Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The specific objective of the project proposal is to create a specific environment, models and tools for improving the specific digital skills of the workforce in sixteen economic activities / sub-activities under NACE.BG-2008.
The specific objective will be achieved as a result of a set of interrelated actions, which include research of digital skills needs by economic activities, development of digital skills profiles by key positions, testing of the current digital skills of the workforce through developed assessment tools of competencies and curricula for non-formal learning for the development of specific digital skills. The curricula will be tested by at least 520 employees in selected economic activities, adapted and recognized by stakeholders. The project will develop 16 methodological guidelines for maintaining and upgrading the specific digital skills of the workforce in the sectors to ensure continuing education to better professional development and increased training of employees by providing digital skills needed to exercise their position. A communication campaign will raise the awareness of employers about the need to develop digital skills. Models of social partnership and collective bargaining in enterprises, adequate to technological changes and digitalization of work processes for active change management and ensuring successful adaptation of enterprises and employees to change will be developed and implemented in two economic activities under NACE.BG 2008. Cooperation between enterprises, social partners and educational institutions will be strengthened in order to ensure educational infrastructure, quality training and learning outcomes that meet the requirements by developing sectoral qualifications frameworks for the development of digital skills.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Изследване и анализ на потребностите от дигитални умения по икономически сектори въз основа на разработената методология: Целта на дейността е да се осигурят изходни данни и информация, както и да се извърши анализ на потребностите от дигитални умения на работната сила по икономически сектори и да се идентифицират специалните (специфичните) дигитални умения. Изследването ще се осъществи в съответствие с изискванията на Методология за установяване състоянието и потребностите от развитие на дигитални умения/компетентности, разработена в рамките на Компонент 1 на Операция „Развитие на дигиталните умения“. Предизвикателствата пред труда в контекста на дигитализацията са многопластов проблем, който изисква задълбочено и многостранно проучване, разширяване на статистическата база данни за пазара на труда и за факторите, които му оказват влияние в условията на дигитална икономика. В свое становище Европейският икономически и социален комитет (EESC) призовава за по-добри статистически данни и повече изследвания относно последиците от изкуствения интелект и дигитализацията върху заетостта и труда, включително проучвания за специфичните за отраслите въздействия. Изследването и анализа на потребностите от дигитални умения ще се осъществи по-отделно в следните 16 икономически дейности по КИД -2008: 1) Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия (код 10.3), 2) Производство на растителни и животински масла и мазнини (10.4), 3) Производство на мляко и млечни продукти (10.5), 4) Производство на други хранителни продукти (10.8), 5) Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене (код 16), 6) Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон (код 17), 7) Производство на основни химични вещества (код 20.1) 8) Производство на бои, лакове и подобни продукти, печатарско мастило и китове (код 20.3) 9) Производство на електрически съоръжения (код 27) 10) Производство на превозни средства, без автомобили (код 30) 11) Производство на мебели (код 31) 12) Търговия на едро, без търговия с автомобили и мотоциклети (код 46) 13) Търговия на дребно, без търговията с автомобили и мотоциклети (код 47) 14) Хотелиерство (код 55) 15) Ресторантьорство ( код 56) 16) Спортни и други дейности, свързани с развлечение и отдих (код 93) Изследването и анализа ще се осъществят в съответствие с Методологията, като следва следните етапи на изпълнение: 1. Разработване на изследователски план, предварителна подготовка и организация на дейността; 2. Осъществяване на изследването, набиране, систематизиране, анализ и оценка на данните и информацията; 3. Изготвяне на доклад за резултатите от изследването и анализа на потребностите от дигитални умения в съответния сектор, включително изводи и препоръки; 4. Валидиране и обсъждане на резултатите от изследването на кръгла маса (присъствена или неприсъствена форма) във всеки отделен икономически сектор с участието на представители на целевите групи по проекта и заинтересовани институции; 5. Публикуване на резултатите от изследването на интернет страниците на браншовите организации на работодателите и на представителите на работниците и служителите от съответния сектор. Дейността ще бъде изпълнена съвместно с партньора КНСБ. Основните ангажименти на експертите на КНСБ ще бъдат в етапа на провеждане на изследванията, анализа и оценката на данните, както и във валидирането и обсъждането на резултатите по време на кръглите маси. 0.00 552 453.24
