Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Gama-Commerce Ltd. develops its activity in the field of the production of household, sanitary and hygienic and toilet paper products. The company offers a wide range of products: toilet paper, napkins and kitchen rolls.
We are faced with the challenge of responding to our customers' expectations, by offering them quality products with high added value at an affordable price.
The implementation of this project will meet the following needs:
- Improvement of the production process - With the purchase of the machines envisaged in this project, a new fully automated napkin production line will be implemented - A napkin printing machine with four printing colors and fully controlled and managed by the PLS system, ensures high quality, efficiency and line performance. The drying time of the printed paper will be reduced by drying chambers equipped with infrared lamps, as well as thermal cylinders for extra drying and healing. The automatic machine for counting and transporting napkins, in turn, electronically counts and divides a set amount of napkins by a pneumatic system and a servo motor, then transports and moves the napkins to the packing machine.
- Increasing production capacity and improving quality - we will achieve a significant increase in productivity (12.55%) and a twofold higher production quality.
- Increase of market presence on the international market and of export revenues (49,13%).
- Improving resource efficiency - Renewed equipment will result in the use of significantly less ink and paper, reducing technology marriage, reducing emissions of harmful gases, reducing power consumption and improving the working environment. This, in turn, will increase production cost efficiency by 7.06%, making the investment profitable at a rate of return of 135.81%.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за повишаване на производителността. Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването и въвеждането в експлоатация на Печатаща машина за салфетки - 1 брой и Автоматична машина за отброяване и транспорт на салфетки - 1 брой: Изпълнението на тази дейност ще спомогне за задоволяване на потребностите на предприятието от внедряване на иновативна технология за увеличаване на производителността. - Със закупуването на напълно автоматизираните машини за производство на салфетки - Печатаща машина за салфетки и Автоматична машина за отброяване и транспорт на салфетки ще се увеличи производителността на предприятието с 12,56%. Въвеждането им в експлоатация ще намали времето за производство на едно изделие почти наполовина. С новото оборудване ще се произвеждат 750 пакета на час, докато със съществуващото към мометна оборудване се произвеждат 420 пакета на час. Това ще осигури произведените количества да са достатъчни за задоволяване нуждите на настоящи клиенти, за привличане на бъдещи, както и ще осигури възможности за реализация на износ, каквато е и една от основните цели на проекта. - Със закупуването на предвидените в настоящия проект машини, ще се въведе нова напълно автоматизирана линия за производство на салфетки. Печатащата машина за салфетки притежава четири цвята за печат и е напълно контролирана и управлявана от PLS (управляваща система с възможности за програмиране, която изпълнява функции подобни на релейните логически системи), което осигурява високо качество, ефективност и производителност на линията. Максималната механична скорост е 300 метра в мин., а производствена е 250 метра в мин. Следващ етап в производството е изсушаване на напечатаната хартия, чрез сушилни камери оборудвани с инфрачервени лампи, както и термоцилиндри за допълнително сушене и заздравяване. Автоматична машина за отброяване и транспорт на салфетки от своя страна електронно отброява и разделя зададено количество салфетки чрез пневматична система и серво мотор, след което транспортира и премества салфетките към пакетиращата машина. За да се постигне пълен контрол и висока производителност тази машина също се контролира и управлява от PLS. - Друго, изключително важно следствие от въвеждането в експлоатация на новите машини е повишаването като цяло на ефективността на производството (добавена стойност на 1 зает), както и намаляването на високата себестойност на продукцията. Основното ограничение, което ще бъде преодоляно чрез изпълнението на тази дейност е нуждата от подобряване на пазарните позиции и разширяване на пазарния дял. С увеличаване на производителността ще се разширят и пазарните позиции на Гама-Комерс ООД. Ще могат да се изпълняват по-големи поръчки и да се спазват по-кратки срокове за изпълнение. Всичко това ще допринесе до повишаване на експортния потенциал на дружеството на международните пазари. Предвиждаме като следствие от изпълнението на проекта да увеличим продукцията, която се изнася на европейските пазари. Очаква се увеличаване на приходите от износ с 49,13%. Изпълнението на тази дейност ще премине през 3 етапа: Етап 1: Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, което включва: 1) подготовка и съгласуване с МИГ и УО на ОПИК документация за провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана, съгласно ПМС 160/2016 г. и ЗУСЕСИФ; 2) провеждане на процедурата за избор. Етап 1 ще отнеме 5 месеца (от 1-ви до 5-ти месец); Етап 2: Съгласуване и сключване на договор с избрания изпълнител. Етап 2 ще отнеме 1 месец (от 6-ти до 7-ти месец ); Етап 3: Доставка и пускане в експлоатация на закупения актив: провеждане на 72 -часови проби, инструктаж и обучение на персонала за работа с новата машина, застраховане и извършване на спомагателни административни дейности (предаване-приемане, гаранционни карти, техн. паспорти, оформяне на счетоводни и други документи). Етап 3 ще отнеме 4 месеца (от 8-ми до 18-ти месец). 376 497.28 376 497.28
Дейност за подобряване на производствените процеси. Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването и въвеждането в експлоатация на Печатаща машина за салфетки - 1 брой и Автоматична машина за отброяване и транспорт на салфетки - 1 брой: Изпълнението на тази дейност ще спомогне за задоволяване на потребностите на предприятието от внедряване на иновативна технология за подобряване на производствения процес в предприятието. Тя е необходима, за да спомогне за преодоляване на някои от основните ограничения пред развитието на Гама-Комерс ООД, а именно: - Липса на свободни производствени мощности – въпреки,че дейността на предприятието е организирана в почти непрекъснат производствен процес (работи се на две смени, седем дни в седмицата) към момента не сме в състояние да задоволим изцяло клиентското търсене на нашите продукти. Идентифицираме висок интерес към нашите изделия, който не може да бъде задоволен с наличното оборудване. Липсата на свободни производствени мощности прави невъзможно сключването на договори с нови търговски партньори и възпрепятства пълноценната пазарна реализация на изделията ни. Печатаща машина за салфетки и Автоматична машина за отброяване и транспорт на салфетки ще спомогнат да се подобри производствения процес в предприятието. С новото оборудване ще се произвеждат 750 пакета/час, докато със съществуващото към мометна оборудване се произвеждат 420 пакета/час. - Остаряла технологична линия за производство и пакетиране на салфетки – към настоящият момент, в производствената база на Гама-Комерс ООД в производството на салфетки се използва технологична линия, която е съвкупност от две машини за салфетки и отделна пакетажна машина.Старата технологична линия е в недобро техническо състояние, с ниска производителност и не задоволява потребностите на компанията.Двете печатащати машина за салфетки, които се използват към момента са физически и морално остарели. Управлението им е напълно механично, а работната им скорост е ниска, както и не разполагат със системи за контрол на отпечатването на изображенията. В допълнение разполагат само с три цвята за печат. Разролването, печатането, гофрирането и сгъването на хартията се извършва на двете машини за салфетки. Преместването им към пакетиращата машина се извършва ръчно от двама работници на всяка една машина. На изхода на пакетиращата машина се пълни в чували на ръка от трети работник. Със закупуването на новите машини, ще се въведе нова напълно автоматизирана линия за производство на салфетки. Печатащата машина за салфетки притежава четири цвята за печат и е напълно контролирана и управлявана от PLS система с възможности за програмиране, което осигурява високо качество, ефективност и производителност на линията. Максималната механична скорост е 300 метра в мин., а производствена е 250 метра в мин. Следващ етап в производството е изсушаване на напечатаната хартия, чрез сушилни камери оборудвани с инфрачервени лампи, както и термоцилиндри за допълнително сушене и заздравяване. Автоматична машина за отброяване и транспорт на салфетки от своя страна електронно отброява и разделя зададено количество салфетки чрез пневматична система и серво мотор, след което транспортира и премества салфетките към пакетиращата машина. За да се постигне пълен контрол и висока производителност тази машина също се контролира и управлява от PLS система. Изпълнението на тази дейност ще премине през 3 етапа: Етап 1:Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, което включва: 1)подготовка и съгласуване с МИГ и УО на ОПИК документация за провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана, съгласно ПМС160/2016 г. и ЗУСЕСИФ; 2)провеждане на процедурата за избор. Етап 1 ще отнеме 5 месеца (от 1-ви до 5 -ти месец). Етап 2:Съгласуване и сключване на договор с избрания изпълнител. Етап 2 ще отнеме 1 месец (от 6-ти до 7-ми месец). Етап 3:Доставка и пускане в експлоатация на закупения актив: провеждане на 72-часови проби, инструктаж и обучение на персонала за работа с новата машина, застраховане и извършване на спомагателни административни дейности (предаване-приемане, гаранционни карти, техн.паспорти, оформяне на счетоводни и други документи). Етап 3 ще отнеме 4 месеца (от 8-ми до 18-ти месец). 0.00 0.00
