Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project is designed to satisfy the necessity of enhancing the work force`s structure and quality in the ICT sector. It also creates opportunities for `FITIBO` Ltd. to complete its team with highly motivated and efficient members.

The project`s overall objective is to create, promote and develop new and sustainable jobs in the ICT sector for unemployed and inactive people, which employability, efficiency and productivity to be increased by acquiring and/or adapting their knowledge, skills, competences and experience in real, modern equipped environment for ensuring their competitiveness on the labor market. 

The specific objectives are:
1. To create new jobs;
2. To increase the skills, competences and employ-ability of the newly employed persons;
3. To develop the creativity, efficiency, self confidence and productivity of the newly employed people;
4. To provide work experience, habits and skills in real work environment;
5. To facilitate the alternatives for and to ensure sustainable employment for  the people involved in the project as to the better competitiveness on the labor market.

Project activities: 
1. Organization, management and monitoring; 
2. Creation and development of new jobs; 
3. Equipping the effective and quality work places 
4. Publicity and information. 
Project`s target group are unemployed and inactive people - young people aged 29 (4 persons) and adults aged 30 - 54 (2 persons,  of which 1 is long term unemployed). They will benefit from the following results: 
a) recognition of the employment opportunities in the ICT sector;
b) enhanced employability relevant to current business needs;
c) the improved and / or updated mix of skills and competencies valued by employers;
d) work experience in a real work environment;
e) facilitated process of transition to employment and professional reorientation;
f) improved competitiveness in the labor market;
g) others.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация, управление и мониторинг: Дейността обезпечава необходимостта от стратегическо и финансово управление на проекта, както и осигурява необходимите условия на отчетност, прозрачност и ефективност. Тя цели да осигури както входящите ресурси за реализация на проекта, така и изходящите - да гарантира постигането на заложените резултати, осигуряване на тяхната ефективност и устойчивост и осигуряване на възможности за бъдещото им надграждане. По своята същност, дейността е съпътстваща и има организационно-административен характер по отношение на изпълнението на проекта. Реализацията й е в съответствие с добрите практики за управление на проекти. За организация, управление и мониторинг на проекта ще бъде сформиран 3 членен екип - ръководител, счетоводител и технически сътрудник, които в условия на непрекъсната комуникация и екипна работа да осъществяват: 1) времево, финансово и ресурсно планиране и своевременна организация изпълнението на дейностите и проекта като цяло; 2) избор на изпълнители и възлагане осъществяването на дейности или части от тях съобр. действащата нормативна уредба (ПМС 118/2014); 3) администриране и документиране на изпълнението, в т.ч. на процесите по набор и подбор; 4) наблюдение и оценка на интеграцията и трудовата дейност на новонаетите лица; 5) проверка и мониторинг върху изпълнението на възложените дейности; 6) регулярна отчетност - техническа и финансова пред ДО и вътрешноорганизационна; 7) осигуряване прозрачност на изпълнението и разходването на средства; 8) гарантиране спазването на принципите на Общността; 9) осигуряване на съответствие на реализацията на проекта с изискванията на финансиращата програма; 10) наблюдение на възможностите и заплахите, анализ на риска и гъвкав стратегически мениджмънт. Проектният екип ще бъде сформиран от експерти на дружеството и външни за организацията лица, притежаващи подходящи знания, умения и компетенции. По този начин ще бъде комбинирана експертиза като гаранция за ефективност и ефикасност на управлението, както и ще се минимизира риска от пропуски и грешки. Дейността се изпълнява през цялата продължителност на проекта - започва през 1-ви проектен мес. и приключва през 17-ти. Изпълнението на дейността е в пряка зависимост от фазата на проектна реализация, напредъка на дейностите и конкретните нужди на процеса. Като цяло, реализацията на дейността преминава през 3 етапа: а) подготовка на изпълнението - включва изпълнението на набор от действия по осигуряване на необходимите предпоставки за проектна реализация - запознаване със специфичните условия за реализация (ДБФП и Ръководство на бенефициента, участие в обучения на финансиращата програма и др. под.), изготвяне на вътрешни планове, прогнози, правила и образци на документи, свързани с и необходими за проектната реализация; избор на изпълнители съобр. регламентациите на ПМС 118 и изискванията на финансиращата програма; други; б) изпълнение, наблюдение и отчетност - вкл. съответните действия както по отношение на отделните дейности, така и на проекта като цяло. Предвижда: - подготовка и администриране процесите по набор и подбор на подходящи безработни и неактивни лица, както и въвеждането им в организационната среда - инструктажи, представяне на организацията, вътрешния трудов ред, принципи на работа и др. под.; - координация и проверка действията на избраните изпълнители; - наблюдение представянето на новонаетите служители; - документиране процесите по изпълнение на проектните дейности; - комуникация със заинтересованите страни и ДО, в т.ч. отчетност; - организиране и провеждане на информационни мерки; (в) оценка на реализацията - цялостен анализ на изпълнението - генерирани ефекти, постигане на заложените резултати, отчитане удовлетвореността на новонаетите лица от включването им в проектните дейности, създаване предпоставки за устойчивост и надграждане на проекта, отчетност - вътрешна и пред ДО; др. под. 8 116.00 7 664.51