Дейност 2 Разработване, тестване и валидиране на унифицирани профили за дигитални умения по ключови длъжности и/или професии, съгласно НКПД 2011, посочващи знания, умения и поведение, което служителят/работникът следва да притежава, за да изпълнява задълженията си в обхвата на професията и/или длъжността си: Целта на дейността е да се разработят, тестват и валидират унифицирани профили за дигитални умения, необходими на заетите лица, спрямо развиващите се дигитални технологии в избраните 16 икономически дейности по КИД 2008. Резултатите от дейността ще способстват създаването на професионални стандарти за дигитална компетентност, с което ще се осигури връзката между необходимите знания и умения и изискванията на бъдещия пазар на труда, с което се създават предпоставки за постигане на конкурентна и развиваща се икономика, основаваща се на технологичното развитие. Дейността ще се осъществи в съответствие с Методологията, създадена по Компонент 1, чрез разработване, тестване и валидиране на унифицирани профили за дигитални умения по ключови за избраните икономически дейности длъжности и/или професии, съгласно НКПД 2011, посочващи знания, умения и поведение, което служителят/работникът следва да притежава, за да изпълнява задълженията си в обхвата на професията и/или длъжността си. Дигиталната трансформация неизбежно води до професионална трансформация, изразяваща се в промяна на характера на работата, промяна в изискваните умения, поява на нови категории работни места, които изцяло или отчасти изместват другите, възникване на нови професии, „застаряване“ и постепенно „отмиране“ на други професии. В бъдеще, почти няма да има професия и работно място, които да не са засегнати в една или друга степен от цифровизацията. Способността за адаптиране към технологичния напредък и непрекъснато придобиване и развиване на нови знания и умения, все повече ще предопределят устойчивостта, производителността и доходите на всеки работещ. В тази връзка, основните предизвикателства на пазара на труда в следващите години ще бъдат – загубата и трансформацията на работните места, поляризацията, несигурността, технологичната безработица, бариерите към нестандартните форми на заетост, дигиталната некомпетентност, цифровото разделение, несъответствието между търсени и предлагани умения и застаряването на работната сила. Ако компетенциите на работната сила отговарят на новото технологично ниво и процесите по тяхното придобиване бъдат насърчавани и управлявани своевременно и в правилната посока, тези тенденции могат да бъдат преодолени или смекчени. Идентифицирането на „уменията на бъдещето“ и създаването на профили за дигитални умения по ключови за секторите длъжности и/или професии, ще подпомогне в значителна степен проактивното управление на последиците от Индустрия 4.0 за пазара на труда и ще спомогне за осъществяване на плавен преход към развитието на човешки капитал, способен да отговори на новите предизвикателства и променящите се изисквания към професиите и работните места. Разработването, тестването и валидирането на унифицирани профили за дигитални умения по ключови длъжности и/или професии (съгласно НКПД 2011) ще се осъществи в 16 икономически дейности (КИД 2008) в съответствие с Методологията, разработена в рамките на Компонент 1 на процедурата „Развитие на дигиталните умения“. Във всеки профил на дигиталните умения ще бъдат посочени знания, умения и поведение, което служителят/работникът следва да притежава, за да изпълнява задълженията си в обхвата на професията и/или длъжността си. Описанието на нивата на изискуемите дигитални компетенции (основно, средно, напреднало и високо специализирано) за съответната длъжност и професия ще се базира на европейската рамка на компетенциите DigComp2.1 и ще включва описание за извършвани действия и постигнати резултати. Дейността ще обхване следните етапи на изпълнение: 1. Предварителна подготовка. 2. Разработване на унифицирани профили за дигитални умения по ключови длъжности и/или професии. 3. Тестване и валидиране на разработените унифицирани профили за дигитални умения по ключови длъжности и/или професии. 0.00 291 399.94
Дейност 2 Разработване, тестване и валидиране на унифицирани профили за дигитални умения по ключови длъжности и/или професии, съгласно НКПД 2011, посочващи знания, умения и поведение, което служителят/работникът следва да притежава, за да изпълнява задълженията си в обхвата на професията и/или длъжността си - продължение.: Н/П 0.00 0.00
