Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The Bulgarian Food Safety Agency (BFSA) maintains 78 registers for processing information in the five areas of control of Agency, namely: registration of animals and livestock farms; registration of sites for production, trade and transportation of food and animal by-products; production and trade of veterinary medicine; production, trade and transportation of feed; placing on the market of plant protection products and fertilisers and related activities, and phytosanitary control. The project will provide for registers’ organization reform, workflow digitalization and consolidation of information sources. The thematic unification and digitalization of the registers and the development of specialized information systems for the management of the BFSA’s areas of control will optimize the business processes at central and regional levels (including for the provision of a total of 77 administrative services via electronic means).
The project envisages:
- status quo analysis of registers and business processes, administrative and interorganizational services;
- development of unified national registers in the areas of control of the Agency: a unified register of animals and livestock farms; a national register of sites for production and distribution of food and materials and articles intended to come into contact with foodstuffs, a unified veterinary medicine register, a unified register of feed and animal by-products, and a unified register of plant protection products, fertilisers and related activities and phytosanitary control;
- development of an integrated information system for the management of the newly developed registers; and
- drafting of a package for amendments and supplements to normative acts and / or internal rules and documents, ensuring the functioning of the newly developed registers.
The implementation of the project will significantly contribute to the development of one of the sectoral systems of e-government - e-agriculture.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване на единни национални регистри по области на контрол: Дейност 1 адресира изпълнението на Мярка 1 „Създаване на Универсален регистър на животните и животновъдните обекти“ и Мярка 4 „Реализиране на Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти“ от Приложение №1 към Пътната карта за изпълнение на Концепцията за регистрова реформа, както и необходимостта от електронизация на регистрите и създаване на информационна система за управление на процесите, касаещи управлението на фуражите, пускането на пазара на продукти за растителна защита и торове и свързаните с тях дейности, осъществяване на фитосанитарен контрол, както и регистрацията на обектите за производство, преработка и/или дистрибуция на храни. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени следните под-дейности: Под-дейност 1.1 „Анализ на съществуващите регистри и реинженеринг на работните процеси“ предвижда анализ на 78 съществуващи регистри и свързаните с тях 77 административни услуги (съгл. Приложение №1 към Формуляра за кандидатстване), обслужващи петте области на контрол на БАБХ за обединяването им до 5 единни национални регистри (съгл. Приложение №2 към Формуляра за кандидатстване). Под-дейност 1.2 „Разработване на Интегрирана информационна система „Регистри“ включва: (а) създаване на петте единни национални регистри - Единен регистър на животните и животновъдните обекти, Национален регистър на обектите за производство и дистрибуция на храни и материали и предмети, предназначени за контакт с храни, Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти, Единен регистър на фуражите и странични животински продукти, и Единен регистър на продуктите за растителна защита, торовете, свързаните с тях операции и фитосанитарен контрол; (б) електронизация на вътрешните работни процеси по поддържане на регистрите и предоставянето на свързаните с тях електронни административни услуги и вътрешни електронни административни услуги; (в) разработване, тестване и внедряване на уеб-базираната информационна система, обслужваща единните национални регистри - Интегрирана информационна система „Регистри“ (ИИСР); (г) присъединяване на петте единни национални регистри, описани по-горе, към Средата за междурегистров обмен RegiX; (д) разработване на минимум 46 нови вътрешни електронни административни услуги; (е) разработване на система за достъп на трети лица и