Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Under the project "Improving the quality of life of disadvantaged people in the municipality of Momchilgrad, through the development of social entrepreneurship" a social enterprise will be established which will provide employment for 32 persons from the target group and administrative staff of 4 persons. The project proposal envisages the realization of activities for psychological support, motivation, social and professional integration of persons from vulnerable groups in order to encourage their participation in the labor market and to create skills for successful work placement and / or adaptation to the working conditions in their inclusion in employment. The implementation of the project is aimed at the social and professional integration of persons from vulnerable groups by promoting social entrepreneurship in order to improve the quality of life and to overcome the social exclusion and poverty of these persons in the municipality of Momchilgrad.
The following activities are planned:
1. Establishment of a Social Enterprise;
2. Inform and select the persons from the target group who will participate in the project activities;
3. Providing motivational training and providing psychological support to persons from vulnerable groups for inclusion in employment;
4. Social and professional integration of representatives of vulnerable groups;
5. Selection of applicants for social services;
6. Conducting vocational training for the improvement of the professional qualification in the profession "Worker in the landscaping";
7. Conducting training on key competences 6 "Public and Civil Competencies";
8. Support for 12 months of employment for the persons in the target group;
9. Providing social service Home Assistant;
10. Promoting the social economy and social entrepreneurship.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване и функциониране на Социалното предприятие, подбор и наемане на екип : Приемане на решение за създаване и правилник за работата на социалното предприятие: След подписване на Административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 съгласно Чл. 52. ,ал. 1и ал. 2 на ЗОС Кметът на Общината ще внесе предложение за създаване на социалното предприятие. Общинският съвет ще приеме решение за създаване на предприятието и ще приеме правилник за дейността му, с който се определят предметът на дейност, структурата, управлението, численият състав и правата и задълженията на предприятието по отношение на предоставеното му общинско имущество. Дейността включва : 1) Подбор и наемане на екип на социалното предприятие, което ще съответства на изискванията на българското законодателство. При подбор на персонала ще се използва местния човешки ресурс и ще се осигури достъп до информация и участие в конкурса на заинтересовани. Отношенията между работодателя и екипа на СП ще се уредят с трудов договор/заповед или допълнително споразумение към съществуващ такъв, в което се определят разпределението на работното време и всички други условия за изпълнение на задълженията. 2) Разработване на Правила и методология за функционирането на Социалното предприятие 3) Доставка на материали, консумативи за административното функциониране и работно облекло и материали за осъществяване дейността на СП 0.00 39 383.23
Информиране и подбор на лицата от целевата група, които ще участват в дейностите по проекта: Цел на дейността е прозрачно, ясно и безпристрастно извършване на подбор на желаещите лица от целевата група да бъдат включени в предивдените дейности по проекта. Планираният брой лица, на които ще бъде предоставено психологическо подпомагане, мотивационно и професионално обучение, мерки за социална и професионална интеграция и осигуряване на заетост в социалното предприятие са 32 лица. За насърчаване участието в дейностите по проектното предложение ще бъдат проведени информационни кампании в по - големите населени места на територията на общината, както и публикуване на информация на сайта на общината. В рамките на един месец ще бъде предоставена възможност на хората с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица да подават заявления за участие в офиса на екип по проекта или в съответното кметство на населеното място. След изтичането на кампанията по набиране на заявленията, екипа по проекта ще извърши подбор на лицата, които ще бъдат включени в дейностите по проекта. 0.00 0.00
Провеждане на мотивационно обучение и предоставяне на психологическа подкрепа на лица от уязвимите групи за включване в заетост;: Цел: Във връзка със засилване мотивацията на 32 лица от целевата група за обучение и работа е предвидено оказване на психологическо подпомагане и консултиране, и провеждане на мотивационно обучение. Психологическото подпомагане включва основно техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. Мотивацията на целевата група е насочена към предоставяне на знания за професиите, изискванията и тенденциите на пазара на труда и изграждане на умения за себеизследване и себеутвърждаване. Придобиването на реални трудови и/или професионални умения на уязвими социални групи на пазара на труда е важна предпоставка за преодоляване на социалната им изолация, повишаване на качеството на живот и стимулиране на конкурентоспособността им в работна среда. В проекта е предвидено предоставянето, както на индивидуални консултации със всяко едно от лицата, така и провеждане на групови консултации. Индивидуалното психологичното консултиране е работа с едно лице с конкретни жизнени проблеми, чрез регулярно им изследване и обсъждане. На съответното лице се предоставя възможност да говори свободно за своите важни поведенчески и емоционални проблеми с квалифицирано и независимо/обективно лице по начин, който е различен от доброжелателния