Разкриване и развитие на нови работни места : Дейността има двояко значение. От една страна тя осигурява необходимите предпоставки за увеличаване трудовата пригодност и конкурентоспособност на безработни и неактивни лица, участващи в дейността. От друга страна - осигурява условия за диверсифициране дейността на "ФИТИБО" ООД и допълване на експертния му състав. Предпоставка за изпълнение на дейността е недостига на квалифицирани и способни кадри, типичен за ИКТ сектора, който и "ФИТИБО" ООД изпитва като препятствие за разрастване и диверсифициране на дейността. В съотв. с новаторския си стил, в отговор на зараждащите се тенденции на пазара и идентифицираните нужди на клиентите си, дружеството цели да: (а) увеличи експертния си състав за програмиране; (б) подобри качеството на дейността, като осигури консултант за практическите нужди на клиентите в помощ на процесите по софтуерна разработка; (в) разшири дейността си чрез добавяне към нея на ремонт на компютри и периферия. Дейността по същество предвижда разкриването на общо 6 нови работни места на различни длъжности за срок от 12 мес. и цели да идентифицира и привлече за тях подходящи безработни и неактивни лица. Чрез включването в заетост в реалната работна среда на дружеството и изпълнението на преките задължения на съотв. длъжност тези 6 лица ще: а) получат нови знания, умения и компетенции в областта на ИКТ и съобр. актуалните нужди на бранша; б) придобият опит в съответната сфера, в т.ч. боравене със съотв. софтуерни и хардуерни продукти, чрез което ще подобрят пригодността си за длъжността; в) повишат своята мотивация, ефективност; г) се интегрират към организационната среда. В резултат на 12 мес. заетост на новонаетите служители ще се създадат нужните условия за разширяване на екипа на дружеството (с мин. 3 лица). За включени лица ще бъдат постигнати положителни ефекти - повишаване конкурентнооспособността им на пазара на труда, където ИКТ сектора ежедневно депозира заявки за привличане на компетентни и опитни специалисти. Реализацията на дейността преминава през 3 последователни фази: (а) подготовителна - стартира през 2-ри проектен мес. и е с продължителност от 3 мес. като включва действия по организация и провеждане на процесите по набор и подбор на 6 безработни и неактивни лица; - подготовка и публикуване на обява за вакантните позиции в популярни интернет сайтове за търсене и предлагане на работа; - подаване на информация към ДБТ и кариерни центрове; - разпространение на информация от "уста на уста"; - разработване и приложение на методология за оценка на постъпилите кандидатури, която да гарантира обективност на селекцията; - провеждане на интервюта с одобрените по документи кандидати; - отправяне на предложение за трудова заетост на одобрените кандидати; (б) същинска фаза - през този етап, селектираните лица ще изпълняват преките задължения на съответната длъжност, като чрез набор от инструменти и техники ще подобряват постепенно своите знания, умения, компетенции и трудова пригодност: - сключване на трудови договори с 6 лица за 12 мес. на следните длъжности: * 25146001 Програмист, софтуерни приложения и/или 25136002 Програмист, уеб сайтове - общо 4бр.; * 25116005 Бизнес консултант, информационни технологии - 1бр.; * 35113003 Техник, компютърни системи - 1бр.; - провеждане на въвеждащи обучения и инструктажи; - трудова активност- изпълнение задълженията на длъжността, реализация на възложени задачи, участие в екипна работа, взаимна обмяна на знания, опит и компетенции и съотв. личностно и професионално развитие; - регулярна оценка на постиженията и резултатите, в т.ч. удовлетвореността и мотивацията; Етапът стартира през м. 5 и е с продължителност от 12 мес. Съпътства се от действия по оценка на напредъка и селектиране на най-изявените мин. 3 лица за присъединяване към постоянния експертен състав на дружеството. (г) заключителен етап и осигуряване на устойчивост - продължаване трудовите отношения с избрани 3 лица за период от мин. 12 мес. след приключване на проекта. 53 340.41 51 783.41
Оборудване на ефективни и качествени работни места: "ФИТИБО" ООД планира допълването на своя ИКТ екип от специалисти с общо 6 души. Служителите ще работят в типична офис среда, което изисква обособяването на съотв. работни места - бюро с офис стол. Разкриването и развитието на работни места, осъществяващи действия в областта на ИКТ е неимоверно свързано с осигуряването на високотехнологична хардуерна и софтуерна среда. Ролята и важността на човешкия и техническия ресурс в областта на ИКТ са почти изравнени. Изпълнението на процесите е невъзможно при отсъствието на който и да е било от тях, или при компромис в качеството им. За разширяване екипа на дружеството са предвидени 4 позиции за специалисти в областта на програмирането и разработването на софтуерни продукти и уеб приложения и 1 консултант за дефиниране практическата приложимост на софтуерните продукти. Преките задължения на всеки един от тях са свързани с експлоатацията на компютърна система (компютър, монитор, периферия, операционна система), а за програмистите - и специализиран софтуер/ среда за разработка. Като неразделна част от своята работа, експертите ще комуникират с клиенти, ще изготвят и съгласуват технически задания и предложения, ще тестват и презентират своите разработки, както и ще отчитат своята работа. За целта е необходимо използването на офис пакет и многофункционално устройство (принтер, скенер, копир, факс). Предвижда се също разкриването на 1 позиция за техник на компютърни системи. Позицията предполага осъществяване на ремонт и поддръжка на компютърни конфигурации и е свързана с използването на съответното специализирано оборудване, в т.