Управление, информиране и публичност на проекта: Основна задача на тази дейност е осигуряване на качествено управление на проекта с оглед постигане на поставените цели и очаквани резултати, при създадена система за проследяемост на изпълнението и спазване на изискванията за публичност и отчетност на договора за безвъзмездна помощ. Първите два месеца от реализацията на проекта са предвидени за подготовка на изпълнението, утвърждаване на график и организиране работата на екипа за изпълнение на поетите дейности по проекта. Предвидено е провеждане на работна среща на екипа за реализация на планираните ангажименти и координация на работата. За осигуряване на изпълнение на заложените дейности в оптимален срок, на този етап от проекта ще бъде подготвена цялостната документация за провеждане на избор на изпълнители по реда на ЗОП. Качественото изпълнение на проекта се основава на координация на дейностите и на ефективната комуникация между служителите на водещата организация, избраните външни изпълнители и Възложителя по проекта. Ето защо, за да се гарантира постигане на заложените по проекта количествени и качествени резултати, ние сме осигурили четиричленен екип за управлението му, който е подбран на база на опит и квалификация, и репутация сред служителите. Екипът включва следните длъжности: ръководител - носи пълната отговорност за управлението и отчетността на проекта, организира работатат на екипа; координатор - съдейства на ръководителя при отчитането на проекат, организира ежедневната работа, съставя планове и мрежови графици за реализиране на дейностите и за провеждане на събитията в рамките на проекта; счетоводител - осчетоводява използваните финансови средства на всеки етап от проекта; следи за правилното изразходване на средставата по проекта, изготвя междинни и окончателен финансов отчет за проекта; технически сътрудник - съдейства при работата с целевата група, осъществяват взаимодействие със служителите предоставящи услуги, документира изпълнението на дейностите по подходящ начин. Дейността включва и изготвянето на:
Една обяснителна табела, която ще бъде поставена на сградата на центъра
Брошура на проекта - 1000 броя., формат А4, сгъната, пълноцветен печат, гланц
Плакат на проекта - 100 броя, А3, пълноцветен печат Публикации в регионални печатни издания - 3броя Информационни стикери - 500 бр
Дейносттите по изпълнение на бюджета и за отчитане на разходите по проекта и изготвяне на необходимата методическа и счетоводна документация към него включва:
Обработка на счетоводните документи;
Отчитане на финансовите разходи;
Дейността, свързана с осъществяване на контрол по финансите включва:
Ежедневен – от ръководителя на проекта, координатора и счетоводителя;
Периодичен – от възложителя на проекта, ръководителя, координатора и счетоводителя;
Последващ – от възложителя, ръководителя и избран външен одитор; Последният месец от план-графика е предвиден за анализ на ефективността и оценка на изпълнението. По време на изпълнението на всяка от дейностите е предвидено да се разпространяват информационните материали по проекта. Предварителен, текущ, последващ контрол. Отчетността по проекта ще бъде изготвяна коректно и в срок, съгласно изискванията по програмата. Ще се изготвят междинни доклади, съдържащи пълна информация за всички аспекти на изпълнението на дейностите за съответния период. Изготвяне на заключителни отчети – отчетен доклад, технически и финансови отчети. Освен това ще бъде осигурен пълен достъп до техническата и финансова документация по проекта. |
24 640.40
|
22 040.05
|
Изграждане на капацитет за предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Целта на дейността е да се осигури необходимия персонал за успешното функциониране на звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване.
Дейността включва следните под-дейности:
1. Подбор на персонал Подборът на персонал ще бъде осъществен успоредно с реализацията на процедурите за доставка на оборудване, транспортно средство за нуждите на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Екипът за управление на проекта следва да създаде необходимата организация и документация за протичане на процеса. На интернет страницата на общината ще бъде публикувана информация за стартиране на процедурата за подбор, срокове и начин за кандидатстване. Подборът ще бъде извършен от назначена за целта комисия, която ще оценява и класира кандидатите. Подборът ще премине през два етапа:
• по документи;
• събеседване/индивидуално интервю.
При селекцията на кандидати за обявените позиции ще бъдат стриктно съблюдавани принципите на равните възможности и недопускането на дискриминация по какъвто и да е признак. За предоставянето на почасови услуги в общността и в домашна среда, екипът на звеното ще включва следните длъжности:
• психолог – 1 бр.
• сътрудник социални дейности – 2 бр.
• Медицинска сестра – 1 бр.
• Лични/социални асистенти – 16 бр. на пълен работен ден (или кореспондиращия брой наети на непълен работен ден, в случай на необходимост за по-отдалечените населени места в общината с недостатъчен брой крайни потребители)
• Шофьор – 1бр. (непълен работен ден, почасова заетост).
Успешно преминалите подбора кандидати ще бъдат назначени на трудови договори, съгласно нормативната уредба за продължителността на проекта.
