Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal will ensure the provision of integrated social and health services for people with disabilities and people at risk, in connection with limiting the spread and overcoming the consequences of COVID-19.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Патронажна грижа: Патронажната грижа в Община Раднево ще обхваща следните дейности:предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора;предоставяне на психологическа подкрепа,консултиране;доставка на храна,хранителни продукти и продукти от първа необходимост,вкл. лекарства(закупени със средства на потребителите или с други средства,различни от тези по настоящата операция),заплащане на битови сметки,заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция);транспорт на персонала,предоставящ грижа от/до домовете на лицата.Общият размер на компенсацията за 54 потребители на Патронажната услуга е в размер на 108 864.00 лв. за 12 месеца, като 84 758.40 лв. са предвидени разходи за персонала и 24 105.60 лв. са други разходи за услугата.Разходите,които формират размера на компенсацията по вид и стойност,са описани в точка 11.4 от формуляра. „Патронажната грижа“ ще се изпълнява от общинска администрация.Ще се осигури здравна,социална и психологическа подкрепа на минимум 54 лица с увреждания и лица в риск,във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Териториалният обхват на услугата ще бъде в гр. Раднево и населени места в общината.Продължителността на услугата ще бъде за период от 12 месеца.Всеки потребител ще получава здравно-социална грижа до 2 часа на ден. „Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като помощ в дома (почистване, пране, социални контакти и др.);медицински услуги,недублиращи тези по НЗОК: мерене на кръвно,контрол върху приема на лекарства и др.;психологическа подкрепа с фокус към възстановяване и социална интеграция;доставка на храна,хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл.лекарства,заплащане на битови сметки,заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи,както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19.Услугите,които ще се предоставят на потребителите,ще се осъществяват по график.Контрола върху неговото спазване и актуализация, ще бъде възложено на координатора на проекта и социалния работник, които ще осъществяват мониторинга върху предоставянето на услугата. Екипът,който ще бъде нает за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е:на трудов договор-домашни помощници код по НКПД 51521002-около 14 лица на 4 ч./в зависимост от идентифицираните потребители и техните нужди,както и от възможността за предоставяне на услугата/ и социален работник на 2-ри ТД,б.р. 1.1. и на граждански договор:медицинска сестра и двама психолози/единият за оказване на психологическа подкрепа,а другият-за провеждане на супервизия/,б.р.2.1. Транспортът на персонала ще се осъществява с превозно средство от общината, когато има необходимост от това.Неговото използване ще се съгласува от Координатора от екипа на проекта и социалният работник.Ръководителят на проекта ще контролира целесъобразното използване на средства,покриващи разхода за гориво или пътни на лицата, предоставящи патронажната грижа.Отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри,а отчитането на пътните разходи-посредством билети съгласно тарифата на превозвачите до даденото населено място.Предвидените средства за транспорт са в размер на 3513.06 лв. и са отразени в т.11.4. Дейността ще се осъществи по Методика за предоставяне на патронажни грижи на МЗ.След сключването на ТД с лицата,преди стартиране на патронажната грижа,за тях ще бъде проведено обучение,съгласно програма за специфично обучение,чрез която ще се дадат единни указания на специалистите.Предвиждаме 3 м. подготвителни дейности. 0.00 70 182.19
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности.: Превенцията на COVID-19 в социалните услуги ще се осъществи посредством извършване на следните дейности: • осигуряване на лични предпазни средства на персонала в социалните услуги; • въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности; • тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19; • осигуряване на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране). Общият размер на разхода за тази дейност е 156 719.04 лв., в т.ч. 122 016.97 лв. разходи за персонал и 34 702.07 лв. други разходи, различни от посочените разходи за персонала. Община Раднево е доставчик на 4 социални услуги - ЦСРИ, ЦНСТДБУ, ЦОП и ДСХ. Настоящата численост на персонала им е 31 лица. Индикативният капацитет на услугите ДДД е 106 потребители. Кризата, свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация, която не е предвидена при определянето размера на стандартите за социални услуги, делегирани от държавната дейност. Изпълнението на тази проектна дейност е в пряка връзка с изпълнението на следни разпоредби на АСП: • Указание, относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; • Указателно писмо №08-00-11691 от 02.09.2020 г., относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; • Указание №08-00-5443 от 30.04.2020 г., относно предприемане на мерки и действия от общините при установяване на потребители с корона вирус инфекция в социалните услуги. Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалните услуги ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, ДДД, така и на служителите, предоставящи тези услуги. За подпомагане на администрацията в 3-те социални услуги /ЦСРИ, ЦНСТДБУ и ЦОП/ ще бъдат назначени 3 броя помощен персонал на длъжност "Хигиенист", НКПД 9112 0004, по един във всяка от услугите на 8 часов работен ден. С тях ще бъдат сключени ТД по реда на КТ. Предвиденото месечно възнаграждение на едно лице е 850,00 лв. и 19,22% осигурителни вноски за сметка на работодателя. Общо разходите за 12 месеца възлизат на 40 858.92 лв., в които се включват и средства за доплащане съгласно националното законодателство. Необходимостта от допълнително назначаване на персонал е продиктуван от големия ежедневен поток на потребители. Така ще се осигури възможност за плавно протичане на работния процес в услугите и координация на човекопотока. В изпълнение на работните си задачи, назначените лица ще спазват всички необходими противоепидемиологични мерки. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, с цел превенция на корона вирусната инфекция. За персонала на услугите и допълнително назначените лица ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. Към момента служителите в услугите работят при изключително натоварване и продължават да предоставят качествени и безопасни услуги на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на служителите под формата на извънреден труд и/или втори ТД и допълнителни заплащания по националното законодателство в размер на 81 158.05 лв. Предвиждаме социалните услуги, ДДД, предоставяни от община Раднево да бъдат адаптирани към въведените ограничения от епидемичната обстановка с цел подсигуряване на дистанционна форма на работа. Във тази връзка са предвидени 3 броя лаптопи в социални услуги, ДДД - ЦСРИ, ЦНСТДБУ и ЦОП. 0.00 98 835.08

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).