Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 191 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

In the long and short-term plans of the management of "Arcus-stroy" Ltd stands the continuous improvement of working conditions in the company.
This project proposal is addressing similar objectives as those set out in the strategy of the company. The project aims to achieve higher standards of work by improving working conditions and work environment parameters. The overall objective will be achieved by ensuring a good and safe working conditions, effective and flexible forms of work organization and management of human resources, which in turn is expected to improve the quality of jobs, provide sustainable employment and to increase satisfaction of the work of the employees.
Achieving the goals will ensure the implementation of the planned project activities, namely:
- Organization and management;
- Development, adaptation and implementation of systems for human resource development;
- Optimize the health and safety achieved by providing means of collective protection and purchase of PPE and special clothing.
- Providing benefits for our employees.
Implementation of activities will contribute the enhancing the productivity of employees in the enterprise workers and staff. The expected effect on the target groups in the company is the improvement of working conditions in the workplace by raising the level of security, safety, comfort and common standard employed in the enterprise . The participants in the project will improve their health and professional status. Direct effects on the target group are providing opportunities for the introduction of flexible forms of employment for a longer stay in employment of 14 persons over age of 54., Reduction of occupational accidents and diseases, reducing workplace accidents, providing opportunities for social benefits to employees and improving the quality of the production process.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на контрол и управление на проекта: Сформирането на квалифициран и опитен екип от експерти, изцяло отговарящ на специфичното изпълнение на проектното предложение, е ключов момент за успешното управление на проекта. Работата в екип, която се изразява в много точно разпределение на задачите и отговорностите между всеки един от членовете на екипа, в пълно съответствие с изготвения план-график и определените сроковете за постигане на всяка една от дейностите, е важен фактор за успешното реализиране на проекта. С оглед обезпечаване изпълнението на настоящия проект и с цел създаване на необходимите предпоставки за ефективно проектно управление, "Аркус-строй" ЕАД ще сформира екип за управление на проекта, съставен от специалисти с адекватно на предложените им по проекта длъжности и образование, с дългогодишен специфичен професионален опит, както и със задълбочени познания по отношение на спецификата на дейността на фирмата. Екипът за управление ще се състои от Ръководител на проекта, Координатор, Счетоводител с вменена финансова отговорност. Като неразделна част от системата за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на проекта, експертите от екипа ще се събират периодично на работни срещи. Работните срещи ще се организират с цел проследяване напредъка по отношение изпълнението на проектните дейности, постигането на дефинираните цели и заложени резултати, както и с оглед навременно идентифициране и успешно отстраняване на потенциални рискове и проблеми в процеса на реализация на проекта. В случай на необходимост, ръководителят на екипа или всеки друг негов член ще има възможността да свиква извънредни срещи. Основни функционални характеристики на екипа ще обхващат: - да ръководи цялостното изпълнение на проекта; - да ръководи и контролира изготвянето на документация за избор на подизпълнители от страна на бенефициента и провеждането на тръжните процедури; - да координира изготвянето на отчети по проекта и да следи за изпълнението на дейностите съгласно план-графика; - да координира отношенията с изпълнителите и да осъществява официалната комуникация с представителите на Управляващия и орган; - да ръководи срещите на екипа за вътрешен контрол и мониторинг; - да отговаря за наблюдението и вътрешната оценка при изпълнението на дейностите; - да отговаря за изпълнение на задълженията на бенефициента по визуализацията и публичността на проекта; - да отговаря за изработването на техническите отчети по проекта; - да координира работата на екипа във връзка с вътрешното наблюдение на проекта и при необходимост предлага корективни действия на ръководителя; - да отговаря за всички логистични, организационни дейности, свързани с подготовката за всяка една основна дейност по проекта; - да организира и съхранява документацията по проекта; - да организира счетоводната отчетност по проекта; - да изготвя своевременно финансовите отчети и отчетите за потвърждение на разходите и др., съгласно изискванията на Управляващия орган; - да използва финансовите ресурси, извършването на плащания към изпълнители и изготвянето на съответните документи съобразно българското законодателство; - да координира финансовите дейности по реализацията на проекта и сроковете за плащанията на всеки етап; - да организира съхранението на финансовата документация по проекта. 13 367.41 13 367.41
