Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project is implemented on the territory of two municipalities - Kresna and Simitli, which are socially high-risk and have similar demographic and infrastructure problems. Project target groups are people with permanent disabilities and adults, with chronic illnesses that for various reasons can not organize their daily lives and do not cope without support. Target groups will include people who do not have close friends able to help them, do not use social services in the community. These users due to poverty and transport restrictions are without access to social and health services in the respective municipality. Integrated cross-sectoral services will be provided after a thorough assessment of needs and the needs of each individual. An opportunity is created for part of the project users to receive rehabilitation services, self-copying training, as well as help with buying medicines, food and household products, validation of health booklets; administrative services; advice on rights and obligations. The project provides a decent life for the participants by providing integrated hourly services in a home environment and facilitated access to social and health services. A mobile team will work on the ground at the home of consumers with regard to the prevention of life-threatening illnesses, health promotion, motivational and psychological support; medical rehabilitation for handicapped people with disabilities who are without access to social services in the community. The project will work on a multidisciplinary team, which will carry out on-call duty on a schedule and in specialized consultative social-health offices in the settlements of the municipalities. For the field work, the mobile team in both municipalities will have equipped equipment and supplies, as well as a car that will reach even the most remote from the city center.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Формиране на мултидисциплинарен екип за предоставяне на междусекторни социално-здравни услуги и психологическа подкрепа на целевите групи.: Дейността поставя началото на проекта и цели сформиране на мултидисциплинарен екип и подбор на персонал за помощ в ежедневието на потребителите, вкл. помощен персонал. Общите и специфични цели на проекта са непостижими без подкрепата на мултидисциплинарен екип от специалисти и помагащи лица, който да изпълни качествено заложените проектни дейности. Етапите по дейността са: 1. Публикуване на интернет страниците на двете общини на условията за включване в проекта. Информация за тях по време на начална информационна кампания. 2. Прием на документи - електронно или в определените за целта офиси на проекта 3. Сформиране на комисии по подбор 4. Подбор и назначаване на два мултидисциплинарни екипи - по един за всяка община, в който са включени експерти и специалисти, помагащи в ежедневието лица, медицински специалисти, които предоставят услуги на потребителите и в двете общини. 5. Подбор и назначаване на ръководител на мултидисциплинарните екипи и на координатори - по един за община (екип) Мултидисциплинарните екипи включват: - за двете общини - ръководител -отговаря методически и организационно за цялостната дейност на екипите в двете общини, планира и координира оперативното изпълнение на всички дейности по предоставяне на услугите, работи и пряко с потребители при възникване на конфликтни ситуации, инциденти; следи за качеството на предоставяните услуги, рехабилитатор - работи пряко с потребители, в чиито индивидуални планове са залегнали терапевтични, ЛФК дейности и кинезитерапевтична рехабилитация. Участва в екипа за оценка на потребностите на кандидат-потребителите и в изготвянето на индивидуалните планове за услуги на утвърдените потребители, психолог - участва в оценка на потребностите и оказва психологическа подкрепа на потребителите; супервайзър - супервизира екипа и персонала по предоставяне на услугите. - за община Симитли - социален работник- координатор, социален работник, три медицински сестри, трима социални асистенти, четирима домашни помощници, шофьор, сътрудник социален случай; обучители и един супервайзър. - за община Кресна - социален работник - координатор, две медицински сестри, трима домашни помощника, един шофьор, един социален асистент; обучител. 6. Сключване на трудови / граждански договори. 7. Изготвяне и връчване на назначените длъжностни характеристики на назначените на трудов договор и технически задания- за гражданските договори. Мултидисциплинарният екип предоставя междусекторни социално - здравни услуги и психологическа подкрепа почасово, според индивидуалните нужди на потребителите. Специалистите и помощния персонал от мултидисциплинарните екипи се назначават на трудов или граждански договор, в зависимост от статуса на пазара на труда и в съответствие с часовата ангажираност на съответния служител, след извършено класиране по документи, събеседване /съгласно процедура за подбор на персонала, изготвена от ръководител проект/. Възнагражденията се определят съобразно Насоките за кандидатстване, съобразени с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014г.-2020г. Предвижда се трудовите и гражданските договори да се заплащат според часова ставка, която варира от 3.37лв. до 12.00лв. на час, съобразено с квалификацията, сложността на дейността, насоките на кандидатстване и нормативната уредба. Назначаването на екипите, които извършват оценка на потребностите и които са част от мултидисциплинарния екип става през втори месец от стартиране на проекта. Като цяло екипът се сформира през трети месец от стартиране на проекта. За дейността от преките разходи се купуват канцеларски материали и консумативи, необходими за дейността, преди всичко хартия А4, тонери и папки. 380.00 61 808.93
