Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project “With hope for a better future” is developed by secondary school “st. Paisii Hilendarski” - Skalitsa, in collaboration with “Hristo Botev”- Botevo and “st. St. Kiril amp; Metodii”-Boyadzhik primary schools. The project aims to combine the resources and needs of the three schools with the main goal to encourage the students, thus bettering their accessibility to a qualitative educational environment and to accent and better their choice in future professional education. The activities that will be included in the project are related to motivating the students in their middle and high school levels of education and to reduce the number of school dropouts. They include:
- Selection and hiring of additional specialists – Ed. Mediator, psychologist, speech therapist, ed. Activities specialist, administrative activities expert and resource teachers;
- Enhancing the material living environment in school by including “Student recess” spaces, additional work in “Student Hobby” workshops, “Summer school” and events aimed to develop students’ social skills in an unusual environment and improve them;
- Working with Parents and Guardians in “Mobile parent school “; Annual “Together” events for parents, students and teachers with the goal, of creating a positive attitude towards education and improving its understanding in the community,  in mind;
- Enhancing professional education by holding campaigns, supplying textbooks, manuals and didactic materials; improving the material base in Middle School by establishing interactive office;
-Holding a training for teachers to work with students from minorities, using individual methods of teaching and expanding on different strategies to work up the motivation in students, reducing absences and bettering their achievements in school.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и назначаване на персонал, отговорен за изпълнение на дейностите.: Целта на дейността е чрез включването в образователния процес в трите училища на допълнителни специалисти, да се подобри достъпа до училищното образование и да се намали риска за преждевременно напускане от училище на ученици от маргинализираните групи. Необходимостта от допълнителни специалисти в училище е продиктувана от нуждата да се прилага индивидуален подход в образованието, отговарящ в по-голяма степен на потребности и очакванията на учениците. Чрез подкрепа от специалисти извън педагогическия екип на училищата считаме, че ще се подкрепят учениците и техните родители в осъзнаването, приемането и реализирането на едно различно ниво образование, като качество и съдържание. Подборът на персонала е направен взависимост от естеството на дейностите и директната работа с учениците. Ще бъдат наети следните специалисти и експерти, както следва: - експерт образователни дейности, по един във всяко училище - партньор, които ще планира, координира, организира и участва в изпълнението на заложените дейности в двете основни училища; -за СУ с. Скалица ще се назначи експерт административни дейности, който ще планира, координира и участва в изпълнението на дейностите по проекта за СУ; -образователeн медиатор на 4 часа в СУ "Св. П. Хилендарски", който ще се включва в дейности по превенция на риска от отпадане от училище, ежедневен контакт с учителите, домашни посещения на ученици с голям брой отсъствия, съдействие на педагогическите екипи при записването на деца, подлежащи на задължително училищно образование, посредничество между родители и учители, ученици и учители, привличане на родителите към училищния живот, помощ на педагогическия колектив при организиране на местни изяви съвместно с общността; - психолог за училище с. Ботево на 4 часа. Ролята му ще бъде ключова за развиването на училищната политика за подкрепа и ангажиране на децата както за превенцията, така и за интервенции при затруднения в обучението, психично-здравни проблеми, отношения с връстници и трудно поведение, работа в ситуации, които изискват отговор на цялата училищна общност в сътрудничество на родители, институции и служби в общността. Психологът ще допринася и за изграждането на позитивен психологически климат и отношения в училище. Работната задача на психолога включва дейности за обща подкрепа на личностното развитие – превенция, диагностика и консултиране; дейности за допълнителна подкрепа на личностното развитие – оценка на потребности и интервенции в областта на психичното, социалното и емоционалното развитие и обучение на учениците; - логопед на пълен щат за трите училища по график. Имайки в предвид, че голяма част от децата са билингви, наличието на такива специалисти е от особено значение за превенцията за отпадане от училище, ранното диагностициране при наличие на логопедични проблеми, говорна терапия, развиване на диалогичнат реч и речниковия фонд на учениците; - двама ресурсни учители на пълен щат за СУ с. Скалица и ОУ с. Бояджик, имайки в предвид, че и в двете училища към момента ползват услугите на център за личностно развитие за нуждите на своите ученици. Налието на деца със СОП и необходимостта от подкрепа е от съществено значение за адекватното включаване на тези ученици. 106 013.52 106 253.93
