Публичност, организация и управление на проекта: Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, както и запопуляризиране на постигнатите резултати, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите инормативни уредби.
След сключване на Споразумението за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ ще бъде издадена заповед от изпълнителния директор на НАП за организация, управление и изпълнение на проекта, която ще урежда правилата и задълженията на Надзорен съвет по проекта, както и членовете на екипа за организация, управление и изпълнение на проекта.
Надзорния съвет ще включва представители на Висшето ръководство, както и директори на съответните дирекции отговарящи за изпълнението и ще:
- Извършва цялостен мониторинг (наблюдение) и вътрешна оценка на изпълнението на проекта, като проследява изпълнението на индикаторите;
- Одобрява докладваните от Ръководителя на проекта съществени резултати от изпълнението, включително тези, които са основание за плащане;
Мониторингът от страна на Надзорния съвет се извършва периодично, на база предоставени от ръководителя на проекта доклади за напредък, както и извънредно при идентифицирана необходимост.
Екипът за организация и управление ще включва експерти с различни компетентности – ръководител на проекта, ключови експерти в съответната основна дейност, координатор по управлението, юрист, счетоводител и лице осъществяващо мониторинг на изпълнението на проекта. Експертите ще имат ангажимент:
- текущо да проследяват физическото и финансово изпълнение на проекта;
- да следят графика на дейностите;
- да изготвят необходимите технически и финансови документи за отчитане на изпълнението;
- да изготвят и подават искания за плащания;
- да осигуряват публичност по време на изпълнение на проекта.
С цел информиране на обществеността за приноса на ЕС в реализирането на дейностите и за популяризиране на целите и резултатите на проекта са предвидени мерки за информация, комуникация и публичност (съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост), като ще се осигури видимост на финансирането от Съюза.
|
27 250.92
|
0.00
|
СМР: Включва изпълнение на:
1. Мерките, чрез които се постига клас на енергопотребление „А“, в т.ч.:
- топлоизолиране на външни стени;
- топлоизолиране на покрив;
- топлоизолиране на под;
- подмяна на прозорци и врати;
- повишаване на ефективността на системата за отопление;
- въвеждане на система за измерване, автоматизация и контрол;
- повишаване на ефективността на системата за осветление;
- инсталиране на соларна система за БГВ;
- инсталиране на фотоволтаична система за собствено потребление.
2. Посочените в техническите паспорти на сградите мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с Наредба № РД-02-20-2 ОТ 26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията (Обн. ДВ. бр.12 от 12 Февруари 2021г., изм. и доп. ДВ. бр.20 от 11 Март 2022г.);
3. Задължителните и препоръчителни мерки касаещи сградите в т.ч.:
- изготвяне на проект за усилване на конструктивните елементи поемащи хоризонтални въздействия по одобрен конструктивен проект с цел повишаване коравината на конструкцията до удовлетворяване на изискванията на Наредба № РД-02-20-2 [3];
- ревизиране и изпълнение там, където липсва топлоизолация на тръбите, за да се избегне конденз;
- оглед, ревизия и преценка за подмяна на водосточните тръби;
- подмяна на останалите (неподменени) поцинковани тръби с полипропиленови;
- изпълнение на конструкция с огнеустойчивост ЕI 60 за защита на СВО в сутерена(чл. 192 (2) от Наредба № Iз- 1971 от 29.10.2009 г.) за сградата на ул. Аксаков №21;
- ревизия и измерване параметрите на мълниезащитна и заземителна инсталация;
- изпълнение на дефектнотокова защита;
-подмяна на старите чугунени отоплителни тела с нови алуминиеви;
- окомплектоване на отоплителните тела с термостатична, спирателна и регулираща арматура; подмяна на амортизираната инсталация от черни газови тръби с PPR.
Предвидената стойност на дейността е както следва:
1. 3 094 035,00 лв. без ДДС и съответно 3 712 842.00 лв. с ДДС., като тези разходи са собствено финансиране с бюджет на НАП.
2. 880 011.00 лв. без ДДС и съответно 1 056 013.20 лв. с ДДС - искана БФП
Общо: 3 974 046.00 лв. без ДДС, съответно 4 768 855.20 лв. с ДДС. |
4 768 855.20
|
0.00
|
Проектиране и авторски надзор: В рамките на дейността ще се подготви инвестиционен проект и ще се изпълни предвиденият в проекта авторски надзор по време на строителството.
