Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

"Galera 07" Ltd. is a company specializing in the repair of vessels and metal extraction operations, repair and maintenance of refrigeration and air conditioning equipment. The Company performs all types of hull welding repairs of vessels, makes a wide variety of details for vessels, tube activities, air conditioning, ventilation. The company has machine park with basic equipment including CNC plasma cutting machine, press brake, MIG and MAG welding machines, universal equipment  /lathe and milling machine/, old and high energy intensity universal equipment for processing tubes and profiles.
The project proposal is related to the creation and development of competitive advantages of "Galera 07" LTD based on improved energy efficiency through delivery and commissioning of energy efficient equipment, implementing a system for energy consumption monitoring , implementation and certification of ISO 50001 standard.
In the project proposal are set out activities related to the implementation of the recommended energy efficiency measures in the energy audit and activities associated with the specified service performance:
- Activity 1: "Acquisition of new production equipment related to the implementation of Measure 1 of the EA": Four shaft hydraulic bending machine - 1pc .;
- Activity 2: "Acquisition of new manufacturing equipment related to the implementation of Measure 2 of the EA": Strip cutting machine - 1pc.;
- Activity 3: "Acquisition of new manufacturing equipment related to the implementation of Measure 3 of the EA": Telehandler - 1pc .;
- Activity 4: "Implementation Monitoring System energy under Measure 4 of the EA";
- Activity 5: "Consultancy services for implementation and certification of energy management system in accordance with standard BS EN ISO 50001";
- Activity 6: "Performing the EA by template (" energy efficiency assessment ")";
- Measure 7: "Publicity and visualization".
All activities included in the project are under "de minimis".
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 1 от Енергийния одит“(дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Четиривалова хидравлична листоогъваща машина - 1бр.): Дейността включва закупуване и пускане в експлоатация на Четиривалова хидравлична листоогъваща машина и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 1 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. Закупуването на енергийно ефективната Четиривалова хидравлична листоогъваща машина ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за дейностите свързани с огъването на листовия материал. Огъва се основно листова стомана. Машината е включена в енергоспестяваща Мярка 1 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор. Съществуващо положение: Процеса на огъване е основен процес при ремонта на плавателни съдове и изработката на детайли за същия/тръби с различен диаметър/. Огъването се осъществява от налична стара тривалова огъваща машина с мощност 7,5 кW. При наличната машина максималната дебелина на огъване е до 5мм дебелина на листовия материал. При огъването се получава прав участък в рамките от 10 до 15мм, който трябва да бъде изрязан преди заварката на тръбата, което води до допълнителен разход на енергия и преразход на материал вследствие на ограничените технически възможности на машината. Производителността на машината е 12 броя за час/ отчита се времето за подаването заготовката и свалянето на детайла/. Енергоспестяващата мярка 1 е свързана със закупуване на четиривалова хидравлична листоогъваща машина, която е с по-висока производителност, което да доведе до повишаване капацитета на работа в цялата производствена база. Новата четиривалова хидравлична листоогъваща машина, е с мощност 5 кW и производителност е 30 броя за час/ отчита се времето за подаването заготовката и свалянето на детайла/. За сравнение на производителността на старата и препоръчаната нова машина се разглежда унифициран детайл- цилиндър с диаметър ф750мм, дебелина на листа б=5мм и размер на листа 1500 x 2340. В момента средногодишното производство на предприятието е 15120 броя унифицирани детайла. Машината за огъване на листов материал ще изработва по прогнозен план на предприятието 37800 детайла/год. Препоръчаната енергоспетяваща Мярка 1 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в три направления: - Намаляване на енергийната интензивност на производството; - Подобряване на ресурсната ефективност на използваните материали за производство – снижаване на отпадъка и технологичния брак; - Намаляване времето за производство на единица продукция. Възможностите на новата машина са предпоставка за повишаване на ресурсната ефективност: - Намаляване на количеството метални отпадъци – машината е голяма точност и прецизност и позволява обработка без прибавки; - Намаляване на количеството технологичен брак. Стъпки за изпълнение на дейността: - Избор на изпълнител на даставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..; - Сключване на договор с избрания изпълнител на доставката; - Доставка на Четиривалова хидравлична листоогъваща машина - 1бр.; - Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива. Подписване на подписване на приемно - предавателен протокол. 98 104.43 97 000.00
