Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Project "For an independent Living" is aimed at improving the quality of life and overcoming the consequences of social exclusion and poverty through an access to services for social inclusion of people with disabilities and people over 65 years who are unable to look after themselves in Simitli Municipality.To accomplish this aim conditions for long-term care in the community or at home will be created by organizing center for hourly service provision for social inclusion.We plan it to be located in the building of municipal property and during the project allotted premises will be refurbished, equipped and furnished.For the provision of integrated services a team of 27 trained domestic helpers, personal and social assistants, a social worker, psychologist, nurse and therapist will be formed.The staff providing social services will be rendered with psychological support and supervision.Detailed rules and requirements for the functioning of the Centre and the provision of services will be developed. 70 disabled and people over 65 years with limited ability or unable to look after themselves in the community, selected according to their individual needs, will receive complex services, motivational and psychological support within 20 months.The project covers all 18 settlements in the municipality, as for the users from the more distant villages, with mobility difficulties and persons with disabilities specialized vehicles for their transportation to the center will be provided.The main outcome of the project will be the improved access to hourly services for social inclusion in the community or at home for 70 persons in the municipality, guaranteed by rules and procedures for selection, inclusion and evaluation of user needs, provision of services, motivated and qualified work staff, modern physical infrastructure and provided transportation access.The project will be implemented 25 months by formed management team, who includes a manager, coordinator and accountant.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта : Целта на тази дейност е да се създаде необходимата управленска организация, административна подготовка и мобилизация на всички необходими ресурси за правилното, навременно, целесъобразно и законосъобразно изпълнение на проекта. Необходимостта й се основава на желанието за качествено изпълнение на проекта и достигане на планираните цели, задачи и резултати. Чрез реализирането на тази дейност ще се гарантира както постигането на желаното състояние в проекта, така и ще се подпомогнат процесите за осъществяване на целите, заложени в настоящата процедура за набиране на проектни предложения. В рамките на Дейност 1 ще бъдат осъществени следните последователни и взаимообвързани активности за управление на проекта: 1) Формиране на екип за управление на проекта – За управлението на проектното предложение ще бъде формиран нарочен екип, състоящ се от трима експерти: 1 Ръководител на проекта, 1 Координатор и 1 Счетоводител. 2) Административна подготовка за изпълнението на проекта – Планираме създаването на необходимата административна организация за изпълнение на проекта; мобилизиране на необходимите ресурси (финансови, човешки и материални); организиране на счетоводната отчетност; изготвянето на процедури на проследяване и мониторинг, правила за документооборот и архивиране, и др. 3) Избор на изпълнители на дейностите по проекта – Изискването за осъществяването на тази дейност произхожда от разпоредбата на чл.7 на ЗОП и изискванията за разходване на публични средства, регламентирани в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Изборът на изпълнители на планираните дейности ще бъде осъществен съгласно изискванията на ЗОП и при спазване на критериите за най-добра цена, гаранции за качество на работата и време за изпълнение. По този начин ще направим подбор на възможно най-добрите условия и изпълнители, респективно ще получим и желаните резултати. Постигането на конкретните състояния и ефекти ще бъде показател за качествено изпълнение на проекта, което от своя страна е и реализация на целите на настоящата процедура. Дейността ще бъде осъществена в следната последователност: • Избор на консултант за подготовка на тръжните досиета - Целта на тази мярка е да се избере консултант, който ще подготви необходимите тръжни досиета, относно провеждането на процедурите за избор на изпълнители на проектните дейности. • Подготовка на тръжните досиета от избраният консултант – Документацията ще бъда в пълно съответствие със изискванията на ЗОП, параметрите на настоящото проектно предложение и изискванията на възложителя. • Провеждане на процедурите за възлагане изпълнението на следните проектни дейности на външни изпълнители: Планираме провеждането на 6 процедури, както следва: за извършване на текущия ремонт на помещенията на Центъра, за доставка на оборудване и обзавеждане за Центъра, за доставка на специализирано транспортно средство, за обучение на личните асистенти, социалните асистенти и домашните помощници, за разработване на правила за дейността и предоставяните услуги от Центъра, и за публичност. 