2. Обучение Обучението на персонала на ще бъде с обща продължителност 30 часа (всеки един от персонала преминава базисно и надграждащо обучение, съобразено с профила на заеманата длъжност). Провеждането на обучението цели повишаване на професионалните компетенции, с оглед работата с конкретната целева група. Целта на базисното обучението е придобиване на умение за работа в екип, възможност за работа под стрес, мотивираност и т.н. Базово обучение в рамките на 15 часа, като такова ще бъде осигурено само за новонаети служители, които не са преминавали подобен вид обучение по друга програма. Надграждащо обучение ще включва специализирана тематика с оглед различния профил на услугите, които ще се предоставят от Центъра. Изпълнителят на дейността трябва да съобрази темите на обучението именно със специфика на различния професионален профил членовете на екипа на Центъра, като общата продължителност на надграждащото обучение е 15 часа. В обучението ще бъдат засегнати теми като: психо-емоционални характеристики на хората с увреждания, разпознаване на емоционалния срив при хората с увреждания, и предотвратяване на депресивни състояния, кризисна интервенция и др. Предвижда се надграждащо обучение и за лицата, ангажирани по процедура „Нови алтернативи” след неговото приключване, в случай че станат част от екипа на Центъра. Обученията ще следва да се проведат от специалисти с подходящо образование и опит. |
800.00
|
578.61
|
Създаване на център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Целта на дейността е да се гарантира предоставянето на услугите от Центъра с необходимата материална обезпеченост, да се създаде подходяща, функционално ефективна и достъпна среда за потребителите на услугите, да се осигури ефективна и ориентирана към потребителите методология за работа. Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда е предвидено физически да се помещава в сграда общинска собственост. Дейността предвижда и закупуване на специализирано транспортно средство (микробус) за хора увреждания, снабдено със съответните 8+1 места, оборудван с хидравлична платформа за качване на хора с инвалидни колички и сгъваема електрическа степенка на входната врата за трудноподвижни пътници, устройство за укрепване на инвалидни колички. Транспортното средство ще бъде използвано за нуждите на целевата група на територията на всички населени места в общината, включително и за придвижване на потребителите до помещенията на звеното, предоставянето на услуги спрямо индивидуалните потребности. За целите на функционирането на Центъра до края на третия месец от проекта, ще бъде изготвена методология за работа, която да дефинира детайлни правила и изисквания (минимални стандарти) за функционирането на звеното и предоставянето на комплексни услуги, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Като последна стъпка по ред, но не и по важност се предвижда закупуването на система за предоставяне на иновативни здравни и социални услуги. Системата се състои от индивидуални устройства, които се раздават на крайните потребители и компютърна конфигурация със съответното софтуерно приложение, която се поставя в помещение на Центъра и приема информацията от устройствата на потребителите, след което се проследява и анализира от персонала. |
251 160.00
|
249 660.00
|
Предоставяне на услуги на представителите на целевите групи: 1.Набиране на потребители за включване в проекта Подборът на потребители ще се извърши от експерти на Центъра, изготвен на база оценка на индивидуалните потребностите на хората от целевата група. Лицата, които желаят да получават услугите ще бъдат подбрани при спазване на принципа за равни възможности и недопускане на дискриминация. За подбора ще се приложи следната процедура:
Прием на заявления за ползване на услугата.
Изготвяне на индивидуална оценка на потребностите
Селекция по документи, съобразно заложените критерии.
Избор на потребители - подборът ще се реализира на два етапа - първоначално и последващо, с оглед на реалните потребности на ползвателите на услугата и наличните ресурси на Центъра. При необходимост ще се извършва актуализация, като при отпадане на потребители, ще се извършва процедура за включване на следващите класирани. 2.Предоставяне на социални услуги.
Социалните услуги са задължителна част от комплексния мултидисциплинарен подход, който ще предлага Центъра на потребителите, като са избрани съобразно нуждите на целевите групи. Социалните работници ще имат ангажимента да изготвят и поддържат индивидуалните оценки на потребителите и индивидуални планове. Оценките и плановете ще се изготвят съгласно методологията на Центъра, като ще обхващат различни аспекти от живота на потребителя. Актуализацията на оценките и плановете ще се извършва на всеки 6 месеца, в съответствие с действащата нормативна уредба.
3.Същност и видове дистанционни услуги.
Тези услуги могат да бъдат достъпни чрез домашно-гласови устройства, свързани към телефон и оборудвани с дистанционно. Телемониторинг услугите използват устройства, които автоматично следят здравословното състояние на клиента (кръвно налягане, температура, др.) и алармират мониторинг центровете за извънредни ситуации, когато е необходимо.
4.Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.
Съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата чрез консултиране ще се реализират различни терапевтични дейности, насочени към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. С помощта на изследване на психологичните процеси и структурата на личността ще се развиват познавателните процеси. В зависимост от психологичната оценка ще се работи по възстановяване на страдащите процеси и моделиране на поведението. За целите на проекта ще се използва специфична методика – тестове, беседи, индивидуална работа, тренинги и др.
5.Предоставяне на психологическа подкрепа и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.
Чрез предоставяне на супервизия на персонала на Центъра ще се подобри работата по отношение на качество на услугите, ще насърчи професионалното развитие на персонала, и ще се осигури превенция от професионално прегаряне, както и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипите. Супервизиите ще се провеждат на всеки 6 месеца от проекта, или по предварителна заявка на екипа и те могат да бъдат индивидуални (обсъждане на работата по конкретен случай и вземане на професионално решение, справяне с емоциите на клиента, справяне с личните емоции по отношение на клиента или колега, взаимоотношения с външни институции по случай, нормативни затруднения в конкретен случай), групови (за обсъждане на случай) и екипни (насочени към екипните взаимоотношения и функциониране). След провеждане на супервиизите и съставяне на супервизионни карти и отчет, супервизорите ще имат отговорността да предадат крайните резултат на ръководителя на проекта.
6.Транспорт Осигуряване на специализиран транспорт за целевата група, съобразно установените им потребности. |
222 766.84
|
150 547.12
|