Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

This project proposal will meet the need to make significant improvements in the exchange of experience and knowledge of high-tech medical procedures.

The overall objective of the project is to increase the competitiveness and innovation capacity of Fifth Degree Ltd. by developing product innovation with a strong potential for development and application - Innovative system for remote monitoring through the technologies of virtual and added reality.

The main objective of the project will be achieved through the following specific objectives:
- Performing research, testing and measurements of the various video streams needed in the process of capturing, processing and submitting the appropriate medical manipulations;
- Develop and test a prototype in a relevant environment that best captures the image from the miniature cameras found in the human body and combines it with the virtual and added reality of 360 degree video realization.
- Purchase the necessary hardware equipment to allow testing and quality control of the capture processes of this type, transferring video streams and visualizing virtual and added reality.

Main activities are related to conducting industrial research, testing and laboratory testing of various video streams needed in the process of filming, processing and submitting relevant medical manipulations by synthesizing virtual and added reality technologies.

As a result of the developed innovation, it is expected to achieve a system that allows real-time monitoring both of the processes outside the human body and the processes in it (through endoscopic systems), remotely in all directions - 360 degrees
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 4 бр. експерти): Като част от дейността ще бъде нает квалифициран персонал за извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация - 4 бр. експерти от страна на кандидата. Дейността включва следните под-дейности: 1.Планиране на изпълнението: регламентиране на цялостната организационна структура за изпълнение на дейностите в проекта и на експертите по изпълнението, с техните компетенции и отговорности; определяне на нивата на взаимодействие между тях и нивата и времената за ескалиране и решаване на потенциални проблеми при изпълнение /месец 1/ 1.Изследване на механизмите за интеграция и запис на видео-потоци от оборудване за микро-инвазивната хирургия /месец 2/ - Ще бъдат проучени интерфейсите за интеграция и ще бъдат изготвени спецификации за запис на видео-потоци от оборудване за микро-инвазивна хирургия. - Ще се направи проучване на пазара на оборудване за микро-инвазивна хирургия, анализ на най-често срещаните марки и модели. - Ще се подбере и специфицира най-оптималното решение за интеграция на Системата с оборудване за микро-инвазивната хирургия. Изследването е необходимо, за да може да се създаде и реализира система с технологична възможност за интеграция с оборудване за микро-инвазивната хирургия и извършване на запис в среда близка до реалната /лабораторна среда/. Етапи за изпълнение на дейността: Етап 1: Подбор на квалифициран персонал /месец 1/ Етап 2: Период на заетост на наетия персонал по конкретната дейност /месец 2/ 12 280.00 49 260.92
Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктовата иновация (дейността ще бъде извършена чрез придобиване на: Система за обработка и качествен контрол на съдържание за виртуална и добавена реалност - 1 бр.): В рамките на дейността ще бъде придобит следния ДМА - Система за обработка и качествен контрол на съдържание за виртуална и добавена реалност - 1 бр. Инвестицията в ДМА допринася и подпомага пряко изпълнението на проекта, тъй като позволява изпитване и тестване на иновацията и проверка доколко целените с нея параметри и показатели са достижими в релевантна среда. Към момента, фирмата не разполага с необходимия инструментариум, нужен за провеждане на тестове и извършване на качествен контрол на процесите на заснемане от този тип, пренос на видео потоците и визуализиране на виртуална и добавена реалност. За целта ще бъде закупена специализирана система, която, в лабораторни условия да позволи реализация на заложените в проекта дейности. Етапи за изпълнение на дейността: Етап 1: Избор на изпълнители за закупуване на ДМА - Система за обработка и качествен контрол на съдържание за виртуална и добавена реалност - 1 бр. /месец 1-2/ Етап 2: Сключване на договор и доставка, инсталация и тестване на ДМА /месец 3-4/ 112 500.00 112 500.00