светски разговор на обичайната социална ситуация. Психологическата консултация е насочена към уязвими хора, изпитващи трудности и мотивирани да преодолеят негативни, мъчителни преживявания. По време на консултацията, специалиста помага на потърсилия подкрепа да види своя проблем отстрани, в една, нова, по-позитивна светлина. Дава му се възможност да мисли за своите ресурси и да избере нови цели. Участниците в груповото консултиране се включват в групата, за да добият повече знания или умения за решаването на даден проблем – обществен, образователен, професионален, превантивен. Консултативната група борави със съзнавани проблеми и е ориентирана към разрешаването на краткосрочни въпроси или подготовка на умения за определени социални роли, професионално ориентиране. Груповото психологическо консултиране е процедура за оказване на помощ на всяко лице, което има желание да се освободи от непродуктивно поведение, нежелани мисли и чувства, водещи до себеразрушение като се научи да ги замесва с позитивни по пътя на самопознанието. В тази връзка се предвидени провеждането както на индивидуални, така и на групови психологически консултации В тази дейност е планирано провеждането и на мотивационно обучение, което ще се реализира в рамките на 30 учебни часа, т.е. за една седмица ще премине курса на обучение. Лицата, които са преминали мотивационно обучение за адаптиране в пазарните условия ще: - придобият умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост и/или адаптиране към условията на вече заето работно място. - усвоят умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа - автобиография, писма, формуляри, въпросници и др.; - усвоят на умения за ефективно използване на различните източници за информация за свободни работни места; - се мотивират и усвоят умения и за представяне пред работодател и проследяване на всяка възможност за работа; 0.00 0.00
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи : В рамките на тази дейност ще бъдат включени мерки насочени към поощряване участието на лицата в социалния и професионалния живот съобразени със спецификите на всеки отделен случай. Това може да бъде постигнато чрез (но не само): • Развитие на умения за общуване и работа в група; • Развитие на различни навици и умения за живот; • Дейности, които поощряват автономността и независимостта (помагане на лицето да поддържа личната си автономност, помагане на лицето да осъзнае индивидуалните си способности и ресурси, помагане на лицето да намира собственото си жизнено пространство). Голяма част от хората с увреждания и другите уязвими групи изпитват големи затруднения да се интегрират професионално, поради това, че те не притежават изискваните в трудовите среди социални компетенции.Целта на дейността е да се развият посочените по долу умения на социалните компетенции необходими за по-лесното интегриране. 1. Самостоятелност • Умения за съобразяване с някои социални норми-да се грижиш за себе си и да спазваш наложено разписание; • Умения за изпълнение на задача или дейност в предвидените срокове- търсене на работа или предаване на свършена работа или административни документи; • Умения за организиране на придвижването си в заобикалящата ги среда; • Умения за аргументиране на своя избор с ясни мотиви; • Умения за прилагане на стратегии, адаптирани към собствените си нужди 2. Себеутвърждаване • Умения за изразяване - Да се осмелиш да задаваш въпроси - Да се осмелиш да изразиш мнението си - Да се осмелиш да говориш за себе си - Да умееш да реагираш на вербални или невербални послания, които те дестабилизират • Умения за представяне на самия себе си в добра светлина • Умения за откритост - Показване на заинтересованост по отношение на обкръжението си - Способност за критичен дух • Умения за преминаване към действие - Да останеш активен въпреки трудностите - Да поемаш отговорности - Да поемаш инициативата • Умения за прилагане в действие на образователен или професионален проект 3. Общуване • Умение да разбираш и да бъдеш разбран - Умение за декодиране на съобщение - Умение за изразяване по разбираем начин - Умение за предаване на преживяно събитие - Умение да водиш разговор по телефон • Умение да изслушваш останалите и самия себе си - Умение да оставиш другите да се изкажат - Умение да изслушваш другия - Умение да имаш предвид мнението на другите, за да разшириш собствените си представи - Умение да се договаряш с другите • Толерантност и уважение по отношение на другите - Приемане на различията - Спазване на правилата и кодовете на групата, колектива, в който се намираш • Работа в екип - Умение да приемаш работа в екип - Активно участие при работа в екип 4. Адптиране към живота в предприятието • Опознаване на живота в предприятието • Интегриране в живота на предприятието - Инвестиране в работата в предприятие - Умения за интегриране в групата, в бригадата - Уважение към труда на другите • Изпълнение на поставена задача - Умение за успешно изпълнение на дадена задача - Умение за организиране на работата Правила за живот и работа в групата (които всеки се ангажира да спазва) • Отговорност - Аз съм отговорен за това, което ми се случва или не в групата. ( Ситуации- емоции- разсъждения). • Дискретност - Думите на членовете на групата са само за тях. Аз не трябва да ги разпространявам извън групата. • Действие.Реакция- Осмелявам се да заемам позиция според мнението си. Поставям си цели (нещо, което искам за себе си). • Трансформиране на негативни критики в съвети - Имам право да не бъда удовлетворен и да го кажа, за да се вземе мнението ми под внимание. Но моята критика трябва да бъде последвана от съвет за подобряване. • Уважение към този, който говори в момента - Не прекъсвам говорещите, не монополизирам думата 0.00 0.00
