Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Stage I of the project for realization of Line 3, includes underground section in the centre from station 5 (situated at the crossroad of Vladimir Vazov Blvd. and Panayot Hitov str.) to station 14 (located under Zhitnitsa str. near the crossroad with Bul. Tsar Boris III), with 7.8 km length, 8 metro stations, depot and supply of the necessary rolling stock – 20 metro trains.
With the implementation of current project proposal – Stage I „Vladimir Vazov Blvd. - Centre – Zhitnitsa str." from Line 3, significant part from Line 3 set in the General master plan (GMP) will be completed in the Northeast-Southwest direction, which will be linked to the other two metro lines in the centre. Thus, in the near future conditions will be established for integrated operation of metro, automotive, rail and air transport systems, which directly leads to the fulfilment of the priority for intermodality in passenger transportation. 
The value of the investments needed for the construction of Stage I of Line 3 from the Sofia metro extension project is estimated at EUR 433 mill (VAT excl.), based on the achieved tender price for the other metro sections (Constructed under OP “Transport” 2007-2013).
Within present project proposal will be constructed: metro trace with total length 7.8 km, 8 metro stations and a depot, which will be equipped with following operation systems: Electric, Low voltage systems, Transport automatics, Heating, ventilating, and air conditioning, Water supply and sewerage, Railway track, Automatics and mechanics for the movement of the trains and communication links. The total value of the construction works and equipment is EUR 317 mill.
The project also provides the supply of Rolling stock for EUR 95 mill and the rest of the costs are provided for land acquisition; planning and design fees; contingencies; technical assistance; publicity and supervision.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Планиране и проектиране: Дейността има за цел да осигури разработването на работени проекти за изпълнението на строителството, съгласно заложените изисквания в тръжната документация и разработеният идеен проект обхващаш следните раздели и части : 1. Раздел ”Инженерна геология” - Геоложки и хидрогеоложки проучвания 2. Раздел „Архитектурно-строителен” - Трасе, профил и геодезия - Архитектура и Конструкции - Релсов път - Контактна мрежа - Водоснабдяване и канализация, помпени станции - Отопление, вентилация и климатизация 3. Раздел ”Елекрически системи и инсталации” - Външни захранващи кабели от градски подстанции - Тягово понизителни станции/ТПС и ПС/ - Ел.инсталациии и осветление - Контактна мрежа и ел.захранване 4. Раздел ”Системи телекомуникации и контрол” - Телекомуникации/Слаботокови системи/ - Система за контрол на достъпа и таксуване на пътниците 5. Раздел ” Реконструкция на инфраструктурата” - Водоснабдяване и канализация - Топлоснабдяване - Електроснабдяване - Телефонизация - Улично осветление - Контактна мрежа 6. Раздел ”Организация на строителството” - План за безопасност и здраве и пожарна безопасност 13 860 384.21 18 582 976.16
Закупуване на земя: Очуждаване на 7 бр. имоти, извършвано от специализирано звено на СО. 977 915.00 0.00
Строително-монтажни работи: Настоящата дейност включва изграждането на Етап I от Проекта за разширение на метрото в София - Линия 3 с начало на трасето от МС 5 разположена под кръстовището на бул.Владимир Вазов с ул.Панайот Хитов (км.4+300) по бул."Вл.Вазов", ул."Професор Милко Бичев", бул."Евлоги и Христо Георгиеви", "Орлов мост", бул."В.Левски", бул."Патриарх Евтимий", бул."Прага", ул.Георги Софийски", Медицинска академия/Медицински комплекс - университетски комплекс, кръстовището на бул."България" и бул.Иван Гешов", ул."Кюстендил", кв. Красно село - ул."Житница" до МС 14, разположена под кръстовището между ул.Житница с бул.Цар Борис ІІІ (км.11+966), изграждането на депо в района на МС 14 и изграждане на връзка с националната ЖП мрежа. Ще бъде изграден участъкът е с обща дължина от 7.8 км и 8 метростанции. Строителството е разделено на пет, обособени позиции: • Обособена позиция : Участък от км 11+966,34 (стартова шахта на ТПМ) до км. 8+996,69 (край на МС 11) с 2 бр. метростанции • Обособена позиция : Участък от км 8+996,69 (край на МС 11) до км.6+561,05 (край на МС 8) с 3 бр. метростанции • Обособена позиция : Участък от км 6+561,05 (край на МС 8) до км.4+950 с 2 бр. метростанции и тунелен участък • Обособена позиция : Тунелен участък изпълняван с тунелно-пробивна машина (ТПМ) от км 11+966,34 (стартова шахта) до км 5+248,57 (изходна шахта). • Обособена позиция : Участък от км 4+300 (началото на МС 5) до км.4+950 с 1 бр. метростанция и връзка с жп мрежата • Обособена позиция : Изграждане на депо 285 587 637.77 351 992 622.65
Съоръжения, машини и оборудване: Настоящата дейност обхваща изпълнението на eлектроподстанции, разпределителни уредби, ел. захранване и кабелни линии, слаботокови и комуникационни системи, обща и местни вентилации, ескалатори и асансиори, пожароизвестяване, релсови пътища, видеонаблюдение, предпазни преградни врати между пероните и влаковете и други за изграждания участък на проекта с дължина 7.8 км метролиния и 8 метростанции. Дейността обхваща още осигуряването на необходимият подвижен състав за Етап I на Линия 3 на метрото в София и включва доставката на 20 броя метровлака с дължина на влака 60м±2м и проектиране, доставка, монтаж и функционални изпитания на следните системи, свързани с управлението на метровлаковете : • Система за телекомуникационно управление на влаковото движение (СВТС) по метролинията и депото - ниво на безопасност