Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

In the municipality of Krumovgrad are a number of problems in education, particularly among children from ethnic minorities. The reasons for most problems accumulate at an early age and to overcome them is necessary to pay special attention to education in kindergartens and preparatory classes in municipal schools, with emphasis on mastering the Bulgarian language, socialization, intercultural education and informal communication.
Project "Support to support preschool education in Krumovgrad Municipality" aims to help children from ethnic minorities in infancy from 3 to 6 years for future participation in the educational and social life by:
additional training in Bulgarian language; psychological support for easy inclusion; psychological training, training for social skills and a willingness to share; creating clubs for developing skills and improving communication between peers from different communities; fully and actively involve parents in the learning process and the integration of children.
In kindergartens and preparatory classes to local schools will be put in a total of 29 groups for additional training in Bulgarian language. The project will be hired a psychologist to work with children. In seven kindergartens will be formed 18 interests clubs . For better socialization of children will be held four-day psychological training-training on "Express yourself" and "  Are we tolerant ourself and others?". The project relies on fully and actively involve parents in the learning process, development, tolerance, integration and socialization of children. This will be held "round tables" exported seminars, conferences and more.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Проектът ще се управлява от екип в състав: ръководител на проекта, координатор, технически сътрудник и счетоводител. Дейността ще се осъществи чрез следните поддейности: - сформиране на екип, сключване договори с всеки от членовете, уточняване на функциите, задълженията и отговорностите на всеки член на екипа, провеждане на ежемесечни екипни срещи; - разработване на план за действие; - цялостно управление и администриране на работата по проекта; - контрол на заложените в проекта индикатори за изпълнение и резултат; - избор на изпълнители, съгласно разпоредбите на ЗОП и актовете по прилагането му, както и указанията, заложени в Ръководството за изпълнение на договори/заповеди за предоставяне на БФП по приоритетни оси 2 и 3 на ОП НОИР; - правилно водене и съхранение на документацията - техническа и финансова; - финансово управление на проекта; - техническо и финансово отчитане на проектните дейности; - изготвяне на искания за верифициране на разходите, съгласно изискванията на Управляващия орган; - управление на комуникациите с Управляващия орган, партньори и заинтересовани страни, изпълнители, медии и др., както и вътрешната комуникация в екипа. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Същите ще се актуализират и съхраняват подредени в определени за целта шкафове, визуализирани съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 31 500.00 33 233.51
Допълнително обучение по български език: Целта на дейността е децата, чиито майчин език не е българският, да получат необходимите езикови познания и подготовка за успешен старт в училище. В община Крумовград е на лице фактът, че децата от етническите малцинства в детските градини, а впоследствие и в училище не владеят добре български език, което води до незадоволителни резултати в обучението в училище и трудна социализация. Децата, при които езикът в семейството е различен от българския се затрудняват в процеса на общуване и обучение. Ниската грамотност на родителите и съществуващите финансови проблеми в семействата, води до незаинтересованост и често отсъствие на децата. Липсва мотивация за присъствие в детски колектив и участие в учебен процес. Занижени са индивидуалните постижения в обучението им. Един от начините за разрешаване на подобни проблеми е реализиране на дейности, насочени към допълнително обучение на децата за овладяване на български език. Дейността ще спомогне за засилване на мотивацията за активно включване в образователния процес на деца от предучилищна възраст, а по-късно и в началния етап на образование. Предвиждат се следните поддейности: За деца на възраст 3-4 години, чийто семеен език е различен от българския. - Обогатяване на речниковия запас от думи с цел улесняване общуването на децата в детския колектив. - Стимулиране развитието на умението у детето да общува в различни ситуации. За деца на възраст 5-6 години, подлежащи на задължителна подготовка в подготвителна за училище група, една и две години преди постъпване в първи клас, чийто