Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

This project envisages the purchase of a new highly efficient asphalt mixer (installation for the production of bituminous mixtures and asphalt mix) (Measure 1), a new mobile MET, a mechanical ventilation installation for utilization of residual heat (Measure 3) and an automated monitoring system And control of energy consumption (Measure 4).

The purchase of new technological equipment from the Energy Audit will replace some of the existing. After integrating the above-mentioned technological equipment, the production capacity of the production plant will increase significantly, which in turn will lead to more orders and lower energy consumption per unit of output. The implementation of the machines and equipment set up in the energy audit will lead to a higher level of competitiveness of AB.

The project will have a implementation period of 24 months and will amount to BGN 5 328 162.30 lv
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Оптимизиране на енергийните разходи и повишаване производствения капацитет на фирмата, посредством доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нов високоефективен Асфалтосмесител (Инсталация за производство на асфалтови смеси и Битумно стопанство) (Мярка 1): Старият Асфалтосмесител (Инсталация за производство на асфалтови смеси и Битумно стопанство). е въведен в експлоатация през 2007 г. Монтиран е и функционира в рамките на обследвания Обект – Кариера „Клокотница”. Именно неговото енергопотребление е с най-голям дял в данните за годишното потребление на енергия от фирмата за представителната година.Старият Асфалтосмесител (АС) е със следните недостатъци: - Висок разход на горива и енергия; - Високи експлоатационни разходи; - Стара технология на производство; - Ниско ефективно битумно стопанство; - Невъзможност за работа с рециклирани материали; - Невъзможност за работа на природен газ; - Ниска средна производителност; - Често дефекиране на възли и компоненти; Инсталираните електрически мощности на стария Асфалтосмесител са както следва: - за Инсталацията за пр-во на асфалт: сумарната инсталирана електрическа мощност е 381,25 kW, а т.нар. „средна работна ел. мощност” на съоръжението, определена по експертна оценка, е 342,54 kW. - за Битумното стопанство: общата инсталирана електрическа мощност на електроконсуматорите в старото Битумно стопанство е 11,5 kW, а тяхната „средна работна ел. мощност” – 8,4 kW. Потреблението на електрическа енергия за една календарна година от цялия Асфалтосмесител е 264 798 kWh/yr. Препоръчана мярка 1 от Енергийния одит предвижда доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нов, високоефективен Асфалтосмесител в Кариера „Клокотница”.Новия Асфалтосмесител ще работи с рециклирани суровини и по-точно рециклирани инертни материали. инсталираните електрически мощности на новия Асфалтосмесител са както следва: - за Инсталацията за пр-во на асфалт - сумарната инсталирана електрическа мощност ще бъде не повече от 280,00 kW, а т.нар. „средна работна ел. мощност” на съоръжението, определена по експертна оценка, ще бъде 238,00 kW. - за Битумното стопанство: общата инсталирана електрическа мощност на електроконсуматорите в новото Битумно стопанство ще бъде не повече от 111 kW, а тяхната „средна работна ел. мощност” – 94,4 kW. Производителността на новия Асфалтосмесител ще бъде не по-ниска от 180 t/h, както при 3% влажност на входните продукти, така и при 5% влажност на входните продукти. Освен това ще разполага с опция за работа с рециклиран материал (фрезован асфалт), което допълнително ще повиши неговата ефективност. Минимални технически и функционални характеристики: 1. Капацитет на асфалтосмесителя: -при 3 % влажност (на съставките) - 180 t/h; -при 5 % влажност (на съставките) - 180 t/h; -влага на фракциите - макс 5 %; -температура на фракциите - 170 ºС; -температура на битума - мин 160 ºС. 2.Барабан: -разстояние между трансп. центрове - 3800 mm; -ширина на лентата - 650 mm. 3.Горелка - комб. моноблок за лек петрол/мазут/газ: -Макс. капацитет на горилката - 16 MW; 4.Битумно стопанство: -капацитет на цистерна - 50 м³; -диаметър на цистерна - 2500 мм; -дебелина на изолацията - 100 мм; -дебелина на тялото - 4 мм. Обща инсталирана ел. мощност 391 kW. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец; 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец; 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новото оборудване: 6-ти - 24-ти месец. 3 280 451.07 3 280 400.00