Дейност 3 Тестване на текущите умения на работната сила по сектори с разработени за целта инструменти за оценка на дигитални компетенции: Целта на дейността е да се идентифицират дефицитите в текущите дигитални умения на работната сила по икономически дейности, както общи, така и по професии/длъжности и на тази основа да се предприемат по-нататъшни, адекватни мерки за преодоляване на дисбалансите в областта на дигиталните умения. Дейността ще се осъществи в съответствие с изискванията на Методология, разработена в рамките на Компонент 1 на Операция „Развитие на дигиталните умения“ и с помощта на разработени за целта инструменти за оценка на дигитални компетенции. На тази основа ще се осигури връзката между необходимите знания и умения и изискванията на бъдещия пазар на труда, с което се създават предпоставки за постигане на конкурентна и развиваща се икономика, основаваща се на технологичното развитие. Дигиталните умения и компетенции имат ключова роля за повишаването на възможностите за адаптация на човешкия капитал към променящите се изисквания на работните места и пазара на труда в условията на преход към цифрова икономика. България продължава да заема незадоволителни позиции в различни индекси и изследвания, измерващи навлизането на цифровите технологии в икономиката и обществото, цифровизацията на индустрията, готовността за бъдещето на производството. За 2019 г. и 2020 г. страната ни е на последно място в ЕС-27 в класацията на индекса „DESI”. Дигиталната трансформация изисква значителни инвестиции, технологични нововъведения и целенасочени мерки за стимулиране на дигиталната компетентност и дигиталната култура на работната сила. Своевременната диагностика на текущите дигитални умения на заетите и предприемането на мерки за преодоляване на дисбалансите в уменията е важна предпоставка за успешното реализиране на промяната и за ефикасността на инвестиционната политика в тази област. Тестване на текущите умения на работната сила ще се осъществи в 16 икономически дейности в съответствие с Методологията, разработена в рамките на Компонент 1 на процедурата „Развитие на дигиталните умения“. Стандартът, спрямо който ще се извърши тестването и оценяването на уменията, ще бъдат валидираните профили на дигитални умения по ключови длъжности/професии (Дейност 2) и препоръките от изследването и анализа на потребностите от дигитални умения в съответния сектор (Дейност 1). За целта ще бъдат разработени и апробирани два инструмента за оценка на дигитални компетенции – един за самооценка спрямо профил на изискваните дигитални умения за длъжност/професия и един за оценка на специфични дигитални компетенции. Инструментите ще се разработят в дигитална среда и работата с тях ще се осъществява онлайн. Дейността ще обхване следните етапи на изпълнение: 1. Разработване и апробиране на инструменти за оценка на дигитални компетенции. 2. Предварителна подготовка на дейността по тестване на текущите дигитални умения на работната сила по икономически дейности. 3. Тестване на текущите дигитални умения на работната сила в 16 икономически дейности. 4. Изготвяне на заключителен доклад за резултатите от тестването на текущите дигитални умения на работната сила по икономически дейности, включително изводи и препоръки. 0.00 275 412.62
Дейност 3 Тестване на текущите умения на работната сила по сектори с разработени за целта инструменти за оценка на дигитални компетенции - продължение: Продължение на "Начин на изпълнение": II. За целите на разработването и апробирането на електронен инструмент за оценка на специфични дигитални компетенции ще бъдат ангажирани: • 2 броя експерти (Консултант 2). Водещ консултант на длъжност „Експерт, управление на човешките ресурси“. Експертите ще бъдат назначени на трудов договор за 4 месеца, на 8-часов работен ден, общо 8 ч/м на часова ставка 21.50 лв./час, с включени осигуровки за сметка на работодателя. Възнаграждението е формирано въз основа на почасова ставка, съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията. Експертите ще разработят концепция за създаването на е-инструмент и съдържателен прототип на е-инструмент, ще консултират проектантите, ще организират апробирането на инструмента и ще изготвят доклад за резултатите от апробирането. • 2 броя експерти (Консултант 3) специалисти в областта на информационните технологии, и/или управление на човешките ресурси и/или индустриални отношения, и/или бизнес анализ, с които ще се сключат граждански договори за период до 3 месеца, за обща стойност до 23 804, 40 лв. с включени осигуровкиза сметка на възложителя, при часова ставка 23.90 лв./час. Възнаграждението е формирано въз основа на почасова ставка, съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията. Те ще бъдат отговорни за разработването на техническа спецификация, проектирането и ИТ частта в разработването на е-инструмент за оценка на специфични дигитални компетенции, публикуването и осигуряването на достъп до инструмента на електронна платформа, предоставянето на справки за резултатите от апробирането