Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal addresses the needs of the municipality of Montana for financing the costs for the municipal actions for managing and implementation of the Investment programme of the municipality for the period until 2023 for implementation its integrated plan for urban regeneration and development. The project proposal includes measures for covering the expenses of the employees which will be engaged with implementation of the investment programme, of the team of the intermediary body in the municipality, as well as the costs for external evaluators. The project includes expenses needed for the update of the systems of financial management and control which will guarantee proper and effective funds management received under priorty axes one of the OPRG 2014-2020. The project encompasses actions for improvement of the administrative capacity of the municipality for implementation of the IPURD.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Актуализиране на системи за финансово управление и контрол с оглед изпълнение и управление на инвестиционните програми на 39 града спрямо функциите им по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020”: Съгласно Споразумението за делегиране на функции по оценка и избор на проекти, сключено между Ръководителя на УО на ОПРР и Община Монтана, общината се задължава да отрази в системите си за финансово управление и контрол функционирането на Междинното звено. С оглед изпълнението на инвестиционната програма на община Монтана за изпълнение на ИПВР се налага актуализиране на системата, така че тя да обхване и очакваните финансови постъпления и разходи, свързани с функционирането на Междинното звено, както и подготовката, изпълнението, актуализирането на инвестиционната програма, както и на конкретните проекти, които ще се изпълняват в периода до 2023 г. Системата следва да отчита и получената безвъзмездна финансова помощ по приоритетна ос 1 на ОПРР 2014-2020 и да предвиди механизми за контрол изцяло в съответствие с изискванията на ОПРР и на принципите на доброто финансово управление. При актуализиране на системата се взети предвид и Инструкцията за определяне на структурата и състава на междинните звена по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие“ по ОПРР 2014-2020. Целта е да се изгради система на управление, която да дефинира ясно разграничение на функциите и отговорностите на експертите в структурата, изпълняваща роля на Междинно звено, прозрачност и отчетност на осъществяваните дейности и прилагане на ясни и разписани процедури на одитна пътека. Съпътстващи дейности, изпълнени от общината са отразяване на новоделегираните функции и задачи на Междинно звено в Системите за финансово управление и контрол и разработване на „одитна пътека”, осигуряваща законосъобразност и обоснованост на процесите, в съответствие с принципа на добро финансово управление. За изпълнение на дейността са използвани услугите на външен изпълнител, избран чрез събиране на три оферти съгласно вътрешните правила на общината, тъй като стойността на услугата е под посочените в ЗОП за провеждане на процедура по обществени поръчки. С избрания изпълнител е сключен договор с предмет :„Разработване на системи за финансово управление и контрол с оглед структурирането на Междинно звено в Община Монтана, по процедура за „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие” по ОПРР 2014 – 2020 г.“. Дейността е започнала и приключила преди окончателното подаване на настоящото проектно предложение, но в рамките на допустимия период за извършените разходи. 12 900.00 12 900.00
Възнаграждения на екипите за изпълнение на инвестиционни програми по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: В инвестиционната програма на община Монтана е предвиден екип за управлението й, състоящ се от трима члена: ръководител, счетоводител и технически сътрудник. Екипът е съобразен с изискванията на процедурата и с необходимостта от качествено управление и изпълнение на инвестиционната програма. Екипът е от служители на община Монтана, наети на пълен работен ден, които се назначават със заповед на кмета. Екипът ще бъде ангажиран с изпълнението на инвестиционната програма за целия период на изпълнение - 2016 - 2023 година. По настоящата дейност ще осигури възнаграждения за екипа. 18 335.80 6 898.22
Възнаграждения на екипите на Междинните звена с оглед реализацията на процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: Създаването на Междинното звено в община Монтана, структурата и функциите му са определени със Заповед № 1626/21.08.2015 г., изменена със Заповед № 1764/07.09.2015 г. на кмета на общината. При определяне на звеното са отчетени задълженията на общината съгласно Споразумението за делегиране на функции по оценка и избор на проекти, спазени са всички изисквания на ОПРР 2014-2020, приложимите инструкции и насоки на УО и е получено одобрението на УО. Междинното звено се състои от трима служители от общината . Секретарят на общината изпълнява специфични функции на ръководител на звеното. Един от членовете на звеното се назначава за председател и един за секретар на оценителната комисия без право на глас. Звеното изпълнява делегираните й функции по оценка и подбор на