Подбор и утвърждаване на участниците от целевите групи. Оценка на потребностите на кандидат - потребителите. Утвърждаване на крайните потребители на услугите по проекта. Сключване на договори. Осъществяване на преход към дейност 4 чрез изготвяне на индивидуални планове за услуги.: Дейността има за цел да изработи фундамент на всички дейности по проекта. Нейните цели включват подбор и утвърждаване на потребителите, които имат най-голяма нужда от подкрепа и включване в инициативи, мерки за подобряване на тяхното здраве и социално включване; изготвяне на индивидуални планове за помощ, подкрепа и терапевтични дейности. Дейността включва поддейности: 1. Приемане и регистрация на заявления и документи за участие в проекта на хората от целевите групи 2. Изготвяне на оценка на потребностите от екип специалисти. 2.1. Преценка за необходимостта от осигуряване на интегриран достъп до междусекторни услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение 2.2. Преценка на потребностите от ползване на услуги в зависимост от нуждите и потребностите. 3. Утвърждаване на крайните потребители от комисията по подбора. 4.Сключване на договори за услуги. Изготвяне на индивидуални планове и поставяне начало на дейност4 от проекта от екипа специалисти, формиран за оценка на потребностите. 5. Доставка на канцеларски материали и консумативи, необходими за изпълнение на етапите по дейността Критериите за подбор на крайните потребители са: • Да не са ползватели на социални услуги от сходен характер; • Да са лица с трайни увреждания или възрастни хора, които не могат напълно или частично да се справят в ежедневието и имат нужда от помощ и подкрепа • Да са мотивирали избора си за включване като потребители; • Да са наясно с изискванията, интересите и потребностите си; • Да са в потенциален или непосредствен риск от задълбочаване на здравословните проблеми, свързани с хронично заболяване/трайно увреждане; • Да са социално изключени или в риск от социална изолация; • Да са с ограничен достъп до здравни и социални услуги; • Да имат нарушен психо-емоционален статус или са в риск от негативни промени на психика, емоции; • Да демонстрират по време на социалното анкетиране желание за промяна в начина си на живот и нагласа за управление на собствената си съдба. В изготвената оценка на потребностите и попълнения за целта формуляр задължително се описват нуждите и потребностите на отделния човек, в съответствие на които следва да се осигури интегриран достъп до здравни, социални, рехабилитационни и други подкрепящи услуги според неговите специфични потребности. След изготвяне на оценката на потребностите се извършва класиране на кандидат потребителите в съответствие с правилата и процедурите за подбор. Оформя се листа на чакащите. В комисията по подбора се включва и представител на екипа за управление на проекта. Оценката на потребностите се изготвя от екип специалисти- социалните работници/ координатори от двете общини, психолог, 2 медицински сестри, кинезитерапевт, а подборът се извършва от комисии от по 3 члена за всяка една община, чийто председател е представител на отдела, на който в съответната община е възложено изпълнението на проекта. Комисията по подбора се назначава със заповед на Кмета на общината. Дейността приключва със сключване на договор за предоставяне на услугите по проекта между утвърдения краен потребител или негов законен представител и последващо изготвяне от екипа за оценка на потребностите на индивидуални планове за услуги. Договорът следва да уточнява вида на услугата/ времетраене, нуждата от консултиране и/или специализирана професионална помощ, права и задължения на страните по договора, срок на договора, прекратяване и други общи условия. При подбора на потребителите следва да се използват традиционни методи, съобразени със здравето, психиката и комуникативните умения на кандидат потребителя. 2 957.00 10 093.92
Транспортно и материално обезпечаване на услугите и на дейност 4 по проекта.: Дейността има за цел да осигури нормалното протичане на дейностите при предоставяне на услугите за утвърдените потребители, като обезпечи материално проекта и осигури транспорт за мултидисциплинарния мобилен екип в условията на големи транспортни ограничения за жителите на двете планински общини. Нейната цел е пряко свързана с постигане общите и специфични цели на проекта и е особено важна по отношение ефективността на предлаганите услуги. Проектът се обезпечава материално чрез закупуване на канцеларски материали и консумативи, на ЛФК уреди за медицинска рехабилитация с възможност за преносимост и ползване в дома на потребителите; уреди и апарати за здравна грижа, извън номенклатурата на НЗОК, в домашни условия - апарати за измерване на кръвно налягане, проследяване на кръвна захар, измерване на тегло и плътност на костите, доставка на други материали при възникнала необходимост, включително предпазни средства. От изключителна важност за качество на предоставяните услуги и за осигуряването на достъп до междусекторни интегрирани мултифункционални услуги в