No matter what project we work on, we are most likely have to deal with digital files on our computers. We have to store and retrieve numerous files and folders through the system laid out by our file managers, which come pre-installed on our operating systems. Current file managers are fundamentally limited; they are based on old ideas of how files should be kept and organized. These organizational systems are not transparent. They neither present files and folders comprehensively nor allow users to personalize the way they are formatted and visually laid out. The problems in existing file managers prevent users from interfacing their digital files in a meaningful and efficient way, consequently reduce their motivation, speed, and project efficiency.
The classic file manager interface has not evolved since the 1990’s. And yet, almost every branch of any given business uses file managers to find and access files, and over the course of the day, the amount of time and effort spent by all employees looking for and storing their files in the proper directories accumulates significantly. An improvement in the efficiency of this process will, over time, lead to a sizable gain in the overall output of an organization. FileMap uses a special representation method for showing the file system. It represents folders as panels (rectangles), thus the folder hierarchy is displayed visually via nested panels (panels sitting inside panels). In a regular workflow the user will link FileMap to a desired folder, this will represent the folder hierarchy as the panel hierarchy. This leads to:
- Faster file system access, more visual access, less cognitive strian, leveragind visual memory to navigate, better and more expressive expression of projects.
- Funamentally improved user experience compared to traditional OS file managers.
- A software that shows file systems, sync files across people and enbale collaboration via visual and intuive user interface.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Разработване на основната система на Файлмап: Тази дейност включва основните функции на потребителския интерфейс на FileMap.
1. Показване на папки: Трябва да се създаде начална връзка между файловата система и FileMap, като всяка свързана папка трябва да бъде графично представена в интерфейса ни. Всички обекти ще бъдат разположени върху 2D увеличаващо се и универсално поле.
2. Увеличаване / Преместване: Полето ще бъде увеличаващо се. Изгледът на файловете ще се пренарежда, когато се увеличи/намали.
3. Манипулиране с обект / папка: Файловите елементи ще могат да бъдат измествани и изменени, за да се промени подразбиращият се ред на файловете.
4. Многоредова система от мрежи: Софтуерът ще разположи всички елементи на мрежа, за да може да се прави правилно подравняване и да се опрости организацията и взаимодействието с файловете.
5. Автоматична система за оформление: Когато е свързана папка, нашият софтуер ще предостави автоматично дефинирано оформление за цялата й йерархия. Елементите ще се подравняват с мрежовата система. Потребителите могат да превключват между различни опции за оформление. Оформлението може да бъде допълнително модифицирано.
6. Инструмент за намиране на файлове: Добавянето, премахването и промяната на файлове в основния файлов мениджър ще се отразяват във FileMap директно или с инструмента за намиране, който ще насочва потребителя към определените места и размери на новите добавени файлове.
7 Лента с инструменти и функции на файловия мениджър: Инструментите ще помогнат за манипулиране канаваса и предоставят специфични функции за употреба като управление на проекти, графична анотация, търсене и презентация.
8. Собственствено свойство на външен вид на обекта: Панелите / елементите ще имат различни начини на представяне, когато се гледат от различни нива на увеличение. Това подобрява навигацията и оптимизира визуалната сложност и яснотата на оформлението.
9. Система за етикети и търсене: Обектите могат да бъдат етикетирани. Това ще помогне за търсене или сортиране на обекти чрез различни инструменти като търсене, филтриране и режим на списък.
10 Система с табове и инструмент за свързване: Потребителят може да отвори множество табове и да превключва между тях. Инструментът за свързване ще създаде бутон, който ще предизвика изглед към целевия елемент.
11 Преглед на обектите: Различни методи за представяне ще бъдат използвани в зависимост от нивото на увеличение и типа на изходния файл, като например Word, Excel, jpeg, PDF, ACAD, Max, 3dm и Psd. Нашето потребителско изживяване ще използва предварителни прегледи на битови изображения, аудио, видео и сложни текстови файлове, 2D и 3D предварителни прегледи, а за някои файлове нашето потребителско изживяване ще осигури интерфейси за предварителен преглед, които могат да повлияят върху изходните файлове.
12 Колаборация/Интерфейс за чат/Споделяне/Вграждане на панели в уеба: Поканени потребители могат да влязат в работното пространство. Всяка панел предоставя възможност за чат. Изгледът се актуализира в реално време между колегите. Могат да се задават нива на разрешения. Панелите могат да бъдат споделяни чрез уеб линк или да бъдат вградени в уеб страница. За синхронизация на файлове, потребителите могат да използват вече съществуващ софтуер за облачно съхранение, облачно устройство, предоставено от нас, или да използват локален сървър.
13 Система за записване на действия на панелите: Нашият облачен сървър ще записва действията на потребителите и ще ги възстановява при необходимост, например при използване на функцията "Undo".
14 Пазар на панели и уеб интерфейс: Пазарът на панели ще позволи на училища, фирми и физически лица да публикуват панелите си на обществено достъпни места. Панелите могат да бъдат безплатни или платени, могат да бъдат отворени или затворени за публично въздействие и могат да бъдат защитени с парола.
15 Базови инструменти за управление на задачи/проекти и изгледи на панели: Инструментите за управление на задачи и Гант могат да бъдат свързани с панели или работни пространства.
