Дейности за информация и комуникация : Дейността е насочена към популяризиране на проекта и финансиращия орган, съобразно изискванията на Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация. Основната цел е да се популяризира ОПРЧР, процедурата „Открий ме“ и необходимостта от нарочни действия в полза на личностното и професионално развитие на деца и младежи, настанени в резидентни услуги. Друга цел на дейността е да се създадат условия за интегрирането на целевите групи, чрез повишаване на информираността на общността. Предвидени са две информационни събития – в началото и в края на проекта, на които да бъдат поканени регионални и национални медии. Първото събитие ще е насочено към популяризиране на предстоящите дейности, насочване на общественото внимание към необходимостта от целенасочена подкрепа за децата и младежите в риск и съдействие за предстоящото включване на доброволци. Второто информационно събитие – пресконференция , ще има за цел да представи постигнатите резултати и напредъка на проекта. На него също ще бъдат поканени регионални и национални медии, включените доброволци, представители на целевата група, както и други заинтересовани страни. И двете събития ще се организират от сдружение ПроБудник в партньорство с община Бургас и ще съдържат презентации с информация и визуализация на Европейския социален фонд и ОПРЧР.
Дейността включва и създаването на информационни материали, които да отличат проекта и да подчертаят източника му на финансиране. За целта ще бъде изработен информационен банер със стойка, съдържащ името на проекта и всички необходими лога, съобразно изискванията за размер и цветност. Банерът ще се поставя както по време на информационните събития, така и по време на всяко обучение и работа на територията на институциите. Допълнително ще се изготвят и стикери с логата и името на проекта, които ще са предназначени за поставяне върху папки и други материали за участниците в проекта, доброволците и други заинтересовани страни. Специално за включените участниците от целевите групи и представителите на медиите ще се изработят брандирани чаши с необходимите отличителни реквизити.
По време на целия проектен срок ще се публикува информация за проекта и постигнатите резултати. За целта ще се създаде фейсбук страница, която да отразява дейностите. Страницата ще носи името на проекта и ще съдържа задължителния поясняващ текст за финансиращия орган. Публикациите и снимките в социалните мрежи ще следват и правилата за анонимност на участниците.
За да се осигури адекватно разпространяване на информацията за проекта и добро комуникиране с всички заинтересовани страни, ще се определи лице, отговорно за популяризирането на проекта и комуникациите.
Така планирана дейността обхваща всички аспекти за пълноценно популяризиране на финансиращата програма и специфичните цели на процедурата „Открий ме“.
|
1 000.00
|
1 199.99
|
Проучване на индивидуалните потребности и създаване на профили на деца и младежи, настанени в резидентни услуги в община Бургас: Дейността включва провеждане на проучвания на терен в Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи без увреждания № 1, № 2, № 3 и „Ронкали“, Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания № 4 и № 5 и Център за обществена подкрепа град Бургас. В посочените центрове за настаняване от семеен тип живеят общо около 75 деца и младежи, а в Центъра за обществена подкрепа се обслужват около 100 деца и младежи месечно. Основната цел на дейността е даде конкретна и ясна информация за ситуацията на децата и младежите и да се установят конкретните области за бъдещата работа и обученията. Също така чрез тази дейност ще се осъществи първичното опознаване на целевата група и ще се създадат условия за изграждане на доверие и провокиране на интерес към активно включване в проектните дейности. Дейността ще протече в следните етапи: 1. Избор на трима представители на кандидатстващата организация, които да осъществят проучването; 2. Избор на методика и създаване на инструменти за проучването; 3. Подбор на доброволци от общността, които да се включат в провеждането на проучването и всички предстоящи дейности; 4. Същинско проучване на терен в посочените социални институции и 5. Анализ на данните. Първият етап ще е отговорност на ръководителя на проекта, който ще избере още двама експерти с опит в областта. Вторият етап ще е методическо планиране и по време на него ще се . изготвят специални анкетни карти за персонала и ще се планират интервюта за установяване на конкретните нужди, потребности, дефицити и сфери за развитие. Ще се изготвят адаптирани анкетни карти, съобразени с възрастта на децата и младежите, на база на които ще се изготвят индивидуални профили. Всеки профил ще съдържа информация за младежа – име, възраст, специфично състояние, нужди, кратка история, сфери за подобрение и др. Ще се определят конкретни индикатори и аспекти на изследването. Ще се подготвят различни материали, които да съдействат за комуникацията и диалога с децата и младежите. Ще се използват и различни игри, групови и индивидуални действия. За осъществяването на Третия етап на дейността ще се изготви обява за подбор на доброволци от общността. Доброволците ще бъдат младежи на възраст 18-29 години с интерес в социалните дейности, които са мотивирани да подобряват условията за живот, обучение и възпитание на своите връстници. За целта ще се организира кампания за подбора на доброволци и ще се разпространи електронен формуляр за кандидатстване. Основна роля за подбора на доброволци ще има и община Бургас, която работи с различни местни НПО. В резултат ще бъдат селектирани 10 доброволци. За да се осигури тяхната пълноценна подготовка и за да придобият ключови умения за работа с деца и младежи, ще се организира работна среща с тях преди стартирането на проучването. След това доброволците ще бъдат разпределени на тематични екипи, в зависимост от спецификата на предстоящите дейности. Тяхната роля ще е да участват активно както в провеждането на проучването, така и в предстоящите обучения и в последващите дейности на терен. Четвъртият етап ще е самото проучване, което ще обхване всички деца и младежи, като ще се изследват техните истории, потребности, опит, нужди, умения, мечти и мотивация за развитие. В резултат ще се индивидуални профили с насоки за развитие. Петият етап ще е анализ на събраните данни и конкретни теми за индивидуална и групова работа. Създадените профили и проучването ще са от ключово значение за създаването на обучителните програми и последващите действия и сферите за индивидуално консултиране. |
5 250.00
|
5 286.23
|
Разработване на обучителни програми и създаване на иновативни интерактивни инструменти за индивидуална и групова работа с деца и младежи : Основна цел на дейността е да се създадат специализирани работни програми и инструменти в отговор на установените конкретни нужди, потребности и възможности на децата и младежите от посочените резидентни услуги. Дейността има за цел и да се създаде концепция за методика на обучение, базирана на неформалното учене, която да е достатъчно атрактивна, за да провокира ученето чрез преживяване, опит и доверие. На база на извършеното проучване и създадените профили на децата и младежите ще се изготвят работни обучителни програми за обучение и стратегии за индивидуална подкрепа. За да се постигне устойчивост на резултатите ще се разработят специализирани интерактивни материали за стимулиране на ученето и нагласите – ролеви карти, конструктивни игри, реквизит за ролеви игри и др. По този начин ще се постигне пълноценно обучение и съобразяване с индивидуалните обучителни потребности на участниците. Всяка от програмите ще е тематична и ще обхваща модули като:
•Развитие на социални умения и компетентности – ще включва активности за подобряване на комуникативните умения, уменията за общуване, работа в екип, инициативност, взаимодействие с различни групи хора и др.
•Повишаване на толерантността и солидарността между децата и младежите и създаване на условия за приобщаващо учене и възпитание – ще включва елементи за осъзнаване и приемане на различията, повишаване на готовността за взаимопомощ и преодоляване на стереотипите;
•Личностно и професионално развитие – ще включва подробно запознаване с елементите на личностното развитие, осъзнаване на личния потенциал, силни страни, заложби и таланти. Също така модулът съдържа различни техники за кариерно ориентиране и консултиране, запознаване с възможностите за развитие, актуалните тенденции и техники за ефективна реализация;
•Стратегии за самостоятелен и независим живот – включените участници ще изготвят личен план за развитие, който ще съдържа цели, дейности, методи за постигането им, включване на съмишленици, срок и резултати. Всеки участник ще си изработи лична карта за успешен живот, като с помощта на обучителите ще определи необходимите стъпки за нейното реализиране;
Дейността предвижда създаването на интерактивни инструменти като елемент на неформалното образование, стимулиране на въображението и насърчаване на лични потенциал. Чрез тези инструменти ще се постигне по-ефективно осъзнаване от страна на участниците и желание за взаимопомощ и реализация.
Ще се създадат:
•интерактивни карти за личностно развитие – карти с въпроси и картинки за асоциации, които ще се ползват по време на обучението и след това ще бъдат оставени в социалните институции, за да подпомагат работата на социалните работници;
•Интерактивни карти за определяне на кариерния път и професионалното развитие – ще съдържат информация за различни възможности и професии и ще провокират желанието за развитие и реализация - ще се ползват по време на обучението и след това ще бъдат оставени в социалните институции, за да подпомагат работата на социалните работници;
•Кутия на ежедневните предизвикателства – ще се направят кутии с послания и задачи за взаимопомощ, както и насърчаване на солидарността и толерантността. Посланията ще съдържат и задачи за изпълнение, които младежите да си теглят всеки ден;
•Учебни тетрадки с личен план за развитие – ще представляват ръководства и инструмент за самоанализ и самоподготовка, поставяне на цели, определяне на действия и проследяване на тяхното изпълнение;
Освен специализираните инструменти, които ще се разработят специално за проекта, ще се набавят и други материали, необходими за осъществяването на обучителните дейности. Материалите ще са свързани с игровизацията като обучителен метод и ще съдържат различни конструктори, творчески пособия и др.
