Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 191 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

This project proposal is a continuation of the Target Program "Warm Lunch at Home in Emergency Situation - 2020", funded by the National budget to deal with the consequences of the epidemic situation of COVID-19 and provides an opportunity to expand the scope, including to the most deprived people. The activities for the preparation and providing of warm lunch to the most deprived people on the territory of Harmanli municipality and the villages within the municipality - Biser, Bolyarski izvor, Branitsa, Balgarin, Varbovo, Dositeevo, Ivanovo, Izvorovo, Leshnikovo, Nadezhden, Ovcharovo, Oreshets, Polyanovo, Preslavets, Rogozinovo, Slavyanovo, Smirnentsi and Cherepovo, will be realized. The project will contribute to achieving  the overall objective of the operational program aimed at reducing  the number of people living in poverty, by providing food for the people most affected by the COVID-19 pandemic and its consequences. This project proposal will cover a total of 200 representatives of the target group, who will receive to their homes warm lunch, consisting of  soup, main course, bread and at least once a week dessert.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Определянето на целевите групи ще се извърши съвместно между служители от отдел "Проекти, програми и обществени поръчки" в община Харманли и служители от Дирекция „Социално подпомагане“ -гр. Харманли. За да се гарантира, че в условията на извънредната ситуация, помощта ще достигне до най-засегнатите от кризата и с оглед спазването на противоепидемичните мерки, Община Харманли ще използва гъвкаво всички възможности за идентифицирането на най-нуждаещите се лица, като за целта ще използва всякакви източници на информация – сигнали от граждани, отворена телефонна линия, информация от Регионална здравна инспекция за лицата, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги, институции и др. Дейността по определяне на целевите групи ще се изпълнява от експерти от отдел "Проекти, програми и обществени поръчки" в община Харманли, в който работи екип от 4 човека като се спазват условията по проекта по отношение на критериите за подбор на лицата. Основните целеви групи по предоставянето на топъл обяд са: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност – хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - Лица, поставени под карантина – без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от Дирекция „Социално подпомагане“ -гр. Харманли. Дейността е с продължителност 435 работни дни , ще стартира от 01.01.2021г. и следва да приключи не по-късно от 30.09.2022г. 0.00 0.00
2. Приготвяне на топъл обяд: За нуждите на проект „Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19 в община Харманли“, община Харманли ще възложи изпълнението на дейността по приготвянето на топъл обяд на фирма „Център за работа с деца и младежи“ ЕООД, гр. Харманли. ЦРДМ ЕООД разполага със съвременна производствена база, кухня – майка, отговаряща изцяло на действащото законодателсто. Във фирма "Център за работа с деца и младежи" ЕООД, гр. Харманли работи персонал от 8 човека, състоящ се от един ръководител, четирима готвача, двама помощник кухня и един шофьор. Материалната база, с която разполага фирмата е 6 броя фурни, 2 броя професионални газови котлона, 4 броя котлони, 1 брой картофобелачка, 1 брой зеленчукорезачка, пасатори, 2 броя фризери и 7 броя хладилника. В ЦРДМ ЕООД са разработени програми за добри производствени и хигиенни практики, включващи мерки за контрол на технологичните операции, поддръжка и хигиенно състояние на обекта, мерки за поддържане на сградата, прилежащите терени и др. Стриктно се следят сроковете на годност и качеството на приетите хранителни продукти и при установени нередности, тя се връща. Ежедневно се контролират температурите на фризерите и хладилниците и при неизправност, се реагира незабавно. Приготвената храна ще се предоставя в рамките на 435 работните дни за периода на изпълнението на дейностите по проекта считано от 01.01.2021 година до 30.09.2022 година , с което ще се осигури „топъл обяд“ на 200 нуждаещи се лица от гр. Харманли и населените места в общината. Менюто ще се състои от супа, основно ястие, хляб и поне веднъж в седмицата десерт и ще отговаря на санитарно-хигиенните изисквания, в съответствие с установените изисквания и необходимите противоепидемични мерки. ЦРДМ ЕООД разполага с необходимата материална база и с необходимия капацитет от служители за качествено предоставяне на услугата „топъл обяд. 239 978.60 240 602.30
3. Предоставяне на топъл обяд: Топлият обяд е услуга, която ще предоставя храна на потребители от целевите групи, лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност – хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията, лица, поставени под карантина– без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа и лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Предоставянето на топъл обяд ще се извършва до домовете всеки работен ден за периода на изпълнение на дейностите по проекта, с което ще се осигури топла храна на 200 нуждаещи лица от град Харманли и населените места от общината в рамките на 435 работни дни, считано от 01.01.2021година и дата на приключване не по-късно от 30.09.2022година. Предоставянето на готовата храна до домовете на потребителите ще бъде извършена от „Център за работа с деца и младежи” ЕООД, гр. Харманли, който разполага с транспортно средство и необходимия човешки ресурс, подходяща организация за доставката на храната по домовете на потребителите, както и и при спазване на всички санитарно- хигиенни изисквания. Приготвената храна ще бъде предоставена на потребителите в купички за еднократна употреба, изработени от материали, които не позволяват замърсяване на храните и са разрешени за контакт с храни. Храната, която не е получена от потребител в съответния ден, ще бъде доставена на лица от допълнителния списък (резервен списък), изготвен от Комисията за подбор, одобрен от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Харманли. В този допълнителен списък (резервен списък) ще попадат лица отговарящи на целевите групи по настоящата програма. 11 998.93 12 030.11
4. Реализиране на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващите мерки ще се изпълнява през целия период на проекта в рамките на 435 работни дни. То ще намали социалното изключване и ще допринесе до социалното приобщаване на най-нуждаещите се лица. Съпътстващите мерки ще бъдат съобразени с необходимите противо епидемични мерки в условията на пандемията от COVID 19. Правото за ползване на съпътстваща подкрепа ще имат всички потребители на топлия обяд, като подкрепата ще бъде насочена към подпомагане на хората да излязат от бедността, чрез развиване силните страни на потребителя, както и поощряване на неговата самостоятелност. Предвидено е прилагането на ясна организация за реализирането на съпътстващата подкрепа на представителите на целевите групи. За изпълнението на дейността по реализиране на съпътстващи мерки, общинска администрация Харманли разполага с необходимия човешки ресурс - експерти от отдел "Проекти, програми и обществени поръчки" и отдел "Образование и социални дейности" в община Харманли. Съпътстващите мери ще се предоставят под формата на дейности - индивидуално консултиране, насочено към предоставянето на социални помощи, социални, здравни, образователни услуги, оказване на индивидуална подкрепа, съобразени с нуждите и проблемите на представителите на целевите групи. 11 998.93 12 030.12

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).