Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Semantic Interactive Ltd. aims to conduct a series of applied research activities in order to develop a globally innovative solution to a growing problem of employers - attracting and retaining talent, which is driven in part by technological expansion, the transition to a digital economy and the rise of the "digital nomad" phenomenon among an increasing proportion of the young population on the planet. To meet the ever increasing requirements and to retain employees, many companies are turning to the use of "outdoor offices" , located in remote locations outside major cities, providing both work and recreational/active rest opportunities for employees. In this newly forming niche of "corporate tourism," they face the hurdle of locating suitably equipped remote locations for individual employees or entire teams, primarily because of the lack of a centralized system to offer suitable spaces, tailored to the needs of employers.
With the implementation of the project in partnership with the Varna University of Management, we have the ambition to develop an innovative solution to this problem by reversing the paradigm -  an employer will associate with many offices (rather than using one office gt; one employer). Thus we create a solution whereby each employer will use multiple existing locations as offices. 
We aim to invested in research staff remuneration, consumables (database) and external consulting support needed for field and desktop studies to enable the conceptual design and development of a web-based application as a world-class innovation in the field of recreational industries (as per the BG innov.strategy). It will allow us to provide the innovative service connecting companies and landlords of suitable properties, based on the concept of "shared economy". The focus on employers as a segment (looking for outdoor offices or co-working spaces and recreation and leisure locations) ensures the competitive advantages over existing alternatives.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на приложни изследвания, изпитвания, измервания, необходими за дефиниране на функционалните характеристики на платформата „Nex2work“ (Чрез наемане на 3 бр. експерта във Враца, 1 бр. експерт в София (8ч.) и 3 бр. във Варна (4 ч.), придобиване на 1 бр. корпус с данни като консуматив за изследв. на фокус групи и амортизация на оборудване на ВУМ): Дейността ще позволи решаването на серия от научно-изследователски задачи, свързани с разработваната продуктова иновация. Изпълнението ѝ ще доведе до постигане на следните-важни за ефективното функциониране на иновативната услуга цели : - определяне конкретните функционални характеристики на платформата Nex2work, - дефиниране структурата на базата за каталогизиране на източници, - анализиране на подходящи индикатори за удовлетвореност на компаниите, - създаване механизми за оценка на степента на съответствие на заявките от клиенти към наличните записи в базата с подходящи имоти - типизиране на търсещите и предлагащи клиенти на платформата по категории Предвидено е закупуване на структурирана база данни с български компании, като консуматив за извършване на изследванията, което е от особено значение за успешното реализиране на първоначалния подбор на тестови групи от компании, защото върху тях ще се извърши в последствие детайлното проучване по отношение на готовността за използване на иновативната услуга и от една страна и определяне функционалните характеристики на платформата в последствие. Ще търсим структуриране по вид предприятие – респективно брой заети, оборот, код на икономическа дейност, локация, и др. Целта е да можем да профилираме по приблизително до 100 от всяка група, съобразно определени параметри за представителна извадка, след което да направим контакт с тях и да ги поканим за участие в изследванията. Двата изследователски екипа – на Семантик Интерактив във Враца и София, и на ВУМ във Варна ще работят паралелно, като за ефективното провеждане на поредицата от тестове и изследвания планираме да използваме примерни „изнесени офиси“ в различни локации в двата района, където се изпълнява проекта. Идеята ни е да предложим на избрани компании възможността да изпратят свои служители да извършват обичайните си служебни дейности в рамките на няколко дни, които после да бъдат интервюирани от екипа на академичния ни партньор, за да се дефинира степента на удовлетвореност от предоставените условия. За целта са предвидени дейности по изготвяне на анкети за блиц-интервюта и фокус-групи (които ще стимулираме да реализират тестово работа във временни изнесени офиси) с оглед провеждане на проучване и анализ на първични данни за потребителските нагласи и нужди. Така, след извършен качествен и количествен анализ на компании от различни сектори ще бъдем в състояние да дефинираме „златен стандарт“, на който трябва да отговарят предлаганите имоти на платформата, за да гарантираме високата степен на съответствие с изискванията на основните клиенти на платформата Nex2work. С оглед гарантиране на техническа обезпеченост за изпълнение на проекта бе проведен задълбочен анализ на наличното хардуерно и офис и оборудване в компанията. То е на ниво, достатъчно за обезпечаване успешното провеждане на