Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal unfolds initiative to provide good and safe working conditions in the (now) by improving the quality of the work environment, work organization and management of human resources, which in turn reflects positively on labor productivity in the enterprise. The project includes a number of measures for improving the quality and safety of the working environment, as set for achieving general and specific objectives lead to results fully consistent with the objectives and priorities of the HRD OP and scheme "Good and safe working conditions", namely access to safe and sustainable employment in favor of the fight against poverty and social exclusion.
According to the needs and capabilities of enterprise project planned activities optimization of management and human resources development, in particular - Practices for easy cooperation of private and professional life of young employees; mechanisms to extend the working life of the project included persons over 54 years of age; flexible forms of employment, planning and recruitment; measures to protect the environment by optimizing production processes and others. Also, the project proposal provides secure working environment and through acquisition and provision of means of collective protection and solutions for improvement attractiveness of the workplace by providing new benefits for employees.
All described in the proposal activities are consistent and fully correspond to objectives and the EU strategy "Europe" 2020 for the modernization of public policies and combating poverty and social exclusion through investment in human capital.
Achieving the goals will be supported by a team of project management and measures to promote and visualization of results of realization of the activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейнист - Сформиране на екип за управление на проекта: За постигане целите на проект "Подобрени условия на труд в "МИРА КОНСУЛТ- РУСЕ" ЕООД.." са необходими стройни организация и методична последователност за изпълнение на дейностите, включващи следване на плана за извършване на дейностите, протоколиране и отчитане на етапите на изпълнение, провеждане на процедури за избор на изпълнители, както и изготвяне на технически и финансови отчети при приключването на отделни дейности или етапи от тях. За целта ще бъде сформиран и назначен Екип за управление на проекта, на когото ще бъдат делегирани гореописаните задължения. Предвижда се екипът да включва трима специалисти с доказан опит в управлението на сроден тип проекти, както и със солидни знания, свързани с изпълнението на включените в проекта дейности. Тримата експерти следва да познават стратегията и целите на ОП РЧР, както и да са наясно с механизмите и подходите за успешно реализиране и финансиране на проекти по същата. Основните функции на Екипа са свързани с организация на работата, осъществяване на контрол и мониторинг, навременно изпълнение на графика на дейностите, отговорност за изготвянето и предаването на междинните и окончателния технически отчет по проекта. Съобразно нуждите и спецификата на текущото проекто-предложение Кандидатът планира Екипът за управление да се състои от следните три типа специалисти: Ръководител, Координатор и Счетоводител. Техните задължения ще бъдат стриктно формулирани в договорите им за изпълнение, като същите ще включват следните основни компетентности и дейности: 1. Ръководител проект - цялостна организация по реализиране на проекта - мониторинг върху постигането на общите и конкретните цели на проекта - разпределение на задачите по осъществяване контрол по изпълнението на проекта - предоставяне на текуща информация за хода на проекта на Бенефициента и УО и неговите представители - организира процедурите за избор на изпълнител - участва в комисиите за избор на изпълнители - участва дейно в изготвяне на технически и финансови отчети - ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети; 2. Координатор проект - Отчита се пред ръкoводителя на проекта - Докладва на ръководителя на проекта за изпълнението на дейностите по проекта - Подпомага съществено дейностите по изготвяне на всички видове технически и финансови отчети - Координира дейностите по избиране на изпълнители на услуги и доставки, съгласно ПМС 118 - Следи за спазване на Графика за изпълнение на дейностите - Участва срещите на Екипа за управление и в подготовката и реализацията на дейностите по проекта - Осъществява комуникацията с представителите