семеен език е различен от българския. - Обогатяване на речниковия запас от думи с оглед постигане на конструктивно равнище на общуване чрез българския език. - Съчетаване на речниковата работа с логически задачи, развивана на наблюдателността на децата и способностите им за определени изводи и умозаключения. - Индивидуална и целенасочена работа върху постижимо от децата, осмисляне на понятията изречение, дума, сричка, звук на базата на възприятието за големина, за вместване на всяка по-малка единица в по-голяма. Допълнителното обучение по български език ще бъде съчетано със заучаване на песни и музикални игри за по-лесно овладяване на книжовния български език. Ще се използват дидактични игри: познавателни и интелектуални, сюжетно - ролеви игри и игра драматизация. Дейността ще се реализира в следните детски градини и подготвителни групи към общински училища. - В ОДЗ „Митко Палаузов” гр. Крумовград ще бъдат сформирани 12 групи по 10-12 деца - В ЦДГ „Юрий Гагарин” гр. Крумовград - 5 групи по 10-12 деца - В ЦДГ „Ран Босилек” с. Каменка - 1 група от 8-10 деца - В ЦДГ „Мир” с. Пелин - 2 групи по 10-14 деца - В ЦДГ „Слънце” с.Токачка - 3 групи по 10-12 деца - В ЦДГ „Искра” с. Странджево - 2 групи по 10-12 деца - ЦДГ „Радост” с. Поточница - 2 групи по 8-10 деца - В Подготвителна група към ОУ „Св.Св. Кирил и Методий“ с. Странджево - 1 група по 8-10 деца - В Подготвителна група към ОУ „Христо Ботев“ с. Гулийка - 1 група от 15-17 деца Общо ще бъдат сформирани 29 групи с минимум 326 деца, за които българският език не е майчин. 122 032.00 117 527.93
Предоставяне на психологическа подкрепа: Дейността предвижда осигуряване, при необходимост, на психологическа подкрепа за децата от етническите малцинства с цел изграждане на доверие, лесно приобщаване и разбирателство между децата. Родителите и учителите не винаги успяват бързо да адаптират детето към промените. В този периода на адаптация и интегриране в помощ на детето ще бъде детският психолог. Той ще помага да се открият решения за повечето проблеми. Такива могат да са: трудност в общуването с родители и връстници; агресивност и хиперактивност; постъпване за първи път в детска градина; преместването в друга детска градина, страх, неувереност и др. Безусловно, детето се нуждае от специфична професионална подкрепа при постъпване в детска градина и проблем с общуването. Детският психолог ще провежда диагностика на психическото състояние на детето, използвайки специализирани методики. С помощта на безопасни способи той ще се стреми да разбере от какво произлиза състоянието на детето. Детският психолог ще провеждаме развиващи занятия с деца в предучилищна възраст /памет, внимание, творчески способности/, осъществяване на подготовка на детето за постъпване в училище. В срещите си с психолога, детето ще развие навици за общуване, усеща своята ценност и повишава самооценката си, развива творческите си способности. Тренират се успеваемостта, укрепването на паметта и вниманието. Психологът ще осъществява предварителна работа “на място”- в детски градини в общината, за намаляване на стреса и по-бърза адаптация към новата и нежелана среда; индивидуално обучение за преодоляване на проблемите: социални умения, езикова бариера (когато е необходимо); подкрепа за реално включване в живота на групата и в учебния процес по общата учебна програма след изтичането на периода на адаптация; работа с родителите на децата, които има нужда от психологическа подкрепа; работа с останалите деца и всички родители за взаимно разбиране, приемане и взаимна адаптация. Основни изисквания за заемане на длъжността "Психолог" са: • да имат висше образование - завършена образователна степен бакалавър/магистър с професионално направление „Психолог”; • да познават нормативната уредба в областта на здравната грижа за деца, закрилата на детето, социалните услуги и предучилищната подготовка. 11 566.80 6 624.95
Организиране и провеждане на тренинг-обучения: Дейността включва провеждане на четири двудневни тренинг-обучения за родители и деца: - две за психологическо подпомагане на деца в предучилищна възраст „Изразявам себе си”, който ще включва самоизява и самореклама на децата пред техните родители и - две за психологическо подпомагане на родители „Толерантни ли сме към себе си и другите?” /за родители и деца – семеен тиймбилдинг/ В четирите двудневни тренинга ще участват общо 80 деца и 80 родители. Първото обучение "Изразявам себе си" е програма за психологическо подпомагане на деца в предучилищна възраст и включва организиране и провеждане на изнесени, двудневни, групови психологически тренинги за развитие на толерантността. Максималния брой на участниците в една група ще бъде 22 деца на възраст 5-6 години и техните родители. В обучението последователно