Общо разходи за дейността:
352 485.00 лв. без ДДС, съответно 422 982.00 лв. с ДДС. |
422 982.00
|
0.00
|
Строителен надзор и оценка на съответствието: Включва:
1. Подготовка и възлагане на обществена поръчка с предмет: Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания за строежите и упражняване на строителен надзор и контрол по изпълнението на строително-монтажни работи
2. Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания за строежите и упражняване на строителен надзор и контрол по изпълнението на строително-монтажни работи. |
102 000.00
|
0.00
|
Въвеждането на обекта в експлоатация: Съгласно изискванията на раздел ІІ, Глава Седма от ЗУТ проекта следва да се съгласува и одобри от необходимите институции (електроразпределително предприятие, ВиК дружество, РСПБЗН, КАТ, БТК и др. На основание чл. 143 и чл. 144 от ЗУТ се подава заявление от възложителя за издаване на разрешение за строеж. . След приключване на строително монтажните работи и подписване на акт образец 15 следва да се свика Държавна приемателна комисия (ДПК), съгласно Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Съгласно изискванията на чл. 177 от ЗУТ, строежа се въвежда в експлоатация, въз основа на разрешение за ползване, издадено от органите на Дирекцията за национален строителен контрол.
Общата предвидена стойност на разходите е 5000.00 лв. без ДДС и съответно 6000.00 лв. с ДДС |
6 000.00
|
0.00
|
Изготвяне на независима експертна оценка: Дейността включва провеждане на процедура по реда на ЗОП за избор на оценител и изготвяне на доклад с независима експертна оценка на изпълнението на проекта.
Общата предвидена стойност на разходите е 6000.00 лв. без ДДС и съответно 7200.00 лв. с ДДС |
7 200.00
|
0.00
|
Изготвяне на технически паспорт и извършване на обследване за енергийна ефективност: От страна на НАП по реда на ЗОП бяха възложени възложени и съответно изпълнени:
1. "Извършване на :обследване за установяване на техническите характеристики на сгради, предоставени за управление на Националната агенция за приходите, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорти в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите"
Предоставянето на услугите включва следните дейности:
1. обследване на сградите, в това число съставяне на информационна база данни за нормативните (проектните) стойности на техническите характеристики на обследвания
строеж, в т.ч. и тези, свързани със съществените изисквания по чл. 169, ал. 1 - 3 ЗУТ, в т.ч. оценка за сеизмичната осигуреност на строежа;
2. установяване на действителните технически характеристики на строежа по разделите на част А от техническия паспорт;
3. анализ на действителните технически характеристики на строежа и оценка насъответствието им с нормативните стойности, определени в т. 1;
4. разработване на мерки;
5. съставяне на доклад за резултатите от обследването.
6. съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж съгл. Наредба №5 от 28.12.2006г. за техническите паспорти на строежите в обем съгласно Техническата
спецификация - Приложение № 1 към договора;
Услугите, предмет на договора бяха изпълнени в обем исъдържание, в съответствие с установените в действащото законодателство, изисквания за
този вид дейности.
Стойност на договора: 16 100.00 лв. без ДДС , съответно 19 320.00 лв. с ДДС
2. Обследване за установяване на техническите характеристики на сгради и изготвяне на технически паспорти в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите.
Поръчката включва:
1. Обследване за енергийна ефективност и изготвяне на валиден сертификат за енергийни характеристики на всяка сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от
ЗЕЕ, включващо:
а) идентификация на сградните ограждащи конструкции и елементи и системите за осигуряване на микроклимата, измерване и изчисляване на енергийните характеристики, анализ и определяне на потенциала за намаляване на разхода на енергия;
б) разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност;
в) технико-икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност и на съотношението "разходи-ползи";
г) оценка на емисиите CO2, които ще бъдат спестени в резултат на прилагането на мерки за повишаване на енергийната ефективност;
д) анализ на възможностите за използване на енергия от възобновяеми източници за доказване на техническа възможност и икономическа целесъобразност; анализът на
възможностите за използване на енергия от възобновяеми източници е част от оценката на показателите за годишен разход на енергия в сградата.
2. Архитектурно заснемане с обяснителна записка, и обобщена КСС по окрупнени показатели за изпълнение на мерките предвидени в обследванията.
Всички мерки, свързани с внедряване на мерки за енергийна ефективност и оползотворяване на ВЕИ, трябва да отговарят и на изискванията на Закона за енергийната
ефективност, Закона за устройство на територията и на подзаконовата нормативна уредба за тяхното прилагане.
Стойност на договора: 17 950 лв. без ДДС, съответно 21 540 лв. с ДДС
Общата стойност на разходите е 34 050.00 лв. без ДДС и съответно 40 860.00 лв. с ДДС, процедурите по възлагане на тези услуги е вече извършена. |
40 860.00
|
40 860.00
|