на УО - Съдейства напълно при мониторингови посещения, осигурявайки достъп до материали и инфомация на УО; 3. Счетоводител проект - Носи отговорност за обезпечаване на финансовите операции и дейности - разплащания към служители, доставчици и държавни организации - Води пълна и коректна счетоводна отчетност по проекта, съобразно изискванията на програмата и Наръчника на бенефициента - Води и съхранява финансовата и счетоводна документация на електронен и хартиен носители - Съдейства при изготвянето на финансовите отчети - Изготвя счетоводни справки за отчитане на дейностите по проекта - Участва в срещите на екипа за управление - Осигурява достъп до счетоводна и финансова информация на УО при мониторингови посещения Предвидените за обезпечаване разходите на тази дейност средства са в рамките на 10% от общо допустимите разходи по проекта. Те включват разходи за възнаграждения на членовете на екипа, както и разходи за осигуровки за сметка на работодателя. Заплащането труда на членовете на екипа ще се извършва ежемесечно въз основа на броя отработени за месеца часове и предадени отчети за извършена работа, а размерът на възнагражденията ще бъде определен съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП Развитие на човешките ресурси. 5 333.36 4 461.16
Дейност 2 - Разработка и въвеждане на нови организационни модели и елементи в управлението на човешките ресурси: Дейност 2 има за цел да подобри условията на труд в "МИРА КОНСУЛТ- РУСЕ" ЕООД. по отношение на гъвкавостта и ефективността на работната организация. В рамките на изпълнението й е предвидено разработване и въвеждане на нови организационни модели, практики и системи за управление на човешките ресурси с цел повишаване качеството на работната среда и подобряване производителността на труда в предприятието. Включването на тази дейност в проектното предложение е обвързано със стратегията на дружеството за непрекъснати инвестиции в комплексни мерки за подобряване професионалния и социалния статуси на служителите. Този вид инвестиционен инструментариум се е утвърдил като ефикасен и работещ за повишаване на производителността на Кандидата. Имплементирането на различни мерки за стимулиране на работниците води до минимално текучество на кадри, запазване на ценни професионалисти за продължителен период от време на работа в предприятието, повишаване на инициативността и ефективността на служителите, като това от своя страна води до подобряване на конкурентоспособността на фирмата. В тази връзка и в съответствие с целите на процедурата"МИРА КОНСУЛТ- РУСЕ" ЕООД. възнамерява да възложи на специалист разработването на цялостна програма за модернизиране на политиките на предприятието по отношение на човешките ресурси. Целта е след внимателно и подробно обследване на текущите уредби и практики в дружеството да бъде изготвен и интегриран в управлението на ЧР набор от мерки, които да доведат до иновативни подобрения в следните направления: - Оптимизация на работните процеси - въвеждане на гъвкави форми на заетост, гъвкаво работно време, ротация на работното място и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот на по-младите служители. - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители /над 54 години/ с цел максимално дълго оставане в заетост. - Въвеждане на иновативни модели на организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. - Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси – планиране, подбор и наемане. - Зелени политики - въвеждане на мерки за насърчаване развитието на предприятието в областта на политиката на опазване на околната среда и прилагане изискванията на националното законодателство Изпълнението на дейност "Разработка и въвеждане на нови организационни модели и елементи в управлението на човешките ресурси" ще подпомогне националните и европейските стратегии за развитие на човешките ресурси и подобряване достъпа и качеството на заетост. Постигането на целите по дейността със съдействието на ОП РЧР ще даде възможност на младите хора със семейства и малки деца по-лесно да осъвместят професионалния и личния си живот по примера на много европейски социални практики. Това от своя страна ще доведе до по-бързото връщане на младите майки в заетост след раждане, съответно ще повиши доходите на семействата и ще се избегне трайното отпадане от работната сила на същите. По отношение на възрастните хора - ще бъде нормативно и фактически установен ангажимента на работодателя да задържи максимално дълго по-опитните си кадри на работа, включително след пенсионирането им. В зависимост от спецификата на стопанството на Кандидата ще бъдат предложени мерки за запазване на работа и наемане на трудоустроени хора. Дейност 2 е ключова за постигането на заложените общи и специфични цели по проекта. Изпълнението й ще доведе до изпълнението на индикаторите на програмата и проекта и ще допринесе за постигане на очакваните резултати, а именно - устойчива икономика на основата на висока производителност и чиста околна среда. Дейността ще включва всички лица от Целевата група, включително бъдещи служители на предприятието. 28 000.00 28 000.00