Дейност 2: „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 2 от Енергийния одит“ “(дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Лентоотрезна машина - 1бр.): Дейността включва закупуване и пускане в експлоатация на Лентоотрезна машина и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 2 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. Енергоспестяващата мярка 2 е свързана със закупуване на лентоотрезна машина, която ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за дейностите свързани с рязане на кръгли тръби, квадратни тръби, правоъгълни кухи профили, плътни квадратни и кръгли профили. Машината е включена в енергоспестяваща Мярка 2 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор. Съществуващо положение: Процеса рязане на плътни и кухи тръби и профили е основен заготвителен процес при изработката на детайли за ремонта на плавателни съдове. Рязането се осъществява с налична стара механична ножовка с мощност 7 кW. Производителността на машината е 1 броя за час/ отчита се времето за позициониране на заготовката и свалянето на детайла/. Енергоспестяващата мярка 2 е свързана със закупуване на лентоотрезна машина, която е с по-висока производителност, което да доведе до повишаване капацитета на работа в цялата производствена база. Новата лентоотрезна машина, е с мощност 4 кW и скорост на рязане: 15 – 120 м/мин. Производителността е 5 броя за час/ отчита се времето за подаването заготовката и свалянето на детайла/. Забележка: За сравнение на производителността на старата и препоръчаната нова машина се разглежда унифициран детайл - плътен кръгъл профил ф350. В момента средногодишното производство на предприятието е 1260 броя унифицирани детайла. Новата лентоотрезна машина ще обработва по прогнозен план на предприятието 6300 детайла/год. Препоръчаната енергоспестяваща Мярка 2 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в три направления: - Намаляване на енергийната интензивност на производството; - Подобряване на ресурсната ефективност на използваните материали за производство – снижаване на технологичния брак; - Намаляване времето за производство на единица продукция. Възможностите на новата машина са предпоставка за повишаване на ресурсната ефективност: - Намаляване на количеството технологичен брак. Стъпки за изпълнение на дейността: - Избор на изпълнител на доставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..; - Сключване на договор с избрания изпълнител на доставката; - Доставка на Лентоотрезна машина - 1бр.; - Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива. Подписване на приемно - предавателен протокол. 55 291.31 52 000.00
Дейност 3: „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 3 от Енергийния одит“ (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Телехендлер - 1бр.): Дейността включва закупуване и пускане в експлоатация на Телехендлер и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 3 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. Енергоспестяващата мярка 3 е свързана със закупуване на Телехендлер, който ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за всички дейностите свързани с ремонта на плавателни съдове и изработката на метални халета.Оборудването е включено в енергоспестяваща Мярка 3 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор. Съществуващо положение: В момента компанията не разполага с подобно оборудване, тъй като новото оборудване съчетава мотокар, кран и вишка.При ремонта на плавателни съдове и изработката на метални халета към момента се наемат мотокар за разтоварване, кран за повдигане във височина на изработените възли и вишка за работа във височина. За сравнение приемаме телескопичен товарач с мощност на дизеловия двигател 110 к.