Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 550 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project is focused on the individual needs of students and the developments of their talents and skills in preferred fields. It aims to increase the success of the students and to keep them in the education system.
A mechanism for differential funding of the school programs is developed. It is based on major and complementary indicators related to separate groups: primary, secondary and mainstream; profiled and professional; specialized. The will receive different funding and ratio of the extracurricular activities (EA). The mechanism is an integral part of the current proposal.
The following working mechanisms will be created: (1) a mechanism for identification of the individual interests of the students regarding preferred extracurricular activities; (2) a mechanism for identification of the educational deficits of the students and the curricular activities on which they face difficulties; and (3) interschool activities helping to develop and promote the acquired knowledge and skills and to rise the self-confidence. As a result, three groups of EAs will be conducted: (1) EAs according to interests; (2) EAs for overcoming of educational deficits; and (3) interschool EAs.
EAs will be supported by representatives of the parent community, municipalities, NGOs, universities and other stakeholders. Thus, the motivation of the students for participation in the educational process will be raised. In addition, a transparency in the selection of EAs will be ensured.
The organization of public events will provide to the students an opportunity to show their abilities and skills and to present their achievements in the EAs.
The choice and the conduction of the EAs will be regulated through a model for public monitoring that guarantees transparency and publicity of the decision making process. Its implementation includes development of (1) an online platform supporting the choice of EAs, and (2) advisory boards for public monitoring in schools, called “Your class”.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта: Тази дейност обезпечава успешното управление и изпълнение на проекта. Включва следните поддейности: Д1.1 Сформиране на екип по проекта Екипът за организация и управление на проекта (ЕОУП) изпълнява следните функции: • Разпределение на задълженията на членовете на екипа, изготвяне на заповеди, сключване на договори • Провеждане на процедура по избор на външни експерти; • Провеждане на обучение за оценка и управление на риска и качеството и семинари за обмяна на добри практики. Д.1.2 Сформиране на Комитет за наблюдение на проекта В комитета ще бъдат включени по един представител на НСОРБ, синдикални организации, МОН, НПО. Д1.3 Разработване на Инструкция за регламентиране на механизмите за изпълнение на дейностите като част от механизма за осигуряване на вътрешно наблюдение и контрол • В инструкцията се регламентират правата и задълженията на участниците в изпълнението на проекта, примерни форми и изискванията към училищата, начина на кандидатстване, изисквания към прилагане на училищните механизми за идентифициране на потребностите и образователните дефицити на учениците, финансирането, документооборота, отчетността и др. , както и Вътрешните правила за работа; • Разработване на рамкови годишни програми за извънкласните дейности; Д1.4 Провеждане на процедури за избор на изпълнители, съгласно ЗОП Предметът на процедурите е за цялостното изпълнение на проекта и включват избор на изпълнител за реализиране на дейностите по проекта, изискващи обществени поръчки по ЗОП. Д.1.5 Процедури за избор на изпълнители за дейности, изпълнявани от училищата За организиране и провеждане на дейностите училищата, участници в проекта, могат да бъдат възложители на обществени поръчки, съгласно ЗОП. Д1.6 Разработване на модули за информационната система по проекта и поддръжка За нуждите на управление на проекта ще се използва информационна система за отчитане на дейностите по проекта. Системата ще обслужва управлението на проекта и всички страни, участващи пряко в процеса на техническото и финансово му изпълнение. Д1.7 Счетоводното обслужване на проекта Счетоводното обслужвана на проекта включва: • Финансово и счетоводно обслужване на бенефициента; • Финансово и счетоводно обслужване на училищата, участници в проекта и РИО. Д.1.8 Мониторинг и контрол на дейностите в училищата от експерти от РИО Експертите по мониторинг и контрол от РИО координират и контролират изпълнението на дейностите в училищата, включително и наблюдение на извършените разходи. Д1.9 Извършване на текущ контрол през цялата продължителност на проекта за нуждите на ЕОУП Дейността включва извършването на проверки на дейностите, изпълнявани от училищата и от РИО, от членове на ЕОУП през цялата продължителност на проекта. Целта е да се осигури допълнителна увереност за обхвата и качеството на дейностите и извършените разходи. Д1.10 Техническото и финансово отчитане по проекта Техническите доклади служат за проследяване на напредъка на проекта, начина на неговото изпълнение и съответствието на дейностите с правилата, утвърдени в Инструкцията. За проследяване на разходите по проектните дейности ще се разработват финансови отчети. Д1.11 Външен одит на изпълнение на проекта Дейността включва извършване на външен одит на изпълнението на проекта. Д1.12. Осигуряване на канцеларски материали, консумативи, електронни подписи и мобилен интернет за ЕОУП и РИО Необходимите канцеларски материали и консумативи за администриране на проекта, за мониторинг и контрол и за архивиране на документацията ще се осигурят за сметка на непреките разходи. За ЕОУП ще се закупят електронни подписи и мобилен интернет, необходими за работа с Информационната система на проекта и ИСУН 2020. 3 235 905.00 2 598 328.20