Оптимизиране на енергийните разходи и повишаване производствения капацитет на фирмата, посредством доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нова мобилна ТПИ - 1 брой (Мярка 2): В рамките на обследвания Обект (Кариера „Клокотница”), Фирма „АБ” АД, гр. Хасково е специализирана в добив, производство и продажба на инертни материали.За тази цел тя разполага, както с голяма стационарна (изцяло на електричество) ТПИ, така и със стара мобилна ТПИ, състояща се от мобилна, дизелова, челюстна трошачка и мобилна, дизелова, роторна трошачка със ситов модул.Основното производствено оборудване, което предстои да бъде подменено са именно старите мобилни модули на дизеловата ТПИ (с дизелови ДВГ). Тяхното енергопотребление е отразено в данните за годишното потребление на дизелово гориво от фирмата-бенефициент за представителната година.; Мобилните модули на старата дизелова ТПИ са физически и морално остарели, което обуславя високата себестойност на произвежданата продукция.От друга страна, въпросното старо оборудване е причина за множество престои, което пък от своя страна води до неравномерност на доставките от необходимите фракции трошен камък.старата мобилна ТПИ работи изцяло на дизелово гориво. Поради тази причина нейната инсталирана електрическа мощност е с нулева стойност – т.е. инсталацията няма потребление на електроенергия. По отношение мощността от дизелови ДВГ, тя е сума от мощностите на всички ДВГ в старата ТПИ. Общата сумарна мощност на ДВГ на отделните мобилни модули (трошачни и пресевни) е 612 kW.Средната часова Производителност на старата мобилна ТПИ е не повече от 120 t/h. Тя обаче се постига твърде трудно, предвид амортизация и недостатъците на старото технологично оборудване.Средногодишното потребление на енергия от дизелово гориво от старата мобилна ТПИ изглежда по следния начин: - Обща год. консумация на дизелово гориво 124 500 l/yr, равняващи се на: - Обща год. консумация на енергияот дизелово гориво 1 228 815 kWh/yr; Настоящата Мярка-2 от Енергийния одит предвижда доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нова мобилна ТПИ, която да спомогне за оптимизиране дейността на фирмата и повишаване на нейния производствен капацитет. По отношение на производствения процес новата мобилна ТПИ ще замени изцяло, функциониращата към момента на обследвания Обект (Кариера „Клокотница”) стара мобилна ТПИ. Новото оборудване ще работи много по-енергийноефективно, с много по-голяма производителност и, което не е никак маловажно, с много по-малко престои за аварийни ремонти.Новата ТПИ ще бъде с обща сумарна мощност на дизеловите ДВГ от 534 kW. „Средно-годишната часова използваемост” на новата мобилна ТПИ ще е също 1500 h/yr. При тези условия, средногодишното потребление на енергия от дизелово гориво от новата мобилна ТПИ ще бъде следното: - Обща год. консумация на дизелово гориво 94 500 l/yr, равняващи се на: - Обща год. консумация на енергияот дизелово гориво 932 715 kWh/yr; Минимални технически и функционални характеристики: 1.Мобилна челюстна трошачка: -максимален капацитет-до 400 t/h; -работна скорост-0,8 km/h; -транспортна скорост-1,4 km/h; -горивен резервоар-630 l; -бункер-6 m³; -двигател мощност-224/1800 kW/rpm; -обем на хидр. резервоар-400 l. 2.Мобилна роторна трошачка -капацитет до 400 t/h; -транспортна скорост-нормална-1,2 km/h; -транспортна скорост-висока-2,1 km/h; -горивен резервоар-600 l; -бункер-6 m³; -обем на хидравличния резервоар 400 l. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец; 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец; 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новото оборудване: 6-ти - 24-ти месец. 1 957 856.24 1 957 850.00