на инструмента. III. Тестването на текущите дигитални умения на работната сила ще се осъществява паралелно в 16 икономически дейности. Продължителността на дейността ще бъде три месеца. За целите на тестването на текущите дигитални умения на работната сила ще бъдат ангажирани: • 3 броя експерти (Консултант 2). Водещ консултант на длъжност „Експерт, управление на човешките ресурси“. Експертите ще бъдат назначени на трудов договор за 2 месеца, на 8-часов работен ден, общо 6 ч/м на часова ставка 21.50 лв./час, с включени осигуровки за сметка на работодателя. Възнаграждението е формирано въз основа на почасова ставка, съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията. Експертите ще бъдат ангажирани с изготвянето на инструкции за провеждането на дейността по тестване и оценка на текущите дигитални умения, обучение на секторните експерти, организация и координация на дейността, методически контрол на изпълнението, обобщаване и анализ на резултатите, изготвянето на заключителен доклад за резултатите от тестването на текущите дигитални умения на работната сила по сектори, включително изводи и препоръки. • 1 експерт (Консултант 3) специалист в областта на информационните технологии, и/или управление на човешките ресурси и/или индустриални отношения, и/или бизнес анализ, на длъжност „Директор, Информационни технологии“. Експертът ще бъде назначен на трудов договор за 2 месеца на 8-часов работен ден, общо 2 ч/м на часова ставка 23,90 лв./час с включени осигуровки за сметка на работодателя. Възнаграждението е формирано въз основа на почасова ставка, съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията. От него ще се изисква да администрира и осъществява текуща поддръжка на електронната платформа с двата инструмента за оценка на дигитални компетенции и да предоставя периодични справки с данни за резултатите от тестването. 0.00 4 699.08
Дейност 4 Съставяне на учебно съдържание/разработване на програми за неформално обучение за развитие на специфични дигитални умения, съобразно изискванията на конкретната длъжност/професия, извън базовите дигитални умения (съгласно DigComp2.1): Целта на дейността е да се осигурят условия и възможности за преодоляване на дисбалансите, повишаване на цифровата грамотност, надграждане и формиране на специални дигитални познания и умения в работната сила, които да подпомогнат нейното адаптиране към бързите темпове на дигитална трансформация и технологично обновление. В изпълнение на тази цел, ще бъде съставено, адекватно на потребностите в избраните 16 икономическите дейности, учебно съдържание, включващо: • Препоръчителни програми за неформално обучение (по икономически дейности) за развитие на специфични дигитални умения, съобразно изискванията (профилите на дигитални умения) на конкретни длъжности/професии. • Съдържание на пилотни тестови е-обучения (по икономически дейности), за развитие на специфични дигитални умения, съобразно съставените програми за неформално обучение и изискванията (профилите на дигитални умения) на конкретни длъжности/професии в отделните дейности. Бързото развитие на технологиите, цифровизацията и прехода към икономика основана на знание и идеи, извеждат на преден план „ученето през целия живот“, като непрекъснат процес на професионално развитие и усъвършенстване, което отваря врати за себеизява и самоиндентификация, гъвкава професионална реализация, за планиране и промяна в личностното развитие, когато обстоятелствата го налагат. Системите за формалното и неформалното, както и информалното учене започват да се сближават и интегрират, като все повече нараства ролята на неформалното обучение, ученето на работното място, персонализираното обучение, проектно базираното обучение, ученето чрез преживяване и действие. От друга страна, четвъртата индустриална революция не е само революция в технологиите, а в мисленето. Изостря се необходимостта от развиване на нови форми на критично мислене, креативност и изобретателност, умения за сложни анализи на комплексна информация, осведоменост по отношение на алгоритмите и интерпретация на данни от факти към знание, способност за справяне с неочаквани ситуации и нерутинни задачи. Индустрия 4:0 променя и корпоративните ценности. Все по-често традиционното понятие „организационна култура“ се допълва или заменя с понятия като „дигитален мироглед“, „виртуална култура“, „дистанционна култура“, „дигитална среда“ и пр. Четвъртата индустриална революция изисква балансиран подход, при който технологичното развитие е съпътствано от социална справедливост. Взаимообвързването на тези двата аспекта е ключов елемент от прехода на към следващия етап в индустриалното развитие. Това предполага нарастваща роля на работодателите и останалите социални партньори в осигуряването на равни шансове и достъп до възможности за обучение и професионално усъвършенстване на заетите. Осъществяването на системен, балансиран, съобразен с многообразието на работната сила преход, изисква