SIL4 (Safety Integrity Level), съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и ниво на автоматизация GoA 3 (Grades of Automation) , съгласно стандарт IEC 62290 (или еквивалентен); • Транспортно-комуникационна система - ниво на безопасност SIL3 съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и стандарт EN 50159:2010 (или еквивалентен) за системи за съобщения, сигнализация и обработка на данни и съобщения, свързани със сигурността в предавателни системи; • Интегрирана радио-комуникационна система; • SCADA система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване - ниво на безопасност SIL2, съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен); • Система за автоматични перонни преградни врати (САППВ); • Обучение и съдействие при първоначална експлоатация и гаранционна поддръжка. Окомплектовка, специални инструменти и тестово оборудване за подвижен състав и системи за управление. Разходите по дейността включват 181 566 356,62 лв. БФП за закупуването на подвижен състав. 323 857 736.67 343 730 250.82
Подвижен състав: Стойността на БФП по настоящата дейност в раздел 5 "Бюджет" на настоящия ФК по ИСУН е намалена на 150 160 126.30 лв. в сравнение с допустимата БФП във ФК за "голям проект" 185 803 850.00 лв. в следствие на ограничение на бюджета на процедурата. Настоящата дейност има за да цел да осигури необходимият подвижен състав за Етап I на Линия 3 на метрото в София и включва доставката на 20 броя метровлака с дължина на влака 60м±2м и проектиране, доставка, монтаж и функционални изпитания на следните системи, свързани с управлението на метровлаковете : • Система за телекомуникационно управление на влаковото движение (СВТС) по метролинията и депото - ниво на безопасност SIL4 (Safety Integrity Level), съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и ниво на автоматизация GoA 3 (Grades of Automation) , съгласно стандарт IEC 62290 (или еквивалентен). • Транспортно-комуникационна система - ниво на безопасност SIL3 съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен) и стандарт EN 50159:2010 (или еквивалентен) за системи за съобщения, сигнализация и обработка на данни и съобщения, свързани със сигурността в предавателни системи. • Интегрирана радио-комуникационна система • SCADA система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване - ниво на безопасност SIL2, съгласно стандарт EN 61508 (или еквивалентен). • Система за автоматични перонни преградни врати (САППВ) • Обучение и съдействие при първоначална експлоатация и гаранционна поддръжка. Окомплектовка, специални инструменти и тестово оборудване за подвижен състав и системи за управление. - Доставката на 20 метровлака и изброените системи, които трябва да се изпълнят са за първия етап от Проекта за разширение на метрото в София, трета метролиния с трасе което обхваща подземния участък от км.4+300 до км.11+966,34. По трасето се предвиждат за изграждане 8 бр. метростанции. 185 803 850.00 72 308 819.11
Непредвидени разходи : Целта на дейността е при необходимост да има инструмент за финансиране на допълнителни и непредвидени строителни работи, които е било невъзможно да бъдат заложени в идейните проекти и са възникнали при изпълнението на строителството. 15 874 020.69 22 853 051.36
Публичност: Дейността има за цел да осигури публичност за предоставената безвъзмездна финансова помощта от Общността чрез Европейски фонд за регионално развитие и ще бъде реализирана с редица мерки за информиране на обществото описани в следващото поле. 146 654.75 2 500.00
Изпълнение на инженер-консултантски услуги : Изпълнението на дейността включва контрол над проектирането, строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Квалифицирани специалисти по съответните части стриктно следят за изпълнението на разработените проекти, за качеството както на използваните материали, така и на самата работа. Те изискват протоколи, гарантиращи безопасността на изпълнените инсталации и съставят необходимите актовете в съответствие с действащите нормативи. Инженер консултантът гарантира качествено изпълнение на строително-монтажните работи и спомага за безпроблемното въвеждане на обекта в експлоатация. Строителният надзор е свързан както с проектирането на даден обект, така и със съгласуването на необходимата документация, с издаване на разрешения за строеж и съблюдаване на нормите (правилата) за безопасност на труда. Той включва откриване на строителна площадка; заверка на заповедна книга; съставяне на актове по време на строителството (образци 5,6,7 и12); съставяне на акт 14 за изпълнената конструкция (груб строеж); издаване на технически паспорт на обекта, който се представя пред Агенцията по Кадастър и органа, издал разрешението за строеж; изготвяне на констативен акт 15 по чл. 176 от ЗУТ (след завършването на строежа); изготвяне на окончателен доклад (акт 16) до Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК), Районна дирекция за национален строителен контрол (РДНСК) или съответната община по чл. 177 ЗУТ; издаване на необходимите становища от общински или държавни органи и институции за въвеждане на обекта в експлоатация – Столична регионална здравна инспекция(СРЗИ), РИОКОЗ, ВиК, електроразпределителните дружества; подготвяне на пълен комплект документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Инженер-консултанта осигурива законосъобразното започване, изпълнение и приключване на строителството; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност; правилно изпълнение на строително – монтажните работи. 4 417 145.79 4 988 600.70
Техническа помощ: Управление на проекта, експерти, становища и други. 790 316.46 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).