условията на транспортни ограничения за потребителите, особено от села, отдалечени от общинския център, е закупуването на лек автомобил за всяка една община. И община Симитли, и община Кресна разполагат с транспорт за доставка на храна на домашен социален патронаж - леки товарни автомобили тип "Баничарка", което не позволява превоз на повече от един пътник. И двете общини разполагат единствено с по един такъв автомобил като превозните средства са морално остарели и често биват ремонтирани. Автомобилите по проекта следва да бъдат избрани, така че да може да превозват едновременно както специалистите от мобилния екип, така и съответните уреди и пособия, включително сгъваема медицинска кушетка за медицинска рехабилитация. Най-удачно е да бъдат закупени два леки автомобила тип "Ван" за 5 пътника. Всяка една от двете общини, които не притежават подходящ и достатъчен автомобилен парк поотделно, сама за себе си, преценява инфраструктурата на района, релефа, отдалечеността на селата без осигурен редовен автобусен превоз на повече от 5-10 км от общинския център и пристъпва към договарянето и закупуването на съответния автомобил, съгласно разпоредбите на ЗОП Ще се закупят следните уреди и пособия за кинезитерапевтична рехабилитация и здравни грижи в домашни условия: 1. Апарати за измерване - два електронни автоматични апарати за измерване на кръвно налягане /надлакътни/, два глюкомера, заедно с тест ленти, два уреда за измерване на температурата на повърхността на челото или в ухото, два апарата за неинвазивно отчитане нивото на наситеност на кръвта с кислород и измерване на сърдечната честота, два пулсоксиметъра за отчитане пулса и кислородното насищане на артериалния хемоглобин. Така посочените апарати са само за домашна употреба и изследванията, които правят не се заплащат от НЗОК с изключение на кръвната захар, но само за диабетици. /Проектът ще обслужва различни групи увреждания и хронични заболявания, при които с оглед възрастовите и суматични изменения е добре да се проследява периодично кръвната захар/. 2. Уреди за респираторна терапия - ще бъдат закупени два ултразвукови инхалатора, които се използват за лечение на горни и долни дихателни пътища в домашни условия. 3. Консумативи за кинезитерапевтични дейности- масажно масло и др. Осигуряването за мултидисциплинарния мобилен екип на транспорт и съответното оборудване за рехабилитация и здравни грижи в домашна среда е условие за предоставяне на качествени интегрирани социално-здравни услуги по проекта. 4. Два преносими компютъра с мултифункционално устройство към тях за кабинетите в двете общини, съгласно методика на МЗ т.6., която е публикувана след подаване в ИСУН на проектното предложение и от по-висок клас поради софтуерната програма и големия обем информация. 47 260.00 44 300.00
Предоставяне на междусекторни социално-здравни услуги и психологическа подкрепа на потребителите. : Дейността има за цел да осигури качествено предоставяне на междусекторни социално-здравни услуги и психологическа подкрепа на потребителите след сключване на договорите за услуги и изпълнени прецизно етапи на дейност 2. Тя започва с изготвяне на индивидуални планове за предоставяне на услугите до 10 дни след сключване на договора за услуги. В плана се описват:- Проблеми и потребности; - Конкретните услуги, свързани с потребностите; Честота на на услугата; - Специфични обстоятелства и факти – заболявания, взаимоотношения с други хора и др.. Дейността има три направления за интервенция: 1. Направление Физическо здраве – правилно функциониране на организма и неговите системи и органи; Формират се или доразвиват умения за грижа за себе си за хора с увреждания и тежки соматични заболявания, чрез здравни беседи, консултации, подпомагане избора на лекар/зъболекар; обучение за здравословен начин на живот; хигиена на тялото,активна почивка; общуване с природата; връзка с позитивно мислене; превенция на задълбочаване на здравословния проблем чрез здравни грижи в домашна среда; извършване на медицински манипулации, изследвания в домашни условия, които не се заплащат от НЗОК и др. . Изготвят се индивидуални програми ЛФК с цел общо укрепване, по-добри двигателни възможности. Нуждаещите се от кинезитерапия получават услуги в домашна среда. 2. Направление Психично здраве се състои от: • умствено здраве – способността за логично мислене,• емоционално здраве – способността за изразяване на чувствата по подходящ начин; умение за справяне със стреса, напрежението, депресията и страха * Духовно здраве - Психо - социално консултиране и обучения за изграждане умения за самостоятелно справяне в условията на транспортни ограничения, постоянен достъп до психотерапевтични, социални и здравни услуги и нарастваща бедност на рисковите групи в обществото, себепознание; Създаване на предпоставки за експериментиране на различен тип социално поведение, облекчаване процеса на саморазкриване; по-добро разбиране на обществените отношения и спазването на социалните норми и правила; 3. Направление Социално здраве – способността за поддържане на адекватни релации между хората и изпълнение на социалните роли; Свързано е с консултации и комбинирана социална работа за социална интеграция, която включва: преодоляване на социалната изолация, активиране на личностните ресурси и активиране на мотивацията за активен живот с използване на силните страни на личността.