Дейност за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването и въвеждането в експлоатация на Печатаща машина за салфетки - 1 брой и Автоматична машина за отброяване и транспорт на салфетки - 1 брой: Изпълнението на дейността ще спомогне за задоволяване на потребностите на предприятието от подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес, както и ще направи възможно преодоляването на следните проблеми и ограничения: 1.Недостатъчна ресурсна ефективност и неефективно оползотворяване на суровините–Чрез въвеждането в експлоатация на новите машини, предприятието ще подобри значително ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес, което ще се осъществи посредством занижени разходи за хартия,мастило, ел.енергия и работна ръка. Предвидената за закупуване Печатаща машина за салфетки е оборудвана с керамични валове с микро отвори,които трансферират мастило от т.нар. доктор блейд касети (оборудвани с пневматични помпи за мастилото) към гравирани ръкави и към хартията.Технология осигурява прецизно и равномерно прехвърляне на количеството мастило и отпечатването на висококачествено изображение.Точността на печат и ефективността на сушилните камери осигуряват минимизиране на брака от салфетки,както и ефективното използване на мастило.Системата за контрол, чрез камера осигурява постоянен контрол на отпечатването,което е основна точка за предотвратяване производството на салфетки с лошо качество, негодни за продажба в търговската мрежа.Използвания до момента ръчен труд (двама работници ръчно преместват готовите салфетки от машината за печат към пакетиращата машина,след което на изхода на пакетиращата машина салфетките се пълнят в чували на ръка от трети работник) ще бъде изцяло заменен и автоматизиран от Автоматичната машина за отброяване и транспорт на салфетки,което ще спести значително разходите за работна ръка на предприятието. Разходите за ел.енергия също ще се намалят-към моментна производствените мощности на предприятието са 69kW, като се произвеждат 420 пакета салфетки/час. След въвеждането на новите машини, производствените мощности на предприятието ще станат 65kW, и ще се произвеждат 750 пакета салфетки/час. 2.Към настоящият момент дружеството не може да обработва рециклирани суровини,използвайки морално остарялата полу-автоматична линия за производство на салфетки. Въвеждането на новата автоматизирана линия за производство на салфетки ще даде възможността на Гама-Комерс ООД да закупува и използва основно рециклирана суровина за производствените си цели. 3.Висока себестойност на крайните продукти–Неефективното използване на суровините и наличните ресурси и високият процент технологичен брак,увеличават разходите за труд,материали, време и електроенергия.Нарастването на производствените разходи от своя страна води до увеличаване на себестойността на крайните продукти, което се отразява негативно на финансовия резултат на предприятието.Изпълнението на дейността ще повиши ресурсната ефективност и ефикасност и ще направи възможно ефективното използване на суровините за производство.Не на последно място е и консумацията на ел.енергия.Реализираните икономии от ел.енергия и суровини ще намалят себестойността на крайните продукти,което ще даде възможност на предприятието да предложи конкурентни цени на изделията и да подобри пазарните си позиции. Изпълнението на тази дейност ще премине през 3 етапа: Етап 1:Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, което включва: 1) подготовка и съгласуване с МИГ и УО на ОПИК документация за провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана, съгласно ПМС 160/2016 г. и ЗУСЕСИФ; 2) провеждане на процедурата за избор.Етап 1 ще отнеме 5 месеца (от 1 до 5 месец) Етап 2:Съгласуване и сключване на договор с избрания изпълнител.Етап 2 ще отнеме 1 месец (от 6 до 7 месец) Етап 3:Доставка и пускане в експлоатация на закупения актив: провеждане на 72 -часови проби, инструктаж и обучение на персонала за работа с новата машина, застраховане и извършване на спомагателни административни дейности (предаване-приемане, гаранционни карти, техн.паспорти, оформяне на счетоводни и други документи).Етап 3 ще отнеме 4 месеца (от 8 до18 месец). 0.00 0.00