изследователската дейност, като не е необходимо закупуването на допълнително оборудване . Ппланираме изплащане на възнаграждения за целия период на проекта на 4 изследователи на пълен работен ден на максимално допустимата за финансиране ставка от 3077 лв. в Семантик Интерактив, а за партньорската организация ВУМ – 3 ма изследователи на половин работен ден при същата ставка за целия период на проекта. Към тях сме добавили и разходите за амортизация на необходимото компютърно оборудване за работата на изследователите във ВУМ. В заключение ще отбележим, че Семантик Интерактив ще отговаря за осигуряване на необходимата информация и публичност, съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. За целта сме предвидили поставянето на 3 бр. информационни табели, които ще бъдат поставени съответно в офисите в гр. Враца, Варна и София. (с оглед редуциране на административната тежест не са бюджетирани разходи за това). 281 532.00 249 080.93
Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация. (Дейността включва разработка на софтуерната платформа „Nex2work“ и демонстрации в оперативна среда и се изпълнява от екипа анализатори - 7 души, както и разходи за консултантски услуги, и амортизации на оборудване на ВУМ): В тази дейност ще се пристъпи към разработване на иновативната платформа за наемане, отдаване и резервация на работни пространства от нов тип „Nex2work“. Екипът на Семантик Интерактив ще използва придобитото от компанията ноу-хау от предходната дейност и ще дефинира софтуерните изисквания към отделните слоеве на платформата на база постъпилите данни по отношение на функционалните характеристики от партньора в дейност 1, като ще е ангажиран и с обезпечаване на тяхната безпрепятствена работа в приложението. Ще бъдат предприети редица мерки не само по изграждане на софтуерния слой и потребителски фронт-енд на приложението, но ще бъдат имплементирани и необходимите стандарти за осигуряване информационната сигурност на платформата. За постигане на тази цел предвиждаме да бъдат поръчани външни за организацията консултантски услуги , в резултат на които да бъдем в състояние не просто да идентифицираме потенциалните проблеми с инфо. сигурност на платформата, но и да разполагаме с конкретни стъпки по осигуряването й в тестовия "изнесен офис". Основна причина за избора на тази дейност и наемането на външен консултант е следствие от идентифициран проблем, уловен при първоначалното проучване, което проведохме преди изготвянето на проектното предложение. То показа, че една от основните причини, поради която множество компании избягват ползването на външни за организацията офисни помещения. до голяма степен се явява липсата на сигурност за информацията и гарантиране на непрекъсваемост на информационно-комуникационния процес. Това за някои от компаниите в ИКТ сектора е критично важно и отсъствието на базови условия на съответствие с изискваният на ISO 27001 се явява огромна пречка при ползването на такъв тип корпоративни услуги. В рамките на изследванията ще бъдат дефинирани и графичните изисквания към интерфейса на платформата, като за целта се предвижда да разработят няколко тестови варианта, които да бъдат предлагани за оценка на потребителите и въз основа на обратната връзка да бъдат дефинирани финалните параметри на интерфейса на уеб-базираното приложение. Екипът на партньора през този етап на проекта ще е ангажиран предимно с измерване удовлетвореността и качеството на предоставяната от платформата услуга и подаване на постоянна обратна връзка към екипа на Семантик Интерактив. За целта колегите ще използват принципа на сравнителен анализ – преди/след, за да захрани с максимално коректна информация софтуерните разработчици на платформата. По този начин се гарантира постигане на висока степен на съответствие с изискванията на клиентите и не на последно място се минимизира възможността за грешки от системата, в следствие на некачествено предоставена услуга По отношение на доставчика на предвидените консултантски услуги трябва да отбележим, че първоначалните ни пазарни проучвания показаха няколко важни тенденции в сектора на информационната сигурност. На първо място наличието на ограничен кръг от компании, които реално могат да изпълнят такава сложна аналитична процедура не само по отношение на даден софтуер, а на определена от клиент локация. Естеството на дейността както и необходимото ноу-хау в сферата на кибер сигурността до голяма степен се явяват филтър за много от наличните компании в сектора от една страна, а от друга – това е фактор, определящ високата цена на търсената услуга. Поради тази причина при консервативни очаквания заложихме бюджет от 100 хил. лв. за реализирането й, но тъй като сме предвидили процедура за подбор на доставчик с публична покана е възможно да получим и по-ниска цена от очакваната, макар и тази перспектива да не изглежда твърде реалистична. В този смисъл е налице увереност в ръководството на компанията, че провеждането на този елемент от проектното предложение би оказало силно положително въздействие върху общия ефект от работата на платформата. Това в голяма степен повлия върху решението ни за включването на този разход като част от предвидения за изпълнението на проекта бюджет 306 532.00 178 587.30

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).