Осигуряване на публичност и визуализация: Целта на дейността е популяризация на дейностите и постигнатите резултати по проекта и информиране на обществеността за получената безвъзмездна финансова помощ в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС. "Аркус-строй" ЕАД ще предприеме всички необходими действия за разгласяване на факта, че настоящото проектно предложение се финансира от Европейския социален фонд, посредством Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”2014-2020г. Предприетите за тази цел мерки ще бъдат в пълно съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Основната цел на предвидените в рамките на визуализацията дейности е осигуряване информираността и публичността на предвидените за изпълнение дейности, резултати и дефинирани цели. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички документи, свързани с изпълнението на проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. В тази връзка ще се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Широката информираност е безусловно необходима за постигане на траен ефект от проекта. 2 690.00 2 600.00
Внедряване на нови системи, практики и модели за управление на човешките ресурси: Целта на дейността е повишаването на заетостта и раз-е на ч. ресурси в "Аркус-строй" . Дейността е насочена към цялостна оптимизация на у-то на чов. р-си, което е част от дългосрочната стратегия на фирмата. 29 600.00 29 500.00
Осигуряване на средства за индивидуална защита, чрез закупуването на ЛПС и СРО: Реализирането на настоящата проекта дейност допринася за постигане на предвидените цели на проекта, респективно на целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като чрез закупуване на нови и по ефективни ЛПС и СРО за служителите ще се подобри работната среда в предприятието и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда в предприятието. Предвидените по дейността закупуване на нови по-модерни, по-сигурни и осигуряващи безопасността и здравето при работа ЛПС и СРО ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Целевата група по проекта ще бъдат: Зам. директор - 1 бр.; Р-к Строителство - 5бр.; Автомеханик - 1бр.; Шофьор спец. тов. автомобил - 4бр.; Шофьор самосвал - 2бр.; Шофьор тов.автомобил над 12т. - 2бр.; Шофьор тов. автомобил - 1бр.; Машинист ПСМ - 2бр.; Общ р-к, промишленост - 2бр.; Механик пром.оборудване - 1бр.; Организатор експедиция - 1бр.; Оператор ПСМ - 1бр.; Координатор прераб.промишленост - 1бр.; Обслужващ р-к пром.пр-во - 1бр.; Техник ел.машини и апарати - 1бр.; Машинен оператор ТМСИ - 1бр.; Шлосер - 1бр.; Р-к ремонт и поддръжка - 1бр.; Специалист УЧР - 1бр.; Старши администратор - 1бр.; Организатор пр-во и добив ин. м-ли - 1бр. Работещите в "Аркус-строй" ЕАД са осигурени с лични предпазни средства, съобразени с рисковете при работа на постоянни и временни работни места. Някои от средствата, обаче, към настоящия момент са с изтичащ срок на експлоатация, а други се нуждаят от замяна с цел подобряване степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. В условия на динамичен пазар и сериозна конкуренция сред производствения бранш, където борбата за качествена работна ръка е голяма, е важно компанията да запази своите служители като им демонстрира ангажираност към въпросите за безопасност и здраве при работа и предприема активни мерки за социална защита. Закупуването на ЛПС и СРО е първата стъпка в тази посока. Планираните материали са с качествено по-добри параметри от наличните, много по-леки и комфортни за носене, максимално опростени, което автоматично ще доведе до повишаване производителността на целевата група. Във връзка с динамичните нива на конкурентност насърчаването към заетостта чрез осигуряването на СРО и ЛПС-та е от изключителна важност, затова като отговорен работодател "Аркус-строй" ЕАД предвижда, като част от целевата група и административния си персонал. Във връзка с реализацията настоящата проектна дейност, "Аркус-строй" ЕАД представя утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло, въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Породената необходимост от обновяване и закупуване на нови ЛПС и специално работно облекло цели намаляване трудовите злополуки и подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. С доставката на ЛПС и СРО (предвидено по настоящият проект) този проблем ще бъде решен и работниците ще имат възможно най-доброто предпазно облекло за защита от злополуки по време на работния процес. Всички ЛПС и СРО предвидени за закупуване по настоящата дейност са така подбрани, че да осигуряват максимална защита на служителите по време на работния процес и са подбрани точно такива, които отговарят на европейските извиквания за качество. Ежедневната трудова дейност на заетите лица в дружеството е свързана с определени рискове, които биха могли да се неутрализират или най-малкото драстично да се намалят при използването на по-модерни ЛПС И СРО. Новозакупените предпазни средства имат надграждащ ефект и ще бъдат съобразени с броя на хората, заемащи съответните длъжности, за които са констатирани рискове на работното място. 29 948.00 29 718.00
Осигуряване на средства за колективна защита: Поради естеството на работа на фирмата, през голяма част от времето вратите на складовите помещения стоят отворени, за да се извършват обичайните товаро-разтоварни дейности в тях, свързани главно с превозването на необходимите за съответния обект материали. Това води до значителна топлозагуба в съответните помещения и прави трудно, почти невъзможно, поддържането на постоянна оптимална температура в тях. През зимните месеци често в складовите помещения нормативно установените граници на микроклимата са на ръба на допустимото.