хранилище на документи за нуждите на Дирекция „Продукти за растителна защита, торове и контрол“; (ж) разработване на минимум 5 приложно-програмни интерфейси за автоматизиран обмен на данни с вътрешни за БАБХ и външни системи и реализиране на интеграции; (з) въвеждане на данни в структуриран вид от съществуващи източници, а в случаите, за които е приложимо - разработване на софтуерен механизъм за въвеждането на данните или за мигриране на данни от съществуващите регистри. Детайлно описание е посочено в Приложение №2. Ще бъдат изготвени необходимата техническа документация и ръководства за работа със системата (за потребители и администратори, съответно). Под-дейност 1.3 „Миграция на данни“ включва: (а) изготвяне на стратегия и план за захранване с / миграция на данните въз основа на извършените по Д1.1 анализи; и (б) обработка и унифициране на данните в съществуващите информационни масиви, вкл. от 28-те регионални структури на БАБХ, в подходящ формат съгласно стратегията за захранване с / миграция на данните; (в) реализиране на плана за миграция на данните, съгл. Приложение №2. Интегрираният сценарий за миграцията ще бъде разработен по начин, гарантиращ сигурността на миграционните процеси и премахване на дублираните данни. Под-дейност 1.4 „Обучение“ включва организирането и провеждането на 23 тридневни обучения, съгл. Приложение №2. 8 337 203.10 8 299 110.06
Създаване на Национален регистър на обектите за производство и дистрибуция на храни и материали и предмети, предназначени за контакт с храни и странични животински продукти: Дейност 2 адресира частично изпълнението на Мярка 1 „Създаване на Универсален регистър на животните и животновъдните обекти“ от Приложение №1 към Пътната карта за изпълнение на Концепцията за регистрова реформа. Под-дейност 2.1 „Анализ на съществуващите регистри и реинженеринг на работните процеси, във връзка с изграждането на Национален регистър на обектите за производство и дистрибуция на храни и материали и предмети, предназначени за контакт с храни и странични животински продукти“ предвижда анализ на 6 съществуващи регистри и свързаните с тях 15 административни услуги, обслужващи регистрацията на обектите за производство, търговия и транспорт на храни и странични животински продукти към БАБХ, за обединяването на регистрите в Национален регистър на обектите за производство и дистрибуция на храни и материали и предмети, предназначени за контакт с храни и странични животински продукти („Националния регистър“). Анализът ще се реализира в обхвата, посместен в Приложение №2 към ФК. Информация за съществуващите регистри, попадащи в обхвата на Дейност 2, е налична в Приложение №1 към ФК. Понастоящем 5 от съществуващите регистри се поддържат в .xls формат. Шестият - Национален електронен регистър на обектите за производство и търговия на едро и дребно с храни от животински и неживотински произход, е уеб-базирана система, която автоматизира работата на пет под-регистри, съдържащи данни за регистрация на: храни от животински и неживотински произход, предприятия за странични животински продукти, заведения за обществено хранене и търговия на дребно с храни, наематели-търговци. Регистрите са публични и е осигурен безплатен достъп. Изискването за публичност и осигуряване на безплатен достъп ще се запази и за Националния регистър. Под-дейност 2.2 „Създаване на Национален регистър на обектите за производство и дистрибуция на храни и материали и предмети, предназначени за контакт с храни и странични животински продукти“ включва: (а) създаване на Национален регистър на обектите за производство и дистрибуция на храни и материали и предмети, предназначени за контакт с храни и странични животински продукти чрез обединяване на съществуващите регистри по регистрацията на обектите за производство, търговия и транспорт на храни и странични животински продукти към БАБХ; (б) разработване, тестване и внедряване на информационна система, обслужваща Националния регистър на национално ниво за всички структури на БАБХ, работещи с регистъра; (в) присъединяване на Националния регистър към Средата за междурегистров обмен RegiX чрез разработване на адаптери с цел предоставяне на данни (в т.