ще се редуват лекции и презентации с дискусии и практически упражнения в малка група. По време на тренинг-обученията се създават творческо пространство и условия за общуване, създават се идеи за конкретни, реално изпълними дейности за повишаване качеството на работа в училището и детската градина. Целта на обучението е подпомогне на всяко подрастващо дете да открие и изрази уникалната си индивидуалност, да уважава себеизразяването на другите и да твори заедно с тях. Посредством творческите техники и игри децата ще опознават своите чувства, емоции, вълнения и през тях да се свържат със своята креативност. Основният фокус е върху свободното изразяване и радостта от това да изразиш себе си. Методи, използвани в психологическото подпомагане: 1. Симулации; 2. Ролеви игри; 3. Работилници. Въздействие от тренинг - обученията: Играта е творческа дейност в своята същност, а от друга страна, е най-сериозното занимание за децата. Тя е изразяването и сбъдването на техните желания. Играта отваря също и пространство за иницииране на емоционални взаимоотношения и така подпомага социалните контакти при децата. Творческият процес помага на децата да отработят неусетно преживявания, емоции и чувства от реалния живот, а творбата е посредникът между вътрешния свят на детето и външната реалност. Участието в този процес дава на децата увереност в себе си и себеуважение, развива техните социални умения и желание да споделят с другите своята уникална същност. Второто обучение „Толерантни ли сме към себе си и другите?” е обучение за психологично подпомагане /за родители и деца – семеен тиймбилдинг/ и включва изнесени двудневни тренинг – обучения за 40 родители и техните деца, представители на различни етноси. В него ще участват родители и техните деца на възраст 5-6 години, от всички детски градини в общината. Тренинг - обучението ще бъде фокусирано върху активно включване на родителите във възпитателно – образователния процес в детските градини в предучилищни групи. Целта на обучението е възпитаване на толерантни качества у децата чрез собствения ни положителен пример в ранна детска възраст. В тренинга се предвижда родителите и техните деца, участници от цялата община Крумовград, съвместно с педагози и психолози да запознаят подрастващите с екзистенциални теми, като дискриминацията и толерантността, а също така родителите да осъзнаят своя принос и роля във възпитанието на детето от ранна детска възраст в духа на толерантността и съпричастността в едно съвременно общество. Специфични цели на тренинга: - Готовност на децата за училище и създаване на условия за социална интеграция; - Приобщаване на детето към различните хора и оценяването им в различните общности; - Проявяване на интерес, уважение, отзивчивост и толерантност към другите хора; - Насърчаване към все повече взаимни дейности и добри взаимоотношения един към друг; - Привличане на родителите, като партньори чрез създаване на условия за подобряване на взаимодействието със семейството. 36 800.00 35 990.40
Създаване на клубове по интереси за насърчаване общуването, съвместните изяви и развиване на културната идентичност: Изборът на клубове се основава на форми, които от една страна ще доведат до насърчаване общуването и съвместните изяви между деца от различните етноси, а от друга страна ще спомогнат за съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда. Чрез работа в клубове по интереси, ориентирани към различни изкуства, децата ще развият по-лесно умения, които да подобрят общуването с връстниците им от други общности. В детските градини ще бъдат сформирани клубове, в които децата ще придобият знания в различни сфери на живота, социални умения и ценности: 1. Клуб "Театрално студио": запознаване с мъдростта от приказките на балканските народи, изграждане на умения да пресъздават приказки чрез театър, мотивация за общуване на български език, социализация на различни етнически групи, изява и поощряване на децата. 2. Клуб "Занаяти": чрез дейностите в клуба децата ще натрупват знания за старинни занаяти, ще придобиват технологични умения и опит при ръчна изработка на модели от различни материали с различни инструменти, ще използват разнообразни операции и техники за постигане на поставената задача, проявяване на инициативност и творчество. 3. Клуб "Обичам те, роден край": усвояване на знания за родния край и неговите забележителности, възпитаване чувство на любов и привързаност към роден край и Родина. 4. Клуб "Знам и мога": предоставя възможност за творческа изява на децата със задълбочени знания и практически умения в областта на математиката, социалния и природния свят; успешно адаптиране на децата в детската градина; подготовка на деца билингви за училище; изградени умения, навици и култура на общуване. 