Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

„Kontrast–94“Ltd. is a trade company with main economic activity – retail sale of household appliances. It is implemented through on-line shops and a shopping centre in Yambol. There are 22 employees.  Men are 15p.(68%), from which 1 over age 54, 1 person with disabilities incl. three of them with children up to 7 years. Women are 7p.(32%), incl. three of them with children up to 7 years. The age characteristics of the target group are: 10 employees aged between 20-29 years, 9 employees aged between 30-39 years, 2 of them between 40-49 and one over 54 years.  The project „Improving working conditions in „Kontrast-94“Ltd aims to ensure contemporary working environment for the employees in the company, safety and health working conditions, to introduce innovative practices for environment protection and to ensure modern social benefits. The activities include the mandatory ones as well as optimization of working processes through implementation of flexible working time and rotation, innovative practices for environmental protection. The second activity envisages to diminish the influence of external factors and improve the microclimate in the premises by installation of thermal protection shutters, installation of air-conditions in the warmest areas and the construction of ventilation system. The third main activity will provide social benefits for the employees by equipment of places for rest, dining, sport and children’s activity. The project target group includes all employees of the company. The envisaged activities will be implemented in own property. The expected results are: ensured contemporary working environment through initiated measures for flexible working time and rotation; ensured green jobs through measures for reducing the amount of waste generated thus contributing to protection of environment and combat climate change; provided collective protective measures for better and healthier working conditions and ensured social benefits for the employees.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: За успешното изпълнение и управление на проекта ще бъдат ангажирани двама представители на "Контраст - 94" ЕООД, с опит в изпълнение и управление на проекти – ръководител проект и счетоводител, които ще отговарят за администрирането на проекта, ще подготвят плана за външно възлагане, необходимите процедури за избор на изпълнители на предвидените доставки/услуги/СМР, всички изискуеми технически и финансови документи, отчетни форми, справки, ще организират и съхраняват проектната документация,която ще бъде надлежно обозначена, че е по договор за безвъзмездна финансова помощ. Също така ще осъществяват необходимата комуникация с финансиращия орган и др. за целите на изпълнение на проектните дейности качествено и в срок. 13 891.00 13 891.00
Информиране и публичност: Дружеството ще изпълни всички необходими мерки за визуализация, които се прилагат при изпълнение на проекти, финансирани от ЕСИФ и които се съдържат в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, находящ се на интернет страницата на https://www.eufunds.bg/archive/documents/1423147813.pdf. На интернет страницата на Дружеството ще бъде публикувана информация за проекта с фокус върху получената финансова подкрепа. На видно място в офиса на Дружеството ще се сложи плакат (А3) отново с нужната визуализация и описание на проекта. Във всеки документ по проекта като кореспонденция, договори, тръжни процедури и др. ще бъде сложена необходимата визуализация и информация. На закупеното по проекта оборудване и обзавеждане ще бъдат поставени информационни стикери. Бенефициентът ще сложи информационна табела с необходимата информация по проекта на видно място до сградата на фирмата с цел популяризиране финансовата помощ от ЕС. 855.00 855.00
Оптимизация на работните процеси чрез въвеждането на гъвкаво работно време, ротация на работното място и иновативни зелени практики. : Дружеството осъществява своята дейност в часовия интервал от 8.30 до 20.00ч. Работи се в събота, неделя и по празниците. Има периоди, в които натоварването на работещите е голямо, а има и такива, през които не е необходимо наличието на много служители. Дейността цели въвеждането на гъвкаво работно време, за осигуряване възможност на заетите лица, за съвместяване на професионалния и личния живот. Също така цели, да развие компетенциите на заетите в различните звена на фирмата, както и за заетите лица над 54г., с цел удължаване на професионалната им реализация, чрез въвеждане на ротация на работните места. Ръководството на компанията цели да създаде зелени работни места, чрез внедряване на мерки за намаляване количеството на генерираните отпадъци, както от заетите лица, така и от клиентите. В рамките на тази дейност, ще бъде направена промяна в правилника за вътрешния трудов ред на Дружеството, в което се регламентират работните часове и времето за почивка на заетите лица. Ще бъде идентифицирано, кои позиции са подходящи за въвеждане на гъвкаво работно време и ротационни дейности, ще бъдат актуализирани длъжностните характеристики на лицата. Ще бъдат разработени графици, в които да се посочват периодите на ротация и дистанционна работа. За изпълнението на тази дейност ще бъде ангажиран координатор от фирмата, за разработване и актуализиране на необходимите вътрешно-фирмени документи. Предвижда се също закупуване на специализирана система за контрол на достъпа, чрез която работещите ще имат възможност да отчитат отработените часове (дистанционно и на място), както и положените часове на предвидените места за ротация. Ще бъде подготвено и осъществено вътрешно-фирмено обучение на лицето на възраст над 54 г., така че да развие своите компетенции в компютърни технологии, с цел проучване на конкуренцията в интернет. На него ще му бъде възложено да сравнява сходни продукти он-лайн в часовете на ротация. Тъй като екипът на фирмата е изключително мотивиран да работи на „зелено работно“ място, с цел опазване на околната среда, чрез намаляване на генерираните отпадъци от фирмената дейност, ще бъде разработена фирмена политика по опазване на околната среда. В нея ще залегне закупуването на специални кошове за разделно събиране на отпадъците, ще се обособят места за връщане на излезли от употреба батерии и електроуреди. Във фирмата се генерира и битов отпадък, който не подлежи на рециклиране, но би могъл да бъде компостиран и използван за торене на зелените площи в Дружеството, ето защо се предвижда закупуване и на уред за компостиране на битов отпадък. Във фирмата ще бъде въведена практика за минимизиране отпечатването на документи чрез изготвянето на воден знак и прикрепено съобщение към кореспонденцията на фирмата. Целева група, включена в тази дейност, са минимум 13 бр. лица или 59% от заетите . 13 905.00 13 904.93