Дейнист - Осигуряване на средства за колективна защита и подобряване на микроклимата на работната среда в производствените помещения: Благодарение на възможностите, предоставени от ОП РЧР и текущата процедура "Добри и безопасни условия на труд", Кандидатът планира да се възползва от възможността да подобри условията на труд в предприятието по отношение на безопасност при работа и колективна защита при изпълнение на задълженията. Към момента на кандидатстване "МИРА КОНСУЛТ- РУСЕ" ЕООД. е осигурил минимума от средства за колективна безопасност, така че да е възможен производствения (стопанския) процес при нормални условия. Този минимум, обаче, далеч не покрива високите европейски стандарти за безопасност и здраве при работа, наложени в ЕС. В условията на отиващата си финансова и икономическа криза и бавното възстановяване и растеж на българската икономика, Кандидатът изпитва сериозни затруднения в пълното обезпечаване на нуждите на предприятието по отношение на безопасност на труда."МИРА КОНСУЛТ- РУСЕ" ЕООД. има сключен договор със Служба по трудова медицина. В тази връзка експертите от СТМ са изготвили подробна и изчерпателна Оценка на риска, като всички пропуски и препоръки по отношение на безопасността на труда и покриване на минималните изисквания за качеството на елементите на работната среда са включени и описани в изчерпателна Програма за минимизиране на риска. Именно върху елементи от тази Програма стъпва инициативата за субсидирано подобряване на условията на труд в ."МИРА КОНСУЛТ- РУСЕ" ЕООД.. като в тази дейност Кандидатът е включил тези елементи, които касаят пряката безопасност на заетите при изпълнение на задълженията им. Въз основа на предоставения от УО на ОП РЧР (неизчерпателен) списък на примерните мерки за обезопасяване, Кандидатът планира да закупи и предостави за ползване на работниците следния набор от оборудване и съоръжения: 1. Средства за колективна защита по точка 13 ".Защита от неблагоприятен микроклимат.": - по тази точка се предвижда да бъдат закупени девет броя климатици за работнит е помещения - в деветте работни помещения - Фирмата има нужда от закупуването на нови климатици в в деветте работни помещения - , тъй като съществуващите в момента климатици са стари ( над 10 гидишни) климатици и не могат да осигурят оптималните условия на труд-температура и влажност на въздуха в съгласно Изискванията за производствен микроклимат, които са регламентирани в глава пета, раздел І и раздел ІІ на Наредба № 7 от 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Конкретните норми са температура – 18-25°С; относителна влажност на въздуха – 30-75% съгласно стандарт БДС -14776-87”Охрана на труда“ . С въвеждането нови климатици ще се осигурят оптимални условия на здравословен и безопасен труд в работната среда, а именно оптимална температура между 18 C и 25 C градуса и относителна влажност на въздуха между 30% и 75%. 2. Средства за колективна защита по точка ".Ергономия при работа.": - по тази точка се предвижда закупуване на ергономични работни столове. - 30 броя. Закупуването на ергономични работни столове значително ще намали значително традиционният риск от развитие на трудов травматизъм длъжащ се на получавване на хроничен плексит в следствие от неподходяща ергонимичност на работният стол. Субсидираното закупуване на горепосочените оборудване и съоръжения ще бъде в огромен принос за подобряването условията на труд в предприятието-кандидат и ще доведе до осезаемо повишаване качеството на работната среда на заетите във в . Благодарение на подкрепата ОП РЧР чрез финансовите инструменти на ЕСФ на ЕС. "МИРА КОНСУЛТ- РУСЕ" ЕООДще постигне целта си да подобри работната среда и качеството на работните места и да осигури безопасни и добри условия на труд в пълен унисон с целите на Програмата и текущата процедура за подбор на проекти (ДБУТ). В тази дейност ще бъдат включени 89 броя лица от целевата група. 38 000.00 37 989.00
