Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

For more than 10 years, the  LAG "Tundzha"  has been successfully operating on the territory of the Tundzha municipality. Local action group "Tundzha" applied with a project, during the implementation of which a  Local action group with a new territory of action will be created. The territory of the newly created  Local action group will include the territory of the Tundzha municipality, where the Tundzha LAG currently operates, and three settlements from the Sliven municipality bordering the Tundzha municipality: Krushare, Bozadzhii and Chokoba. The new territory is coherent and with continuous boundaries.
For the new territory, a Strategy for CLLD  will be developed, with which funding will be applied for under Intervention II.J.5 - "Implementation of operations, including cooperation activities and their preparation, selected within the framework of the local development strategy" from the Strategic Plan for the development of agriculture and rural areas for the period 2023-2027.
The project includes activities for carrying out studies and analyzes of the target territory of the project, the territory necessary for the preparation of the CLLD Strategy , popularizing the process of developing the CLLD strategy among local communities, promoting the involvement of the local population in the development and future implementation of the strategy for CLLD , acquisition of skills and capacity building for the functioning of the LAG (trainings for local leaders and stakeholders), preparation and implementation of a CLLD strategy,coordination of the implementation of preparatory activities.
The project complies with the principles of the horizontal policies of the EU, the CLLD/LEADER approach and Regulation (EU) 2021/1060.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Популяризиране на процеса на разработване на стратегия за ВОМР : Дейностите, свързани с публичността и информирането при подготовката на Стратегията за ВОМР са с важно значение за отправяне на послания към местните общности за тяхната роля в процеса на разработване на Стратегията за ВОМР. Добрите връзки с медиите и ефективното им използване са в основата на публичността. Публичността е “средство за привличане на обществения интерес или поддръжка”, а медията е “канал за комуникация”. Връзките с медиите са едни от най-важните канали за популяризиране и информиране. С оглед на това в рамките на дейността се предвижда да бъде публикувана информация за проекта в регионални медии - 6 броя публикации и 10 минути излъчвания. Непосредствения контакт с местните общности по отношение на тяхното информиране за процеса на подготовка на Стратегията за ВОМР се създава по време на провеждане на директни работни/информационни срещи. Предвижда се организирането и провеждането на 4 броя еднодневни работни срещи за най-малко 10 участници за информиране на местната общност за процеса на подготовка на Стратегията за ВОМР. 4 018.00 0.00
Обучение на местни лидери и заинтересовани страни: Местните лидери на територията на МИГ са хората, от които останалите търсят съвет и уверение, че са на прав път и насока във всекидневните си задачи. Тяхното лидерство е функция от познания и житейски опит. Хората в общността ги търсят за съвет, защото разчитат, че те имат познанията, които им липсват. Познавайки добре ролята и значението на МИГ и Стратегията за ВОМР местните лидери могат да бъдат изключително полезни не само местните общности, но и за самата местна инициативна група, като бъдат активна страна в процеса на подготовката на Стратегията за ВОМР. Подготовката на Стратегията за ВОМР изисква съгласувани усилия на публичния сектор, стопанския и нестопанския сектор на територията на МИГ. Заинтересованите местни общности и целеви групи следва да бъдат с добър капацитет за реакция на търсените промени в развитието на територията чрез разработване на Стратегия за ВОМР. Това е важна предпоставка за качественото протичане на процеса на подготовка на Стратегията за ВОМР. Дейността включва провеждането на 3 еднодневни обучения, всяко едно с минимум 10 участници - местни лидери и заинтересовани страни. Обученията ще бъдат насочени към придобиване на знания и умения от местни лидери и заинтересовани страни, свързани с стратегическото планиране на местното развитие чрез подготовката на Стратегията за ВОМР. Специално внимание ще бъде отделено на основните принципи и подхода за въвличане на заинтересованите страни в процеса на подготовката на Стратегията за ВОМР, анализа на нуждите на територията и очакваните въздействия и на основните изисквания към Стратегията за ВОМР, както и друг аспекти, свързани с подготовката на Стратегията за ВОМР, включително приложимата нормативна база. 2 145.00 0.00
