Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at providing a series of trainings to help prevent institutionalization, promote social inclusion of disadvantaged children and young people, including those with disabilities and at risk, who are housed in residential services. Project implementation will include measures to build skills for autonomy, learning and work, and also support for personal development. The focus will be on providing social and health services in the community to reduce the number of children and young people in institutions.

In the implementation of the project activities and the achievement of the objectives, Association "Probudnik" will observe and apply the horizontal principles for:
- equal opportunities and non-discrimination, for which specific actions and measures will be taken to promote equal opportunities and prevent any discrimination based on sex, race, color, ethnicity or social origin, genetic characteristics, language, religion or beliefs, political or other opinions, property status, origin, disability, age or sexual orientation, taking into account the needs of the different target groups at risk of such discrepancies .
- gender equality, with efforts not only being limited to the implementation of certain impacts directed at women, but also pursuing gender equality in both men and women.
- sustainable development by providing specific themes to increase the capacity and knowledge of the target groups in terms of environmental protection, resource efficiency, climate change mitigation and adaptation, sustainability of natural disasters as well as prevention and risk management.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за информация и комуникация : Дейността е насочена към популяризиране на проекта и финансиращия орган, съобразно изискванията на Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация. Основната цел е да се популяризира ОПРЧР, процедурата „Открий ме“ и необходимостта от нарочни действия в полза на личностното и професионално развитие на деца и младежи, настанени в резидентни услуги. Друга цел на дейността е да се създадат условия за интегрирането на целевите групи, чрез повишаване на информираността на общността. Предвидени са две информационни събития – в началото и в края на проекта, на които да бъдат поканени регионални и национални медии. Първото събитие ще е насочено към популяризиране на предстоящите дейности, насочване на общественото внимание към необходимостта от целенасочена подкрепа за децата и младежите в риск и съдействие за предстоящото включване на доброволци. Второто информационно събитие – пресконференция , ще има за цел да представи постигнатите резултати и напредъка на проекта. На него също ще бъдат поканени регионални и национални медии, включените доброволци, представители на целевата група, както и други заинтересовани страни. И двете събития ще се организират от сдружение ПроБудник в партньорство с община Бургас и ще съдържат презентации с информация и визуализация на Европейския социален фонд и ОПРЧР. Дейността включва и създаването на информационни материали, които да отличат проекта и да подчертаят източника му на финансиране. За целта ще бъде изработен информационен банер със стойка, съдържащ името на проекта и всички необходими лога, съобразно изискванията за размер и цветност. Банерът ще се поставя както по време на информационните събития, така и по време на всяко обучение и работа на територията на институциите. Допълнително ще се изготвят и стикери с логата и името на проекта, които ще са предназначени за поставяне върху папки и други материали за участниците в проекта, доброволците и други заинтересовани страни. Специално за включените участниците от целевите групи и представителите на медиите ще се изработят брандирани чаши с необходимите отличителни реквизити. По време на целия проектен срок ще се публикува информация за проекта и постигнатите резултати. За целта ще се създаде фейсбук страница, която да отразява дейностите. Страницата ще носи името на проекта и ще съдържа задължителния поясняващ текст за финансиращия орган. Публикациите и снимките в социалните мрежи ще следват и правилата за анонимност на участниците. За да се осигури адекватно разпространяване на информацията за проекта и добро комуникиране с всички заинтересовани страни, ще се определи лице, отговорно за популяризирането на проекта и комуникациите. Така планирана дейността обхваща всички аспекти за пълноценно популяризиране на финансиращата програма и специфичните цели на процедурата „Открий ме“. 1 000.00 1 199.99