Въвеждане на нови социални придобивки за заетите в "МИРА КОНСУЛТ- РУСЕ" ЕООД - обособяване стая за хранене и почивка: Дейността ще бъде нововъведение в производствения цикъл на "МИРА КОНСУЛТ- РУСЕ" ЕООД и ще представлява мотивираща инвестиция в удовлетвореността и удобството на персонала. Благодарение на финансовите инструменти и инвестиционните приоритети на Европейския социален фонд на ЕС и ОП "Развитие на човешките ресурси" , Кандидатът ще има възможност да пригоди, ремонтира и оборудва в рамките на производствената си база 1 бр. помещение за отдих и хранене за служителите си. Въпреки че въведението ще е напълно ново за дружеството, то представлява реализация на отдавна замислен идеен проект, за който Ръководството е предвидило двете горе-упоменати помещения. Включването на тази инвестиция в проектното предложение е мотивирано от факта, че към текущия момент служителите на "МИРА КОНСУЛТ- РУСЕ" ЕООД. нямат почти никакви условия за удобно, икономично и здравословно хранене в рамките и в района на предприятиетои реално се налага в обедната почивка да се хранят върху работното си място, което най малко е предпоставка за лиспа на хигиена при хранене и невъзможност да се използва пълноценно обедната почивка. Реализацията на включените в дейността мерки след да се извърши на два етапа: - Ремонтиране на помещението - тъй като до момента не са били използвани за никакви нужди на предприятието, стаят е захабена, в лошо инфраструктурно състояние и подлежи на задължително пребоядисване, подмяна на подова настилка и поставяне на окачен таван с цел намаляване обема на помещението. Разходите по този етап ще бъдат в рамките на 20% от общите допустими разходи по проекта, съгласно правилата за кръстосано финансиране по ЕФРР на ЕС. - Оборудване на: стая за храна и почивка помещение ще бъде оборудвана със следните активи - маса за хранене, 4 стола, хладилник, малка фурна, кафе машина, машина за вода, съдомиялна и кухненски шкаф. След приключването на двата етапа от въвеждането в експлоатация на стаята за отдих и хранене, заетите в "МИРА КОНСУЛТ- РУСЕ" ЕООД. ще могат да ползват следните преимущества при вземане на полагащите им се дневни почивки: рационално оползотворяване на времето; консумиране на донесена от вкъщи или отвън храна в удобни условия; спестяване на ходене до заведенията в града при неблагоприятни климатични условия; възможност за бързо и ефективно отпочиване при голяма работна натовареност. Реализирането на дейността ще бъде в полза на постигане на целите и резултатите, поставени в Дейност 2 по отношение на въвеждане на нови политики и методи за управление на човешките ресурси. Също - ще допринесе за цялостното интегриране на концепцията за качествена и устойчива заетост в производството на "МИРА КОНСУЛТ- РУСЕ" ЕООД - резултат, който ще затвърди предприятието като предпочитан работодател в региона. 14 000.00 14 000.00
Дейност Публичност и визуализация: Съгласно Насоките за кандидатстване дейностите по Публичност и визуализация са със задължителен характер при реализирането на проекта. Те се състоят в популяризиране на съпричастността на Европейския социален фонд на ЕС при финансирането на проектните дейности, давайки основна информация за вида и целите на изпълнявания проект, както и за очакваните резултати от реализацията му. Изпълнението на дейността ще бъде съобразена изцяло с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Съществото на дейността се състои в подбор на методи и средства за информиране на обществеността за основните аспекти и цели на проекта. Изпълнението й ще спомогне да се разпространят до широка аудитория възможностите, предлагани от Структурните фондове на Програмен период 2014-2020, и по-конкретно тези на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и процедура "Добри и безопасни условия на труд". Дейностите по популяризиране и визуализиране на проекта ще включват: изготвяне на информационни табели, даващи обща информация за Бенефициента, проекта и бюджета му; изработка на информационни стикери за маркиране на новозакупеното оборудване, свидетелстващи за финансовата подкрепа на ЕСФ на ЕС при добиването му; цялостна маркировка на документацията и досието по проекта. Изпълнението на Дейност "Публичност и визуализация" ще отдаде дължимата гласност и признание на Европейския съюз за получената финансова помощ от Европейския социален фонд чрез ОП РЧР и също така ще утвърди сред обществото и по-конкретно сред работодателите 1 000.00 1 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).