Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project will be implemented in accordance with the requirements of the operational program and the operation for direct granting of grants. There will be a selection of 100 consumers from the target groups with whom contracts will be concluded and they will be provided with a hot lunch consisting of: soup, main course, bread and at least once a week dessert. The service will be provided during the working days, through the Municipal Social Enterprise - Home Social Patronage - Aksakovo, which has appropriate facilities and equipment for food preparation and transportation to consumers. Food products will be purchased under contracts concluded in accordance with national law. Consumers will be provided with a varied weekly menu, a balanced diet will be provided, in compliance with food safety requirements and national standards and norms of nutrition.
Accompanying measures will be implemented throughout the provision of the service, which will be expressed in informing and advising consumers on the possibilities for using social and administrative services, for healthy and balanced nutrition, prevention of the spread of COVID-19. as well as other forms of support, assistance realized in response to identified specific needs and problems.
As a result of the project, 100 people from the Municipality of Aksakovo will receive a hot lunch for 7 months, their access to social services will be improved and will contribute to reducing poverty and overcoming their social isolation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Целеви групи по проекта ще бъдат следните: 1.Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. За извършване на подбора на кандидат-потребители на услугата „Осигуряване на топъл обяд“, информация за нуждаещите се лица се събира от кметове и кметски намесници по населените места, доставчици на социални услуги и институции, налична информация в Община Аксаково, сигнали, подадени по телефон от граждани които познават лица, нуждаещи се от помощ, както и от съобщение на интернет страницата на Община Аксаково. Подадените Заявления с приложените необходими документи, се входират в „Регистър на постъпилите заявления на кандидат-потребителите“ и за всеки потребител се създава лично досие в което се съхраняват подадените документи. След приключване на първоначалният прием на документите комисия определена със Заповед на кмета, извършва подбор в съответствие с указаните целеви групи по проекта и изготвя протокол с приложен списък на класираните кандидат-потребители и резервите. Основна база при извършване на подбора на нуждаещите се от услугата лица са доходите, тяхното здравословното състояние и възможността им за самообслужване. Въз основа, на предоставената информация се правят допълнителни оценки на потребностите и се класират приоритетно кандидат-потребителите. Подбора на лицата се извършва единствено въз основа на техните потребности без оглед на пол, възраст или религиозна принадлежност. Броят на желаещите подали заявление за достъп до услугата по проекта може да надвиши броя на лицата, които ще бъдат обслужвани, поради което се изготвя резервен списък Необходимите документи от кандидат – потребители на услугата „Осигуряване на топъл обяд“ са следните: 1. Заявление по образец и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация; 2. Документ за самоличност (за справка); 3. Копие от ЕР на ТЕЛК/НЕЛК. ЛКК, копие от амбулаторен картон/ ако има такъв/, състояние на лицето и др. ( ако е приложимо) 4. Документ, удостоверяващ представителството ( при наличие на такъв) С цел постигане на по-голяма гъвкавост при предоставяне на услугата „Осигуряване на топъл обяд“ и обхващане на по-голям брой нуждаещи се лица, документи се приемат през целия период на изпълнение на проекта, като ползвателите не трябва да надвишават 100 лица. За доказване принадлежността на кандидат-потребителите към целевите групи Община Аксаково изготвя списък за всички кандидат-потребители, който представя на ДСП-Варна за проверка и отразяване на принадлежността към целевите групи по програмата. Комисията за подбор се свиква ежемесечно с цел разглеждане на новоподадените заявления-декларации. Изготвят се Протокол от заседанието на комисията и актуализиран списък на лицата и резервите. При отсъствие на потребител за деня и с цел недопускане на разхищение на хранителни продукти, се сключва, т.н. договор „за един ден“, с кандидат-потребител, включен в списъка с резерви. Този договор има временен характер и е до завръщане на титуляра. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд.: Дейността ще стартира на 4.01.2021 г. и ще продължи до 31.07.2021 г. включително. Общия брой на работните дни да периода е 144. Храната ще се приготвя от Общинско социално предприятие "Домашен социален патронаж" в гр. Аксаково. Базата е с издаден Акт за общинска собственост № 112/29.03.1999 г. с местонахождение гр.Аксаково, ж.к.“Надежда“ бл.1 и се състои от: коридор, склад за хранителни продукти, кухня, включваща и обособен сектор за риба, помещение с обособени сектори за: съхранение и обработване на яйца, съхраняване и обработване на плодове и зеленчуци, подготвителна за местни продукти, миялно помещение, сервизни помещения - съблекалня за персонала, тоалетна и баня. С отделни входове за получаване на хранителни продукти и изнасяне на готовата продукция. Предприятието разполага с необходимата материална база за складиране на хранителни продукти и приготвяне на храната. Предприятието разполага с персонал от 12 човека – готвач-1, помощник-готвач-1, разносвачи на храна-2, работник –кухня-4, шофьор-1 и административен персонал-3, които ще осъществяват дейностите по предоставяне на топъл обяд на нуждаещите се. Регистрацията на Домашния социален патронаж, като обект за производство на храни и за търговия с храни е документирано с Удостоверение за чл. 12 от ЗХ № 9405/12.11.2013. 38 874.60 38 874.60
Предоставяне на топъл обяд: Приготвения обяд ежедневно ще се доставя до домовете на потребителите. За целта общината разполага и е предоставила на ОСП "Домашен социален патронаж" автомобил марка "Хюндай" с регистрационен номер В 5089 РВ, при необходимост ще се използва и автомобил марка "Тойота" с рег. номер В6947 НТ. Упоменатите транспортни средства отговарят на изисквания на Закона за храните. Предприятието разполага с шофьор, който ще бъде ангажиран с разноса на храната. Дейността по разноса се осъществява и от две лица от персонала на предприятието на длъжност "разносвач на храна". Храната на лицата под задължителна карантирана ще се оставят пред вратите на домовете на потребителите, след предварително позвъняване по телефона на потребителя. При разноса на храната ще бъдат осигурени всички предпазни средства (маски, ръкавици, дизенфектанти и др. ) за опазване здравето на персонала и здравето на потребители. 1 943.73 1 943.73
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки, реализирани в рамките на проекта от община Аксаково ще се изразяват в: консултиране и съдействие за ползване на другите социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани по ОП РЧР 2014-2020 – социални услуги "Личен асистент" и "Домашен помощник", както и в подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги; изготвяне и разпространение на информационни материали за възможностите за ползване на други социални услуги на територията на общината, за които потребителите могат да кандидатстват; за балансирано и здравословно хранене. Предоставяне на информация за превенция от заразяване с Ковид 19.Съпътстващите мерки ще се осъществяват при спазване всички противоепидемични и санитарно-хигиенни изисквания с цел ограничаване на разпространението на COVID-19. Ще бъдат осигурени предпазни средства за персонала (маски, ръкавици, дизенфектанти и др. ) . 1 943.73 1 943.73

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).