Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project is innovative for the municipality of Antonovo.
It is an integrative one, including eligible partners - "Six Hawks", Antonovo, "Center for Interethnic Dialogue and Tolerance" AMALIPE, "Hristo Botev - 1921" and "Krepost" PC Stevrek.
The project proposal envisages the implementation of activities for activation of economically inactive persons, psychological support, motivation, social and professional integration of persons from the target groups with a focus on the Roma community promoting their participation in the labor market and creating skills for successful coping with the work place and adaptation to the working conditions when joining them in employment.
Key Competence Training 4 "Digital Competence" is foreseen, which will enable the trainees for future realization in the labor market. With the development of information and communication technologies and the increase in the amount of information available on the Internet, there is a need to have specific knowledge and skills to work with the existing technological infrastructure of each one of us.
Employment will be provided to:
 23 people, of whom:
    • 20 people from the municipality;
    • 3 people will be hired by KP Fortress.
 2 labor mediators from the municipality
 2 Educational mediators from AMALIPE.
Another major activity is raising awareness of the social and health rights of marginalized groups by conducting information campaigns. Promoting family planning changing practices that have a negative impact on the social inclusion of young people from marginalized communities, enhancing health culture.
It is envisaged to support children and students from ethnic minorities in the municipality of Antonovo in the field of education as well as working with the parents from the Roma community and the majority to increase the interest in education and their involvement in the educational process in order to achieve better results .
     The project has a duration of 21 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Активизиране и овластяване на родителите за участие в образователния процес и създаване на Център за развитие на общността: Активизиране и овластяване на родителите за участие в образователния процес и създаване на Център за развитие на общността са дейности заложени в общинския План за действие на община Антоново за интегриране на българските граждани от ромски произход и др. граждани в уязвимо социално положение, живеещи в сходна ситуация.Ромските родители участват рядко в образователния процес и възприемат детската градина (ДГ) като „чужда” институция. В резултат, учителите не получават съдействие от родителите, а родителите изпитват недоверие към ДГ-предпоставки за отпадане на деца от образователната система. ЦЕЛ  Превръщане на родителите в активен участник и партньор на ДГ, привличане и задържане на ромските деца в образователния процес, повишаване кач-вото на образование, създаване на необход. условия за успешно продължаване обучението в нач. училища и последваща успешна реализация. ЦЕЛИ  „Отваряне” на ДГ към родителската общност за участие във вземането на важни управленски решения и превръщането й в център на местната общност.  Активизиране работата на Обществените съвети в съответствие със ЗПУВ.  формиране на доверие м/ду родители от малцинствата и мнозинството чрез ангажирането им в съвместни д-сти за образование на децата. Дейността е насочена към ромски родители, родители от други етническите малцинства и родители от мнозинството. Ще участват родители от всички етноси - предпоставка за:  формиране на доверие и толерантност.  Превенция на сегрегацията и обособяването на „ромски” групи в ДГ. Изпълнението ще надгради изпълнявани дейности от „Амалипе“. От 2013 г. в СУ „Св. Св. Кирил и Методий“-А-во и НУ „Д-р П. Берон“ с. Изворово, работят по Програма за намаляване отпадането на ромските деца от училище. ЩЕ БЪДАТ СЪЗДАДЕНИ:  Родителски клубове в ДГ обединяващи български и ромски родители.  Център за развитие на общността-нов тип интегрирана услуга, базирана в общността за повишаване соц. потенциал на местните общности за здравни, информационни и образователни д-сти подпомагащи развитието на местните ромски общности. Услугата е насочени към развитие на механизми за самоорганизация и взаимопомощ.