5. Клуб "Уча и играя": стимулиране на толерантност, взаимопомощ, сътрудничество и отговорност, чрез спорт. 6. Клуб "Песни най-чудесни": създаване на хор от деца с певчески заложби, развиване на певческата култура на децата. 7. Клуб "Танцувай с мен": Да се запознаят и усвоят ритми от различни танцови култури. Емоционално отношение и претворяване на танци на народите. Децата ще разучават танци и изпълняват песни, свързани с обичаи и традиции, характерни за различните етноси, По този начин взаимно ще се опознаят и разбират по-добре. Клубове по интереси ще бъдат сформирани в следните детски градини: - В ОДЗ „Митко Палаузов” гр. Крумовград - клуб "Театрално студио", клуб "Занаяти", клуб "Обичам те, роден край", клуб "Знам и мога", клуб "Песни най-чудесни", клуб "Танцувай с мен". Общият брой на участниците в клубовете ще бъде 80-85 деца. - В ЦДГ „Юрий Гагарин” гр. Крумовград - клуб "Театрално студио", клуб "Занаяти", клуб "Песни най-чудесни", клуб "Танцувай с мен". В четирите клуба ще участват 50 деца. - В ЦДГ "Детелина Минчева" с. Аврен ще работят два клуба по интереси : "Уча и играя" и "Танцувай с мен" с общо 18-20 деца. - В ЦДГ "Лилия Карастянова" с. Егрек 13 деца ще участват в два клуба по интереси: клуб "Танцувай с мен" и клуб "Занаяти" - В ЦДГ „Ран Босилек” с. Каменка ще работи един клуб "Занаяти" с 8-10 деца. - В ЦДГ „Мир” с. Пелин ще бъдат сформирани два клуба по интереси: "Уча и играя" и "Танцувай с мен", в които ще участват общо 20 деца. - В ЦДГ „Слънце” с.Токачка - клуб "Театрално студио", който ще обхваща 12 деца. Клубовете ще дадат възможност на деца от различни етноси да се чувстват равноспоставени на базата на техните таланти и заложби. Децата ще бъдат активни участници в целия процес, споделяйки отговорностите за успеха за създадения общ продукт. Детските градини на територията на община Крумовград не разполагат с необходимото оборудване за изпълнение на дейностите в клубовете и създаване на творческа среда. Във връзка с това за дейността е необходимо закупуване на оборудване и обзавеждане. 90 070.00 85 906.12
Организиране и провеждане на мероприятия за активно включване на семейството: Дейността има за цел подкрепа за семейства от уязвими етнически малцинства и семейства в неравностойно положение за обучение на децата им в детски градини от 3-годишна възраст с оглед ранната им социализация; работа с родителите, които възпрепятстват децата си подлежащи на задължителна предучилищна подготовка от редовно посещаване на детска градина; насърчаване участието на родителите във възпитателния процес и работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието. Дейността е ориентирана към активно и пълноценно включване на родителите в процеса на обучение, развитие, толерантност, интеграция и социализация на децата. Работата с родители ще бъде организирана в следните форми: - „Кръгли маси“ – ще се организират и проведат в гр. Крумовград и ще бъдат общо 6 на брой. Предвиждаме броят на участниците в тях да бъде 300 родители. С тях ще се работи в посока запознаване с новите методи и форми на обучение; повишаване на тяхната информираност в посока ползи и предимства; как да намират „общ език” с децата; стимулирането им за включване в създадените клубове по интереси. В програмата се предвижда родители, участници от цялата община Крумовград да дискутират по темите дискриминация и толерантност и приноса на родителите за поддържане на толерантността в съвременното общество. - Организиране и провеждане на двудневни семинари на тема „Заедно сме силни“ Двудневните семинари за родителите ще бъде организирана и проведена извън община Крумовград. В тях ще участват 160 родители, на деца от всички детски градини. Целта на семинарите е да се даде възможност на родителите от различни райони на общината, предимно от смесени райони, да влязат в диалог и да спомогнат да се развият умения за толерантност и сътрудничество при разрешaване на проблеми и техните деца. Във всяка група основен акцент ще бъде поставен върху ролята на родителя като ментор в процеса на непрекъснато обучение на детето. Във всяко населено място ще бъдат избрани родители, които ще се включат като помощник-лектори в кръглите маси и семинарите, както и в работата на клубовете. Те ще участват активно в работата с децата в съответния клуб и сами ще се подготвят, за да изнасят определени лекции. Ще бъдат поканени и родители от различни професии, за да представят своята работа пред децата в съответния клуб по интереси. По този начин ще се затвърди връзката дете-родител-учител. На финална конференция ще бъдат номинирани и наградени Родител на годината, Родител – пазител на културната идентичност и Родител – активен самодеец. Чрез дейностите предвидени за активно включване на родителите в процеса на обучение