Проучвания и анализи на територията: За целите на подготовката на Стратегията за ВОМР ще бъдат проведени три броя проучвания и анализи на територията на сформираната Местна инициативна група с различна тематична насоченост и обхват. Проучванията и свързаните с тях анализи на резултатите ще бъдат насочени не само към съществуващото състояние на развитието, проблемите и нуждите, но и ще включват и аспирациите, ангажиментите , намеренията на местните власти, организациите, неформалните лидери и други заинтересовани в развитието на територията страни. Чрез тях се очаква да бъде оценено и влиянието върху територията на МИГ на последствията от пандемията COVID-19 и войната в Украйна. Ще бъдат идентифицирани и анализирани наличните и потенциални ресурси в подкрепа устойчивото развитие на територията на МИГ. Събраните и оценени данни от извършените проучвания и анализи ще дадат количествена и качествена оценка на параметрите на съществуващото състояние и тенденциите за развитие ще бъдат предпоставка да бъдат изведени и описани основните нужди и потенциала за развитие на територията на МИГ, към които да бъдат насочени реални интервенции по Стратегията за ВОМР, решаващи конкретни нужди и проблеми с възможности за финансиране по Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони за периода 2023-2027 г и прилагащи подхода ВОМР програми, финансирани от фондовете на ЕС. Ще бъде изготвен обстоен социално-икономически териториален профил с актуална информация , SWOT и STEP анализ на територията на МИГ и с акцент върху подкрепата и развитието на местната идентичност Ще бъде извършено проучване, идентифициране и подробно описание и анализ на потребностите на основните групи заинтересовани страни в процеса на разработване и прилагане на Стратегията за ВОМР до 2027 година; Ще бъде извършено проучване, идентифициране и подробно описание и анализ на потребностите на уязвимите и малцинствени групи на територията на МИГ с оглед социалното им включване с подкрепата на интервенции на Стратегията за ВОМР. 14 073.00 0.00
Подготовка на стратегия за ВОМР, включително консултиране на местната общност във връзка с подготовката на стратегията;: Дейността включва следните поддейности: - Извършване на експертна работа - външни услуги, свързани с подготовка на стратегията, вкл. за консултиране с местната общност във връзка с подготовката на стратегия - в рамките на планирани 110 човекодни. - Провеждане на 2 броя еднодневни работни срещи за най-малко 10 участници за консултиране подготовката на Стратегията за ВОМР с местната общност. - Провеждане на 2 броя еднодневни информационни конференции за най-малко 50 участници - за обществено обсъждане на проекта на Стратегията за ВОМР Експертната дейност, свързана с подготовката на Стратегията за ВОМР, вкл. консултиране с местната общност ще включва следните посочени и не само тях ангажименти, които ще бъдат възложени с техническото задание към договорите за услуга: - Подготовка на методически насоки във връзка с процеса на изготвяне на Стратегията за Водено от общностите местно развитие и постигане на ефективност и ефикасност в процеса на консултиране на Стратегията за ВОМР в контекста на многофондовото финансиране; - Формулиране на Стратегическа рамка на Стратегията за Водено от общностите местно развитие и определяне на йерархията на целите на Стратегията за ВОМР; - Разработване на база проучванията и анализите на територията , след консултации с местните общности и съгласно указанията на УО на интервенции в Стратегията за ВОМР, подкрепени от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони за периода 2023-2027 г и прилагащи подхода ВОМР програми, финансирани от фондовете на ЕС - Разработване и консултиране на специфична, свързана с местната идентичност интервенция в Стратегията за ВОМР; - Формулиране и описание на нови подходи, методи и средства в Стратегията за ВОМР, насочени към иновативни характеристики на Стратегията да ВОМР; - Разработване на система/рамка за мониторинг и оценка на Стратегията за ВОМР; Индикатори, описание на индикаторите- изходящи, за резултат. Анализ и определяне на стойности на индикаторите по Стратегията за ВОМР. - Отразяване на коментари, мнения и предложения след проведени обществени обсъждания на Стратегията за ВОМР – преценка за допустимост и съотносимост към формулираните приоритети и цели на Стратегията за ВОМР; - Оценка на съответствие на Стратегията за ВОМР с хоризонталните политики на ЕС - Други, произтичащи от Насоките за кандидатстване и указанията на УО. 21 540.00 0.00
Координация на изпълнението на подготвителните дейности.: За координацията на изпълнението на подготвителните дейности кандидатът МИГ „Тунджа” предвижда назначаването на граждански договор на координатор, отговарящ за изпълнение, управление и координация на предвидените по проекта дейности. Основните отговорности на координатора ще са свързани с оперативното организиране и изпълнение на дейностите по проекта при спазване на клаузите на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и условията за изпълнение на проекта , упражняване на мониторинг и контрол по време на изпълнение на проектните дейности - както по отношение на графика и бюджета, така и по отношение на точното и коректно изпълнение на предвидените дейности. Координаторът ще контролира и координира дейността на наетите външни експерти и изпълнители., ще контролира разходването на средствата съобразно одобрения бюджет на проекта; Ще е в контакт с партньорите, включени в партньорското споразумение и ще докладва за напредъка на проекта, вкл. за възникнали трудности и ще предлага решения за тяхното преодоляване. Освен разходите за координатор, свързани с тази дейност са и разходите за командировки, съгласно Наредбата за командировките в страната, приета с Постановление № 72 на Министерския съвет от 1986 г. (ДВ, бр. 11 от 1987 г). - на координатора, представители партньорите и външните експерти по проекта и оперативните разходи, включващи: такса съгласно чл. 1, ал. 5, т. 4 от Тарифата за таксите, които се събират в системата на Министерството на околната среда и водите - за издаване на решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка, такси за издаване на други документи, разходи за пощенски и куриерски услуги, разходи за офис консумативи и канцеларски разходи, разходи за електронен подпис на законния представите на създадената МИГ. 7 468.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).