прилагането, както на традиционни (формални), така и на гъвкави, адекватни на променящите се условия, неформални форми на обучение за придобиване на нови знания и умения в реална работна среда. Разработването и тестването в практиката на предприятията на препоръчителни програми за неформално обучение за развитие на специфични дигитални умения е действен инструмент, който ще ги подпомогне в управлението на промяната и привеждането на човешкия капитал в стратегическо съответствие. Дейността е и принос на българските социални партньори към Общото европейско пространство на данни за уменията, което способства за намаляване на несъответствията между образователната и обучаващата система, от една страна, и нуждите на пазара на труда, от друга страна. Текстът на "Описание" продължава в следващата дейност. 0.00 355 242.78
Дейност 4 Съставяне на учебно съдържание/разработване на програми за неформално обучение за развитие на специфични дигитални умения, съобразно изискванията на конкретната длъжност/професия, извън базовите дигитални умения (съгласно DigComp2.1) - продължение: Продължение на "Описание": Съставяне на учебно съдържание/разработване на програми за неформално обучение за развитие на специфични дигитални умения, съобразно изискванията на конкретната длъжност/професия, извън базовите дигитални умения (съгласно DigComp2.1) ще се осъществи в избрани 16 икономически дейности по КИД 2008. Основа за разработването на секторните програми за неформално обучение с цел развитие на специфични дигитални умения ще бъдат профилите на дигитални умения на ключовите за секторите длъжности/професии и резултатите от секторните изследвания и анализи на потребностите от дигитални умения. Дейността ще обхване следните етапи на изпълнение: • Разработване на концепции за създаването на препоръчителни програми и учебно съдържание за неформално обучение за развитие на специфични дигитални умения в 16 икономически дейности. • Разработване на препоръчителни програми за неформално обучение за развитие на специфични дигитални умения, съобразно изискванията на конкретната длъжност/професия, извън базовите дигитални умения (съгласно DigComp2.1) в 16 икономически дейности. • Разработване на учебно съдържание за пилотни тестови е-обучения за развитие на специфични дигитални умения, съобразно концепциите, съставените препоръчителни програми и изискванията (профилите на дигитални умения) на конкретни длъжности /професии в 16 икономически дейности. 0.00 0.00
Дейност 5 Пилотно тестване/адаптиране/припознаване на учебно съдържание за развитие на специфични дигитални умения по ключови длъжности и професии: Целта на дейността е да се тества, адаптира, припознае в практическа среда, доусъвършенства и прецизира, разработеното по преходната дейност учебно съдържание (препоръчителни програми за неформално обучение) за развитие на специфични дигитални умения по ключови длъжности и професии. В изпълнение на тази цел, ще се извърши пилотно тестово неформално е-обучение на заети лица в 16 икономически дейности. На основата на анализа на резултатите от пилотното тестово е-обучение и обратната връзка от участниците, учебното съдържание/програмите за неформално обучение за развитие на дигитални умения, ще бъдат прецизирани във всеки от избраните 16 икономически дейности по КИД 2008. Дейността ще се осъществи в рамките на следните етапи: 1. Подготовка и обезпечаване на ефективното провеждане на пилотно тестване/адаптиране/припознаване на учебно съдържание за развитие на специфични дигитални умения по ключови длъжности и професии, вкл. публикуване на препоръчителните програми, пилотните тестови е-обучения за развитие на специфични дигитални умения и е-въпросници за обратна връзка от участниците. 2. Пилотно тестване/адаптиране/припознаване на учебно съдържание за развитие на специфични дигитални умения по ключови длъжности и професии в 16 икономически дейности, с участието на 520 заети лица. 3. Анализ на резултатите от дейността и на обратната връзка от участниците, прецизиране на препоръчителните програми за неформално обучение за развитие на специфични дигитални умения по ключови длъжности и професии в икономическите дейности. 0.00 146 718.02
Дейност 5 Пилотно тестване/адаптиране/припознаване на учебно съдържание за развитие на специфични дигитални умения по ключови длъжности и професии - продължение: Н/П 0.00 0.00
