Създаване и функционирана на социално предприятие "Аксиопеа криейтив": Създаването на социалното предприятие "Аксиопеа криейтив" отговаря на визията и потребностите на ръководството на "Аксиопеа консулт" ЕООД за реализация на иновативни подходи в осъществяване на своята икономическа дейност, включително въвеждане на елементи на социалната икономика и социалното предприемачество. През последните години се наблюдава значителен ръст на броя предприятията, предоставящи подобни услуги, което от своя страна е причина за стесняване на пазарната ниша и търсена на алтернативи за по-нататъшно развитие. Артистичното занаятчийство, свързано с използване на материали за рециклиране, основно офисна хартия, стари вестници и списания, опаковки и др., е в основата на новото икономическо направление за развитие на социалното предприятие. Идеята за съхраняване на ресурсите, Хората, Природата и Земята е в основата на реализирането на настоящото проектно предложение и може да се изведе и като основна цел на тази дейност - "Създаване и функционирана на социално предприятие "Аксиопеа криейтив". Преработването на излязла от употреба хартия, в това число и преработката й в бижута, чанти, аксесоари и предмети за бита, е тенденция, която все повече се налага в световен мащаб, продиктувана от глобалното замърсяване на планетата и изчерпване на природните ресурси. С развитие на новата си дейност социалното предприятие ще бъде част от световната общност, работеща за съхраняване на природата и Земята. При реализирането на тези дейност водещо е не производството на крайния продукт, а постигнатият социален ефект за самите лица, изразяващ се в получаването на необходимата подкрепа за социално и трудова интеграция, подкрепа за запазване на трудовата и жизнена активност, подкрепа за по-добър живот. Дейността включа осигуряване на основните ресурси за успешен старт на социалното предприятие и неговото ефективно функциониране.
Основни етапи за изпълнение на дейността:
Първи етап: Структуриране на предприятието - 1-ви месец;
Втори етап: Осигуряване на подходящо помещение под наем - от 2-ри до 14 месец;
Трети етап: Подбор и назначаване на Екип на предприятието , Ръководител и счетоводител, - от 2-ри до 14-ти месец;
Четвърти етап - материално-техническо осигуряване на новите работни места -2-ри и 3-ти месец;
Пети етап - Осигуряване на ефективно функциониране на социалното предприятие - 2-ри до 14-месец.
Чрез следващите етапи от изпълнението на проекта последователно ще се реализират и останалите проектни дейности, които са част от общата визия за изпълнение.
Успешното реализиране на идеята за създаване на социалното предприятие е свързана пряко с ефективното управление на проекта ката цяло. Административното и финансово управление на проекта е важен фактор за неговото изпълнение и ще бъде възложено за изпълнение на лица с доказан опит в управлението на проекти, финансирани от Европейските фондове. Разходите свързани с организацията и управлението на проекта са заложени в Бюджетен ред "Единна ставка". |
0.00
|
55 900.93
|
Осигуряване на заетост, социална и професионална интеграция за 6 безработни лица: В рамките на дейността ще бъдат разкрити 6 нови работни места за представители на уязвимата група на базара на труда "безработни лица над 54 години".
Целта на дейността е да бъде осигурена трудова заетост и финансиране за трудови възнаграждения за 6 лица над 54 годишна възраст, които при включването им в проекта са без работа и търсят възможност за трудова реализация.
Тази дейност е включена в проектното предложение като задължителна и ще позволи реализиране на поставената основна цел на проекта за осигуряване на достъп до заетост на безработни лица от уязвими групи и по този начин да съхрани тяхната активност в социален и трудов аспект. „Аксиопеа консулт” ЕООД възнамерява да разшири дейността си в сферата на социалната икономика като създаде СП "Аксиопеа крийтив" за ръчна изработка на изделия от хартия за рециклиране – модни аксесоари, бижута от хартия, чанти, торбички за подаръци, изделия за бита и сувенири, както и услуги, свързани с разработване на интериорни решения. За целта е необходимо наемането на подходящ персонал от 6 души работници.Чрез включването в заетост и предоставянето на възможност за обучение за придобиване на ключови компетентности, безработните лица ще получат шанс да променят икономическия си статус и да възвърнат увереността си във възможностите за успешна трудова реализация. Първият етап от реализирането на тази дейност е подготвителен и ще се състои в определяне на ясни критерии за подбор на представители на целевата група. След определяне на критериите ще бъде осъществен подборът на 6-те безработни лица, които да бъдат назначени на новоразкритите работни места. Провеждането на процедурата по подбор ще обхване периода от 2-ри до 3-ти проектен месец.
Вторият етап от дейността е назначаване на работа на подбраните 6 лица от целевата група и осигуряване на възнаграждения за 12 месеца в рамките на проекта - от 2-ти до 14 -ти месец. Общата продължителност за изпълнение на двата етапа на дейността е 13 месеца. Лицата ще бъдат назначени на трудови договори на пълен работен ден. Във връзка с политиката на кандидата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд за новонаетите лица ще бъде осигурена служба по трудова медицина.
Изпълнението на проекта пряко ще ангажира целевата група и ще отговаря напълно на нейните потребности. Наетите лица ще имат шанс да получат сигурност и доходи, които ще допринесат за преодоляване на социалната и икономическата им изолация. Субсидираната заетост, която предоставя настоящата процедура, е една от активните мерки за справяне с безработицата с най-голямо нетно въздействие както върху безработните, така и върху работодателите.
