Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 133 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The main objective of the current project proposal is to improve the working environment in "Moni-83" by adapting to the changes related to the transition to climate-neutral activity and overall improvement of working conditions. The target group includes 80 persons employed in the enterprise in the field of metalworking.
The project includes the following activities: Development and implementation of "green" models of work organization and green maps for work processes; Ensuring prevention of "burnout" in the workplace and effects of the COVID pandemic on mental health; Provision of collective protective means in the part of microclimate; Provision of social benefits for workers by equipping a canteen and recreation hall.
From the point of view of our needs as an employer, the project will enable us to retain our employees and create a favorable working environment where employees feel protected, work in a healthy microclimate and effectively rest from the accumulated workload. Conditions will be created to adapt work processes to changes from the point of view of ecological thinking and to overcome the stress accumulated after COVID-19 and as a result of the busy work schedule.
The implementation of the project will significantly improve the quality of employment at "Moni-83". Our employees will be assured that the necessary measures are being taken to protect their physical and mental health. Better working conditions and improved safety will increase employee motivation and productivity. This will contribute to maintaining sustainable employment in our organization.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността е необходима за утвърждаването ни като зелено предприятие, в което добрите условия на труд и начинът на организиране на работа се разглеждат в контекста на екологично отговорно поведение както на ниво предприятие, така и на ниво служител. Целта на дейността е да създаде условия в "Мони-83" за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Всекидневната работа на металообработващия сектор, в който нашето предприятие функционира, води до значително въздействие върху околната среда. Изчерпват се ресурси, отделят се емисии и вредни газове в атмосферата, получават се отпадъци. Като отговорно към околната среда предприятие, Мони-83 се стреми към максимално ресурсноефективно влагане на производствените суровини с минимален отпадък, към внедряване на технологии с ниско потребление на ел. енергия и вода и др. За целта непрекъснато обновяваме машинния парк с такъв, който да ни позволява за спазваме принципите на кръговата икономика в предприятието ни, изградили сме и фотоволтаична централа. Настоящият проект също е стъпка в посока да внедрим „зелени“ практики като съчетаем усилията ни за щадящо околната среда производство с безопасно и приятно за човека място за работа. Съзнаваме, че усилията на ниво ръководство не са достатъчни, ако не се осигури ангажираността на всяка работна единица. Това може да е възможно единствено, ако се повиши качеството на отделните работни места и служителите ни са мотивирани да прилагат зелените модели. Затова и чрез проекта като цяло и тази дейност в частност ще се фокусираме върху въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и изграждане на цялостна екологосъобразна фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Планираме да бъде извършено и обучение по темата на всички наши служители, като ще бъдат обяснение всички промени, ползите от подобни инициативи. Целта ни е да се постигне по-лесна адаптация на хората към зелените политики, което е един от проблемите в момента. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги, в зависимост от спецификите на отделните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Чрез изпълнението на дейността при посочената последователност усилията на компанията в посока намаляване на въздействието върху околната среда ще се систематизират и ще достигнат до всяко работно място и всеки зает в предприятието. Оценката на текущата дейност ще послужи като отправна точка за изграждането на устойчиви работни модели, като ще даде на ръководството обективна картина за необходими подобрения, а към служителите ще предаде основните екологични принципи във фирмената политика и най-важното ще им даде инструменти как в ежедневната си работа да ги прилагат всеки според своите задължения и организация на работа. 16 200.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: След пандемията от COVID-19 сред много от нашите служителите се появиха редица страхове, които от една страха бяха свързани с неяснотата по лечение на вируса и големия брой починали. Като производствено предприятие се налагаше да работим, дори и с намалени обеми при спазване на всички мерки. Работа в рискова среда се отрази значително на психическото здраве на работниците. Допълнително работата ни много често е натоварена, поради кратки срокове, проблеми с оборудване, различни по вид детайли, което води до натрупване на стрес. В 90% от случаите засегнатите от подобен вид претоварване не могат да се справят сами и се налага намеса на специалист, който да помогне за справяне с т.