ч. разработване на минимум 3 нови вътрешни електронни административни услуги) и осигуряване на достъп до данни на други администрации; (г) разработване на минимум един приложно-програмен интерфейс за автоматизиран обмен на данни с външни системи; (д) разработване на приложно-програмен интерфейс за обмен на информация с деловодна система на БАБХ „АИС е-Документооборот“ – при необходимост от доработка на „АИС е-Документооборот“, същата ще се реализира със собствен ресурс на БАБХ. Ще бъдат изготвени необходимата техническа документация и ръководства за работа със системата (за потребители и администратори, съответно). Под-дейност 2.3 „Миграция на данни“ включва: (а) изготвяне на стратегия и план за миграция на данните въз основа на извършените по Д2.1 анализи; (б) обработка и унифициране на данните в съществуващите информационни масиви от 28-те регионални структури на БАБХ в подходящ формат съгласно стратегията за миграция на данните; (в) реализиране на плана за миграция на данните. Интегрираният сценарий за миграцията ще бъде разработен по начин, гарантиращ сигурността на миграционните процеси. Под-дейност 2.4 „Обучение“ включва организирането и провеждането на 5 тридневни обучения за общо 65 служители на БАБХ (4 обучения за общо 60 потребители и 1 обучение за 5 администратори) по отношение администрирането и използването на реализираните функционалности. 2 351 311.20 9 406.05
Създаване на Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти: Дейност 3 адресира изпълнението на Мярка 4 „Реализиране на Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти“ от Приложение №1 към Пътната карта за изпълнение на Концепцията за регистрова реформа. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени следните под-дейности: Под-дейност 3.1 „Анализ на съществуващите регистри и реинженеринг на работните процеси, във връзка с изграждането на Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти“ предвижда анализ на 5 съществуващи регистри и свързаните с тях 14 административни услуги, касаещи производството и търговията с ветеринарномедицински продукти, за обединяването на регистрите в Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти. Информация за съществуващите регистри, попадащи в обхвата на Дейност 3, е налична в Приложение №1 към Формуляра за кандидатстване. Понастоящем тези регистри се поддържат в .xls/.pdf формат. Регистрите са публични и е осигурен безплатен достъп. Изискването за публичност и осигуряване на безплатен достъп ще се запази и за Единния регистър на ветеринарномедицинските продукти. Анализът по под-дейност 3.1 ще се реализира в обхвата, поместен в Приложение №2 към Формуляра за кандидатстване. Под-дейност 3.2 „Създаване на Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти“ включва: (а) създаване на Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти чрез обединяване на съществуващите регистри, касаещи производството и търговията с ветеринарномедицински продукти; (б) разработване, тестване и внедряване на уеб-базираната информационна система, обслужваща Единния регистър на ветеринарномедицинските продукти на национално ниво за всички структури на БАБХ, работещи с регистъра; (в) присъединяване на Единния регистър на ветеринарномедицинските продукти към Средата за междурегистров обмен RegiX чрез разработване на адаптери с цел предоставяне на данни (в т.ч. разработване на минимум 3 нови вътрешни електронни административни услуги) и осигуряване на достъп до данни на други администрации; (г) разработване на минимум един приложно-програмен интерфейс за автоматизиран обмен на данни с външни системи; (д) разработване на три приложно-програмни интерфейси: - за обмен на информация с Информационната система за управление на лицензираните лекарства за употреба при животните и хората (ESVAC), поддържана от Европейската агенция по лекарствата; - за интеграция с Интегрираната информационна система на БАБХ – ВетИС; и - за обмен на информация с деловодната система на БАБХ „АИС е-Документооборот“ – при необходимост от доработка на „АИС е-Документооборот“, същата ще се реализира със собствен ресурс на БАБХ. Ще бъдат изготвени необходимата техническа документация и ръководства за работа със системата (за потребители и администратори, съответно). Под-дейност 3.3 „Въвеждане на данни в структуриран вид и миграция на данни“ включва: (а) изготвяне на стратегия и план за въвеждане на данни в структуриран вид и миграция на данни въз основа на извършените по Д3.1 анализи; и (б) обработка и унифициране на данните в съществуващите информационни масиви в подходящ формат съгласно стратегията за захранване с данните; (в) въвеждане на данните в структуриран вид – за данните, понастоящем поддържани в неструктуриран вид; (г) реализиране на миграция на данните – за данните, понастоящем обработвани в структуриран вид. Интегрираният сценарий за миграцията ще бъде разработен по начин, гарантиращ сигурността на миграционните процеси. Под-дейност 3.4 „Обучение“ включва организирането и провеждането на 3 тридневни обучения за общо 33 служители на БАБХ (2 обучения за общо 28 потребители и 1 обучение за 5 администратори) по отношение администрирането и използването на реализираните функционалности. 1 508 714.40 9 788.12