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.: Според направените замервания от „Орган за контрол от вида А“ и анализът на риска от „Служба по трудова медицина“, значителна част от работещите в предприятието - 17 човека се нуждаят от подобряване на микроклимата на работното си място – температура и въглероден диоксид. От една страна сградата, в която се помещава предприятието има голяма стъклена фасада с изглед на запад, което комбинирано с отделената от компютрите и хората топлина допринася за високи стойности на измерена температура, най-вече през летните следобедни дни. От друга страна, в западната част на сградата, на последния етаж, в едно не-голямо помещение, работят 12 човека и е очаквано качеството на въздуха да не е добро. По категоричен начин е доказано, че човешкият организъм болезнено реагира на повишаването на съдържанието на въглеродния диоксид в кръвния поток. Продължителното въздействие на такава среда върху човешкия организъм води до нездрав сън или безсъние, появяват се оплаквания като общ дискомфорт, главоболие, слабост, раздразнителност, затруднено дишане, суха кашлица, липса на концентрация и т.н. Многократно нарастват допусканите грешки. Групата по условия на труд (ГУТ) и специалистите от службата по трудова медицина направиха предписание в утвърдената програма за минимизиране на риска за осигуряване на колективни средства за защита. С реализирането на дейностите по проекта, ние целим да намалим влиянието на външните фактори върху работещите и да подобрим микроклимата . Ето защо в рамките на тази дейност се предвижда извършване на текущ ремонт чрез доставка и монтаж на термозащитни щори, намаляващи проникването на топлина, доставка и монтаж на климатизатори в най-топлите зони и изграждането на нагнетателна вентилационна система на най-проблемния трети етаж от сградата, където са концентрирани голям брой офис служители. Осигуряването на нагнетателно-смукателна вентилационна система ще осигури свеж въздух и ще изведе от помещенията вече обработения такъв, ще се подобри притока на кислород и ще се постигне по-добра ефективност и концентрация при извършване на ежедневните задачи. Целева група, включена в тази дейност, са 17 бр. лица или 77% от заетите . 11 550.00 11 550.00
Осигуряване на социални придобивки на заетите чрез обособяване на кътове за отдих, хранене, спорт и детски занимания. : Всяка съвременна фирма, която се развива трябва от една страна да повишава компетенциите на своите кадри, да им дава възможност да се развиват, но от друга страна е много важно непрекъснато да подобрява условията на труд. Идентифицирайки характеристиките на целевата група, техните нужди и проблеми ръководството на „Контраст – 94“ ЕООД счита, че е необходимо да създаде за своите работници и служители места за отдих, спорт, хранене и детски занимания. Ето защо в рамките на тази дейност се предвижда оборудване на едно общо място за почивка и детски кът на закрито, разположено на третия етаж в сградата. Този кът ще се използва, както за почивка на работещите, така и за занятия и игри на техните деца в различни часови диапазони. Във връзка с обособяването на детски кът на закрито, с цел по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот, се предвижда наемането на външно лице (аниматор-възпитател), който да се занимава с децата до 12 годишна възраст, докато техните родители са все още на работа. В същата зона ще се постави масажен стол, тъй като често работещите във фирмата имат оплаквания от схващания, ошипяване и др. Това се отчита и в сравнителния анализ на заболеваемостта. В близост до обекта няма паркове за почивка, заведения за бързо хранене, улицата е натоварена затова във фирмата вече са обособени: място за хранене, отдих, спорт и детска площадка. По проекта се предвижда закупуване и монтаж на оборудването за тях: • Оборудване на кът за хранене на закрито и на открито, • Оборудване на кът за отдих на открито, • Оборудване на кът за спорт на открито и закрито, • Оборудване на детска площадка на открито. Места за хранене и почивка на заетите са необходими, за да бъде работата пълноценна и ефективна. Липсата на почивка води до претоварване и намаляване производителността на труда. Насърчаването на екипното хранене осигурява непринудена среда за: • натрупване на допълнителен социален опит; • опознаване на колегите; • сплотяване на колектива и • спокойно хранене. Работата във фирмата е предимно статична, пред компютри. Прекарването на 8 часа в седнало положение на едно място бързо омръзва. Когато спортуваме, ние не само тонизираме тялото си, но и подобряваме работата на мозъка си. Факт е, че хората които спортуват се справят по – добре на работното място и боледуват по – рядко. Един от най-добрите начини за справяне със стреса е спортуването. Ето защо в рамките на тази дейност ще се оборудва кът за спорт на открито с уреди и тенис маса. Всички деца на работещи във фирмата, които са на възраст до 12 г., ще могат да ползват детския кът. При работно време от 8.30 до 20 ч., седем дни в седмицата, вкл. официалните празници, много често се случва тези деца да пребивават в работните помещения. Създаването на условия за съвместяване на професионалния и семейния живот е необходимост и стъпка към запазване заетостта на младите хора с деца във фирмата. Ето защо в допълнение към детската занималня на закрито предвиждаме изграждане и на детски кът на открито. Той ще бъде оборудван с детски батут, люлка и катерушка, занимателен панел. За достигане на максимално приятна обстановка за почивка, отдих и спорт на открито се предвижда оформяне на зелен пояс чрез озеленяване с вечнозелен жив плет в саксии, кашпи с туя и прилежащо капково напояване. В тази дейност ще бъдат обхваната цялата целева група на проекта, 22 заети 100%. 105 249.00 105 249.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).