нар. бърнаут или прегаряне. Именно това е и целта на настоящата дейност - да осигурим профилактика и превенция на прегарянето, така че да не се стига до напускане на работа или появата на редицата нежелани ефекти от това психологическо състояние. Според проучванията един от факторите, които са свързани с появата на бърнаут са силно ангажирани с работата си професионалисти, които не могат да бъдат заменени в случай на нужда. При добрите специалисти, това е особено валидно. Стига се до намалена работоспособност, нестабилно настроение, вътрешно безпокойство и нервност. Ако не настъпят промени в положителна посока, се появяват усещане за безнадеждност, отчаяние и безсмислие, като може да се отключи и депресия. Затова е много важно да бъде осъществена превенция и да не се стига до проява на симптоматика. Ако тежкият синдром на прегаряне не бъде разпознат и лекуван за по-дълъг период от време, той обикновено оставя трайни следи. Частичната или дори пълната нетрудоспособност в резултат на прегаряне не е рядкост. Затова бърнаут трябва да се приема сериозно и да се лекува навреме, като нашата цел е към момента да осъществим профилактика и превенция, така че да се намалят нивата на стрес и да предпазим служителите си. Дейността ще обхване всички служители и длъжности в Мони-83, тъй като нива на стрес има, както при производствения персонал, така и при административния. Поради пряката връзка с психичното здраве за изпълнението ѝ ще търсим специалист със специалност "Психология" или "Психиатрия" или специализиращ в тази посока. Основните етапи през които ще премине изпълнението на дейността са следните: 1. Извършено обследване на общия работен стрес Ще се проведат разговори със служителите за да се установят техните проблеми. Допълнително ще бъдат извършени и посещения сцел опознаване на работните процеси. 2. Провеждане на индивидуални срещи със служителите с терапевтична цел. Срещите ще бъдат проведени на два етапа. - работен стрес - на тези срещи ще бъдат обсъдени темите как служителтие се чувстват на работа, какви са отношенията им с колеги, ръководители и по останалите звена - личен стрес По време на срещите ще бъдат предложени техники за справяне със симптомите. Разговорите ще имат и лек терапевтичен ефект. 3. Групови срещи След индивидуалните срещи, ще бъдат проведени и групови срещи, където под формата на тренинг или семинар ще се обсъждат методи и техники за управление на професионалния стрес, в съответствие с работните процеси и личните характеристики на участниците. Груповите срещи ще съдържат и интерактивни елементи за да се привлеч още по-силно вниманието на целевата група. Груповите сесии ще бъдат в групи от по 10 участника. Поради големия брой на персонала и предвидените индивидуални срещи, дейността сме планирали да бъде изпълнена за период от 10 месеца, което ще допринесе и за съвместяването на подкрепата със служебните задължения без това да създава допълнително напрежение и да нарушава работния график. 16 200.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността има за цел да осигури безопасни и здравословни условия на труд, както и да подобри професионалния и здравния статус на служителите чрез осигуряване на средства за колективна защита. Дейността ще включва следните компоненти: - закупуване на климатици тип сплит за отопление на хале 3 на предприятието - 10 бр.; Закупуването на климатици ще осигури защита от ниските и високи температури чрез подобряване на микроклимата по отношение на температура. Подсигуряването на подходящ микроклимат в производствените помещения, независимо от сезона, е задача, с която се затрудняваме при наличната организация на отопление. Към момента отоплението в цех 3 се осъществява трудно. Големите размери на халето не позволяват то да се отоплява от топлината отделяна от машините, които се намират в него. Въпреки големите машини, които са позиционирани там като валоогъваща машина, абкант преса, хидравлична преса, бластиращата машина и тръбен лазер е необходим допълнителен източник на топлина. Освен голямата квадратура, друг проблем, поради който не можем да постигнем оптимална температурата е, че височината е много голяма. За да създадем условия на труд на работниците в това хале, общо 15 на брой, монтирахме електрически нагреватели, които създават топлина само зонирано. Този начин на отопление обаче не е ефективен, тъй като при него само се подгрява въздуха, но не се създава трайна топлина. Отоплителният ефект бързо се губи поради големите размери на халето от 7000 м2, които не позволяват задържане на топлината. Най-затруднена е работата през зимния период, когато често изпитваме трудности да осигурим минималната работна температура от 16° С, а през лятото е прекалено горещо. Това налага изпълнението на спешни мерки, така че да бъде създадена нормална работна среда. Въпреки подмяната на изолация и дограма през тази година, минималните температури все още не могат да бъдат достигнати. Честото отваряне на врата за пренос на материали и пренасянето на заготовки към другото работно помещение, допълнително затруднява поддържането на температура, подходяща за нормални работни условия. Това налага да се използват съвременни технологии за отопление, като климатици. Ще бъдат монтирани 10 бр. сплит климатици . Проучванията ни показаха, че този тип е особено подходящ за големи помещения, като също така енергийната ефективност е по-висока. Нивата на шум също са много по-ниски, което също е параметър, с който се съобразяваме от гледна точка на нивата на шум в предприятието. Допълнително извън настоящото проектно предложение ще бъде поставен окачен таван, който ще смали височината и ще направи работата на климатичните тела още по-ефективна. При