ч.устройства за диагностициране, прехвърляне на информация и тестване на компютърните компоненти. Следователно, за да бъде възможно разкриването на новите работни места е необходимо да бъдат създадени нужните предпоставки за ефективно изпълнение на преките задължения, което изисква набавянето на следните активи и оборудване: * Работни бюра и столове - 6 бр.; * Компютърни конфигурации с монитор и периферия, операционна система и офис пакет - 5 бр.; * Лиценз за библиотека с WinForms. NET контроли и компоненти за графичен потребителски интерфейс - 1 бр. * Многофункционално устройство - 1 бр. * Програматор - 1 бр.; * UPS (непрекъсваемо захранване) - 1 бр.; * Таблет за тестване на мобилни приложения- 1 бр.; * Съвременен смартфон за тестване поведението на новоразработени мобилни приложения и софтуер - 1 бр. * Станция за топъл въздух - 1 бр.; * Мултицет - 1 бр.; * Микроскоп - 1 бр.; * Стационарна лампа - 1 бр.; * Машина за ребол (подмяна на процесор) - 1 бр.; Дейността цели да създаде необходимите предпоставки за разкриване на новите работни места, както и условия за ефективно изпълнение преките задължения на новонаетите лица и придобиване на практически опит в реална среда и при фактическо осъществяване на процесите. Използването на съвременно оборудване съдейства за повишаване трудовата пригодност на лицата и разширяване микса от притежавани умения, които именно ще бъдат обект на оценка при селекцията на лица за дългосрочна заетост. Същите тези умения са от ключово значение за подобряване конкурентоспособността на лицата и ефективната им реализация на пазара на труда и в ИКТ сектора. Дейността стартира през 2-ри проектен месец, успоредно с осъществяването на процесите по набор и подбор на подходящи лица. Продължава в рамките на макс. 3 мес. (до назначаване на лицата), като вкл. етапите: 1) специализиране на техническите параметри на оборудването, идентифициране и избор на доставчици - съобр. изискванията на ПМС 118 и тези на финансиращата програма; 2) доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация - където е приложимо тези съпътстващи дейности ще бъдат изпълнени от избраните доставчици, за останалите - ангажимент ще има бенефициента; 3) проверка количеството и качеството на доставените активи и оборудване и качеството на изпълнение на съпътстващите дейности; 20 244.59 20 244.59
Информация и публичност: Дейността цели да информира заинтересованите страни относно полученото финансиране, както и да осигури прозрачност на разходването на средства. Също така, тя е насочена към промотиране на постигнатите резултати и насърчаване активността както на работодатели, така и на други неактивни и безработни лица към сходни действия като алтернатива за взаимно решаване на общи проблеми. За осигуряване на информация и публичност на проекта се предвижда изпълнението на следните информационни мерки: (а) поставяне на информационна табела с визуализация на финансиращата програма и данни за проекта в офиса на дружеството - работно място на включените в заетост лица - 1 бр; (б) дизайн и печат на информационни листовки за проекта - 250 бр.; (в) изготвяне, печат и разпространение на листовки със съобщение за вакантните позиции - 100 бр.; (г) отпечатване на стикери за визуализация на закупеното в рамките на проекта оборудване и активи - 20 бр., различни размери; (д) дизайн и печат на информационни брошури за постигнатите резултати от проекта - 350 бр.; (е) отпечатване на прессъобщение в местна печатна медия за постигнатите резултати от проекта - 1 бр. (ж) регулярно публикуване на информация за проекта на интернет сайта на бенефициента - собствен принос на кандидата за популяризирането на проекта. Всяка от планираните мерки за публичност и визуализация ще бъде съобразена с изискванията на финансиращата програма и Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014 - 2020. Освен така предвидените мерки за визуализация, екипът за управление на проекта ще използва ефективно възможностите за упоменаване получената финансова помощ и очакваните резултати от проектната реализация. Дейността по информация и публичност ще стартира през 1-ви проектен месец и е с продължителност от 17 мес. - по време на изпълнението на целия проект. Реализацията на дейността се предшества от избор на изпълнител (ако е приложимо) и включва последователното изпълнение на следните 2 етапа за всяка планирана информационна мярка: 1. Подготвителен - изготвяне на текстове и визуална концепция за съответната информационна мярка и съобразно изискванията на правилата за информация и комуникация на финансиращата програма; 2. Същински - изготвянето на дизайн и отпечатване по същество на предвидените печатни материали/ публикации. 3. Последващ - оценка на реализираните количествени и качествени ефекти от изпълнението на съответната информационна мярка. 1 199.00 1 199.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).