Допринася за развитие на умения в децата, младите хора и жените от местната ромска общност за създаване на защитена среда за изграждане на ресурс за самоорганизиране, взаимопомощ и подкрепа, повишаване на собствените възможности за справяне с насилието. Основният подход се базира на теренна работа. Проучване на специфичните потребности, разработване на д-сти и механизми за общностна подкрепа, изграждане на местен капацитет за междуинституционално сътрудничество, повишаване способността на институциите, да работят в диалог, в среда на междуинституционално сътрудничество и подкрепа. ДЕЙНОСТТА ЩЕ СЕ:  Координира от Амалипе с опит в работата с родители и организиране на родителски клубове в 150 училища, създаване и функциониране на Центрове за развитие на общността в 15 общини.  Изпълнява от местни лица, родители.  Ще бъдат назначени: • Образователни медиатори роми, ползващи се с доверието на родителите; • Експерт/и "Образов. интеграция - развитие на местната общност"-подпомага и мониторира образователните медиатори. Неговата заетост ще е около 1000 ч. за целия проект (примерен график). • Еексперт/и "Образователни дейности - интеркултурно образование" - подпомага институции за въвеждане на интеркултурни елементи и постигане ефективна образоват. интегр., ръководи организац. д-стта (около 432 часа за целия проект). Р-ДИ ЗА КОМ.:  Образов.медиатори за теренна работа – 2 души – 72 дни. •Назначени в А-во 2 образоват. медиат.за работа на терен в А-во и с. Стеврек, Трескавец, Таймище и Изворово. •Посещения всеки м. и/или при необход. в 4 села -2 мед. х18 м. х 2 посещ. ср./ месец = 72 посещ./дни  Образоват. експ. за посещения –2 души=72 дни. • 2 образов. експ.- работят на терен в А-во и 4 села. • Посещ. в 4 с. х1 посещ. на м. и/или при необх.- 2 експ. х 18 м. х 2 посещ. ср. на м. = 72 посещ./дни. 84 907.07 75 708.47
Подобряване на образователната среда и повишаване качеството на обучението, чрез допълнително обучение по български език за децата, за които българският език не е майчин: ЦЕЛ Децата, чиито майчин език не е българския, да получат необходимите езикови познания и подготовка за успешен старт в училище. В община Антоново е на лице фактът, че децата от етническите малцинства в детските градини, а впоследствие и в училище не владеят добре български език, което води до незадоволителни резултати в обучението в училище и трудна социализация. Децата, при които езикът в семейството е различен от българския се затрудняват в процеса на общуване и обучение. Ниската грамотност на родителите и съществуващите финансови проблеми в семействата, води до незаинтересованост и често отсъствие на децата. Липсва мотивация за присъствие в детски колектив и участие в учебен процес. Занижени са индивидуалните постижения в обучението им. Един от начините за разрешаване на подобни проблеми е реализиране на дейности, насочени към допълнително обучение на децата за овладяване на български език. Дейността ще спомогне за засилване мотивацията за активно включване в образователния процес на деца от предучилищна възраст, а по-късно и в началния етап на образование. Предвиждат се следните под дейности:  За деца на възраст 3 - 4 години, чийто семеен език е различен от българския. • Обогатяване на речниковия запас от думи с цел улесняване общуването на децата в детския колектив. • Стимулиране развитието на умението у детето да общува в различни ситуации.  За деца на възраст 5 - 6 години, подлежащи на задължителна подготовка в подготвителна за училище група, една и две години преди постъпване в първи клас, чийто семеен език е различен от българския. • Обогатяване на речниковия запас от думи с оглед постигане на конструктивно равнище на общуване чрез българския език. • Съчетаване на речниковата работа с логически задачи, развиване на наблюдателността на децата и способностите им за определени изводи и умозаключения. • Индивидуална и целенасочена работа върху постижимо от децата, осмисляне на понятията изречение, дума, сричка, звук на базата на възприятието за големина, за вместване на всяка по-малка единица в по-голяма. Допълнителното обучение по български език ще бъде съчетано със заучаване на песни и музикални игри за по-лесно овладяване на книжовния български език. Ще се използват дидактични игри: познавателни и интелектуални, сюжетно - ролеви игри и игра драматизация. Дейността ще се реализира в детската градина, партньори по Проекта, като ще бъдат включени 80 деца, разпределени в групи, за които българският език не е майчин. Ще се работи с деца, които българският език не е майчин в групите в град Антоново и селата Изворово, Стеврек, Таймище за повишаване грамотността и усвояване на българския език от децата - билингви. 44 411.81 37 241.77