Проучване на индивидуалните потребности и създаване на профили на деца и младежи, настанени в резидентни услуги в община Бургас: Дейността включва провеждане на проучвания на терен в Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи без увреждания № 1, № 2, № 3 и „Ронкали“, Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания № 4 и № 5 и Център за обществена подкрепа град Бургас. В посочените центрове за настаняване от семеен тип живеят общо около 75 деца и младежи, а в Центъра за обществена подкрепа се обслужват около 100 деца и младежи месечно. Основната цел на дейността е даде конкретна и ясна информация за ситуацията на децата и младежите и да се установят конкретните области за бъдещата работа и обученията. Също така чрез тази дейност ще се осъществи първичното опознаване на целевата група и ще се създадат условия за изграждане на доверие и провокиране на интерес към активно включване в проектните дейности. Дейността ще протече в следните етапи: 1. Избор на трима представители на кандидатстващата организация, които да осъществят проучването; 2. Избор на методика и създаване на инструменти за проучването; 3. Подбор на доброволци от общността, които да се включат в провеждането на проучването и всички предстоящи дейности; 4. Същинско проучване на терен в посочените социални институции и 5. Анализ на данните. Първият етап ще е отговорност на ръководителя на проекта, който ще избере още двама експерти с опит в областта. Вторият етап ще е методическо планиране и по време на него ще се . изготвят специални анкетни карти за персонала и ще се планират интервюта за установяване на конкретните нужди, потребности, дефицити и сфери за развитие. Ще се изготвят адаптирани анкетни карти, съобразени с възрастта на децата и младежите, на база на които ще се изготвят индивидуални профили. Всеки профил ще съдържа информация за младежа – име, възраст, специфично състояние, нужди, кратка история, сфери за подобрение и др. Ще се определят конкретни индикатори и аспекти на изследването. Ще се подготвят различни материали, които да съдействат за комуникацията и диалога с децата и младежите. Ще се използват и различни игри, групови и индивидуални действия. За осъществяването на Третия етап на дейността ще се изготви обява за подбор на доброволци от общността. Доброволците ще бъдат младежи на възраст 18-29 години с интерес в социалните дейности, които са мотивирани да подобряват условията за живот, обучение и възпитание на своите връстници. За целта ще се организира кампания за подбора на доброволци и ще се разпространи електронен формуляр за кандидатстване. Основна роля за подбора на доброволци ще има и община Бургас, която работи с различни местни НПО. В резултат ще бъдат селектирани 10 доброволци. За да се осигури тяхната пълноценна подготовка и за да придобият ключови умения за работа с деца и младежи, ще се организира работна среща с тях преди стартирането на проучването. След това доброволците ще бъдат разпределени на тематични екипи, в зависимост от спецификата на предстоящите дейности. Тяхната роля ще е да участват активно както в провеждането на проучването, така и в предстоящите обучения и в последващите дейности на терен. Четвъртият етап ще е самото проучване, което ще обхване всички деца и младежи, като ще се изследват техните истории, потребности, опит, нужди, умения, мечти и мотивация за развитие. В резултат ще се индивидуални профили с насоки за развитие. Петият етап ще е анализ на събраните данни и конкретни теми за индивидуална и групова работа. Създадените профили и проучването ще са от ключово значение за създаването на обучителните програми и последващите действия и сферите за индивидуално консултиране. 5 250.00 5 286.23
Разработване на обучителни програми и създаване на иновативни интерактивни инструменти за индивидуална и групова работа с деца и младежи : Основна цел на дейността е да се създадат специализирани работни програми и инструменти в отговор на установените конкретни нужди, потребности и възможности на децата и младежите от посочените резидентни услуги. Дейността има за цел и да се създаде концепция за методика на обучение, базирана на неформалното учене, която да е достатъчно атрактивна, за да провокира ученето чрез преживяване, опит и доверие. На база на извършеното проучване и създадените профили на децата и младежите ще се изготвят работни обучителни програми за обучение и стратегии за индивидуална подкрепа. За да се постигне устойчивост на резултатите ще се разработят специализирани интерактивни материали за стимулиране на ученето и нагласите – ролеви карти, конструктивни игри, реквизит за ролеви игри и др. По този начин ще се постигне пълноценно обучение и съобразяване с индивидуалните обучителни потребности на участниците. Всяка от програмите ще е тематична и ще обхваща модули като: •Развитие на социални умения и компетентности – ще включва активности за подобряване на комуникативните умения, уменията за общуване, работа в екип, инициативност, взаимодействие с различни групи хора и др. •Повишаване на толерантността и солидарността между децата и младежите и създаване на условия за приобщаващо учене и възпитание – ще включва елементи за осъзнаване и приемане на различията, повишаване на готовността за взаимопомощ и преодоляване на стереотипите; •Личностно и професионално развитие – ще включва подробно запознаване с елементите на личностното развитие, осъзнаване на личния потенциал, силни страни, заложби и таланти. Също така модулът съдържа различни техники за кариерно ориентиране и консултиране, запознаване с възможностите за развитие, актуалните тенденции и техники за ефективна реализация; •Стратегии за самостоятелен и независим живот – включените участници ще изготвят личен план за развитие, който ще съдържа цели, дейности, методи за постигането им, включване на съмишленици, срок и резултати. Всеки участник ще си изработи лична карта за успешен живот, като с помощта на обучителите ще определи необходимите стъпки за нейното реализиране; Дейността предвижда създаването на интерактивни инструменти като елемент на неформалното образование, стимулиране на въображението и насърчаване на лични потенциал. Чрез тези инструменти ще се постигне по-ефективно осъзнаване от страна на участниците и желание за взаимопомощ и реализация. Ще се създадат: •интерактивни карти за личностно развитие – карти с въпроси и картинки за асоциации, които ще се ползват по време на обучението и след това ще бъдат оставени в социалните институции, за да подпомагат работата на социалните работници; •Интерактивни карти за определяне на кариерния път и професионалното развитие – ще съдържат информация за различни възможности и професии и ще провокират желанието за развитие и реализация - ще се ползват по време на обучението и след това ще бъдат оставени в социалните институции, за да подпомагат работата на социалните работници; •Кутия на ежедневните предизвикателства – ще се направят кутии с послания и задачи за взаимопомощ, както и насърчаване на солидарността и толерантността. Посланията ще съдържат и задачи за изпълнение, които младежите да си теглят всеки ден; •Учебни тетрадки с личен план за развитие – ще представляват ръководства и инструмент за самоанализ и самоподготовка, поставяне на цели, определяне на действия и проследяване на тяхното изпълнение; Освен специализираните инструменти, които ще се разработят специално за проекта, ще се набавят и други материали, необходими за осъществяването на обучителните дейности. Материалите ще са свързани с игровизацията като обучителен метод и ще съдържат различни конструктори, творчески пособия и др. Тази дейност е пряко свързана с устойчивостта на проекта, защото създадените програми и инструменти ще могат да се ползват и от други деца и младежи, както и да стимулират подхода „връстници помагат на връстници“. 4 412.00 4 414.56
Академия за успех – серия от 4 тематични обучения за насърчаване на личностното и професионално развитие на младежите с цел самостоятелен и независим живот. : Основната цел на дейността е пряко свързана с целите на проекта и създаването на условия за личностно и професионално развитие на деца и младежи, настанени в резидентни услуги. Дейността обхваща всички аспекти за придобиване на социални умения, информираност за възможностите, кариерно ориентиране, повишаване на увереността в лични потенциал и др., което да допринесе за тяхната самостоятелност и независимост. Дейността ще се осъществи в четири етапа, като представлява поредица от интерактивни групови обучения за 25 младежи от четири отделни Центъра за настаняване от семеен тип на деца и младежи без увреждания от Бургас. Всяко обучение ще е съобразено с възрастта и вече изготвените профили на участниците. Основна цел на обученията ще е да се стимулират нагласи за учене и устойчиви знания и умения за самостоятелен и независим живот, както и превенция на институционализирането им и рискови фактори, пречещи на тяхното развитие. Обученията ще се базират на учене чрез преживяване и опи и ще насърчават създаването на толерантна среда и взаимопомощ. За тяхното провеждане ще се използват предварително разработените програми и интерактивни инструменти. Всяко обучение ще съдържа описаните тематични модули, които ще бъдат представени чрез симулации, казуси и ролеви игри. Това ще помогне на участниците да се поставят в различни роли и да изследват собствения си потенциал. Съществено ще е стимулирането на увереността на участниците и повишаване на себеоценката им. След обученията ще се проведе и работилница на талантите, която ще представлява индивидуална работа и консултиране на младежите. Конкретно обученията ще имат следната структура: Обучение 1: Социални умения за личностно развитие – програмата ще съдържа теми за развитие на личностните качества и социалните умения – комуникативност, работа в екип, осъзнаване на ролята в екипа, взимане на решения, лидерство и др. Обучението ще акцентира върху уменията за ефективно общуване, предаване на съобщение, изслушване, емпатия и др. Ще се обърне внимание на ценностите и толерантността в общуването. Част от обучението ще е насочено към приемане на различията и спазване на определени правила. Обучение 2: Подкрепа за достъп до образование – ще бъдат представени различни възможности за обучение и образование, ще се демонстрират стиловете на учене и начините за самоподготовка, ще се предоставят много образователни ресурси. Ще се представят национални и европейски програми и начините за участие в тях. Ще се разработи информационен материал с полезни контакти и стъпки за действия, свързани с правата на младежите, които да им помага при самостоятелното развитие и планиране. В материала ще се съдържат и всички възможности за учене и обучение – ще се включи информация за различни учебни заведения от общината, читалища, библиотеки и други. Обучение 3: Работилница на талантите и професионална реализация – програмата ще съдържа елементи на коучинг и кариерно ориентиране, ще се представят различни професии и елементите и необходимите компетенции за тях, ще се симулира кандидатстване за работа, представяне на интервю и подготовка на документи. Ще се представят възможности за стаж, предприемачество и трудова заетост. Обучение 4: Начини за активно социално включване и независим живот – Участниците ще работят по личен план за развитие и ще поставят лични цели, ще се определят необходимите действия, ресурси, възможности за подкрепа и др. Ще бъдат запознати с различни модели за активно включване в социалния и обществен живот на общността, членуване в НПО сектора и др. Обучението ще включва коучинг и симулации на различни казуси за интеграция в обществото и преодоляване на рискови фактори. Обученията са структурирани за взаимно надграждане и постепенно повишаване на знанията и затвърждаване на уменията. В края на всяко обучение се предвижда формална и неформална обратна връзка от участниците, която да покаже напредъка на дейността. 22 189.00 24 170.68