Дейност за подкрепа за растеж на предприятието чрез подобряване на качеството и насърчаване на използването на ИКТ и услуги. Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването и въвеждането на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието (ERP система) - 1 брой: Изпълнението на тази дейност ще спомогне за подобряване на: складовите процеси в Гама-Комерс ООД; процеса на планиране/вземане на решения; процеса на организация на ресурсите; процеса на организацията на производствения процес и процеса на реализация на продукта, както и процеса на интернационализация на продукта. Въвеждането на ERP система, е поредната стъпка в изпълнение на политиката на Гама-Комерс ООД. Софтуерът за управление на складово стопанство и производство ще съдържа следните модули: 1.Складово стопанство и Производство - този модул ще дава възможност в реално време да бъдат проследявани основните работни процеси като производство, доставки и управление на наличностите.Следи за реалното местонахождение, наличност на всеки един материал, стока или готова продукция и се извършват подробни справки за складови движения, хронология, вложени материали, калкулации и т.н. Модула ще позволи детайлното определяне на количествата труд и машинни ресурси, необходими за изпълнение на производствените задачи.Следи производствения процес през всичките му етапи - от залагане на рецепта, до готов продукт. Модулът предоставя и следните допълбнителни операции:„Фактура от внос“, Изготвяне на „ВОП-Протокол по чл.117“ за документи от ЕС, Справки „Интрастат-Пристигания“ за вноса и „Интрастат-Изпращания“ за износа.Системата ще дава възможност да се въвеждат и поддържат данни на неограничен брой езици като описание на артикули, клиентски данни и др. Всички тези функционалности на ИКТ базирания софтуер ще спомогнат за по-доброто управление на всички бизнес процеси в предприятието, включително и на процеса по интернационализация на произвежданите продукти. 2.Планиране на производство - чрез този модул ще се създава и следи процеса на планиране на готовата продукция, натоварването и капацитета на машините, както и смените, в които се извършва производствения процес.Този модул ще спомага за правилното разпределение на човешки, машинни, времеви и стокови ресурси и ще се контролират ресурсите на компанията. Дава възможност за оперативен поглед върху прогреса на производството, като способства за взимане на настоящи и бъдещи решения. За своевременно обезпечаване на нуждите от готови изделия, предвидената ERP система ще създава производствен график, съобразен със свободните производствени мощности и с необходимите материали. За успешното създаване на производствен график в системата се дефинират: оператори, машини с техните характеристики/местоположение и капацитет/ и работно време/смени/. При създаване на производствен график, системата проверява какви са потребностите от всички изделия и ги разпределя оптимално спрямо наличните ресурси, като следи за: - спазване приоритета на поръчките - спазване на заложения краен срок за изпълнение на поръчките 3.Администриране - чрез този модул ще се персонализират всички операции, справки и номенклатури спрямо правата и удобствата на потребителя. В резултат на въведената ERP система се очаква подобряване на капацитета на Гама-Комерс ООД за правене на конкурентен и устойчив на динамично развиващите се пазари бизнес, както и за осигуряване на по-бърз и по-лесен достъп до чужди пазари чрез повишаване и подобряване на използването на ИКТ и услуги и оптимизиране на процесите за управление на бизнеса. Изпълнението на тази дейност ще премине през 2 етапа: Етап 1: Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, което включва: 1)проучване на пазара и подготовка на запитване за оферта; 2)изпращане на запитване за оферта към минимум 2 фирми доставчици; 3)избор на доставчик и сключване на договор за доставка. Етап 1 ще отнеме 1 месец (2-ри месец) Етап 2: Доставка и внедряване на ИКТ базиран софтуер: провеждане на 72-часови проби, инструктаж и обучение на персонала за работа със специализирания софтуер и извършване на спомагателни административни дейности (предаване-приемане, ръководства, оформяне на счетоводни и други документи). Етап 2 ще отнеме 2 месеца (4-ти месец). 13 250.00 13 200.00
Дейност за информиране и публичност по проекта. Дейността ще бъде осъществена чрез изработка на постоянна информационна табела - 1 бр. и поставяне на стикери за всеки един от активите по проекта - 3 броя: Дейностите за информиране и публичност по проекта вкл.: 1) изработка и монтаж на постоянна информационна табела на стойност 150 лева – в края на проекта, пред входа на предприятието ще бъде поставена информационна табела, описваща наименованието на проекта, източниците на финансиране, логото на ЕС и финансиращия орган; 2) изработка и поставяне на стикери върху всеки един от активите по проекта на обща стойност 30 лева – ще бъдат изработени и поставени 3 броя стикери върху машините и специализирания софтуер по проекта с логото на ЕС и финансиращия орган, както и номера на проектното предложение; Подготовката и изработката на описаните по-горе средства за информиране и публичност ще бъдат съобразени с общите правила за публичност, съгласно "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на на правилата за информация и комуникация" и подписан Договор за БФП. 180.00 170.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).