Предоставяне на психологическа подкрепа за децата от етническите малцинства, чрез индивидуални и групови мероприятия: Дейността предвижда осигуряване, при необходимост, на психологическа подкрепа чрез индивидуални и групови мероприятия, за децата от етническите малцинства с цел изграждане на доверие, лесно приобщаване и разбирателство между децата. Родителите и учителите не винаги успяват бързо да адаптират детето към промените. В този период на адаптация и интегриране в помощ на детето ще бъде психолог. Той ще помага да се открият решения за повечето проблеми. Такива могат да са:  трудност в общуването с родители и връстници;  агресивност и хиперактивност;  постъпване за първи път в детска градина;  преместването в друга детска градина, страх, неувереност и др. Безусловно, детето се нуждае от специфична професионална подкрепа при постъпване в детска градина и проблем с общуването. Психологът ще провежда диагностика на психическото състояние на детето, използвайки специализирани методики. С помощта на безопасни способи той ще се стреми да разбере от какво произлиза състоянието на детето. Психологът ще провежда развиващи индивидуални и групови мероприятия с деца в предучилищна възраст /памет, внимание, творчески способности/, осъществяване на подготовка на детето за постъпване в училище. В срещите си с психолога, детето ще развие навици за общуване, усеща своята ценност и повишава самооценката си, развива творческите си способности. Тренират се успеваемостта, укрепването на паметта и вниманието. Психологът ще осъществява предварителна работа “на място”- в групите на Детската градина в общината, за:  намаляване на стреса и по-бърза адаптация към новата и нежелана среда;  индивидуално обучение за преодоляване на проблемите: • социални умения, езикова бариера (когато е необходимо); • подкрепа за реално включване в живота на групата и в учебния процес по общата учебна програма след изтичането на периода на адаптация; • работа с родителите на децата, които имат нужда от психологическа подкрепа; • работа с останалите деца и всички родители за взаимно разбиране, приемане и взаимна адаптация. 48 000.00 47 856.00
Работа с родители без разлика от етническия им произход, чрез включването им тренинг-обучения: Дейността включва провеждане на тренинг-обучения за родители за психологическо подпомагане, както следва:  Тренинг-обучение на тема „Толерантност” в рамките на 8 учебни часа за 128 родители, разпределени в 8 групи  Тренинг-обучение на тема „Заедно” в рамките на 8 учебни часа за 128 родители, разпределени в 8 групи Тренинг - обученията ще бъдат фокусирани върху активно включване на родителите във възпитателно – образователния процес в детските градини. ЦЕЛ Възпитаване на толерантни качества у родителите чрез собствения им положителен пример, който да се предаде на децата в семейството. В тренингите се предвижда да се развият уменията на родителите за толерантно общуване, недискриминация и приемащо поведение към различието. Тренинг-обученията са фундаментът, който ще бъде поставен за приемане на ромското общество и интеграцията му, тъй като ще участват родители без разлика от етническия им произход. Родителите ще изградят принадлежност към групата чрез симулации и игрови методи, ще имат възможност да се утвърждават и самоутвърждават в групата и да придобият нови знания и нови емоции. Тренинг-обученията ще създадат предпоставка за развитие на креативност в общуването и взаимодействието с малцинствени групи . ЦЕЛИ НА ТРЕНИНГА  Готовност на родителите да приобщават децата за училище и създаване на условия за социална интеграция;  Подготвеност на родителя за приобщаване на детето към различните хора и оценяването им в различните общности;  Проявяване на интерес, уважение, отзивчивост и толерантност към другите хора;  Насърчаване към все повече взаимни дейности и добри взаимоотношения един към друг;  Привличане на родителите, като партньори чрез създаване на условия за подобряване на взаимодействието със семейството. 82 944.00 82 776.00