Дейност 6 Разработване и приемане на секторни квалификационни рамки за развитие на дигитални умения. Адаптиране и актуализиране на рамките, в случай на необходимост: Целта на дейността е създаване на условия за интегриране изискванията на настоящия и бъдещия пазар на труда и по-конкретно на нуждите от специфични за отделни професии/длъжности и икономически дейности дигитални знания и умения в системите на ПОО и висшето образование. Дейността е насочена към засилване на сътрудничеството между предприятията, социалните партньори и образователните институции, с цел осигуряване на образователна инфраструктура, качествено обучение и резултати от ученето, които да отговарят на изискванията на дигиталната трансформация и на потребностите от нови „умения на бъдещето“. По този начин ще се изпреварят и активно ще се управляват последиците от Индустрия 4.0 за пазара на труда и ще се осъществи плавен преход към развитието на квалифицирана работна сила, притежаваща необходимите знания и умения за заемане на новите работни места. Целите на дейността ще бъдат постигнати чрез разработване и приемане на секторни квалификационни рамки за развитие на дигитални умения за всяка икономическа дейност/поддейност, описана в дейност 1. Те ще бъдат създадени на основата на Националната квалификационна рамка, унифицираните профили на дигитални умения за професии/длъжности и резултатите от секторните изследвания и анализи на потребностите от дигитални умения. Секторните квалификационни рамки за развитие на дигитални умения ще повишат адаптивността на квалификациите спрямо специфичните потребности на икономическите дейности, ще идентифицират „ядрото“ от специфични дигитални знания, умения и компетентности за конкретния сектор и ще улеснят групирането на сходните дигитални компетенции в единици резултати от ученето. На основата на тяхното текущо адаптиране и актуализиране спрямо промените в технологичното развитие, секторните квалификационни рамки ще изпълняват ролята на инструмент за секторно прогнозиране на потребностите от нови дигитални познания и умения, насърчаващ участието на различните заинтересовани страни в процеса на подобряване взаимодействието между образованието и пазара на труда. Приемането на секторните квалификационни рамки за развитие на дигитални умения ще се осъществи на основата на подписване на секторно споразумение между социалните партньори и образователните институции, подготвящи кадри за съответните сектори. С оглед на адаптирането и актуализиране на рамките, в случай на необходимост, ще бъде учреден Секторен съвет по дигиталните умения с участието на представители на организациите и институциите, подписали споразумението. Дейност 6 ще обхване следните етапи на изпълнение: 1. Разработване на методически указания за създаване, приемане, адаптиране и актуализиране на секторни квалификационни рамки за развитие на дигитални умения. 2. Разработване на секторни квалификационни рамки за развитие на дигитални умения в 16 икономически дейности по КИД 2008. Дейността ще бъде изпълнена съвместно с партньора КНСБ. Експертите от КНСБ ще участват в разработване на секторни квалификационни рамки за развитие на дигитални умения в съответствие с методическите указания, обезпечаване и координиране на преговорите за сключване на секторно споразумение между социалните партньори и заинтересованите образователни институции за приемане на секторни квалификационни рамки за развитие на дигитални умения. 0.00 163 970.36
Дейност 6 Разработване и приемане на секторни квалификационни рамки за развитие на дигитални умения. Адаптиране и актуализиране на рамките, в случай на необходимост - продължение: Н/П 0.00 0.00
Дейност 7 Разработване на методически указания за поддържане и надграждане на дигиталните умения на работещите по сектори за осигуряване на продължаващо обучение с цел по-добра професионална реализация и повишена професионална подготовка на заетите, посредством предоставяне на дигитални умения, необходими за упражняване на професията/длъжността им: Целта на дейността е повишаване на капацитета на предприятията в развитието на дигитални умения на работната сила. В тази връзка ще бъдат разработени методически указания за поддържане и надграждане на дигиталните умения на работещите по сектори за осигуряване на продължаващо обучение с цел по-добра професионална реализация и повишена професионална подготовка на заетите, посредством предоставяне на дигитални умения, необходими за упражняване на професията/длъжността им. Методическите указания ще бъдат разработени на основата на резултатите, изводите и препоръките от проведените в рамките на дейност 1 изследвания и анализи на потребностите от дигитални умения по икономически сектори, проучване на добрите практики и данните за изискваните от разработените по дейност. Дейността ще се осъществи в рамките на следните етапи: 1. Проучване на добри практики и подходи в осигуряването на продължаващо обучение с цел по-добра професионална реализация и повишена професионална подготовка на заетите, посредством предоставяне на дигитални умения, необходими за упражняване на професията/длъжността им. 2. Разработване на методически указания за поддържане и надграждане на дигиталните умения на работещите по сектори за осигуряване на продължаващо обучение с цел по-добра професионална реализация и повишена професионална подготовка на заетите, посредством предоставяне на дигитални умения, необходими за упражняване на професията/длъжността им. 0.00 97 398.52