Тази дейност е пряко свързана с устойчивостта на проекта, защото създадените програми и инструменти ще могат да се ползват и от други деца и младежи, както и да стимулират подхода „връстници помагат на връстници“. |
4 412.00
|
4 414.56
|
Академия за успех – серия от 4 тематични обучения за насърчаване на личностното и професионално развитие на младежите с цел самостоятелен и независим живот. : Основната цел на дейността е пряко свързана с целите на проекта и създаването на условия за личностно и професионално развитие на деца и младежи, настанени в резидентни услуги. Дейността обхваща всички аспекти за придобиване на социални умения, информираност за възможностите, кариерно ориентиране, повишаване на увереността в лични потенциал и др., което да допринесе за тяхната самостоятелност и независимост. Дейността ще се осъществи в четири етапа, като представлява поредица от интерактивни групови обучения за 25 младежи от четири отделни Центъра за настаняване от семеен тип на деца и младежи без увреждания от Бургас. Всяко обучение ще е съобразено с възрастта и вече изготвените профили на участниците. Основна цел на обученията ще е да се стимулират нагласи за учене и устойчиви знания и умения за самостоятелен и независим живот, както и превенция на институционализирането им и рискови фактори, пречещи на тяхното развитие. Обученията ще се базират на учене чрез преживяване и опи и ще насърчават създаването на толерантна среда и взаимопомощ. За тяхното провеждане ще се използват предварително разработените програми и интерактивни инструменти. Всяко обучение ще съдържа описаните тематични модули, които ще бъдат представени чрез симулации, казуси и ролеви игри. Това ще помогне на участниците да се поставят в различни роли и да изследват собствения си потенциал. Съществено ще е стимулирането на увереността на участниците и повишаване на себеоценката им. След обученията ще се проведе и работилница на талантите, която ще представлява индивидуална работа и консултиране на младежите.
Конкретно обученията ще имат следната структура:
Обучение 1: Социални умения за личностно развитие – програмата ще съдържа теми за развитие на личностните качества и социалните умения – комуникативност, работа в екип, осъзнаване на ролята в екипа, взимане на решения, лидерство и др. Обучението ще акцентира върху уменията за ефективно общуване, предаване на съобщение, изслушване, емпатия и др. Ще се обърне внимание на ценностите и толерантността в общуването. Част от обучението ще е насочено към приемане на различията и спазване на определени правила.
Обучение 2: Подкрепа за достъп до образование – ще бъдат представени различни възможности за обучение и образование, ще се демонстрират стиловете на учене и начините за самоподготовка, ще се предоставят много образователни ресурси. Ще се представят национални и европейски програми и начините за участие в тях. Ще се разработи информационен материал с полезни контакти и стъпки за действия, свързани с правата на младежите, които да им помага при самостоятелното развитие и планиране. В материала ще се съдържат и всички възможности за учене и обучение – ще се включи информация за различни учебни заведения от общината, читалища, библиотеки и други.
Обучение 3: Работилница на талантите и професионална реализация – програмата ще съдържа елементи на коучинг и кариерно ориентиране, ще се представят различни професии и елементите и необходимите компетенции за тях, ще се симулира кандидатстване за работа, представяне на интервю и подготовка на документи. Ще се представят възможности за стаж, предприемачество и трудова заетост.
Обучение 4: Начини за активно социално включване и независим живот – Участниците ще работят по личен план за развитие и ще поставят лични цели, ще се определят необходимите действия, ресурси, възможности за подкрепа и др. Ще бъдат запознати с различни модели за активно включване в социалния и обществен живот на общността, членуване в НПО сектора и др. Обучението ще включва коучинг и симулации на различни казуси за интеграция в обществото и преодоляване на рискови фактори.