Намаляване на разходите за енергия в производствено помещение, тип ремонтна работилница, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща Механична Вентилационна Инсталация за Оползотворяване на Остатъчната Топлинна Енергия - 1 брой (Мярка 3): Към настоящия момент в производственото помещение, тип ремонтна работилница на Обекта: Производствена база Клокотница в село Клокотница, общ. Хасково, осигуряването на пресен въздух е посредством общообменна вентилация без оползотворяване на остатъчна топлинна енергия. Инсталацията подсигурява средно 420 m3/h. Изчисленията за количество пресен въздух са направени на база на следните технически параметри: -Населеното място, където се намира производствената сграда – село Клокотница, общ. Хасково, Кариера “Клокотница” (климатична зона 8) -Тип на производствената сграда – ремонтна работилница (производствено помещение, което компанията ползва за съхранение и ремонт на машините) -Квадратура на производствената сграда - 118 m2 -Светла височина на производствената сграда - 3.5 m -Брой на работещите в производствената сграда – 6 човека -Кратност на въздухообмен – еднократен въздухообмен (съгласно чл.306, раздел 3 механична вентилация от „Наредба 15 за технически правила и нормативи за проектиране, изграждане и експлоатация на обектите и съоръженията за производство, пренос и разпределение на топлинна енергия“.) За целите на проекта, компанията предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия в производствено помещение, тип ремонтна работилница на Обекта: Производствена база Клокотница в село Клокотница, общ. Хасково в които работи производствения персонал.Мярката предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в производствената сграда на компанията. Инсталацията трябва да осигури средно около 420 m3/h.Изчисленията за необходимото количество пресен въздух са направени на база на следните технически параметри: -Населеното място, където се намира производствената сграда – село Клокотница, общ. Хасково, Кариера “Клокотница” (климатична зона 8) -Тип на производствената сграда – ремонтна работилница (производствено помещение, което компанията ползва за съхранение и ремонт на машините) -Квадратура на производствената сграда - 118 m2 -Светла височина на производствената сграда - 3.5 m -Брой на работещите в производствената сграда – 6 човека -Кратност на въздухообмен – еднократен въздухообмен (съгласно чл.306, раздел 3 механична вентилация от „Наредба 15 за технически правила и нормативи за проектиране, изграждане и експлоатация на обектите и съоръженията за производство, пренос и разпределение на топлинна енергия“.) -Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 74% Минимални технически и функционални характеристики: 1.Приточно смукателен блок с рекуператор, комплект с ел.нагревател, два броя вентилатори и филтри: -дебит Vmin/mid/max=480/600/800 m³/h; -свободен напор H=65/85/110 Ра; -ел. мощност на вентилатори N=0,40 kW; -ел. нагревател с мощност N=5 kW; -ефективност на рекуперация 74/72/70 %. 2. Въздуховоди и вентилационни решетки -въздуховоди правоъгълни прави от поцинкована ламарина на фалц с дебелина на ламарината до 1 мм. и периметър до 1200 мм; -въздуховоди правоъгълни фасонни от поцинкована ламарина на фалц с дебелина на ламарината до 1 мм. и периметър до 1200 мм; -вентилационна решетка с регулираща секция 500/150 РХР-Р; -жалузийна решетка 400/400 НЖР Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец; 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец; 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новото оборудване: 6-ти - 24-ти месец. 9 124.99 9 124.98
Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на Автоматизирана Системи за Мониторинг и контрол на Енергопотреблението - 1 брой (Мярка 4): В Обекта: Производствена база Клокотница в село Клокотница, общ. Хасково няма въведена система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. С настоящия проект се предвижда да се изгради системата за мониторинг и контрол на потреблението на ел.енергия, с цел постигане на изискуемия минимум автоматизираната система за мониторинг и контрол на енергопотреблението да обхваща 60% от енергопотреблението на обекта. За целите на проекта, компанията предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението на новия Асфалтосмесител и 2 бр. Мобилни ТПИ (по конкретно мониторинг на потреблението на ел.енергия, мазут, промишлен газьол и дизелово гориво).Преди замяната на стария Асфалтосмесител и старите мобилни ТПИ, потреблението в обекта на ел.енергия представлява 17 %, на пром.газьол – 23%, на мазут – 26%, на дизелово гориво – 34% от общия енергиен микс на обекта, но след подмяната това съотношение ще се промени поради по-енергийно ефективната работа на новите инсталации.