Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project envisages provision during the all year on Program on grants on OP Fund for European assistance to the most deprived persons OPBG05SFPR003-1.001 - Hot lunch, which aims to meet the needs of human food, unable to secure it themselves or by their relatives due to financial and / or domestic difficulties, in district "Krasna polyana". The project will be organized to provide accompanying measures and activities to provide information and publicity. Organization and management of the project will be implemented by the management team and the project, which will be composed of officials of the District "Krasna Polyana".
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Услугата ще се осъществява с външен изпълнител, избран по реда на ЗОП, с пряко договаряне на основание чл.182, ал.1, т.5 от ЗОП, във връзка с Приложение 2 към чл.11, ал.3 от ЗОП. Първоначално договора ни с избрания изпълнител е сключен с начална дата за реализиране на дейностите от 01.12.2022 г. и крайна дата 30.09.2025 г. Топъл обяд получават 80 крайни получателя за периода от 01.12.2022г. - 31.10.2023г. и 65 крайни получателя за периода 01.11.2023 г. - 31.01.2024 г. За периода от 01.02.2024г . до 30.09.2025г. е сключен договор с избран нов изпълнител. Топъл обяд получават 65 крайни получателя за периода от 01.02.2024 г. - 30.09.2025 г. Услугата "топъл обяд" ще се предоставя от фирма Джое Кетъринг” ЕООД, избрана с процедура, съгласно ЗОП, при условията на чл. 20, ал. 4, т. 2 от ЗОП. Храната ще се приготвя в Стол-кетъринг на 23 СУ „Фредерик Жолио Кюри” – адрес: гр. София, бул. ”Ситняково” № 21. Регистрационен № 222500778 на Удостоверението по чл. 12 от Закона за храните. - Номер на договора с изпълнителя: РКП24-ДГ56-6/18.01.2024 г.; - Правно основание: на основание чл. 49, ал. 1 от ЗУСЕФСУ и на основание чл. 20, ал. 4, т. 2 от ЗОП, за определяне на изпълнител за приготвяне и доставка на топъл обяд – кетъринг, по заявка на район „Красна поляна“, във връзка с изпълнение на Операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“, финансирана от ПХОМП 2021 – 2027 г. от ЕСФ плюс; Столът /кухня-майка/ се състои от: • Помещение за обличане на работно облекло за работа; • Помещение за получаване на стока; • Помещение за обработка на зеленчуци; • Подготвителна; • Кухня за приготвяне на храна; • Помещение за пакетиране на храна; • Склад за сухо съхранение. Оборудване: • Конвектомат „Racional”за 20 бр. тави – 2 бр.; • Конвектомат „Tomeko”за 10 бр. – 2 бр.; • Съдомиялна – професионална – 2 бр.; • Професионален хладилник „Gastromat” с 2 крила – 4 бр.; • Фризери – 4 бр.; • Зеленчукорезачка, пасатор – 1 бр.; • Професионално кухненско оборудване /Filmar/. Топлият обяд, включен в седмичните менюта, който ще се предоставя на най- нуждаещите се лица ще бъде здравословен, качествен и разнообразен. Ще се използват безопасни работни практики, ще се спазва хигиена на храненето, както и ще съответстват на всички разпоредби и изисквания на националното законодателство. Топлият обяд, включен в седмичните менюта, който ще се предоставя на най- нуждаещите се лица ще бъде здравословен, качествен и разнообразен. Ще се използват безопасни работни практики, ще се спазва хигиена на храненето, както и ще съответстват на всички разпоредби и изисквания на националното законодателство. 149 462.40 54 409.60
Предоставяне на топъл обяд: Tоплият обяд ще се раздава по домовете на потребителите, както и в пункт за раздаване на храна, находящ се в ж.к. "Красна поляна", улица "Одоровци" №29 . Разносът се осъществява от лице - шофьор-доставчик, на когото е предоставена карта за района и е отлично ориентиран в обстановката. Проведен му е специален инструктаж за правилно и коректно отношение към потребителите. Получаването на топъл обяд от всеки потребител се основава на попълнена Карта за участие /Приложение 4/ между СО, р-н "Красна поляна" и потребителя, при включването му в услугата. При предоставянето на топлия обяд до домовете на потребителите ще се попълва Дневници на крайните получатели /Приложение 2/ до 30.06.2023г., където се отбелязва получената храна ежедневно и потвърждават получени съпътстващи мерки, както и отразяват мнението си за получаваните услуги. В края на всеки месец потребителите ще предават дневниците си и получават нови за следващия месец. От 01.07.2023г. се попълва Списък на крайни получатели /Приложение 2А/и същите полагат подпис в края на съответния период от месеца. С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация се предоставя на определените от нас резерви, съгласно Изискванията за кандидатстване. Със същите ще има също договорни отношения и те ще отбелязват при предоставянето на обяда също в Дневници на крайните получатели /Приложение 2/ и Списък на крайни получатели /Приложение 2А/. За техническо отчитане изпълнението на дейност „Предоставяне на топъл обяд“ ще се представят към всеки отчет – Карта за участие /Приложение 4/, списъци предоставени от конкретните бенефициенти на дирекциите „Социално подпомагане“ за установяване принадлежността към