бр. 3 030.00 2 641.47
Организация и управление на проекта: Основната цел на дейността е да осигури прозрачно, ефикасно и ефективно управление на проекта. Дейността се изпълнява от Кандидата чрез сформиран екип за управление на проекта. Екипът, установява системи за управление и контролиране на проекта; Координира и съгласува дейностите на партньора по проекта; Наблюдава и контролира изпълнението на проекта; Анализира информацията и изготвя междинни и финален отчети за изпълнението на проекта и искания за авансово и междинни плащания към ДО; Осъществява на непрекъснат финансов мониторинг и контрол; Представя проекта пред медиите. Екипът за еправление на проекта е в състав: 1. Ръководител проект - Установява системи за управление на проекта; Контролира цялостната дейност на екипа; Координира и съгласува дейностите на партньора по проекта с цел достигане на целите на прокта ; Наблюдава и контролира изпълнението на проекта по отношение на времевата и финансовата рамка на проекта; Анализира информацията и изготвя междинни и краен отчети за изпълнението на проекта; Осъществява финансов мониторинг и контрол; Представя проекта пред институции, организации и медии. 2. Координатор - Координира организацията на работа и извършва цялостно ежедневно управление; Разпределя и съгласува дейностите по проекта; Участва в подготовката на документацията по проекта; Събира и обработва информацията по изпълнение на проекта; Ръководи разпределението на дейностите и изпълнението на поетите ангажименти от членовете на екипа. Контролира изпълнението на планираните доставки и услуги .Участва в проверки на място при изпълнение на проектните дейности; Участва в изготвянето на междинните и крайния отчети на проекта; Участва в подготовката на информационната кампания; Предоставя информация за проекта при запитване. 3. Технически сътрудник - Следи за движението на входящата и изходящата кореспонденция, свързана с изпълнението на проектните дейности; Следи за спазване на срокове във връзка с кореспонденцията; Администрира всички подадени документи за участие в проектните дейности от лицата от целевата група; Подпомага ръководителя и координатора при подготовката на тримесечните доклади за отчитане на напредъка по проекта; Протоколира работни и екипни срещи; Осъществява проверки на място при изпълнение на проектните дейности. Счетоводното осигуряване на проекта ще се осъществи от счетоводната къща обслужваща Кандидата. Нейн представител ще - Установява системи за финансово управление на проекта; Контролира цялостната дейност по извършване на разходи, осчетоводяване и обработка на финансовите документи; Наблюдава и мониторира финансовото изпълнение на проекта; Анализира счетоводната информация, подава текущи данни за разходването на бюджета и изготвя междинните и краиният финансови отчети за изпълнението на проекта 30 317.00 28 909.55

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).