Подобряване на достъпа и повишаване на мотивацията на учениците за включване в системата на професионалното образование, чрез провеждане на информационни кампании, осигуряване на учебно- дидактически пособия и учебници, създаване на интерактивен кабинет по практика и подобряване на материално-битовите условия.: Целта на дейността е да се подобри и повиши мотивацията на учениците от трите училища, относно нагласите им и желанието за професионално обучение, имайки в предвид, че голяма част от тях са от маргинализираните групи, нямат познания относно възможностите за реализация, както и вяра в собствените си възможности. Дейността включва: 1. Провеждането на информационна кампания, относно професионалното образование с цел да разшири познанията на учениците, както за професията лозаровинар, така и за други професии, според това което се развива и предлага в региона. Имайки в предвид, че преобладаващо за региона е развитието на селското стопанство, ще се направят срещи с местни земеделски производители, арендатори, представители на бизнеса, които ще запознаят учениците от 6 и 7 клас относно потребността от специалисти с различни професии. Ежегодно ученици от 6 и 7 клас и техни родители от основните училища ще посетят СУ "Св. П. Хилендарски" и ще наблюдават открит урок на ученици от гимназиален курс. Целта е на място в средното училище, те да усетят атмосферата и значението на образованието, не само като професия, но и като социални комптенции. Запознаването на учениците с различен кръг от професии, ще спомогне за тяхното професионално ориентиране и значение на образователния процес и намаляне на риска от отпадане от училище в гимназиален етап. 2. Осигуряване и закупуване учебници за учениците от осми до дванадесети клас по направения избор в училището по съответните издателства. Чрез осигуряването им спомага за осигуряване на възможности за учене, разрешаване на финансовия проблем в доста семейства, имайки в предвид в категорията, в която попадат. 3. Осигуряване на учебно-дидактични пособия и материали, свързани с професионалното обучение "лозаровинар" и общообразователните предмети в гимназиален курс. Чрез въвеждането и наличието на максимално повече дидактични материали и пособия за учене е гарант за по- лесно и достъпно усвояване на учебния материал. 4. Изграждане на интерактивен кабинет в учебно -практическата база на училището, с цел въвеждане на иновативни методи на обучение и преподаване. В днешното съвремие и бързите темпове на развитие на ИТК, учениците независимо от своето социално положение, те боравят и се справят доста добре. 5. Подобряване на материално битовата среда и изграждане на кътове за неформални срещи и разговори на учениците по време на междучасията и почивките по време на практика. 26 369.21 26 368.97
Дейности за подобряване на образователната среда чрез създаване и функциониране на Ателиета "Хоби клуб на ученика" , пространства "Ученическо междучасие", "Лятно школо" и мега-събития .: Целта на дейносттите е чрез интересите на учениците, техните хобита и любими занимания, които са предварително проучени да се сформират ателиета "Хоби клуб на ученика", в които да се развиват техните ресурси и желания за надграждане. През техните итереси и желания, училището ще се превърне в място в което те ще намират удовлетворение, от това което правят, поради което се предполага и повишаване на посещаемостта и развиване на социални умения, като общуване, работа в екип, креативност и т.н. Ще се сформират общо пет ателиета за трите училища, по две ателиета в ОУ " СВ. св. Кирил и Методий" и в СУ " Св. П. Хилендарски" и едно за ОУ " Хр. Ботев" с водещи педагози от съответните училища. Ще се обособят кътове/ пространства "Ученическо междучасие" в училищата, в които учениците да имат възможност за контакти и неформално общуване. Съвременните класни стаи не предполагат и не създават такива условия. Често поради липса на такива места за свободно общуване и контакти, липсата на места за отсядане и тихи разговори води до проява на агресия, конфликти и провокативно поведение в някои ученици. Считаме, че със създаването и обособяването на такива пространства, ще спомогне дори и за изграждане на училищен дух в посока ученическо самоуправление, възможности за предложения за инициативи и извънкласни дейности, инициирани от самите тях. В СУ Скалица и ОУ Бояджик ще бъдат изградени такива кътове/пространства в коридорите или свободни класни стаи според наличните възможности, като за Бояджик е идно за СУ Скалица - две. Освен в сградата на училището ще се изградят и пространства на открито в двора на училището - площадки със спортни съоръжения, посредством които се предполага, че учениците ще имат възможност за неформални контакти и превенция на агресивното поведение. Целта на дейността "Лятно школо" е повишаване мотивацията на учениците за участие в учебно възпитателния процес чрез разнообразни дейности по интереси, интерактивни методи, неформално общуване и активна технологична комуникация през летния сезон. Формиране на нагласи и умения за здравословен начин на живот, на обществено приемливи модели на поведение, на граждански и социални умения и компетенции. Подобряване на уменията за комуникация, толерантност, гражданска позиция и активност, екипност и ограничаване на броя на учениците с деструктивно поведение, както и на училищния тормоз. Създаване на условия за личностна изява и стимулиране и развитие на интереси чрез различни дейности по интереси. Подобряване на уменията и отразяване на собствените си емоции и знания чрез физическа активност и творчески дейности от спектъра на изобразителното изкуство. Дейността е насочена към постигане на трайни резултати в образователната интеграция на учениците от етническите малцинства. Ще се организира едно мега - събитие в което всички ученици от трите училища ще посетят НАР с. Кабиле. Целта е да се създадат предпоставки за неформално общуване както на всички ученици от даденото училище, така и от партньорската мрежа между тях. Под формата на нови познания придобити в НАР считаме, че чрез това събитие наистина ще се създадат възможности за изграждане на екипна работа, толерантност и мотивация за учебна дейност. 38 457.44 29 551.54