Мобилна работа – обучителни занятия на терен в Център за обществена подкрепа гр. Бургас и Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания № 4 и № 5: Основна цел на дейността е да се включат и деца и младежи с увреждания, които нямат възможност за участие в груповите обучения, както и такива, които ползват услугите на ЦОП Бургас. Така ще се обхванат деца и младежи, които трудно могат да бъдат изведени от институции и с които работата на терен ще даде пълноценни резултати. Дейността предвижда работа на терен в Център за обществена подкрепа и Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания № 4 и № 5. Дейността ще се осъществи в продължение на 6 дни, като във всяка от посочените институции ще работят по трима лектори и по 5 от селектираните доброволци. Първият екип, който ще работи в ЦОП Бургас ще проведе поредица от интерактивни занимания за личностно и професионално развитие на 30 младежи от ЦОП Бургас. Предвид профила на младежите там, които попадат в силно рискови групи ще се включат и обучителни модули за превенция на зависимости, сексуално-рисково поведение, ранна бременност и превенция на отпадане от училища. Специални усилия ще се положат за подобряване на средата на работа и създаване на толерантна и солидарна обстановка. Основен акцент ще е развитието на техните социални умения и създаване на лични планове за развитие. Ключова ще е ролята на доброволците, които ще влязат в ролята на ментори на децата и младежите и ще участват активно в планирането на последващи инициативи. Два от дните ще са посветени на кариерното ориентиране и начините за придобиване на професионални умения, стажуване, работа и др. Ще се проведат много различни симулации за осъзнаване на силните страни и насърчаване към решителни действия. По възможност се предвижда организиране на информационна среща с родители, на която те да бъдат привлечени като пълноценни партньори в грижата и възпитанието на децата. В Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания № 4 и № 5 ще се организират творчески работилници за 15 деца и младежи с цел стимулиране на креативността, социалните умения и повишаване на увереността в личния потенциал за развитие. Всички дейности в тези две институции ще бъдат съобразени с уврежданията на децата и младежите и до голяма степен ще се работи индивидуално. Ще бъде изграден положителен образ за способностите на младежите с интелектуални затруднения и за тяхното ангажиране в трудов процес и ще бъдат пилотирани конкретни дейности, в които хората с увреждания и затруднения могат да бъдат полезни. Ще се използват създадените интерактивни карти за асоциации и други пособия за стимулиране на въображението и комуникациите. Ще се представят много възможности за развитие и кариерно ориентиране. За тази дейност сдружение ПроБудник ще ангажира експерт в работата с деца с увреждания и експерт по арт-терапия, който да насърчава взаимодействието между участниците чрез изкуство. 7 285.00 4 122.35
Дни на талантите – подкрепа за местни социални дейности за социално включване – взаимодействие и партньорство между общността и младежи, настанени в резидентни услуги: Основна цел на тази дейност е създаване на условия за интегриране и социално приобщаване на младежите, настанени в резидентни услуги и възможност за взаимодействие с други младежи и широката общественост. Това ще се осъществи чрез организирането на „дните на талантите“ по време на която обучените 25 младежи от Центровете за настаняване от семеен тип и 15 младежи от ЦОП Бургас ще имат възможност да участват в различни спортни и творчески занимания. За целта в продължение на 5 дни ще се представят различни видове спорт и ще се организират съвместни спортни турнири с младежи от обществени училища, студенти и други. По този начин спортът ще се използва като инструмент за приобщаване и интегриране, както и като начин за реализация, екипност и преодоляване на различията. Младежите, които нямат желание да спортуват или пък имат някакви затруднения за практикуване на физическа активност, ще бъдат включени в творчески образователни занимания, отново съвместно с други младежи от общността. Част от творческите занимания ще са посещения на галерии, организиране на творческа работилница за приложни изкуства и среща с музиканти от Бургас. Последния ден от „дните на талантите“ ще се организира състезание „Търсене на съкровища“ в центъра на Бургас, на което всички участници от включените институции, доброволците и други младежи от общността ще са разпределени в екипи и ще имат различни мисии, свързани с опознаване на града, исторически факти, географски забележителности, практични дейности и др. По този начин ще се осигури среда за забавление и учене и ще се създадат условия за интегриране на целевите групи. Включването им в общи екипи с младежи от различни места ще спомогне за взаимното приемане и изграждане на доверие. 12 947.00 16 134.57

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).