с., товароподемност 2000 кг. и констатиран разход на гориво 10 литра на час. Предвид спецификата на материалите средната производителност е 2000 кг/час. Енергоспестяващата мярка 3 е свързана със закупуване на Телехендлер с палетни вилици и работна платформа. Тя ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за дейностите свързани с пренасяне, товарене и разтоварване на изработени възли за ремонта на плавателни съдове и метални халета;кран - позициониране на изработените възли във височина и съответното разтоварване; вишка заваряване и монтаж на изработените възли на височина. Новата машина е с мощност на дизелов двигател 74,5 kW, товароподемност 4000 кг. и височина на повдигане 17,5 метра. Разглеждаме същия режим на работа и производителност 4000 кг/час. Препоръчаната енергоспестяваща Мярка 3 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в две направления: - Намаляване на енергийната интензивност на производството; - Намаляване времето за производство на единица продукция. Стъпки за изпълнение на дейността: - Избор на изпълнител на доставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..; - Сключване на договор с избрания изпълнител на доставката; - Доставка на Телехендлер - 1бр.; - Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива. Подписване на подписване на приемно - предавателен протокол. 281 639.52 281 600.00
Дейност 4: „Внедряване на Система за мониторинг на енергопотреблението съгласно Мярка 4 от Енергийния одит “: Дейността включва внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система на „Галера 07" ООД и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 4 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. Енергоспестяващата Мярка 4 е свързана с внедряване на Система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), която позволява анализ и навременна корекция при възникнали проблеми и смущения в машини и оборудване и спомага за внедряването, поддържането и подобряването на система за управление на енергията съгласно европейски стандарт EN ISO 50001:2011. Мярка 4 внедряване на СМЕ ще доведе до подобряване енергийната ефективност. СМЕ е включено в енергоспестяваща Мярка 4 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор. Съществуващо положение: Към настоящият момент в предприятието не са налични средства за измерване на енергийните и материалните потоци. Консумираната енергия е само електрическа. Събирането на информацията за потреблението на енергия става по ежемесечните фактури, които компанията получава от местното електроразпределително дружество. В технологичният процес се полага ръчен труд. В предприятието се използва оборудване, което не е снабдено с електронен контрол и често се налага то да остава в работен режим по време на ръчните операции, което увеличава енергийните разходи на компанията. Енергоспестяващата Мярка 4: Препоръчаната за целите на компанията СМЕ представлява Електронна система, която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на компанията, монтиране на хардуер който да събира информацията от измервателните прибори и инсталиране на софтуер за обработване на информацията. Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. Препоръчаната енергоспестяваща Мярка 4 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в две направления: - Намаляване на енергийната интензивност на производството; - Намаляване времето за производство на единица продукция. Стъпки за изпълнение на дейността: - Избор на изпълнител на доставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..; - Сключване на договор с избрания изпълнител на доставка на Система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ); - Доставка на Система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) - 1бр.; - Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на актива. - Подписване на приемно - предавателен протокол. 4 260.00 4 255.00
Дейност 5: „Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“: Целта на дейността е въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт в „Галера 07“ ООД, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001. Сертифицирането на стандарта е предпоставка за устойчиво развитие на фирмата в посока постигане на дългосрочна енергийна ефективност. Стандартът е предназначен да се прилага самостоятелно, заедно с други системи за управление или интегрирано с тях. Дейността включва: 1.Внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001: Основни етапи и дейности при внедряване на система за енергиен мениджмънт в „Галера 07“ ООД, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 са както следва: Етап I-Въвеждащо обучение на ключов персонал от Галера 07 ООД по изискванията на СЕУ съгласно стандарта ISO 50001:2011; Етап II–Разработване на Системата за енергийно управление (СЕУ) по изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включени са следните дейности: -Разработване на Наръчник на СЕУ с включени документирани изисквания от СЕУ по ISO 50001:2011; -Разработване Политика за енергийно управление; -Разработени процедури за енергийно планиране и енергиен преглед, както и процедури за оперативно управление и за наблюдение, измерване и анализ. -Разрабоени инструкции за оперативно управление на дейностите по машини, съоръжения и инсталации свързани със значимо потребление на енергия. Ще се разработят също така: -Форми за специфичните записи и данни, свързани с енергийното потребление и управление; -Базова линия / базови линии за