определена целева група /Приложение 5/, Справка брой крайни получатели и разпределени количества храни” /Приложение 3/, Дневници на крайните получатели /Приложение 2/ и Списък на крайни получатели /Приложение 2А/, получаващи храна, които се подписват от крайните получатели или техни законни представители в края на всеки отчетен период или при приключване участието в проектните дейности, в това число и документални доказателства за предоставяне на храна на допълнителните лица във връзка с предотвратяване разхищението на храните, които предоставят информация колко общо са крайните получатели и броя на предоставените обяда през отчетения период /Приложение 3 от Ръководството/, седмични менюта . Приготвянето на храната до 31.01.2024г. е от фирма „Обеликс“ ЕООД, и се извършва в кухня, регистрирана по чл. 12 от ЗХ, която отговаря изцяло на изискванията на Регламент 852/2004г., вписана в Регистъра на обектите за обществено хранене. Кухнята разполага с три помещения: едно за пакетиране, едно за приготвяне на храна и едно миялно; както и със склад и хладилна камера. Оборудвана е с два конвектомата, три печки, два обръщателни тигана от 60 литра, три фризера и всичко необходимо. Кухнята се помещава на следния адрес: жк. "Връбница", до бл.609 на територията на район "Надежда". За приготвяне на храната фирмата разполага с 3 бр. готвачи и друг помощен персонал. За периода от 01.02.2024 г. до 30.09.2025г. топлия обяд ще се приготвя и доставя от избран изпълнител фирма Джое Кетъринг” ЕООД, избрана с процедура, съгласно ЗОП при условията на чл. 20, ал. 4, т. 2 от ЗОП. Храната ще се приготвя в Стол-кетъринг на 23 СУ „Фредерик Жолио Кюри” – адрес: гр. София, бул. ”Ситняково” № 21. Район "Красна поляна" сключи договор по реда на ЗОП с нов външен изпълнител "Джое Кетъринг" ЕООД с номер РКП24-ДГ56-6/18.01.2024 г. и ще предоставя услугата 65 крайни получателя за периода от 01.02.2024 г. - 30.09.2025 г. 10 462.37 3 808.67
Реализиране на съпътстващи мерки: Назначен е екип за изпълнение на проекта, с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, допълващи предоставянето на топъл обяд по настоящата процедура. Членовете на екипа ще бъдат служители на Район "Красна поляна". Членовете на екипа по проекта ще изготвят протоколи за указани съпътстващи мерки и извършената работа по проекта. Район "Красна поляна" има натрупан опит в предоставяне на топъл обяд от години, като последните проекти, по които сме работили са: - "Осигуряване на топъл обяд 2016-2020", финансиран от Фонд за Европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица 2014-2020г - " Топъл обяд у дома в условия на ивънредна ситуация - 2020г" - финансиран от Агенция социално подпомагане - "3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19" Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация. При планиране и предоставяне на съпътстващи мерки ще се съобразяваме с дадените насоки в Методика за прилагане на опростени правила от Програма за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г. от Европейски социален фонд плюс по Операцията /Приложение № 8/ - Таблица за предоставяне на съпътстващи мерки. 10 462.37 3 808.67
Определяне на целевите групи: В съответствие с основните принципи на Европейския стълб на социалните права, операцията е планирана да осигурява подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен. В съответствие с целите на операцията, целевите групи са: - Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; - Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредба № РД-06-53 от 17.09.2021 Г. , които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; - Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; - Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; - Скитащи и бездомни лица; - Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците." В условията на извънредна ситуация, за да се гарантира, че помощта ще достигне до най-засегнатите от кризата, идентифицираме най-нуждаещите се лица на територията на район "Красна поляна", като за целта използваме всякакви източници на информация – сигнали на граждани, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и институции и др. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група се потвърждават от ДСП "Възраждане" - район "Красна поляна" в рамките на служебните ѝ задължения, като се изпращат заявления-декларации от кандидатите за потребители (Приложение № 1). Към заявленията се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 6 към Ръководството), като такива се попълват от кандидат-потребителите и всички пълнолетни членове в техните семейства. Изключение се допуска единствено за лицата, поставени под карантина, които могат да заявяват желанието си за получаване на топъл обяд в устна/писмена форма, чрез отправяне на искане до нас, съобразно създадените канали за набиране на кандидати (електронна поща и др.). С имента и ЕГН на кандидатите, се попълва Приложение 5 - списък на кандидатите по програмата. Цялата тази документация се изпраща в ДСП за одобрение и проверка. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).