Работа с родители с дейности "Мобилно училище" и мега-събития "Заедно можем" .: Дейноста е насочена към родителите, като цели да кокретизира и повиши тяхната роля в образователния процес, мястото им като родители и партньори. Голяма част от родителите по различни причини, не партнират и не припознават себе си като ключов фактор в образователния процес. За да повишим мотивацията на учениците относно образованието, посещаемостта и намалим риска от отпадане, е задължително да се работи активно и успоредно с родителите на учениците. Имайки в предвид, че две от училищата от настоящия проект - СУ Скалица и ОУ Бояджик обслужват повече от едно населено място, това допълнително възпрепятства достъпа на родителите до учебното заведение. Поради това настоящата дейност има за цел да насърчи активността на родителите, да бъдат подпомогнати относно техните родителски задължения, с цел повишаване на родителски капацитет и подкрепа, и привличането им като активна страна и партньори по време на образованието на техните деца. По време на изпълнение на настоящия проект от втория месец ще се сформира така нареченото "Мобилно училище за родители". В рамките на изпълнението на проекта в дадени населени мяста по предварително изготвен график, ще се организират срещи по места с родители на ученици, както и родители на бъдещи ученици. Освен родители в срещите ще могат да участват, близки и роднини, настойници и др. полагащи грижи за децата. Срещите ще се осъществяват след предварително проучване и отчитайки спецификата на всеки един родител и населено място в различни обстановки - в училище, зала на кметство, читалище, детска градина, заведение, на поляна в парка, църква, в квартала или махалата и др, т. е. на терен. Определящо ще е възможността да присъстват повече родители в обстановка, която не ги притеснява и която те приемат като позната и близка. Темите по - които ще се водят срещите ще се определят според преобладаващите потребности на родителите от населеното място, тъй като водещия принцип ще е срещата да бъде максимално полезна и насърчителна за тях. Водещ на срещите и тренингите ще бъде външен специалист /социален работник или психолог/ с доказан опит минимум 3 години по специалността, нает на трудов договор към СУ „Св. П. Хилендарски“, който ще проведе обученията по дейността за трите училища по предварително изготвен график, програма на срещите със съответното съдържание и изпълнение, и представи доклад за извършената работа. Темите ще са от сферата - "Отговорното родителство", "Ролята на родителите в образователния процес на техните деца", "Партниране с училището и други институции", "Общуване с децата", "Мястото и ролята на училището в съвременното образование" и др. Работата с родителите по места в мобилното училище, предполага че освен промяна в нагласите и отношението им към образователния процес, ще допринесе и за насърчаване на тяхното участие в училищния живот, повишаване на отговорностите им към това техните деца да посещават училище и завършат образование. В настоящето проектно предложение планираме и по две мега -събития под надслов "Всички заедно" във всяко училище с участието на ученици, родители и учители, които ще се проведат по ралична тематика - юбиилей, спортен празник, посещение на мероприятие заедно на родители и ученици. Целта е родителите да бъдат привлечени максимално към училищния живот с цел осъзнаване на значимостта на образаванието за техните деца, насърчаване в това децата им да продължат да учат с цел успешно приключаване на степен гимназиална степен, както и да им се делегират отговорности и права в образователния процес, като партньори на училището. 6 272.47 5 471.42
Обучение- тренинг за повишаване на капацитета на педагогическите екипи от трите училищаза работа с ученици от маргинализираните групи - иновативни методи и техники.: В рамките на проекта ще се проведе обучение - тренинг на тема "Работа с ученици от маргинализирани групи- иновативни методи и техники" за всички педагози от трите училища. Обучението ще включва теми, свързани с трудностите и проблемите при работата с ученици от маргинализираните групи, прилагане на индивидуален подход за работа, методи и стратегии за повишаване на мотивацията им за посещаемост и успеваемост в училище, нови методи на преподаване и справяне с предизвикателствата в училище. Практиката показва, че непрекъснато средата и условията в училище се променят и няма как ако се търси редзултат, да не се търсят нови техники и методи на работа с учениците. Именно рутината в училище, трудните уроци и непонятните определения, бедния речников запас е предпоставка за ниската посещеамост и мотивация на съвременните ученици в училище, от тези групи. Поставяме си задача чрез този тренинг да надградим компетенциите на педагозите от трите училища заедно в работата с учениците от маргинализираните групи. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).