Оборудване на новосъздадени работни места: За нуждите на социалното предприятие с Решение на Общински съвет Момчилград ще се предоставят за безвъзмездно ползване две помещения находящи се в общинска администрация Момчилград ет. 1/ ст.2 ( сграда "Екология')и ет.4 ст.29 ( админстративна сграда). С цел управление на дейностите и осигуряване на функционирането на Социалното предприятие е необходимо предвидените помещения да бъдат и обзаведени и оборудване. Предвижда се да бъдат обособени: • Офис помещение за извършване на дейности от административно-управленски характер, с обособени 3 работни места за които ще се осигурят бюра, офис стола, компютърни конфигурации, преносим компютър, шкафа за документи. • работна зала за работа с целевите групи Закупеното оборудване с характер на Дълготраен материален актив, ще бъде осчетоводено като инвентар и ще се заприходи в амортизационния план на предприятието. Предназначението на закупеното оборудване ще бъде запазено от кандидата за срок не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад без прекъсване, с изключение на непредвидени обстоятелства. Материално обезпечаване на планираните дейности с необходимите за офис помещения с размер минимум 20м2 (общинска собственост) и оборудване , информационни и други материали (информационни стикери и табела); 0.00 0.00
Провеждане на обучение по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“: Дейността включва организиране и провеждане на обучение по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“, съгласно Европейската квалификационна рамка за 32 лица 1. Хорариум на обучението: 30 учебни часа при 6/шест/ часово дневно 2. Брой на обучаваните лица: 32 3. Документ доказващ завършеното обучение: сертификат за придобити знания и умения Продължителността на обучението ще е 30 учебни часа, разпределени в рамките на една седмица. Обществени и граждански компетентности включват всички форми на поведение, които трябва да усвоим, за да участваме ефективно и конструктивно в социалния живот, както и да разрешаваме конфликти когато това е необходимо. Междуличностните умения са необходими, за да общуваме ефективно с един или повече хора, като са приложими както в обществения, така и в личния живот и които са от съществено значение за лицата, които ще предоставят социалната услуга. При обучението по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности ще бъдат придобити следните: ЗНАНИЯ • Общоприетите правила за поведение и маниери в различните общества. • Наличие на обща представа за лице, група хора, общество или култура, както и познания за историята им. • Знания за поддържане на добро лично и семейно здраве, хигиена и хранене. УМЕНИЯ • Способност за конструктивно общуване в различна социална среда (уважавайки гледните точки и поведението на околните; съзнаване на индивидуалната и колективна отговорност). • Способност за създаване на доверие и симпатии в околните. • Способност за изразяване на позитивно и градивно отношение в случай на слабост или объркване (контролиране на агресията, насилието или склонността за самоунищожение • Способност за отделяне на професионалната от личната сфера на живота, недопускане на влиянието на професионалните проблеми в личния живот. ОТНОШЕНИЯ/ПОДХОДИ • Да показваме интерес и уважение към околните. • Да се опитаме да преодоляваме стереотипите и предразсъдъците. • Да бъдем склонни към компромиси. • Да бъдем почтени. • Да отстояваме правата си. 0.00 0.00
Подкрепа за осигуряване на заетост за 12 месеца на лицата от целевата група: Цел на дейността: Създаване на предпоставки за последваща заетост; формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата от целевата група; придобиване на професионални и трудови умения; подобряване условията на живот чрез решаване на проблема за трудова заетост. На преминалите обучение по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“ лица ще бъде осигурена заетост за 12 месеца, както следва: • Длъжност: Работник поддръжка • Брой:10 • код по НКПД: 7119 2016 • бюджетен ред, в който са заложени – бюджетен ред 1.1 • Основни функции: Извършва цялостна подготвителна дейност, необходима за ремонт и поддръжка на сградата.Поддържа в изправност поверените му съоръжения, като осигурява правилната им и непрекъсната експлоатация. • Длъжност: "Домашен чистач" Чистач/ Хигиенист • Брой:10 • код по НКПД: 9112 0004 • бюджетен ред, в който са заложени – бюджетен ред 1.1 • Основни функции:Отговаря за поддържане на помещенията чисти и пригодни за живот в съответствие с приетите хигиенни правила; • Длъжност: Детегледач • Брой:6 • код по НКПД: 53111001 • бюджетен ред, в който са заложени – бюджетен ред 1.1 • Основни функции:Предоставя ежедневни грижи за децата - възпитание, развитие, организиране на ежедневието и придружаване; • Длъжност: Помощник възпитател • Брой:6 • код по НКПД: 53123003 • бюджетен ред, в който са заложени – бюджетен ред 1.1 • Основни функции: осигурява необходимите санитарно хигиенни условия за правилното развитие и възпитание на децата, подпомага дейността на учителя, отговаря за живота и здравето на децата. 0.00 240 802.52
Популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.: Ще се осъществят действия, свързани с информация и публичност за популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество, като се използват различни информационни и комуникационни форми пред широката общественост, с цел постигане на оптимална публичност по ОП "РЧР" 2014-2020 г. За тази цел ще бъде организирана среща за представяне на възможностите и условията за развитие на социалното предприемачество. Ще бъдат популяризирани добрите практики на социалните предприятия, с цел да се открият възможностите пред местната общност. Дейностите за информация и комуникация ще отговарят на условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 0.00 112 074.29

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).