Обученията са структурирани за взаимно надграждане и постепенно повишаване на знанията и затвърждаване на уменията. В края на всяко обучение се предвижда формална и неформална обратна връзка от участниците, която да покаже напредъка на дейността. |
22 189.00
|
24 170.68
|
Мобилна работа – обучителни занятия на терен в Център за обществена подкрепа гр. Бургас и Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания № 4 и № 5: Основна цел на дейността е да се включат и деца и младежи с увреждания, които нямат възможност за участие в груповите обучения, както и такива, които ползват услугите на ЦОП Бургас. Така ще се обхванат деца и младежи, които трудно могат да бъдат изведени от институции и с които работата на терен ще даде пълноценни резултати. Дейността предвижда работа на терен в Център за обществена подкрепа и Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания № 4 и № 5. Дейността ще се осъществи в продължение на 6 дни, като във всяка от посочените институции ще работят по трима лектори и по 5 от селектираните доброволци. Първият екип, който ще работи в ЦОП Бургас ще проведе поредица от интерактивни занимания за личностно и професионално развитие на 30 младежи от ЦОП Бургас. Предвид профила на младежите там, които попадат в силно рискови групи ще се включат и обучителни модули за превенция на зависимости, сексуално-рисково поведение, ранна бременност и превенция на отпадане от училища. Специални усилия ще се положат за подобряване на средата на работа и създаване на толерантна и солидарна обстановка. Основен акцент ще е развитието на техните социални умения и създаване на лични планове за развитие. Ключова ще е ролята на доброволците, които ще влязат в ролята на ментори на децата и младежите и ще участват активно в планирането на последващи инициативи. Два от дните ще са посветени на кариерното ориентиране и начините за придобиване на професионални умения, стажуване, работа и др. Ще се проведат много различни симулации за осъзнаване на силните страни и насърчаване към решителни действия. По възможност се предвижда организиране на информационна среща с родители, на която те да бъдат привлечени като пълноценни партньори в грижата и възпитанието на децата.
В Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания № 4 и № 5 ще се организират творчески работилници за 15 деца и младежи с цел стимулиране на креативността, социалните умения и повишаване на увереността в личния потенциал за развитие. Всички дейности в тези две институции ще бъдат съобразени с уврежданията на децата и младежите и до голяма степен ще се работи индивидуално. Ще бъде изграден положителен образ за способностите на младежите с интелектуални затруднения и за тяхното ангажиране в трудов процес и ще бъдат пилотирани конкретни дейности, в които хората с увреждания и затруднения могат да бъдат полезни.
Ще се използват създадените интерактивни карти за асоциации и други пособия за стимулиране на въображението и комуникациите. Ще се представят много възможности за развитие и кариерно ориентиране. За тази дейност сдружение ПроБудник ще ангажира експерт в работата с деца с увреждания и експерт по арт-терапия, който да насърчава взаимодействието между участниците чрез изкуство. |
7 285.00
|
4 122.35
|
Дни на талантите – подкрепа за местни социални дейности за социално включване – взаимодействие и партньорство между общността и младежи, настанени в резидентни услуги: Основна цел на тази дейност е създаване на условия за интегриране и социално приобщаване на младежите, настанени в резидентни услуги и възможност за взаимодействие с други младежи и широката общественост. Това ще се осъществи чрез организирането на „дните на талантите“ по време на която обучените 25 младежи от Центровете за настаняване от семеен тип и 15 младежи от ЦОП Бургас ще имат възможност да участват в различни спортни и творчески занимания. За целта в продължение на 5 дни ще се представят различни видове спорт и ще се организират съвместни спортни турнири с младежи от обществени училища, студенти и други. По този начин спортът ще се използва като инструмент за приобщаване и интегриране, както и като начин за реализация, екипност и преодоляване на различията. Младежите, които нямат желание да спортуват или пък имат някакви затруднения за практикуване на физическа активност, ще бъдат включени в творчески образователни занимания, отново съвместно с други младежи от общността. Част от творческите занимания ще са посещения на галерии, организиране на творческа работилница за приложни изкуства и среща с музиканти от Бургас. Последния ден от „дните на талантите“ ще се организира състезание „Търсене на съкровища“ в центъра на Бургас, на което всички участници от включените институции, доброволците и други младежи от общността ще са разпределени в екипи и ще имат различни мисии, свързани с опознаване на града, исторически факти, географски забележителности, практични дейности и др. По този начин ще се осигури среда за забавление и учене и ще се създадат условия за интегриране на целевите групи. Включването им в общи екипи с младежи от различни места ще спомогне за взаимното приемане и изграждане на доверие. |
12 947.00
|
16 134.57
|