очакваме да се привлече интереса им и да се мотивира амбицията им за инвестиция в успешността в израстването на най-важната част от обществото, а именно малките граждани. Чрез промяна в тяхното поведение и съзнание да се създадат предпоставки за изграждане на едно стабилно гражданско общество, да се повиши разбирането и осведомеността на участниците за други култури, като им бъдат предоставени възможности да изградят мрежи от контакти с други родители, да участват активно в обществения живот и да развият чувство за европейско гражданство и идентичност; да се стимулира неформалното учене и сътрудничеството в областта на образованието и обучението. При избора на участници ще се спазват принципите на равенство между половете и превенция на дискриминацията въз основа на пол, раса, етнически произход, религия или вярвания, увреждания, възраст или сексуална ориентация. Ще се спазват принципите на партньорство в посока включване и овластяване на всички заинтересовани страни. Ще се осигури устойчиво развитие на резултатите в дългосрочен социален аспект. 51 400.00 50 376.00
Мултикултурен обмен: С разнообразните дейности в клубовете по интереси в детските заведения и чрез съвместни инициативи на отделните клубове ще създадем условия за взаимно опознаване между децата от различни етнически групи. Ще ги научим да бъдат толерантни един към друг и да проявяват уважение към културното различие. В рамките на проекта децата ще показват и споделят знания и умения със своите връстници и обществеността. Наученото в клубовете ще демонстрират на организирани седмици на знанията, културата и спорта под надслов "Ние можем, ние знаем, ние сме силни заедно". По време на тези седмици ще бъдат изградени – сцена на талантливите певци и танцьори, както и на театралното изкуство; шатри на занаятите и на любознателните родолюбци, а на градския стадион ще мерят сили децата от спортните клубовете . Децата от клубовете по "Театрално изкуство" ще представят своя куклен театър, с което ще потопят зрителите в магическия свят на театъра. Участниците от клуб "Занаяти" ще покажат пъстротата на местните традиции, ще подредят изложба от свои творения, ще рисуват заедно с връстниците си от клубовете. Децата от клуб "Обичам те мой роден край" ще покажат материалите, събрани при изучаването на родния край, ще разкажат на своите връстници за сезоните, за многообразието на растителния и животински свят. Децата от клубовете "Уча и играя" ще организират за своите връстници спортни и занимателни игри, ще разкажат за значимостта на спорта като обединяваща сила (отборна игра). Малките участници в клуб "Песни най-чудесни" ще покажат своя певчески талант и ще подготвят музикална програма, отразяваща фолклорното многообразие на Източните Родопи, в които живеят и растат. Децата от "Знам и мога" чрез творческите техники и игри да покажат своята креативност. Малките участници от клуб "Танцувай с мен" ще се включат в музикалната програма заедно със своите връстници; ще покажат танци на различните етноси в своя роден край. Участниците ще получат награди. Седмицата на децата ще бъде организирана два пъти в рамките на проекта. На мероприятията ще присъстват родители и общественост. 15 300.00 9 544.67
Информиране и публичност: Цел на дейността: Повишаване информираността на обществото относно дейностите по настоящия проект. Запознаване на всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на проекта дейности, както и с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на банер, плакати и брошури. Плакатите ще бъдат поставени на общодостъпни места в града и в сградите на всички партньори по проекта. Брошурите ще бъдат разпространени на територията на цялата община от кандидата - община Крумовград и партньорите: ЮЛНЦ, детските градини и общинските училища. Те ще съдържат основна информация за проекта, неговите цели, дейности и начин за участие. Ще бъдат направени публикации в регионален вестник. Периодично ще бъде публикувана информация на сайта на общината. При стартирането на проекта ще бъде организирана пресконференция, на която ще се представи проектната инициатива, целите и дейностите в нея. В рамките на настоящата дейност ще се организира и проведе заключителна пресконференция. На нея ще се отчетат постигнатите резултати. За участие в пресконференциите ще бъдат поканени представители на всички партньори по проекта. Партньорът "Институт за предприемачество и иновации" е отговорна за изпълнението на дейността, наред с кандидата община Крумовград. Партньорът ще участва при визулазацията на цялата документация по проекта, ще подпомага кандидата при изработване на материали за пресконференциите и предпечатната подготовка на брошурите. 3 462.00 3 398.99

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).