4) Отчетност на проекта – В обхвата на тази мярка ще бъдат изготвяни необходимите технически и финансови отчети, справки и други документи по проекта изисквани от Управляващия орган на ОПРЧР 2014-2020 или кандидата. Към нея причисляваме и осъществяването на счетоводната отчетност на проекта и вътрешния финансов контрол. 5) Провеждане на регулярни работни срещи на екип за управление на проекта – На срещите ще бъдат разпределяни оперативните задачи между членовете на екипа, определяни ролята, мястото и отговорностите на всеки един от тях. Като част от тази мярка предвиждаме: актуализация на графика за изпълнение на проектните дейности, уточняване на възможните рискове, които биха довели до забавяне изпълнението на проекта и набелязване на възможностите за тяхното преодоляване. 31 946.52 42 453.16
Дейност 2: Текущ ремонт, оборудване и обзавеждане на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, и закупуване на специализиран транспорт за хората с увреждания: Целта на тази дейност е да се създадат условия за дългосрочна грижа в общността или в домашна среда чрез организиране на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в община Симитли. За осигуряване необходимите условия за обезпечаване дейностите на Центъра, ще бъде осигурен минимално необходимия материален ресурс, гарантиращ ремонтирани помещения, доставени оборудване, обзавеждане и специализирано транспортно средство. В рамките на Дейност 2 ще бъдат осъществени следните последователни и взаимообвързани активности:1)Текущ ремонт на помещенията, в които ще бъде разположен Центъра - Центърът ще бъде поместен в едноетажна масивна сграда, публична общинска собственост, находяща се в гр.Симитли и представляваща бивш пансион.От сградата ще се ползват 5 помещения, комуникационно достъпни водоснабдени и електрифицирани. Съгласно становището на главния архитект на община Симитли, помещенията са пригодни за поемане на ново предвидената функция, а именно създаването на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване, но се нуждаят от ремонт, който има характер, съгласно §5, т.43 на ЗУТ. В залата за обучения и работни срещи на домашните помощници и асистентите с включен офис на социалния работник, кабинета на психолога, в кабинета на медицинската сестра и рехабилитатора, и в коридора са планирани ремонтни дейности включващи: направа на циментова замазка и полагане на ламинат, монтиране на нова PVC, подмяна на интериорни и входна врати, монтиране на растерен таван на пана, поправяне на мазилки по стени и последващото им боядисване.В медицинският кабинет е предвидено още монтиране на умивалник със смесителна батерия и проточен бойлер до 10 л. Ремонтът на санитарния възел ще включва подмяна на стари настилки и облицовки с нови от теракот и фаянсови плочки, монтиране на нова санитария, поставяне на нови врата и прозорец от PVC и монтиране на нов растерен влагозащитен таван. 2)Доставка на базово оборудване и обзавеждане на Центъра - За да се осигури непосредствената комуникация, координацията и организацията на работата на екипа на Центъра, включително свързаната с това възможност за създаване и съхраняване на изискуемата документация, ще се достави минимално необходимото оборудване и обзавеждане включващо: 3 бюра, 2 офис стола, 29 посетителки стола, 1 шкаф за съхранение на досиета, 2 секционни шкафа, 1 лаптоп, 1 комбинирано печатащо устройство, 1 рутер, посетителска пейка, 1 информационно табло и 3 климатични инсталации. В медицинския кабинет предвиждаме доставката на: 1 медицинска кушетка, 1 медицински шкаф, по един автоматизиран и механичен апарат за измерване на RR, 1 апарат за измерване на кръвната захар, 1 бюро, 1 стол, 1 столче, 1 параван, 1 стойка за инфузия е 1 манипулационна количка. Ще бъдат осигурени и всички канцеларски материали и консумативи за хигениезиране на помещенията, както и лични предпазни средства на асистентите и домашните помощници (ръкавици, престилки).3)Доставка на специализирано превозно средство, което ще осигури качествен специализиран превоз на потребителите на услугите на Центъра с ограничени възможности за самостоятелно придвижване от местоживеенето им до мястото за провеждане на планираните дейности и обратно.По този начин ще може да се гарантира извършването на специализирани медицински и рехабилитационни услуги, прегледи, манипулации, изследвания и др., които не позволяват прилагане в домашни условия, както и дейности свързани с осигуряване на добрия външен вид (фризьорски услуги), избора на облекло, осигуряване на възможности за социално общуване и взаимодействие в групи, включително - колективни подкрепящи дейности и събития, посещения на културни събития и др. Важно е да отбележим, че потребителите на услугите са от всички 18 населени места на общината (немалка част от които планински), което също създава нужда от закупуването на превозно средство за специализиран превоз, така че да се гарантира минималния пакет от услуги, невъзможни за осъществяване в домашна среда. 133 903.26 121 218.10
Дейност 3: Осигуряване на достъпа до интегрирани услуги и създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: С изпълнението на тази дейност целим да осигурим достъп до интегрирани услуги за социално включване, предоставяни от Центъра почасово в общността или в домашна среда в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване от община Симитли. Осъществяването на Дейност 3 ще протече в следната последователност: 1)Чрез публикуване на специализирана обява в местни или регионални медии и на официалната интернет страница на общината ще бъдат обявени процедурите по избор на персонала на Центъра, личните и социалните асистенти, и домашните помощници. Въз основа на разпространената информация и обявените критерии, ще бъдат приети заявления от потенциалните кандидати, ще бъде направен подбор, и ще бъдат уведомени кандидатите. Успешните кандидати ще бъдат поканени за сключване на договор по реда на КТ с бенефициента.2)Създаване на екип за осъществяване на дейността на Центъра – За административното организиране на Центъра и осигуряването на ключови негови дейности ще бъдат назначени 1 социален работник, 1 психолог, 1 медицинска сестра и 1 рехабилитатор. За обезпечаване на услугите за социално включване, планираме назначаването на 27 лични и социални асистенти, и домашни помощници. 3) Подбор на потребителите на услугите - Чрез публикуване на специализирана обява в местни или регионални медии и на официалната интернет страница на общината ще обявим приема и сроковете. Ще бъдат извършени и нови оценки за потребители на услуги по "Нови алтернативи", и насочване на нуждаещите се лица. Процедурата ще се осъществи в тясна координация с всички заинтересовани страни. 4) Договаряне с потребителите на услугите. 5) Предоставяне на социалните услуги, според индивидуалните потребности на потребителите – Всички предоставяни от Центъра услуги ще бъдат осъществявани по начин, който зачита достойнството и личното пространство на потребителя, съобразени са с начина му на живот и индивидуалните му предпочитания. Услугата „Домашен помощник” е в подкрепа на самостоятелността на потребителя, при изпълняване на ежедневните му битови дейности в домашна среда. Основно в услугата се включват дейности по обличане, събличане, къпане, миене, бръснене и поддържане на личната хигиена, хигиена на помещенията, което потребителя обитава, приготвяне на храна и хранене, боравене с лични вещи и документи, ползване на баня и тоалетна и др. Услугата „Личен асистент” е в подкрепа на самостоятелността на потребителя и на участието му в дейности, съобразени с неговите интереси и възможности. Основните дейности в този вид услуга за социално включване ще бъдат: обличане, събличане, къпане, миене, бръснене и поддържане на лична хигиена, хигиена на помещението, което потребителя обитава, прием на лекарства и осъществяване на други дейности, поддържащи здравето, приготвяне на храна и хранене, боравене с лични вещи и документи, ползване на баня и тоалетна, съпровождане извън дома. Услугата „Социален асистент” ще поощрява самостоятелността на потребителя, като го насърчава да участва във вземането на решения по всички въпроси, отнасящи се до начина му на живот. Услугата ще подпомага поддържането и развиването на силните страни и позитивните характеристики в ценностната система на потребителя. На ползвателите на услугата ще бъде оказвана помощ и подкрепа при обличане, събличане, къпане, миене, бръснене и поддържане на устна хигиена, прием на лекарства и осъществяване на други дейности, поддържащи здравето, приготвяне на храна и хранене, боравене с лични вещи и документи, ползване на баня и тоалетна. Здравните грижи ще бъдат оказвани от медицинската сестра и рехабилитатора, както в специализирания кабинет на Центъра, така и мобилни, в домашни условия. Ще бъдат предоставяни основни медицински манипулации (инжекции, профилактика декубитални рани, контрол изпълнение лекарствени и диетни списъци/графици, вземане на кръв и телесни течности за лабораторни изследвания и др.) и рехабилитация. 298 882.47 288 598.84
Дейност 4: Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Изпълнението на тази дейност цели създаване и утвърждаване на базовия капацитет и мотивация в наетите лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници, които да гарантират качество и устойчивост на услугите, които предлага Центъра. В рамките на процедурите за договаряне на изпълнители на дейности по проекта ще бъде избран и договорен доставчик на 10 дневно поддържащо обучение. Той ще подготви необходимата програма за обучение, изградена върху оценка на входящото ниво на отделните лица, наети за лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници. Ще се създаде необходимата организация и условия за провеждане на качествено обучение, както и за удостоверяване на изградените в рамките на това обучение знания и умения при обучаваните. Планираме провеждането на поддържащо обучение за назначените лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници, защото всички са преминали въвеждащо такова в рамките на проект „Нови алтернативи“, финансиран от ОП РЧР. Индикативните теми на обучението ще включват изграждането на знания и умения за предоставяне на комплексни услуги за социално включване в общността и в домашна среда, етичните стандарти, принципи и ценности в социалната работа, умения за справяне в критични ситуации, включително профилактика на професионалното прегаряне и търсене на психологическа подкрепа при съмнения за такова състояние, безопасни и здравословни условия на труд и безопасни и здравословни условия при предлагането/ползването на комплексни социални услуги. Всички успешно завършили ще получат сертификати за преминато обучение. 3 240.00 3 240.00
Дейност 5: Предоставяне на психологическа подкрепа и супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги: Тази дейност трябва да осигури професионална подкрепа за подпомагащите (предоставящите основни услуги за социално включване) професионалисти, така че да намали рисковете от професионално прегаряне, характеризиращо работата с уязвими групи. От друга страна (чрез супервизията) тя осигурява необходимата методическа и техническа подкрепа на подпомагащите професионалисти за осигуряването на качествени и адекватни услуги към потребителите. Дейността дава допълнителни възможности за създаването и развитието на капацитет и мотивация в екипа на Центъра за формирането, предлагането и развитието на устойчиви, комплексни услуги за неговите потребители. В рамките на Дейност 5 ще бъдат осъществени следните последователни и взаимообвързани активности: 1) Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социалните услуги от психолога на Центъра. Психологическата подкрепа ще бъде насочена към членовете на персонала, която се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Нейна цел е изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на личните асистенти, социалните асистенти и домашните помощници. Предвиждаме емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегаряне на професионалните подпомагащи. Този компонент ще се осъществява от психолога на Центъра поне 80 часа/месечно. 2) Супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги в Центъра. Супервизията ще бъде процес на подкрепа на работещите и предоставящите социални услуги в Центъра с цел подобряване на работата по отношение на качество на услугите, на професионалното развитие на персонала и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипа. Супервизията ще бе индивидуална (обсъждане на работата по конкретен случай и вземане на професионално решение, справяне с емоциите на клиента, справяне с личните емоции по отношение на клиента или колега, взаимоотношения с външни институции по случай, нормативни затруднения в конкретен случай), групова (за обсъждане на случай) и екипна (насочени към екипните взаимоотношения и функциониране). Консултира и организира социално-административната работа на екипа на центъра. Този компонент ще се осъществява от социалния работник и психолога на Центъра поне 80 часа/месечно. 9 557.71 15 834.94
Дейност 6: Оказване на мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на социалните услуги, според тяхната индивидуална потребност: Тази дейност има за цел да осигури индивидуално адекватни услуги за всеки отделен потребител на Центъра, така че да се гарантира ефикасното му обгрижване. Тя осигурява комплексното посрещане на установените необходимости на лицата, подпомага тяхното "на практика" социално включване и приобщаване, минимизира рисковете, които състоянието и средата на потребителя могат да окажат по отношение неговото човешко желание за пълноценен обществен и личен живот. Психологическата подкрепа на потребителите на комплексните услуги за социално включване ще се осъществи на базата на индивидуалните оценки на потребностите и индивидуалните планове за грижа на представителите на целевите групи. Индивидуалната психологическа подкрепа на потребителите на услугите ще се предоставя в специално обособено за целта място в Центъра от психолога. Индивидуалната психологическа или мотивационна работа ще се предоставя и по местоживеене на потребителите на социални услуги, когато това е в техен интерес (мобилна консултация). Психологическата подкрепа цели да намали негативното влияние на факторите свързани с физическото, психическото и социално състояние на потребителя, да стимулира положително емоционалното му, личностно, социално и познавателно развитие. Ще включва възстановяване/подобряване на уменията за общуване и поддържане/изграждане/развитие на връзки и отношения с роднини, близки и значими хора. Психологът на Центъра ще използва различни методи за мотивирането и подкрепата на потребителите за участие в обществения живот. Предвиждаме възможност психологическата и мотивационната подкрепа да бъде както индивидуална, така и групова. Психологическата и мотивационната подкрепа на деца, ненавършили 18 г. ще се извършва след консултация с ОЗД и при спазване на изискванията на Закона за закрила на детето. Планираме психологическата и мотивационна подкрепа на потребителите на услугите, съобразно тяхната индивидуална потребност, от психолога на центъра да е поне 85 часа/месечно. 7 054.50 0.00
Дейност 7: Разработване на правила за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Изпълнението на тази дейност има за цел да подпомогне усилията ни за създаване и предлагане на индивидуално адекватни услуги при ясни правила за подбор, достъп и ползване на услуги за всеки потребител в Центъра. В рамките на процедура за подбор на изпълнител на дейността по ЗОП ще бъде избран професионален изпълнител, който да предложи мултидисциплинарен екип с необходимата експертиза в създаването и прилагането на правила за организация, управление и предоставяне на социални услуги в общността. Изпълнителят ще отчете практиките, които съществуват към момента в община Симитли по отношение предоставянето на социални услуги в общността и в дома, спецификата на целевите групи на територията, както и визията на настоящия проект, свързана с развитието на услугите на Центъра. Екипът на изпълнителя ще разработи и предложи за одобрение от екипа за управление на проекта и ръководството на бенефициента детайлни правила, методология, оценка на потребностите на потребителите и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Същите ще бъдат разгледани, обсъдени, евентуално - допълнени и одобрени съобразно установените процедури. 9 960.00 6 360.00
Дейност 8: Информация и публичност на проекта: В обхвата на тази дейност ще бъдат изпълнени мерки за представяне на настоящия проект, неговата същност, цели и очаквани резултати, както и за осигуряване на публичност и информиране на обществеността и участниците в проекта, относно финансовия принос на ЕС чрез Европейския социален фонд и ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014- 2020 г. за неговата реализацията. Тези мерки ще се прилагат съгласно правилата на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и Съвета от 17 декември 2013 г. и задълженията на бенефициентите за осигуряване на информация и публичност. Дейностите за визуализация и популяризиране на проекта включват: 1) Провеждане на две пресконференции - Първата пресконференция ще се проведе при стартирането на проекта. На нея ще бъде представен проекта, неговите цели и очаквани резултати, финансиращата програма и екипа за управление. На събитието ще присъстват представители на различни местни и регионални медии. В последният месец на проекта ще бъде организирана заключителна пресконференция, на която да бъдат оповестени крайните резултати и ефекти пред местната общност. 2) Изготвяне на 2 публикации в местни или регионални медии, от които 1 относно набирането на персонала на Центъра и личните асистенти, социалните асистенти и домашните помощници и 1 свързана с информиране и набиране на потенциални потребители на интегрираните услуги за социално включване. 3) Доставка и монтаж на 2 постоянни обяснителни табели – Ще бъдат монтирани по една на офиса за управление на проекта и на Центъра за предоставяне на почасови услуги за социално включване. Тези визуализационни методи имат за цел да информират обществеността за проекта, полученото финансиране и финансиращата организация. На табелите ще присъстват съответните задължителни реквизити и символика за оповестяване на помощта, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014- 2020 г. 4) Изготвяне и поставяне на стикери с информация за проекта, предназначени за брандиране на доставеното оборудване, обзавеждане и превозно средство. Стикерите ще съдържат информация и логата на ЕС, финансиращата програма, общото лого на програмния период и името и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. 1 200.00 1 200.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).