потребление; -Списък на съоръжения, инсталации и оборудване консуматори на енергия; -Списък на ключов персонал и подизпълнители, които влияят на ползването и потреблението на енергия; -Критерии и оценки за приоритизация на благоприятни енерго-спестяващи мерки (ЕСМ) – проекти; -План за действие за постигане на общите и конкретните енергийни цели; -План за мониторинг и измерване. Етап III - Обучение на Представител/ите на ръководството и избрани специалисти от фирмата за вътрешни одитори на ИСУ Етап IV - Внедряване на СЕУ: -Изпълнението на изискванията на документите на СЕУ; -Разработването и изпълнението на благоприятни ЕСМ съгласно критериите и оценките за приоритизация; -Внедряване на план за действие за постигане на общите и конкретните енергийни цели; -Оценка на съответствието с приложимите законови и други изисквания свързани с енергийната ефективност и енергийно управление. -Планиране, провеждане и документиране на вътрешен одит на всички дейности, включени в обхвата на СЕУ. -Планиране, провеждане и документиране на Преглед на СЕУ от Ръководството. 2.Сертифициране на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарта както следва: Сертификационната оценка се извършва на два етапа съгласно международните правила за акредитирана сертификация. Одит на етап 1: Извършване на предварителен одит на документите на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO50001; Одит на етап 2: Провеждане на сертификационен одит на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001. Стъпки за изпълнение на дейността: -Избор на изпълнители съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..за доставка на услугите; -Сключване на договор с избраните изпълнители; -Изпълнение на услуга „Внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“ -Изпълнение на услуга „Сертифициране на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“ -Придобиване на Сертификат за „Система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“ Условие за издаване на сертификат е положително заключение от прегледа на документацията и от проверката на място на системата за управление от одиторския екип. Обща стойност на разходите за дейността е в размер на 13600,00лв. 13 600.00 13 400.00
Дейност 6 „Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”)“: Целта на дейността е извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване) със съответните енергоспестяващи препоръки допринасящи за енергийната ефективност на „Галера 07“ ООД . Дейността е извършена предварително. Дейността включва: Изготвяне и подаване за разглеждане в АУЕР Доклад за енергиен одит съгласно Приложение Б „Образец на енергиен одит по Процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“, Приоритетна ос 3 „Енергийна и ресурсна ефективност“ на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. на фирма „Галера 07” ООД. Обследването за енергийна ефективност се извършва на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. Издаване от АУЕР на Становище за съответствие на енергийния одит (съгласно Приложение В) с вписано одобрение. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител на услугата „Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”)“, чрез външно възлагане по реда за избор на изпълнител, уреден в чл. 2, ал. 7 от ПМС 160/01.07.2016 г. – набиране на ценови предложения. - Събиране на три ценови предложения от лица, вписани в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност; - Изготвяне на обосновка (съдържаща аргументи за направения избор на изпълнител на базата на получените 3 предложения); 2. Сключване на договор с избрания изпълнител на услугата; 3. Изпълнение на договора за услугата; 4. Подписване на приемно предавателен протокол. Приключване на дейността е получаване от АУЕР на Становище за съответствие на енергийния одит (съгласно Приложение В) с вписано одобрение 19 000.00 19 000.00
Дейност 7: „Публичност и визуализация“: Целта на дейността е осигуряване в процеса на изпълнение на договора за безвъзмездна помощ на информация и публичност на проектните дейности. Дейността е в съответствие с изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността включва осигуряване на публичност и визуализация, чрез доставка на следните средства за визуализация: • Информационно табло 120/80 см – 1 бр.; • Постоянна разяснителна табела 120/80 – 1 бр.; • Стикери 30/20 см - по 3 бр.. Стъпки на изпълнение на дейността са както следва: - Избор на изпълнител за услуга по дейност Публичност и визуализация; - Доставка на следните средства за Публичност и визуализация: • Информационно табло 120/80 см – 1 бр.; • Постоянна разяснителна табела 120/80 – 1 бр.; • Стикери 30/20 см - по 3 бр.. Общата стойност на допустимите разходи за дейност „Публичност и визуализация“ е 665.00лв. 665.00 219.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).