отоплението с климатични системи, помещението се затопля много бързо, а ефективността им е средно 1:4 вложена спрямо получена енергия. Това допринася за избора на този вид отопление, като с по-малък разход на енергия ще постигнем много добра температура. Добрата ефективност на този вид отопление ще бъде още една стъпка в посока изграждане на зелена дейност, което ще бъде свързано и със създадените по дейност 1, зелени модели. Мощността на климатиците ще бъде съобразена със спецификите на помещението и характера на работа. Предварителните проучвания, показват, че мощта им трябва да бъде от 30 kW за да се постигне нужната температура. Служителите са мобилни, като оперират на повече от 1 машина всеки, поради което сме избрали 10 бр. климатични тела. Това решение дава гарантирана вътрешна температура от най-малко 16° С при външна не по-ниска от -10º, какъвто е и климата в с.Богдан. Закупуването на климатиците ще предпази хората от неблагоприятните последствия за човешкия организъм на ниските и високи нива на температурата. И двете флуктоации са неприемливи, защото могат да причинят редица здравословни проблеми, като често боледуване, повишаване на кръвното налягане, главоболие, спазми на белите дробове, обезводняване през лятото. Инвестицията в колективни средства за защита ще елиминира тези рискове. 168 200.00 168 000.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията. : Изпълнението на дейността има за цел да осигури подходящи условия за хранене и почивка на служителите на Мони-83. Чрез изпълнението на дейността ще отговорим още по-пълно на ЗБУТ и НАРЕДБА № 15 ОТ 31 МАЙ 1999 г . "За условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологичен режим на труд и почивка по време на работа". В рамките на дейността ще бъде оборудвана столова и стая за отдих, които ще бъдат разположени в хале 3. И двете нови социални придобивки ще се използват от всички служители. Чрез дейността ще бъдат разрешени някои проблеми на целевата група, като липса на възможност за качествена почивка, липса на баланс между работа и социални придобивки, активен физически труд, който трябва да се редува с почивки. Избрахме да ги създадем, в новоремонтираното хале, поради неговите големи размери и възможността да се отдели площ за целта. "Мони-83" има оборудвана столова, която е малка и не може да побере работниците дори от една смяна. Разположението на производствената база в с. Богдан, не предполага възможността работниците да използват почивката си за да се обядват навън. Това налага хрането да се извършва на работното място, като ние като работодател осигуяваме безплатна храна. Помещението, което ще се използва за столова вече е подготвено, но все още не е оборудвано. Поради нарастналия брой на служителите ни, вече 80, планираме да създадем 70 седящи места за хранене, което напълно ще удовлетвори броя на хора. Вземането на обедната почивка не е в точно определен час, което ще позволи да се използват местата без да има недостиг. Ще закупим линия за хранене, която ще се състои от витрина за топлите храни, два броя хладилна витрина за десерти и напитки. Ще бъдат монтирани и шкафове от неръждаема стомана, където ще се прибират пособията на кухнята, както ще бъде поставена и съдомиялна. Чрез нея ще се постигне и спестяване на вода за измиване на използваните съдове, което ще бъде още една практика в посока изграждането на зелените модели в настоящото проектно предложение. Допълнително ще сложим и конвектомат, където храната ще се затопля за да е комфортно и приятно храненто на служителите. Ще поставим и автомат за вода, което ще допълни създадените удобства. Новото помещение за хранене, което ще добие модерен и уютен облик, ще спомогне за качествената почивка на трудещите се. По този начин ще се намали и професионалния стрес и ще се отговори на нуждите на целевата група от добри условия на труд и отдих. Използването на едно общо помещение за хранене ще стимулира и подобри взаимоотношенията между хората. Възможността да прекарват времето за отдих в комфортна среда ще повлияе положително на работоспособността на всички служители. Както вече посочихме в анализа на риска физическото натоварване, предопределено от характера и позата на работа, е посочено като потенциална опасност. Освен всички други подобрения в производствения и управленски процес, е необходимо да се осигуряват и условия за почивка. В предприятието служителите работят при 8-часов работен ден, като имат 2 регламентирани почивки от по 15 минути - 1 преди и 1 след обяд, както и обедна почивка от 1 час. "Мони-83" разполага с голямо дворно място, където работниците прекарват голяма част от това време. При студено време обаче липсва алтернатива и често остават по работните си места, което не води до разтоварване и физическа отмора. Стаята за почивка ще бъде непосредствено до столовата. При оставащо време, както и преди и след работно време, а също и врегламентираните почивки работниците ще могат да използват почивката си в тази стая. Нея ще оборудваме с маси и столове. Там ще можем да извършваме и кратки празненства по различни поводи, като рождени дни, фирмени партита и други. Чрез изграждането на тези две социални придобивки, служителите ни ще получат възможност за качествен отдих, в среда, която ще предразполага към това. Те ще могат да релаксират и да отпуснат събраното напрежение и стрес. Ще се стимулира баланса между натоварване и почивка. 85 843.00 85 823.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).