1 584 443.04
239 184.54
Файлмап интеграция: Тази дейност се отнася основно до backend частта на нашето софтуерно приложение. Тя започва с настройката на развойната среда и документацията за технологичния стак.
1. FMOM-Device услуга: Това е основната част от бекенда на нашето софтуерно приложение. Ще бъде разработена с Electron, базиран на уеб фреймуърк. Основният код ще бъде разположен в GitHub и ще прилагаме конвенционални процеси за разработка на софтуер, за да се вземат необходимите части за разработка от всеки член на екипа и да се слива към основния код. Нашето десктоп приложение също ще бъде свързано с нашата облачна услуга в AWS. Нашата облачна услуга ще комуникира с всички инстанции на десктоп приложението и ще изпълнява действия като управление на сътрудничеството, удостоверяване, връзка с услуги за съхранение на файлове в облака и координиране на събития за качване/изтегляне на файлове.Този план за развойна включва облачно приложение с десктоп приложение за Windows и Mac. Приложението включва OS-управляема услуга, която стартира след зареждане на OS и приема папки като FMOs (FileMap обекти). Развойната среда позволява автоматизирани прекомпилации и е съвместима както с Windows, така и с Mac OS. Услугата трябва да стартира автоматично и да приема POST и GET заявки, докато GUI взаимодейства с услугата и регистрира потребителските взаимодействия. Създадена е FMO Data Structure и услугата автоматично се актуализира с версиите. FMOM (FM обектен мениджър) - Device Service управлява FMO изгледите и поръчката им, а планът включва въвеждането на FMOM-Cloud Service за контакти, чат и функционалност за междуустройствена синхронизация.
2. Споделяне на файлове и сътрудничество: Сътрудничество: Сътрудничеството ще се координира чрез нашата облачна услуга (AWS). Когато колеги са поканени да работят в дадено работно пространство, те ще имат достъп до облачната модел (лейаут) на работното пространство и ще могат да извършват основни операции като преместване/реорганизация на елементи. За сътрудничество не е необходимо файловете да бъдат качвани/изтегляни, тъй като основното сътрудничество може да се извършва чрез облачния модел.
Споделяне на файлове: След като потребителите са удостоверени в нашия софтуер чрез Google или с друг метод, нашето облаково хранилище ще достъпва папките за съхранение на файлове на потребителя и ще използва този пространство за качване/изтегляне на папки и споделяне на тези файлове с други колеги, в зависимост от техните роли/права за достъп.
3. Уеб сайт и приложение: Ще имаме уеб сайт, който ще предоставя възможност за изтегляне на нашия софтуер, вход в системата и плащания. Ще имаме платформа за управление и актуализация на нашия уеб сайт.
4. Интеграция на прегледи: Нашето софтуерно приложение ще има отделни начини за преглед за всеки вид файлове. Някои файлове ще бъдат представени с прегледи от изображения, а други - с динамични прегледи (например ще използваме уеб-базирани 3D визуализации, за да покажем някои типове 3D файлове). Тази система ще генерира прегледи от файловете, ще ги съхранява и синхронизира с облака. Ще показва тези прегледи в потребителския интерфейс на нашето софтуерно приложение.
5. Интеграция с трети страни и SSO (единичен вход): Нашият софтуер ще бъде автентикиран чрез акаунти на Google. Това ще се използва за създаване на акаунти в нашата система. По-късно ще внедрим различни методи за аутентикация.
6. Деплоймънт на мултиплатформено приложение: Ще деплойнем IOS и Android приложението на нашето софтуерно приложение. Това ще даде опростен достъп до данните на потребителя.
7. Интеграция на дистанционен десктоп: FM ще може да се активира директно като виртуализиран сервиз в доставчик на услуги за дистанционен десктоп, за да се види работното пространство на потребителя чрез уеб портал. Това ще позволи на потребителя да достъпва FM чрез браузър и да извършва някои от основните функции, които не включват локални файлови системи.
877 166.09
224 684.55
Тестване и валидация на Файлмап: С тази дейност целим да сме сигурни, че разработваме софтуера и неговата интеграция с други платформи по най-оптималния начин за постигане на най-добрите резултати. В рамките на проекта ин-хаус QA тестери ще тестват ежедневно всички модули на системата. Ще имаме също така групи от потребители за външни тестове, за да подсигурим, че Файлмап отговаря на нуждите на пазарните вертикали, които целим за комерсиализация.
187 128.76
81 849.63
Комерсиализация: Тази дейност включва разпространяване на всички публични резултати от проекта: Демонстрация на концепцията на FileMap на проектната общност, за да получим обратна връзка и подготовка на обучителен материал, който да се използва за подкрепа на нашите настоящи и потенциални партньори и крайни потребители; Подготовка на бизнес план за експлоатация на резултатите от проекта; Увеличаване на популяризацията на FileMap на всички нива и разработка на стратегически глобален план за комерсиализация.
879 579.44
74 768.89
Управление на проекта: Мониторинг на всички дейности от техническа и административна (включително рискове) гледна точка и мобилизиране на ресурси за постигане на целите на проекта. Оптимизиране на паричните потоци с цел избягване на неплатежоспособност и подсигуряване на необходимите ресурси за самоучастие в проектните дейности.
1 190 122.55
214 612.71
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN