Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Preparation and delivery of hot food to the homes of the most vulnerable citizens of the Simitli municipality, who are in difficulty providing for themselves. Individuals will also receive accompanying support that will help their social inclusion, through assistance in using administrative or other types of services, purchasing and delivering food or other essential products to homes, as well as medicines purchased with their own funds.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Периода , в който ще се предоставя "Топъл обяд" е от 01.10.2022г. до 30.09.2025г. , общо 750 работни дни ще се предоставя топъл обяд. Приготвянето на топъл обяд ще се извършва от действащата кухня на Домашен социален патронаж, която разполага с модерно и съвременно оборудване. Материалната база отговаря на всички изисквания на чл.12 от Закона за храните. Кухнята, в която ще се приготвя топлия обяд е с площ от 120 квадрата и отговаря на всички изисквания и стандарти за приготвяне на здравословна и питателна храна. Кухнята има обособени отделни секции за обработка на отделните хранителни продукти, плотове за работа с големи мивки и професионално оборудване - електрически фурни, котлони, печки, хладилици, фризери, абсорбатори, електрически уреди за рязане на зеленчуци, както и необходимата посуда за приготвяне и разнасяне на готовата храна. Готовата храната ще се пренася в термо съдове до дома на крайния потребител, кото се спазват всички санитарно-хигиенни изисквания. Кухнята на ДСП разполага и с подготвен и обучен персонал, който може да окаже при необходимост и допълнителна подкрепа от закупуване на хранителни продукти или продукти от първа необходимост със средства на лицата. За ежедневно приготвяне на топъл обяд в кухнята ще са ангажирани тринадесет лица- домакин, социален работник , главен готвач, помощник готвач, работник кухня, разносвачи на храна и шофьори. Ежеседмичното меню ще изготвя от технолог по хранене заедно с домакин и главен готвач, които ще отговарят за менюто да бъде разнообразно и балансирано. Раздаването на храната ще се осъществява от 10.00 до 14.00, като се отбелязват лицата получили храна от служители на Патронажа. Храната ще се приготвя в кухнята на Домашен сдциален патронаж, която се намира на адрес: гр. Ситли, Община Симитли, обл. Благоевград, ул. „Христо Ботев“№ 27, Регистрационен номер на обекта по чл. 12 от ЗХ е: № 7286/15.11.2016г., номера в Регистъра е №01070031 177 732.80 83 552.00
Предоставяне на топъл обяд: Ежедневно по предварително изготвено меню и на база Рецептурник за хранене ще се приготвя обяд за 70 лица, представители на целевите групи. Храната ще се доставя до домовете на потребителите в гр. Симитли и околните населени места, а именно: с. Черниче, с. Крупник, с. Полето, с. Брежани,с. Полена, с. Градево. За целта ще се използва транспорт на Домашен социален патронаж. За ежедневно приготвяне на топъл обяд в кухнята ще са ангажирани тринадесет лица. Един брой домакин, един брой социален работник и един брой главен готвач, един брой помощник готвач,четири броя работник кухня, два броя разносвач храна и три шофьор. Ежемесечно потребителите ще попълват формуляри за обратна връзка, в които ще отразяват мнението си относно количеството и качеството на предлагания топъл обяд. Резултатите се обобщават в община Симитли и при необходимост се предприемат мерки за подобряване качеството на приготвената храна. Ще се следи стриктно да не се допусне разхищение на храна.Транспортните средства , които ще се използват за доставка на храната на потребителите до домовете отговарят на всички изисквания за превоз на храни, съгласно Закона за храните. 12 441.29 5 848.64
Реализиране на съпътстващи мерки: С цел намаляване на социалното изключване и в отговор на установени трайни или неотложни нужди на уязвимите социални групи, ще се изготвят индивидуални конкретни програми за подкрепа. Във връзка с изпълнението и реализирането на съпътстващите мерки ще бъдат ангажирани лица с опит в консултирането и предоставянето на различен вид социални услуги от разкритите социални услуги в общината, която има богат опит и практика в оказването на адекватна грижа и подкрепа на лица от най-рисковите социални групи. Допълнителни услуги, които биха могли да ползват крайните потребители като съпътстващи мерки съобразно индивидуалните им потребности са: -възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. 12 441.30 5 848.64
Определяне на целевите групи: Подадени бяха 76 заявления-декларации и декларация за съгласие – лично, чрез законния си представител или изрично упълномощено лице по настоящ адрес. Изготвен беше списък с потребителите одобрен от Дирекция „Социално подпомагане” гр.Симитли. Със заповед №433/27.09.2022. на Вр.ИД Кмета на община Симитли беше съставена комисия, която да разгледа всички подадени заявления след което да се изготвеи списък с одобрените и чакащите лица отговарящи на целевите групи: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Подборът на целевите групи ще се извършва на база, принадлежност към по-горе изброените целеви групи и поредността на подавене на завления - декларация за участие в проекта. Като подбора ще бъде извършен преди стартиране на договора за изпълнение на програмата от комисия за подбор, която ще определи участниците в проекта. Приготвения, но не получен обяд в съответния ден, ще се предоставя на други лица от допустимите целеви групи, отразени като резерви в протоколите от извършен подбор. Получаването на топъл обяд от резервите ще се доказва с изготвен отделен списък с подпис за получения топъл обяд, към който ще се прилага и протокол с отразени трите имена на потребителя, за когото е бил предназначен топлия обяд, причината, поради която не е получен, както и референция към протокола за подбор, където е определена конкретната резерва. Групата с резервни потребители задължително ще отговаря на условията на включените в основния списък нуждаещи се лица. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).