Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project proposal envisages the practical implementation, testing, evaluation and dissemination of wide-range waste prevention initiative through promoting extension of products’ life cycle – Repair Café. It involves mobilizing people who carry out damaed items and reapir them by themselves with the support of specialists with aim to prevent single use practices. Coffee and croissants are also provided among the repairs. The demonstration project will be implemented on the territory of city of Stara Zagora. The main objectives are: 1. Raising public awareness for compliance with waste hierarchy and key importance of extending the life cycle of products. 2. Promoting the repair as practice for waste prevention. 3. Reduction of the amount of municipal waste generated in the city of Stara Zagora with 1 t. The following main activities are envisaged within the demonstration project: 1. Preliminary study on the potential for prolongation of products’ life cycle; 2. Development of a concept for organization and conducting of Repair Café campaigns; 3. Organization and conducting of Repair Café campaigns; 4. Analysis on the intermediate results with aim for improving the Repair Café’s success. The expected results are: 1. Conducted study on the potential for extending the products’ life cycle; 2. Developed concept for organization and conducting of Repair Café campaigns; 3. Introduced Repair Café in Bulgaria, city of Stara Zagora; 4. Conducted 6 campaigns for promoting repair activities. Target groups: municipalities within the territory of Republic of Bulgaria.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка: Дейност 1: „Подготовка“ представлява разработването на Обосновка за демонстрационен проект (съгл. Указанията в т. 13.3. Специфични за процедурата изисквания и Приложение № 6 от условията за кандидатстване). За целите на изпълнение на дейността е извършено проучване, анализ и съпоставка за приложимостта на добри практики, изпълнени вече успешно на друго място, реализирани и приключени с постигнати резултати, в т.ч. извън територията на Република България, чрез финансиране от други финансови средства, в т.ч. и публични такива, с цел прилагане и разпространение на нови мерки и управленски подходи в областта на управлението на битовите отпадъци по отношение на предотвратяване образуването на битови отпадъци. 10 000.00 10 000.00
Изпълнение на демонстрационен проект: Предвидени са 4 дейности: 1. Предварително проучване на потенциала за удължаване на жизнения цикъл на продуктите - извършване на проучване сред местното население относно вещите, които се използват, какви са най-честите повреди, щети по тях, подлежат ли на поправка, каква е практиката – склонно ли е обществото да удължава жизнения цикъл на продуктите или заменя повредените/счупените с нови. Ще бъде извършено под формата на анкети, срещи, разговори с местни жители от различни квартали и части на гр. Стара Загора. След проучване на специфичната местна обстановка и обществена нагласа и според набавената информация, ще бъде проведено и проучване, свързано с разработване на полезни съвети и инструкции за поправка/ремонт на продукти, според най-често срещаните нужди, както и арт идеи за декориране на счупени или непотребни на пръв поглед предмети, чиито жизнен цикъл би могъл да бъде удължен под друга форма, напр. сувенири. Ще се определи и подходящ район/райони, в който/които да се проведат кампаниите Repair Café. 2. Изготвяне на концепция за организиране на кампании Repair Café - ще бъдат проучени различни части от града, брой жители в района, техният начин на живот и консумация, до колко потенциалните места са достъпни, според посетителите и естеството на продукти, които ще бъдат поправяни/ремонтирани. Ще се определят и конкретните параметри на кампаниите, вкл. продължителност, типове ремонти, необходими материали и консумативи. 3. Организиране и провеждане на кампании Repair Cafe - предвижда се провеждането на 6 едномесечни кампании Repair Cafe за удължаване на жизнения цикъл на продуктите в рамките на 12 месеца. Всяка кампания включва: организиране, популяризиране, провеждане на еднодневно събитие, в което всеки посетител донася по 1 предмет, който на място поправя сам, с напътствия от сътрудник, осигурен от Repair Café, кетъринг, отчитане на резултатите. Най-малко за период от 20 дни преди събитието ще бъде осигурено подходящо място, където всеки участник ще може да се регистрира и да подаде заявка за ремонта, който иска да направи. Целта на този период е да могат да бъдат осигурени специалисти и материали, необходими за поправката. Възможно е специалистът, който е на място да окаже съдействие за извършване на ремонта. Организирането на кампания ще се състои от: Осигуряване на пространство за провеждане на кампанията; Намиране на сътрудници за поправка/ремонт и провеждане на срещи с тях; Определяне на дата; Популяризиране на предстоящото събитие с цел набиране на посетители; Осигуряване на необходимите материали/инструменти; За провеждане на кампаниите ще бъдат осигурени необходимите материали, дребни резервни части и инструменти. Предмет