Създаване на Единен регистър на фуражите: Дейност 4 адресира необходимостта от електронизация на регистрите на БАБХ и създаване на информационна система за управление на фуражите. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени следните под-дейности: Под-дейност 4.1 „Анализ на съществуващите регистри и реинженеринг на работните процеси, във връзка с изграждането на Единен регистър на фуражите“ предвижда анализ на 13 съществуващи регистри и свързаните с тях 7 административни услуги, касаещи производството, търговията и транспорта на фуражи, за обединяването на регистрите в Единен регистър на фуражите. Информация за съществуващите регистри, попадащи в обхвата на Дейност 4, е налична в Приложение №1 към Формуляра за кандидатстване. Понастоящем тези регистри се поддържат в .xls/.pdf формат. Регистрите са публични и е осигурен безплатен достъп. Изискването за публичност и осигуряване на безплатен достъп ще се запази и за Единния регистър на фуражите. Анализът по под-дейност 4.1 ще се реализира в обхвата, поместен в Приложение №2 към Формуляра за кандидатстване. Под-дейност 4.2 „Създаване на Единен регистър на фуражите“ включва: (а) създаване на Единен регистър на фуражите чрез обединяване на съществуващите регистри, касаещи производството, търговията и транспорта на фуражи; (б) разработване, тестване и внедряване на уеб-базирана информационна система, обслужваща Единния регистър на фуражите на национално ниво за всички структури на БАБХ, работещи с регистъра; (в) присъединяване на Единния регистър на фуражите към Средата за междурегистров обмен RegiX чрез разработване на адаптери с цел предоставяне на данни (в т.ч. разработване на минимум 3 нови вътрешни електронни административни услуги) и осигуряване на достъп до данни на други администрации; (г) разработване на минимум един приложно-програмен интерфейс за автоматизиран обмен на данни с външни системи; (д) разработване на приложно-програмен интерфейс за обмен на информация с деловодната система на БАБХ „АИС е-Документооборот“ – при необходимост от доработка на „АИС е-Документооборот“, същата ще се реализира със собствен ресурс на БАБХ. Ще бъдат изготвени необходимата техническа документация и ръководства за работа със системата (за потребители и администратори, съответно). Под-дейност 4.3 „Въвеждане на данни в структуриран вид и миграция на данни“ включва: (а) изготвяне на стратегия и план за въвеждане на данни в структуриран вид и миграция на данните въз основа на извършените по Д4.1 анализи; и (б) обработка и унифициране на данните в съществуващите информационни масиви от 28-те регионални структури на БАБХ в подходящ формат съгласно стратегията за захранване с данните; (в) въвеждане на данните в структуриран вид – за данните, понастоящем поддържани в неструктуриран вид; (г) реализиране на миграция на данните – за данните, понастоящем обработвани в структуриран вид. Интегрираният сценарий за миграцията ще бъде разработен по начин, гарантиращ сигурността на миграционните процеси. Под-дейност 4.4 „Обучение“ включва организирането и провеждането на 5 тридневни обучения за общо 65 служители на БАБХ (4 обучения за общо 60 потребители и 1 обучени за 5 администратори) по отношение администрирането и използването на реализираните функционалности. 1 432 523.10 9 267.92
Създаване на Единен регистър на продуктите за растителна защита, торовете, свързаните с тях операции и фитосанитарен контрол: Дейност 5 адресира необходимостта от електронизация на регистрите и създаване на информационна система за управление на процесите, касаещи пускането на пазара на продукти за растителна защита и торове и свързаните с тях дейности, както и за осъществяване на фитосанитарен контрол. Под-дейност 5.1 „Анализ на съществуващите регистри и реинженеринг на работните процеси, във връзка с изграждането на Единен регистър на продуктите за растителна защита, торовете, свързаните с тях операции и фитосанитарен контрол“ предвижда анализ на 17 съществуващи регистри и свързаните с тях 