Тук се включват и обучения за придобиване на умения за самостоятелен живот и за социална интеграция. В тази част на направлението работят ръководителят на услугата, координаторите - социални работници, социалните работници и асистенти Направлението включва и подобряване на социалния живот и бита на потребителите чрез подкрепа в ежедневието- пазаруване, почистване, вкл. основно, веднъж в месеца по заявка; административни услуги; общуване със социален асистент, услуги от домашен помощник . Интегрираната мобилна услуга се предоставя съобразно етичните и професионални принципи на социална работа чрез прилагане на индивидуален подход и мултидисциплинарно взаимодействие. Услугата не е стандартен пакет от дейности, който се предлага на всички потребители. Включени са различни дейности за преодоляване на ограниченията пред самостоятелния начин на живот, с които се сблъсква конкретния потребител, както и за превенция на рисковете - помощ в бита, помощ при самообслужване и социално включване, рехабилитационна подкрепа, здравно и социално консултиране, сигнализиране при риск . Услугата се предоставя в условията на информирано съгласие на потребителя/ законния представител само след детайлно описание на същността и параметрите й, дейностите за подкрепа и консултиране, техническото оборудване и екипа по доставка на договорираните услуги. Осигурена е безопасност за потребителите и персонала. Дейността е материално, транспортно и технически осигурена чрез изпълнение на дейност 3. 96 584.00 847.07
Обучение и супервизия на специалистите от мултидисциплинарния екип и на подкрепящия потребителя персонал. : Съгласно Насоките за кандидатстване на екипите се предоставят супервизии и обучения. Обучението въвежда и дава основни знания за конкретната мултидисциплинарна и комбинирана междусекторна услуга. Супервизиите имат характер на надграждащо обучение за увеличаване на професионалната компетентност и са част от вътрешния контрол и мониторинг.Основна цел на обучението и супервизиите е подкрепа на мултидисциплинарния екип от специалисти и помагащи в ежедневието на потребителя лица да усвоят нови знания и умения за същността, методите и практическото предоставяне на услугата "Патронажна грижа", да подобрят нейното качество- всеки в сферата на своята компетентност и възложени дейности; да се развиват професионално, да получат емоционална подкрепа и предпазят от "професионално и емоционално прегаряне". Дейността цели и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипите. Обучението и супервизиите се провеждат съгласно методологията на МЗ, по програма указана в нея. Супервизиите са насочени към консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Тяхна цел е изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. Проектът предвижда предоставяне на екипна, групова и индивидуална супервизия. Екипната супервизия- улеснява и подпомага развитието на отношенията на работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко създава условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на практически въпроси и проблеми в работата по индивидуалните случаи на потребителите. В началния етап се предвижда сесия за екипна супервизия за обсъждане на нов случай; сесия за екипна супервизия за преглед на оценката на потребностите и обсъждане на индивидуалния план/плана за предоставяне на услугата в етапа преди пристъпване към активна работа по случая. В работния етап : планирани, на 2-3м. сесии за екипна супервизия на работата по случай, при която се обсъждат наблюденията от текущия мониторинг и развитието на случая; Предвидени са сесии за екипна супервизия на 6-ти м. след начало на предоставяне на услугата- за преглед на изпълнението на индивидуалните планове/плановете за предоставяне на услугата; обсъждане на резултати, пречки, възможности; установени благоприятстващи и противодействащи изпълнението фактори; действия, подходи, мерки при актуализиране на плановете и продължаване на работата, и др. В етапа на приключване на случая/прекратяване на услугата: сесия за екипна супервизия, на която се оценява изпълнението на индивидуалните планове и се прави заключение: постигнати ли са заложените в съответния план цели, подобрено ли е качеството на живот и нивото на независимо социално функциониране на потребителя и т.н. Предвижда се и Екипна супервизия, насочена към членовете на екипа , която да подпомага координацията в начина на работа; дава възможност за обмен на информация и опит; развива уменията за вземане на екипни решения в дух на сътрудничество; подпомага разпределянето на ролите и функциите в екипа, техните граници и съвместимост. При необходимост се осигурява на 2 месеца Групова супервизия служи за подкрепа; обмен на познания, гледни точки и професионален опит; получаване от всеки участник в групата на обратна информация от по-широк брой източници; споделяне на преживявания и взаимна емоционална подкрепа; придобиване на групов опит в хода на динамиката на груповите отношения. Практикува се в групи, формирани от по-тесния (специализирания) или по-разширения състав на персонала. Индивидуална супервизия- цели да даде възможност на всеки специалист да прегледа своята работа; да провери усещанията и чувствата си; да изясни ролите и очакванията си във връзката си с клиента. Индивидуалната супервизия може да се осигурява при необходимост по заявка на специалиста или по преценка на ръководителя/ координатора на мултидисциплинарния екип. 4 911.00 5 198.70

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).