Насърчаване активното участие на родителите в образователния процес, чрез мероприятия в неформална среда: ЦЕЛ Активиране и мотивиране на родителите за участие в образователния процес и подпомагане на педагогическия персонал. Факт е, че родители от малцинствата не са активни, не участват и не подпомагат педагогическия персонал и вследствие на това децата трудно се интегрират в образователния процес. Основната цел на настоящата дейност е да засили участието на родители от ромски произход, чрез включване в дейности, които да се възприемат леко без съпротиви и в същото време да повиши интереса им свързан с развитието на техните деца. Такива дейност се явяват информалното образование, а именно включването на родители и деца в излети. За да се постигнат целите по настоящата дейност тя ще се реализира с помощта на социални психолози, които в процеса на мероприятията ще въздействат, взаимодействат, сугестират и провокират активното участие на родителите и въвличане на децата в образователния процес. Работата с родители и деца ще бъде организирана в неформална среда , чрез провеждане на мероприятие „Излет на тема : “Желани посоки“. Целта на мероприятието е подпомогне на всяко подрастващо дете да открие и изрази уникалната си индивидуалност, да уважава себеизразяването на другите и да твори заедно с тях. Посредством творческите техники и игри децата ще опознават своите чувства, емоции, вълнения и през тях ще се свържат със своята креативност. Основният фокус е върху свободното изразяване и радостта от това да изразиш себе си.  Методи, използвани в психологическото подпомагане: • Симулации; • Ролеви игри; • Работилници. В излетите ще има игри. Играта е творческа дейност в своята същност, а от друга страна, е най-сериозното занимание за децата. Тя е изразяването и сбъдването на техните желания. Играта отваря също и пространство за иницииране на емоционални взаимоотношения и така подпомага социалните контакти при децата. Творческият процес помага на децата да отработят неусетно преживявания, емоции и чувства от реалния живот, а творбата е посредникът между вътрешния свят на детето и външната реалност. Участието в този процес дава на децата увереност в себе си и себеуважение, развива техните социални умения и желание да споделят с другите своята уникална същност. 32 000.00 31 896.00
Създаване на клубове по интереси за насърчаване общуването, съвместните изяви и развиване на културната идентичност: Изборът на клубове се основава на форми, които от една страна ще доведат до насърчаване общуването и съвместните изяви между деца от различните етноси, а от друга страна ще спомогнат за съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда. Чрез работа в клубове по интереси, ориентирани към различни изкуства, децата ще развият по-лесно умения, които да подобрят общуването с връстниците им от други общности. В групите на детската градина в град Антоново и селата Стеврек, Таймище, Изворово ще бъдат сформирани клубове, в които децата ще придобият знания в различни сфери на живота, социални умения и ценности:  Клуб "Театрално студио": Запознаване с мъдростта от приказките на балканските народи, изграждане на умения да пресъздават приказки чрез театър, мотивация за общуване на български език, социализация на различни етнически групи, изява и поощряване на децата.  Клуб "Занаяти": Чрез дейностите в клуба децата ще натрупват знания за старинни занаяти, ще придобиват технологични умения и опит при ръчна изработка на модели от различни материали с различни инструменти, ще използват разнообразни операции и техники за постигане на поставената задача, проявяване на инициативност и творчество.  Клуб "Обичам те, роден край": Усвояване на знания за родния край и неговите забележителности, възпитаване чувство на любов и привързаност към роден край и Родина.  Клуб "Знам и мога": Предоставя възможност за творческа изява на децата със задълбочени знания и практически умения в областта на математиката, социалния и природния свят; успешно адаптиране на децата в детската градина; подготовка на деца билингви за училище; изградени умения, навици и култура на общуване.  Клуб "Уча и играя": Стимулиране на толерантност, взаимопомощ, сътрудничество и отговорност, чрез спорт.  Клуб "Песни най-чудесни": Създаване на хор от деца с певчески заложби, развиване на певческата култура на децата. Общият брой на участниците в клубовете ще бъде 100-130 деца. Клубовете ще дадат възможност на деца от различни етноси да се чувстват равнопоставени на база на техните таланти и заложби. Децата ще бъдат активни участници в целия процес, споделяйки отговорностите за успеха на създадения общ продукт. Групите в Детската градина на територията на община Антоново не разполагат с необходимото оборудване за изпълнение на дейностите в клубовете и създаване на творческа среда. Във връзка с това за дейността е необходимо закупуване на оборудване и обзавеждане. Организиране и провеждане на 4 посещения на куклен театър. 46 427.88 45 753.79

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).