За по-добрата социална и професионална адаптация на новонаетите лица, в проекта са включени мерки, насочени към поощряване на участието им в социалния и професионалния живот на фирмения екип. Мерките обхващат организиране на свободното време, отдиха и развлеченията чрез колективни посещения на културни мероприятия /кино, театър, изложби/ и спортни прояви, периодично, по веднъж на два месеца. Предвидено е едно участи в играта "Стая на загадките", която
е от изключително значение за придобиване на навици за работа в екип и справяне с предизвикателства от различен характер в трудовия и личен живот. Разходите са включени в Бюджетно перо. "Единна ставка".
„Аксиопеа консулт” ЕООД се ангажира да запази функционирането на социалното предприятие, както и заетостта на минимум 50 процента от новоназначените представители на целевата група за период не по-малко от 6 месеца след приключване на проектните дейности, като при добри икономически и финансови резултати за дружеството по време на изпълнението на проекта този процент може да достигне и по-високи стойности. Този коефициент на устойчивост на работните места до голяма степен зависи от осъзнаването и съчетаването на личните и фирмени интереси и е в пряка зависимост от желанието за успешна трудова реализация и мотивация за труд на лицата, включени в целевата група.
|
0.00
|
40 279.90
|
Обучение на наетите лица по ключови компетентности: Целта на тази дейност е да подобри пригодността за заетост на представителите на целевата група чрез придобиване на знания и умения по дигитална компетентност за справяне с проблема на ниската квалификация, която не е актуална за настоящата икономическа обстановка и постоянно променящите се условия на пазара на труда, но е характерна за по - възрастното население.
Обучение по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност" ще се проведе в следния обем и параметри:
Брой на обучаваните лица: 6. В това обучение ще бъдат включени всички представителите на целевата група, тъй като дигиталните умения са основополагащи за успешна професионална реализация, независимо от нивото на заеманата позиция в йерархията на класовете по квалификационни групи професии.
Общ хорариум: 48 учебни часа по 45 минути всеки,. Хорариумът ще включва 20 часа теория и 28часа практика.
Модули на обучение: 4 - Работа с операционната система Windows, Интернет и електронна поща;Подготовка и редактиране на документи, оптимално използване на функционалностите на текстообработващата програма Word; Използване на електронни таблици с Excel - извършване на изчисления, сортиране на данни, визуализация на данните чрез диаграми; Усъвършенстване на презентационните умения с Power Point.
Форма на обучение: присъствена дневна, вечерна, съботно-неделна
Оценка на знанията и уменията: Текущи тестове, Междинни тестове след всяко ниво, Финален изпит.
Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение/Сертификат за придобита ключова компетентност.
Обучението ще се проведе през 8-я месец от изпълнението на проекта, след адаптирането на лицата към новите работни условия. Екипната работа, споделянето на добри практики и научени уроци ще са методите, които ще се използват за надграждане на придобитите умения на новото работно място |
0.00
|
0.00
|
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки: Целта на тази дейност е да се разработи продуктов асортимент и да се направи анализ и проучване за пазара на изработваните продукти и предлаганите услуги. Устойчивостта на социалното предприятие и постигането на неговите социални цели зависи от осигуряването на финансови средства за неговата самоиздръжка. В тази връзка определянето на пазарите за реализиране на стоките и услугите е от съществено значение за осигуряване на неговото ефективното функциониране. В рамките на дейността ще бъдат определени потребителските потребности и нагласи, включително проучване на съществуващия пазар за подобни стоки и услуги, анализ на възможните начини за продажба, изследване на ценовите равнища, препоръки и прогнозиране на търсенето и развитието на пазара за дадена стока/услуга и др. Изследването от своя страна ще подпомогне вземането на съответните управленски решения и очертаване на основните задачи за в бъдеще, свързани с разкриването нови пазарни възможности, разработване на канали за директни продажби и използването на възможностите на съществуващите пазари.
В рамките на дейността ще бъде разработена и цялостна маркетингова стратегия за развитие на социалното предприятие
Дейността ще бъде реализирана от 10-я до 13-я месец в рамките на проекта. |
0.00
|
0.00
|
Популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Целта на тази дейност е да се популяризира дейността на създаденото социално предприятие и социалната икономика като цяло. Ще бъдат използвани основните форми и способи за информация и комуникация, а именно:
- изработка на информационни и рекламни материали.
- организиране на събития;
- представяне в Интернет.
Тук се включва и активната реклама на социалното предприятие – организиране на промоционални събития за представяне на продуктите и тестване интереса на клиентите, участие в специализирани изложения, изработване на каталог и Интернет-страница на социалното предприятие с платформа за електронна търговия. Заедно с популяризирането на социалното предприятие и социалната икономика като цяло ще се осъществяват и мерките за публичност и информация за изпълнението и напредъка по проекта в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
За осигуряване на визуализация и публичност на проекта ще бъдат предприети следните действия: организиране на пресконференция за отчитане изпълнението на проекта и постигнатите резултати, изготвяне на 2 прес-съобщения в хода на проекта, изработка и поставяне на 1 информационна табела, изработка и разпространение на листовки и стикери за оборудването с информация за проекта и източниците на финансиране. Дейността ще се осъществява по етапно през целия период на изпълнение на проекта |
0.00
|
0.00
|