проекти, в съответствие с подписано и влязло в сила споразумение за делегиране на функциите. При оценката на проектните предложения, според специфичните изисквания ще бъдат наети допълнителни външни експерти. Извън основните функции по оценка, звеното изпълнява още функции по архивиране и документиране, поддържане на постоянни връзки с общината, УО на ОПРР, сертифициращия и одитния органи и др. Особено работно натоварване на звеното се очаква след м. май 2016 година с оглед задължението на общината, до 31.05.2016 г. да внесе в звеното проектни предложения на стойност поне 50% от инвестиционната програма. Останалите проектни предложения ще се внасят периодично до 2019 г. Работата на звеното ще продължи до 2023 година. Целта на настоящата дейност е да се осигури финансов ресурс за възнаграждение на екипа на междинното звено, състоящ се от трима члена, съобразно работното им натоварване до 2023 година. 32 884.80 32 873.93
Наемане на външни за Междинните звена оценители и помощник-оценители за оценка на проектни предложения по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: След анализиране на нуждите на междинното звено по оценка на проектните предложения и в съответствие със споразумението за делегиране на функции и Инструкцията за определяне на междинните звена на УО на ОПРР, община Монтана предвижда наемането на допълнителни експерти – оценители . Лицата ще отговарят на конкретните изисквания за образование и опит и ще бъдат избрани по реда на Закона за обществените поръчки. Съгласно инвестиционната програма се очаква подаването на 5 основни проектни проедложения и 1 резервно, като през 2016 да бъдат подадени за оценка две проектни предложения по един по инвестиционен приоритет „Градска среда“ и един по „Образователна инфраструктура“ и до 2019 година – останалите проекти. Резервният проект ще бъде евентуално внесен за оценка също през 2019 г. С оглед инфраструктурния характер на проектите при оценката ще е необходимо наемането за всеки проект по един оценител - експерт „Инженер“. Необходимо е и един експерт „Юрист“ при оценката на всяко проекно предложение, който следи както за съответствието на проектното предложение с приложимото законодателство, така и за законосъобразно протичане на самата оценка. Предвижда се участието и на експерт „Финансист“ в оценителната комисия, който ще оценевя финансовия план/бюждет на проектите и сходните дейности. Всеки от членовете има право на глас в оценителната комисия. 15 600.00 11 675.01
Участие в програми за обмен на опит и добри практики.: Дейността включва участие в обучения, семинари и работни групи, по теми, свързани с изпълнението на дейности за устойчиво градско развитие. Участието няма да дублира общи обучения, провеждани по линия на други програми и проекти и няма да са по теми от общ характер и свързани с хоризонтални въпроси по управление, изпълнение и отчитане на проектни предложения. Конкретните теми за участия ще се идентифицират от бенефициента в процеса на изпълнение на договора за БФП. На този етап част от темите, които след анализ на нуждите на общината, са идентифицирани като примерни са: Функции и отговорности на експертите от междинното звено, Правила за работата на оценителните комисии при оценяване на проектните предложения, изпълнение на проекти в рамките на приоритетна Ос 1 на ОПРР 2014-2020, участие в програми за обмен на опит и добри практики, свързани с дейности по устойчиво градско развитие, включително в страни членки на ЕС и в европейски институти по публична администрация. 9 130.00 8 608.30
публичност и визуализация : При изпълнение на ДБФП по бюджетната линия ще бъдат спазвани всички задължителни изисквания на ОПРР 2014-2020 съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За изпълнение на дейността ще отговаря екипът по управление и изпълнение на бюджетната линия. 1 017.77 932.72
Организация и управление: За организация и управление на настоящата бюджетна линия общината предвижда екип, състоящ се от Ръководител и счетоводител. Те ще отговарят за изпълнението на ДБФП и за правилното му финансово управление и изпълнение. Управлението ще се изпълнява до 2023 г. Ръководителят организира, ръководи, координира и контролира цялостното изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ, като следи за целесъобразното, законосъобразното, административното, техническото и финансовото изпълнение на проекта. Извършва текущо отчитане изпълнението на дейността на всеки етап от реализирането на бюждетната линия; подготвя актуализация на проекта; поддържа комуникация с УО на ОПРР и други заинтересовани лица. Счетоводителят следи за финансовото изпълнение на проекта, осъществява контрол върху финансовите операции като следи за целесъобразното и законосъобразно разходване на средствата по бюджетната линия. Той осъществява контрол по разходването на средствата, съгласно утвърдената бюджетна линия; оформя всички необходими документи за извършените разходи; участва в процеса по верификация на представените от изпълнителите по отделните договори фактури; подготвя финансовите отчети за изразходване на средствата; подпомага ръководителя при извършване наблюдението и контрола за изпълнението. 10 039.75 6 428.08

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).