Създаване и тестване на прототипи в лабораторна среда, свързани с разработването на иновацията (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - същия, който участва и при изпълнение на Дейност 1 и използване на външна услуга, необходима за разработване на иновацията): Като част от дейността ще бъдат продължени трудовите взаимоотношения с наетите в Дейност 1 - 4 бр. експерти, с оглед създаване и тестване на прототипи в лабораторна среда, както и ще се проведе процедура за избор на външен изпълнител за част от нужните под-дейности. Дейността включва следните под-дейности: 1. Тестване на различни видео потоци - композиране и коректно цветопредаване във VR среда /месец 3 - 22/ Процесът на тестване е изключително важен за функционалните характеристики на иновативната система. В областта на медицината и обучението по медицина коректното цветопредаване е ключово, както за правилно диагностициране на заболявания, така и в процеса на обучение. Ето защо визуализирането на неправилно изобразен цвят или нюанс трябва да бъде драстично минимизиран, в следствие на което са предвидени редица мерки: прецизени монитори, калибрация, изследване, както и експертизата и опита в пост-продукционната и броудкаст индустрията на включените експерти, за да се постигне оптимален резултат. При изпълнение на тази дейност се налага използването на външна експертна помощ свързана с извършване на „Калибриране на референтен монитор и консултация за интегриране на входно-изходните видео интерфейси". - Екипът на кандидата не разполага с прецизно оборудване за калибриране на референтен монитор. Изключително важно при провеждане на обучение в областта на медицината е, цветовете и особено нюансите да се предават до студентите без изменение и изкривяване. С цел по- прецизна калибрация на цветовете ще се използва спектрометър като тестов инструмент, а не колориметър. В допълнение, ще се разчита и на консултацията на външни експерти при подбирането на най-прецизния подход при интегриране на входно-изходните видео интерфейси на системата, за да се избегнат проблеми като несъвместимост друго видео-оборудване или дефекти при предаване на цветовете. 2. Разработване на софтуер /месец 3-23/ Необходимо е разработване на софтуерни модули и прототипиране на виртуална среда с възможност за едновременна VR проекция на два видео потока, VR проекция на метаданни, както и прилагане на цветни трансформационни таблици на различни видео потоци. Към настоящия момент няма разработен подобен софтуер със сходна функционалност и характеристики. 3. Запис и обработка на видео потоци в среда близка до реалната - /месец 23/ Ще се извърши запис на VR видеопоток в релевантна среда и запис на видеопоток от специализирано оборудване за микро-инвазивна хирургия; ще се направи обработка на видеопотоците в подходящи формати за софтуерна разработка. Тестовете на запис и обработка в лабораторни условия ще постигнат основните цели на проекта като оптимално композиране и коректно цветопредаване. Спецификата на прилагане на системата обаче изисква тестване в условия близки до реалната среда. В тази връзка, ще се изследва разположението на камерите, обхвата на действие, влиянието на действащата апаратура и осветление върху видео-потоците в лабораторни условия. 4. Финализиране и тестване на системата за обработка и качествен контрол на съдържание за виртуална и добавена реалност в релевантна среда /месец 24/ Финализирането и тестването на системата в лабораторна среда ще се извършва съвместно от експертите в екипа в тясна колаборация. Ще бъдат тествани всички функционални характеристики на разработената система, за да се прецени доколко получените резултати могат да се съотнесат към реалната среда и къде се налагат подобрения и допълнителни разработки и изследвания. Етапи за изпълнение на дейността : Етап 1: Период на заетост на наетия персонал при изпълнение на отделните под-дейности от Дейността /месец 3-24/ Етап 2: Избор на изпълнител за външната услуга по „Калибриране на референтен монитор и консултация за интегриране на входно-изходните видео интерфейси" /месец 3-4/ Етап 3: Сключване на договор и изпълнение на външната услуга /месец 5-8/ 275 100.00 233 941.82
Визуализация на проекта: Фифт Дигрии ООД ще предоставя активно информация за проекта, съгласно изискванията за информиране и публичност на програмата. При изпълнение на проекта ще се спазват всички изисквания на Единен наръчник за визуализация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на УО. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на операцията, чрез: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на операцията (ЕСФ); - общото лого за програмния период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта, кандидата ще информираме обществеността за получената подкрепа, като: - включим на уебсайта на организацията кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроим финансовата подкрепа на ЕС; - поставим табела на видно място; - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, които се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва финансовата подкрепа по програмата. - текущо ще информираме медиите за напредъка на проекта и т.н. Всички банери в Интернет ще съдържат: емблемата на ЕС; „Европейски съюз“; наименование на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на програмата, наименованието на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева. На закупеното оборудване ще се поставят стикери с изискуемата информация за финансиране по проекта. Етапите за изпълнение на дейността : Етап 1: Избор на изпълнител /1-ви месец/ Етап 2: Дейности по информиране и публичност /месец 1-24/ Дейността ще стартира веднага след подписване на договор за финансиране и определяне на екип по проекта, като мерките за визуализация ще се приложат незабавно. 500.00 452.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).