Дейност 2: Училищни програми „Твоят час“ Целта на училищните програми е повишаване на образователните постижения, развитие на творческите способности и преодоляване на образователните дефицити на учениците. Извънкласните дейности в училищните програми могат да бъда провеждани от учители и други специалисти от училищата и от външни за училищата физически и юридически лица.: Д2.1 Създаване на механизъм за идентифициране на ИД Допустимите ИД са диференцирани между училищата с различен профил на учениците въз основа на система от показатели, които идентифицират концентрацията на ученици с образователни дефицити и в риск от преждевременно напускане на образователната система. По изключение началниците на РИО могат да правят мотивирани предложения до ръководителя на ЕОУП за промяна в разпределението на училищата в групите. Училищата съвместно със Съвета „Твоят час“ разработват училищни механизми за идентифициране на индивидуалните интереси и образователни дефицити на учениците. В резултат ще бъдат определени конкретните ИД, броят и съставът на групите в училището и ръководителите им. Д2.2 Организиране и провеждане на ИД Училищните програми могат да включват организирането и провеждането на три групи от ИД: 1) ИД по интереси за развитие на творческите способности на учениците ИД по интереси не дублират съдържателните характеристики на учебните предмети. Предлаганото съдържание на ИД по интереси трябва да отговаря на интересите, способностите и възрастовата специфика на учениците в следните тематични области: Наука, техника и технологии; Здравно образование и здравословен начин на живот; Спорт; Изкуства и култура; Гражданско образование; Предприемачество; Програмиране, дигитални умения, креативност и иновативно мислене. Предлаганите тематични направления трябва да обхващат различни области. 2) ИД за преодоляване на образователните дефицити на учениците включва обучението на учениците с образователни дефицити е насочено към преодоляване на пропуските им в учебния материал и включва предмети от задължителната общообразователна подготовка от I клас до XII клас, както следва: • Начален етап – БЕЛ и математика; • Прогимназиален етап – приоритетно по БЕЛ и математика, допустимо е обучение и по др. учебни предмети с изключение на музика, изобразително изкуство, технологии и предприемачество, физическо възпитание и спорт; • Гимназиален етап – приоритетно по БЕЛ, допустимо е обучение и по др. и учебни предмети с изключение на музика, изобразително изкуство, физическо възпитание и спорт. За целите на ИД за преодоляване на образователните дефицити ще се осигурят обучителни помагала. 3) Междуучилищни ИД Междуучилищните ИД могат да бъдат за развитие на творческите способности на учениците, за работа с родители и за организиране на изяви на учениците. При разработването на училищни програми за тях участват неограничен брой училища, изпълняващи една или няколко дейности. Всяко училище прилага механизъм за идентифициране на интересите на учениците. ИД в трите групи се провеждат извън задължителното учебното време през учебната година, почивните дни и ваканциите, и по времена заниманията по интереси и/или организиран отдих и спорт при целодневна организация на учебния ден. Организират се в училището и/или извън него и/или с неговото педагогическо и организационно посредничество. Ръководители на ИД могат да бъдат педагогически и непедагогически специалисти от училището и/или външни физически и юридически лица. Д2.3 Работа с родители и настойници на ученици Дейностите за работа с родители се организират индивидуално, групово в/извън училище. Те могат да се възлагат на външни физически и/или юридически лица. Работата с родителите включва организиране на дискусионни срещи и открити уроци, осигуряване на материали за преодоляване на пропуските в образованието на учениците и задържането им в училище. Д2.4 Организиране на публични изяви на учениците Организирането и провеждането на публични прояви включва: 1) Организиране на концерти, тържества, състезания, изложби, конкурси, годишни продукции и др.; 2) Закупуване на необходимите за провеждане на публичните прояви материали, продукти и др. Д2.5. Проучване и анализ на резултатите относно повишаване на мотивацията за учене и намаляване на дела на отпадналите от образователната система. 101 216 757.00 100 918 257.71
Дейност 3: Създаване на модел на обществен мониторинг с участието на родителите на учениците: Цел на дейността е създаване на модел за обществен мониторинг за училищата, чрез който се осъществява, проследява и контролира избора и провеждането на дейности, включени в училищните програми и работата с родителите на учениците, застрашени от отпадане. В модела за обществен мониторинг ще включва участие на родителите и др. заинтересовани страни, с което ще се гарантира правилно прилагане на механизма за оценка на желанията и потребностите на учениците за участието им в ИД. Осигурява се точно изпълнение на механизма за диагностика на образователните резултати и обезпечава качеството на реализираните от училищата ИД. Прилагането на модела за обществен мониторинг допринася за адекватността на дейностите по отношение на конкретните потребности на учениците и ефективното изразходване на средствата. Реализирането и прилагането на модела за обществен мониторинг е свързано с: (1) разработването на електронна платформа, подпомагаща училищата в избора на извънкласни дейности, и (2) сформиране на съвет за обществен мониторинг на ИД към всяко училище – Съвет „Твоят час“. Електронната платформа подпомага: (1) Механизмите за идентифициране на образователните дефицити и на