Препоръчаната автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението се отнася за потреблението на ел.енергия, мазут, промишлен газьол и дизелово гориво от новия Асфалтосмесител и двете нови Мобилни ТПИ и ще обхваща 64 % от общия енергиен микс на обекта: Производствена база Клокотница в село Клокотница, общ. Хасково, но след подмяна на старото технологично оборудване с ново (в конкретния случай – Асфалтосмесител и 2 бр. моб.ТПИ).Спрямо 12 936 004.41 kWh годишно потребление на енергия на обекта, потреблението само от новия Асфалтосмесител и новите 2 бр. мобилни ТПИ – 8 276 760.32 kWh, представлява 64 %. Това означава, че въвеждането на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението на новия Асфалтосмесител и новите 2 бр. мобилни ТПИ ще бъде достатъчно, за да покрие изискуемия минимум автоматизираната система за мониторинг на енергопотреблението на обекта да обхваща 60% от енергопотреблението му. Минимални технически и функционални характеристики: 1.Софтуер -оперативно следене на енергийни и технологични параметри посредством йерархична система от екрани, индикатори с променящи се цветове, трендове, алармени съобщения -автоматизирано дистанционно отчитане на измервателни средства за електроенергия и електрически параметри -периодично архивиране на изчислените отчети в сървърен компютър -генериране на справки за конфигурираните обекти -експорт на справки в различни файлови формати (например Excel) за последваща обработка и визуализация -графично представяне на параметри – тренд с управляеми мащаб и скали -възможност за определяне на енергийните показатели за ефективност -съпоставка на измерената от системата енергия и фактурираната енергия от доставчиците за определени периоди -определяне на дела на енергийните разходи в себестойността на продукцията 2.Хардуер -Мерители за електрическа енергия -Разходомер за мазут -Разходомер за газьол -Измерване на дизелово гориво -Компютър и комуникации Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец; 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец; 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новото оборудване: 6-ти - 24-ти месец. 56 230.00 55 300.00
ВЪВЕЖДАНЕ НА СИСТЕМА ЗА ЕНЕРГИЕН МЕНИДЖМЪНТ СЪГЛАСНО ИЗИСКВАНИЯТА НА СТАНДАРТ БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 и обхваща следните основни процеси: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление- Инструктаж по изискванията на Системата за управление ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Очакванията от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати: - Намаляване на разходите за енергийни ресурси; - Ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - Измерване и анализиране на енергийната резултатност; - Подобряване на постоянното енергийно управление; - Подобряване на рентабилността на фирмата; - Повишаване на конкурентоспособността. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец; 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец; 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новото оборудване: 6-ти - 24-ти месец. 2 000.00 1 950.00
СЕРТИФИЦИРАНЕ НА СИСТЕМА ЗА ЕНЕРГИЕН МЕНИДЖМЪНТ СЪГЛАСНО ИЗИСКВАНИ ЯТА НА СТАНДАРТ БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001, включва следните етапи: -Провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001; - Провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001; - Вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най - вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най - добритепостижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец; 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец; 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новото оборудване: 6-ти - 24-ти месец. 13 000.00 12 900.00
ИЗГОТВЯНЕ НА ОДИТ НА ПРОЕКТА: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец; 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец; 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новото оборудване: 6-ти - 24-ти месец. 6 500.00 6 200.00
ОСИГУРЯВАНЕ НА ПУБЛИЧНОСТ И ВИЗУАЛИЗАЦИЯ НА ПРОЕКТА: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, в рамките на проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидата, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; -упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 2020 г. 3 000.00 2 830.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).