21 административни услуги, касаещи пускането на пазара на продукти за растителна защита и торове и свързаните с тях дейности, както и за осъществяване на фитосанитарен контрол - за обединяването на регистрите в Единен регистър на продуктите за растителна защита, торовете, свързаните с тях операции и фитосанитарен контрол („Единния регистър“). Анализът ще се реализира в обхвата по Приложение №2 към Формуляра за кандидатстване (ФК). Информация за съществуващите регистри, попадащи в обхвата на Дейност 5, е налична в Приложение №1 към ФК. Понастоящем тези регистри се поддържат в .xls/.pdf формат. По закон регистрите са публични и до тях се осигурява безплатен достъп. Изискването за публичност и осигуряване на безплатен достъп ще се запази и за Единния регистър. Под-дейност 5.2 „Създаване на Единен регистър на продуктите за растителна защита, торовете, свързаните с тях операции и фитосанитарен контрол“ включва: (а) създаване на Единен регистър на продуктите за растителна защита, торовете, свързаните с тях операции и фитосанитарен контрол чрез обединяване на съществуващите регистри, касаещи пускането на пазара на продукти за растителна защита и торове и свързаните с тях дейности, както и за осъществяване на фитосанитарен контрол; (б) разработване, тестване и внедряване на уеб-базирана информационна система, обслужваща Единния регистър на национално ниво за всички структури на БАБХ, работещи с регистъра; (в) присъединяване на Единния регистър към Средата за междурегистров обмен RegiX чрез разработване на адаптери с цел предоставяне на данни (в т.ч. разработване на минимум 3 нови вътрешни електронни административни услуги) и осигуряване на достъп до данни на други администрации; (г) разработване на приложно-програмен интерфейс за обмен на информация с европейската Система за управление на заявления за продукти за растителна защита (PPPAMS – Plant Protection Products Application Management System); (д) разработване на минимум един приложно-програмен интерфейс за автоматизиран обмен на данни с други външни системи; (е) разработване на приложно-програмен интерфейс за обмен на информация с деловодната система на БАБХ „АИС е-Документооборот“ – при необходимост от доработка на „АИС е-Документооборот“, същата ще се реализира със собствен ресурс на БАБХ. Ще бъдат изготвени необходимата техническа документация и ръководства за работа със системата (за потребители и администратори, съответно). Под-дейност 5.3 „Въвеждане на данни в структуриран вид и миграция на данни“ включва: (а) изготвяне на стратегия и план за въвеждане на данни в структуриран вид и миграция на данни въз основа на извършените по Д5.1 анализи; и (б) обработка и унифициране на данните в съществуващите информационни масиви от 28-те регионални структури на БАБХ в подходящ формат съгласно стратегията за захранване с данните; (в) въвеждане на данните в структуриран вид – за данните, понастоящем поддържани в неструктуриран вид; (г) реализиране на миграция на данните – за данните, понастоящем обработвани в структуриран вид. Интегрираният сценарий за миграцията ще бъде разработен по начин, гарантиращ сигурността на миграционните процеси. Под-дейност 5.4 „Обучение“ включва организирането и провеждането на 5 тридневни обучения за общо 65 служители на БАБХ (4 обучения за общо 60 потребители и 1 обучени за 5 администратори) по отношение администрирането и използването на реализираните функционалности. 1 653 771.60 9 883.65
Изготвяне на предложения за нормативни промени: В следствие на изготвените по Д1.1 анализи, ще бъдат идентифицирани нуждите от изменения на действащото законодателство за обезпечаване на функционирането на новите Единен регистър на животните и животновъдните обекти, Национален регистър на обектите за производство и дистрибуция на храни и материали и предмети, предназначени за контакт с храни, Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти, Единен регистър на фуражите и странични животински продукти, и Единен регистър на продуктите за растителна защита, торовете, свързаните с тях операции и фитосанитарен контрол. Ще бъдат изготвени предложения за изменения и допълнения на нормативни актове и/или вътрешни правила и документи, обезпечаващи воденето на и/или работата с регистрите. Съгласно действащото законодателство, проектите на нормативни актове ще бъдат придружени от мотиви и оценка на въздействието, където е необходимо. 20 097.00 12 855.83

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).