През летния период пък температурите са много високи и често се превишават нормативно установените граници за тях. Този факт от своя страна влияе неблагоприятно на работната среда, тъй като е предпоставка за неблагопрятен микроклимат в складовите помещения на кандидата, в които обичайно извършват своята дейност не малка част от служителите. Това е констатирано и при извършената оценка на риска в предприятието. Друга негативна последица от това състояние на помещенията е значително високото потребление на електрическа енергия, за да се осигуряват максимално близки до оптималните температури в тях. Всичко това обуславя необходимостта от предприемане на мерки за целогодишна защита от неблагоприятен микроклимат в складовете на фирмата. Най-силно застъпено тази нужда е в производствената база на фирмата, намиращи се село Козаревец, тъй като именно в нея минава основният стокообмен, с който е свързана основната дейност на фирмата и това от своя страна налага непрекъснато отваряне и затваряне на немалките по размер врати на обособените производствени помещения. В тези помещения осъществяват трудовата си дейност немалка част от служителите на Кандидата. Помещенията са пропорционални и спрямо рзмерите им са предвидени въздушните завеси да са с височина на тавана до h = 4 m, а дължина на завесата да е с размери L = 2 m. Планирани са закупуването на 4 броя завеси, с които ще бъде осигурена оптимална защита от неблагоприятен микроклимат в производствените помещения на фирмата и ще се осигурят най-необходимите към момента средства за колективна защита. Също така ще бъдат съобразени със спецификата на помещенията в производствената база. Благодарение на изпълнението на проектната дейност ще се постигне подобряване на условията на труд и на здравния и професионалния статус на служителите. Целта на поставените завеси е чрез тях да се предотвратят топлинните загуби при климатизацията на помещенията, когато вратата се отваря. Те ще бъдат с двустепенен електрически нагревател, което ще позволи по-бързото нагряване и охлаждане, което също така ще свидетелства за опримизиране на енергийния разход. Освен от навлизане на студен / топъл въздух, въздушните завеси също ще предпазват от навлизането на насекоми в помещенията, а също така и замърсявания и частици, които се пренася с вятъра.Въздушните завеси, които ще се закупят ще бъдат достатъчно мощни, за да може въздушният им поток да достига пода и по този начин да се осигури най-високо ниво на защита от неблагоприятен микроклимат в произодствената база на фирмата. Въздушните завеси, които ще се закупят ще бъдат от висок енергиен клас. Освен това те разполагат с превключвател, който включва и изключва уреда, когато вратата, над която е монтиран е съответно отворена или затворена. Всичко това е в пълен унисон с един от трите основни хоризонтални принципа– устойчиво развитие, тъй като ще доведе до драстично намаление на разходите за електро енергия, ще окаже благоприятно влияние върху околната среда, ресурсната ефективност и смекчаване на изменението на климата. В складовите помещения се съхраняват и лесно запалими горивно-смазочни материали и електрически машини, което налага монтиране на пожароизвестителна инсталация, с цел своевременното известяване и навременната намеса при евентуално възникване на пожар 29 670.00 29 600.00
Осигуряване на социални придобивки за заетите лица във фирмата: Проектната дейност има за цел да подобри работната среда в предприятието, чрез осигуряването социална придобивки за работници и служители, под формата на многофункционални контейнери за отдих, хранене и почивка. Това от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места и да рефлектира положително върху производителността на труда в "Аркус-строй" ЕАД. По проекта са идентифицирани нуждите и потребностите на заетите в предприятието лица. Като предпоставка за планираните по дейността контейнери за почивка, отдих и хранене са следните: 1. Добивът и преработката на инертни материали, влагани като съставни материали в бетонните смеси, употребявани при строителството на сгради и строителни съоръжения се осъществява с мобилна преместваема трошачно-миячна сортировъчна инсталация в с. Козаревец, Община Лясковец. Тя е разположена в землището на селото, на няколко километра от основната площадка. В непосредствено съседство е изграден и бетонов възел. Обектите са в полето, без постройки и инфраструктура. За тази площадка се предвижда закупуването на малък контейнер за отдих и почивка - 1 брой. 2. Дружеството притежава и производствена база в с. Козаревец, Община Лясковец с необходимата материално-техническа база - лека , с 3 производствени сгради, тежка механизация, машини, съоръжения, оборудване и транспортни средства за осъществяване на дейността си. Едното хале в момента е в процудура за сменяне на предназначение с цел изгражане на металообработващ цех. От съществуващите сгради се използва основна автоработилницата-хале, оборудвано с металообработващи машини и приспособления за поддръжка на транспортните и пътностроителните машини. Липсват бани, тоалетни и битовка. За тази площадка се предвижда среден контейнер за отдих и почивка - 1 брой. 3. Дружеството притежава и мобилна строителна бригада. При работа по външни обекти често липсва места за почивка и хранене. Поради тази причина е предвиден среден контейнер за отдих, почивка и хранене - 1 брой. Предвидените за закупуване по дейността три броя многофункционални контейнери за отдих, хранене и почивка ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда. Едновременно с това ще се спомогне за осигуряването на една по-благоприятна и по-качествена работна среда работещите в дружеството. Към настоящия момент дружеството е обезпечило нуждите единствено на административния си персонал, като е съзадало обособено място за почивка в административната си сграда. Планираните социални придобивки за останалите от целевата група са спомогнат за чувствителното подобряване на условията на труд в предприятието, като същите ще бъдат адаптирани, както към нуждите на външната икономическа среда, така и най-вече към вътрешните нужди на работниците и служителите в тях. Осигуряването на социална придобивка отговаря на нуждите от подобряване състоянието на работещите и на средата в предприятията. Това от своя страна ще осигури по-дълъг и качествен професионален живот на служителите в предприятието, както и по-високо качество на работната сила като цяло. 29 805.00 29 750.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).