Дейност 8 Повишаване осведомеността на работодателите и служителите относно необходимостта от развиването на дигитални умения/компетентност: Целта на дейността е да се повиши осведомеността на работодателите и служителите относно необходимостта от развиване на дигиталните умения и компетенции чрез планиране и осъществяване на комуникационна кампания. Ключови целеви аудитории на кампанията ще бъдат: работодатели и работници/служители от обхванатите в проекта икономически дейности; институции, ангажирани с обучението на възрастни; широката общественост; медии; Основните комуникационни канали за провеждане на кампанията ще бъдат: интернет страницата на проекта; интернет страниците на партньорите по проекта – БСК, МТСП, КНСБ; интернет страниците на браншовите организации от икономическите дейности, включени в проекта (хранително-вкусова промишленост, дървообработваща и мебелна промишленост, електротехника, хотелиерство и ресторантьорство, спорт и др.); Фейсбук страница на проекта; Фейсбук страници на партньорите по проекта; медии. Предвиждат се следните индикативани комуникационни дейности: 1. Изготвяне и разпространение на пресинформации 2. Изготвяне и разпространение на месечен електронен бюлетин за новости в сферата на дигиталните умения и компетенции, вкл. проекти, учебни програми, обучаващи институции, анализи, анкетни проучвания и др. 3. Изготвяне на тематични визии (банери, постери) за фейсбук, представящи по интерактивен, достъпен начин ползите от повишаване на дигиталните умения. 4. Разпространение на рекламно-информационните и аналитични материали, изготвени в рамките на проекта. 5. Организиране на медийни участия/интервюта с цел популяризиране на ползите от подобряване на дигиталните умения и компетенции. 6. Организиране на презентации/лекции на експерти по проекта пред целеви аудитории. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Подготовка на комуникационен план с индикативен график на комуникационните дейности; 2) Подготовка на комуникационните дейности 3) Изпълнение на комуникационните дейности. 0.00 22 055.69
Дейност 9 Развитие на модели на социално партньорство и колективно договаряне в предприятията, адекватни на технологичните промени и дигитализацията на работните процеси за активно управление на промените и осигуряване на успешна адаптация на предприятията и работниците и служителите към промените: Целта на дейността е да се разработят и внедрят модели на социално партньорство и колективно договаряне в предприятията, адекватни на технологичните промени и дигитализацията на работните процеси за активно управление на промените и осигуряване на успешна адаптация на предприятията и работниците и служителите към промените. Технологичната трансформация и отражението й върху всички обществени процеси са въпроси от стратегическо значение за разгръщане на потенциала и конкурентоспособността на икономиката. Значително се подобряват условията на труд и качеството на живот, но същевременно обществото се изправя пред множество, непознати досега рискове. Активното управление на промените, осигуряването на условия за плавен, балансиран преход към дигитализация и успешна адаптация на предприятията и работната сила към новите условия, изисква внедряването на нови модели в правенето на бизнес и управлението на хора, нови измерения в социалното партньорство и колективното трудово договаряне. В тази връзка, все по-решаваща става способността на социалните партньори да координират и консолидират усилията си в подпомагането на процеса на дигитализация, в справянето с предизвикателствата и потенциалните неравенства, произтичащи от интегрирането на цифровите технологии в труда и трудовите отношения. Развитието на модели и програми на социално партньорство и колективно договаряне в предприятията, адекватни на технологичните промени и дигитализацията на работните процеси за активно управление на промените и осигуряване на успешна адаптация на предприятията и работниците и служителите към промените, ще се осъществи в предприятия от два икономически сектора. Моделите и програмите ще бъдат разработени на основата на проучване и анализ на добри практики в областта и на резултатите от изследванията и изпълнението на проектните дейности до момента. Изпълнението на дейността ще обхване следните етапи: 1. Проучване и анализ на добри практики в социалното партньорство и колективното трудово договаряне с акцент върху развитието на дигитални умения в работниците и служителите. 2. Разработване на модели и програми на социално партньорство и колективно договаряне в предприятията от два икономически сектора, адекватни на технологичните промени и дигитализацията на работните процеси за активно управление на промените и осигуряване на успешна адаптация на предприятията и работниците и служителите към промените. 3. Внедряване на разработените модели на социално партньорство и колективно договаряне в предприятията от 2 икономически дейности. 0.00 50 873.39

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).