на поправка и ремонт с цел удължаване на жизнения цикъл на продуктите и предотвратяване образуването на отпадъци в Repair Café ще бъдат отпадъци от домакинствата“ (отпадъци, образувани от домакинствата) и „подобни на отпадъците от домакинствата“ (т. 4 във връзка с т. 18 и т. 26 на § 1 от Допълнителните разпоредби (ДР) на ЗУО) по кодове съгласно Приложение ІІ на Решение на Комисията от 18.11.2011 г. за установяване на правила и изчислителни методи за проверка на съответствието с целите. С оглед насърчаване и предотвратяване образуването на биоразградими отпадъци, в кетъринга ще бъдат включени и продукти с недобър търговски вид и/или с изтекъл период на „най-добър до“, но все още годни за консумация. Освен ежемесечните кампании, на място посетители ще могат да поискат съвети или да бъдат подпомогнати за поправка на съответния предмет. 4. Анализ на междинните резултати, с оглед подобряване на успеваемостта на Repair Café - след проведени 3 кампании, ще бъде извършен Анализ на междинните резултати, с оглед подобряване на успеваемостта на Repair Café. Ще се анализират проведените кампании и начина на тяхното организиране, участниците, постигнатите резултати, силните и слаби страни и ще се подготвят препоръки за повишаване на успеваемостта през следващите кампании. 258 000.00 252 360.00
Кампании за популяризиране на резултатите от проекта: Кампаниите за популяризиране на резултатите от демонстрационния проект, избрани като най-подходящи, според целевите групи, са обособени в две форми: I. Подготовка и разпространение на информационни материали, които са подходящи, тъй като ще осигурят информираност на целевите групи: 1. Разработване на Ръководство за възпроизвеждане на Repair Cafe. Разпространение на Ръководството до общини от страната и публикуване на интернет-страницата на проекта. 2. Разработване на Инструкции за най-популярните ремонти (от практиката в Стара Загора), с вкл. Ръководство за безопасност. Разпространение на Инструкциите, с вкл. Ръководство до общини от страната и на интернет-страницата на проекта. 3. Заснемане на видео по време на Repair Café в Стара Загора и разпространение до общини от страната. С оглед отчитане на ефекта от предложената форма на популяризиране, кандидатът планира разпространявайки и разпращайки гореизброените материали, да разпраща и анкета, в която представителите на целевите групи ще отговарят на набор от въпроси – намират ли Repair Café за приложимо в тяхната община, намират ли за необходима такава практика, биха ли желали екипът на проекта да ги посети на място и да съдейства за организиране на еднодневна кампания Repair Café. От тези въпроси произхожда и втората предвидена форма за популяризиране на резултатите от проекта: II. Оказване на съдействие за организиране на еднодневна кампания Repair Café в която и да е община, проявила интерес: Тази форма на популяризиране предвижда екипът на проекта да съдейства организационно и да участва в провеждане на еднодневна кампания Repair Café в община/и от територията на страната, проявили интерес. Ефектът от предложената форма на популяризиране ще се отчете по някои от следните показатели: брой хора и институции (общини), до които е разпространено ръководството, брой общини поискали проявили интерес към провеждане на кампания или отправили запитване до екипа за съдействие и допълнителна информация. 75 000.00 73 080.00
Организация и управление на проекта: Дейността обхваща подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта. Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от служители на ОПИМОС - Ръководител на проект и външни за ОПИМОС лица – Счетоводител. Всички предвидени длъжности по проекта, са резултат от преценката за нуждите му, спрямо характера и мащабите на предвидените дейности. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на целите по проекта, както и за достигане на предвидените индикатори. Екипът по организация и управление отговаря за координация на дейностите по проекта, разработване на детайлен план-график за изпълнение на дейностите, подготовка на документация за провеждане и възлагане на обществени поръчки, подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и изпълнение на мерки за информация и комуникация, съхранение на документите по проекта. През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще провежда екипни срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейността. Ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът ще следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Условията за изпълнение на одобрения проект по процедурата. 37 000.00 35 787.81
Информация и комуникация: Всички дейности, които ОПИМОС ще предприеме, за да популяризира проекта, ще бъдат съобразени с документа: „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и широката общественост относно дейностите, целите и постигнатите резултати по проекта, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности. Планирани за осигуряване са следните материали и публични дейности - разработване на интернет-страница на проекта, 200 броя информационни брошури. 3 000.00 2 945.03

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).