интересите на учениците; (2) Участието на общността, на НПО и др. в дейностите на училищата; (3) Осигуряването на прозрачност и публичност в избора на ИД; (4) Обединяването на образователните ресурси на повече училища; и (5) Оценката на ефективността на изпълнение на модела за мониторинг. Електронната платформа ще предоставя възможност за публикуване на информация за: (1) предлагани ИД и електронни продукти за тях от външни за училищата физически и юридически лица, и (2) необходими ИД и електронни продукти на училищата. От въведената информация тя автоматично ще открива съответствия между предлаганите и необходимите ИД и електронни продукти. Така училищата ще се подпомогнат при взимането на решение относно избора на ИД и електронни продукти за тях. В резултат се очаква постигане на адекватност при удовлетворяването на интересите и потребностите на учениците и преодоляването на образователните дефицити, както и създаването на условия за придобиване на знания в по-привлекателна училищна среда, която да повиши мотивацията за учене. В допълнение платформата ще осигури провеждането на електронни анкети за идентифициране на интересите на учениците и образователните дефицити, както и за установяване на удовлетвореността на учениците от ИД и използваните електронни продукти. Цел на съвета „Твоят час“ е включването на повече заинтересовани страни в избора на ИД – родители, представители на извънучилищните звена, общините, висши училища, общественици, бивши учители и др. Така ще се гарантира информиран избор на ИД и ефективност на тяхното провеждане като предпоставка за повишаване на мотивацията за учене. Създаването на съвета „Твоят час“ се инициира и създава по инициатива на директора на училището. Той включва до 7 родители, определени от училищните настоятелства или обществените съвети, представител на общината и представители на педагогическите специалисти, избрани на заседание на педагогическия съвет на училището. Могат да участват и до 3 представители и на др. заинтересовани лица и организации с нестопанска цел, осъществяващи дейност, свързана с училищното образование. Включва се представител на общината по покана на директора на училището. Броят на участниците в съвета „Твоят час“ е нечетен и всеки участник в него има право на един глас. Директорът на училището участва в заседанията на съвета с право на съвещателен глас. Степента на приложимост и ефективност на модела е предмет на периодично анализи и проучвания. 245 600.00 131 777.42
Дейност 4: Информиране и публичност: Дейностите за информиране и публичност са съобразени с правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 Чрез тях се цели осигуряването на прозрачност, публичност и информиране за финансовия принос на Европейския съюз за реализирането на Проекта. Информационните материали и мерките за публичност по проекта ще бъдат реализирани съобразно целите на проекта при съблюдаване на изискванията. С цел информиране на обществеността, заинтересованите страни и медиите се предвиждат следните дейности: Д4.1. Медийно запознаване с целите на Проекта Целта е фокусиране върху значимостта на проекта на следните заинтересовани страни: • ученици; • родители на ученици; • учители, възпитатели, външни физически и юридически лица, провеждащи извънкласни дейности; • висши учебни заведения; • общински администрации и др. Д4.2. Провеждане на информационна кампания при стартиране на Проекта Дейността е фокусирана върху запознаване на обществеността с целите и дейностите на Проекта. Чрез нея ще се осигури популяризиране модела за обществен мониторинг за постигане на прозрачност при избора на ИД. Кампанията трябва да осигури за кратко време информация за условията и възможностите за предлагане и избор на ИД от страна на външните за училището заинтересовани страни и самите училища. Тя е свързана с подготовката на училищните програми. Д4.3. Изработване на информационни материали Дейността включва изработване и разпространение на информационни материали, представящи проектните дейности и резултатите от него по време на изпълнение на проекта. Д4.4. Публикации в печатните и електронните медии Целта е да повиши информираността на обществото по отношение възможностите, които предоставят дейностите по проекта за повишаване на мотивацията за учене. Д4.5. Провеждане на регионални и национални пресконференции Целта на дейността е информиране на обществеността с целите на проекта, с очакваните резултати и с предвидените дейности за тяхното постигане, както и подпомагане на училищата. Д4.6. Провеждане на кръгли маси „Твоят час“ за обмяна на училищни практики и опит При стартирането на проекта и ежегодно в началото на учебната година ще се организират и провеждат регионални кръгли маси с участието на директорите на училищата, експерти от РИО, педагогически специалисти и представителите на Съветите „Твоят час“. Целта на кръглите маси е да се дискутират въпроси свързани с организацията, съдържанието и качеството на провежданите ИД и популяризиране на резултатите и постиженията на учениците и обмяна на училищни практики. Д4.7. Провеждане на информационни дни „Твоят час” Информационните дни осигуряват възможности за изява на учениците, обхванати от ИД в училищата и обмяна на добри практики и популяризиране на резултатите и постиженията на учениците в общността. Д4.8. Национална заключителна конференция „Твоят час” Конференцията е свързана с отчитане на резултатите и изпълнението на целите на проекта. Д4.9 Изработване на грамоти, сертификати и специфични предметни награди Грамотите, сертификатите и специфичните предметни награди са предназначени за изявите на учениците и целят повишаване на мотивацията за участие в ИД. 538 920.00 482 805.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).