Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The project "Hot lunch in the Municipality of Svishtov" is a continuation of the successfully implemented project "Hot lunch in the conditions of the COVID-19 pandemic in the Municipality of Svishtov" to deal with material deprivation by providing food and basic material support to the most needy persons and implementing of accompanying measures that support their social inclusion.
Through this project, a hot lunch will be provided to persons living in poverty in the territory of the Svishtov municipality - persons and families without income, persons subject to social assistance, persons with disabilities with low incomes, persons with an established need for daily additional support.
Support will be provided to meet the basic need for food for people who are in a difficult and vulnerable situation, in difficult or impossible self-care, single persons, elderly pensioners with low incomes i.e. the most needy persons.
 Persons in the territory of the municipality of Svishtov, representatives of the target groups, will be given the opportunity to receive a hot lunch after their selection by a mechanism for identifying the most needy persons. The main activities that will be implemented within the project are: defining the target groups, preparing a hot lunch, providing a hot lunch, providing accompanying measures.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Целта на тази дейност е да се приготви топъл обяд за целевите групи. Община Свищов ще предоставя услугата със собствен ресурс - чрез Домашен социален патронаж. Приготвянето и доставката на топлия обяд по проекта стартира от 01.10.2022г. , като храната ще се доставя в работните дни. Общият брой на дните, в които ще се предоставя топъл обяд е 755 дни. Общият брой лица, които ежедневно ще получават топъл обяд е 100 . Приготвянето на топлия обяд ще се осъществява в кухненския блок на ДСП - адрес: област Велико Търново, община Свищов, гр. Свищов, ул. "33-ти Свищовски полк" № 67; Акт № 728/24.01.2001 за публична общинска собственост; Удостоверение по чл.12 от Закона за храните за регистрация на обект за производство на храни № № 101/23451 08.09.2017 на ОДБХ гр. Велико Търново. Приготвянето на храната ще се извършва при спазване на мерките за безопасност, като в обекта е въведена система по НАССР и са въведени добри производствени практики. Стриктно се спазва хигиенно-противоепидемичния режим с повишено ниво и кратност на дезинфекциите в обектите и използване на лични предпазни средства /маски, ръкавици/ от персонала при работа с хранителни продукти. ДСП разполага с налични транспортни средства 4, отговарящи на изискванията на Агенцията по безопасност на храните за разноса на храната. Приготвената храна ще се доставя ежедневно до дома на потребителя, в работни дни, със специализиран транспорт на ДСПатронаж и Община Свищов, при засилени противоепидемични мерки.Предвижда се доставяне до дома на крайните получатели, като се изключва храненото на място Седмичните менюта ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, ще съдържат информация за алергените.Рецептите за приготвяне на ястията, които се използват ще са съотносими към тези, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене. 241 600.00 99 088.00
Предоставяне на топъл обяд: Целта на тази дейност е да се осигури топъл обяд за определените лица от целевите групи. Домашен социален патронаж град Свищов разполага с кухненско помещение и оборудване и ще приготвя и доставя топъл обяд на потребителите. ДСП - Свищов ще осигури топъл обяд до дома на 100 потребители ежедневно в рамките на 755 работни дни, считано от 01.10.2022 г. до 30.09.2025 г. Топлият обяд, включващ супа, основно ястие, хляб и десерт. Ще се доставя ежедневно до дома на потребителя. Териториалният обхват е община Свищов - град и села. Доставката на храната до домовете на потребителите ще се извършва от ДСПатронаж - с наличните транспортни средства 5 и персонал - шофьори 5 и разносвачи на храна 5. Предвижда се доставяне до дома на потребители при спазване на противоепедемичните мерки. Разносът на храната ще се извършва в сефертаси и полипропиленови опаковки, които подлежат на рециклиране и не замърсяват околната среда /лесноразградими са , за еднократна употреба/, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания. При наличието на обективни и субективни причини за не получаване на храната от правоимащото лице незабавно ще се предприемат мерки за получаване на храна от следващия от списъка с чакащи кандидати с цел недопускане на разхищение. Транспортните средства на ДСПатронаж отговарят на санитарно-хигиенните изисквания за транспорт на храни. Получаването на топъл обяд от всеки потребител се основава на предварително одобрение за получаване на безплатна храна в работните дни за периода на проекта, подписано от Кмета на общината или упълномощено за това лице/ част от приложение 1 заявление-декларация/. Получаването на топъл обяд се удостоверява от потребителите ежедневно в Дневник на крайния потребител/Приложение 2 от Ръководството/. 16 912.00 6 936.16
Предоставяне на съпътстващи мерки: Предвижда се реализирането на съпътстващи мерки по настоящото проектно предложение да се извърши самостоятелно със собствен ресурс 3 - социални работници : единият на Домашен социален патронаж , две от СУ"Асдистентска подкрепа" - служители със социално образование, които работят с целевите групи, запознати с техните проблеми и комуникират с дирекция"Социално подпомагане". При преценка и необходимост е допустимо включването и на други експерти/служители с необходимата квалификация и професионална компетентност/. Общинска администрация разполага с нужните кадри, които са с дългогодишен опит и могат качествено да изпълнят дейността. Ежемесечно и при нужда ще се консултират потребителите, на които е осигурен топъл обяд, съгласно изискванията на Ръководството. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора и изцяло ще бъдат съобразени със специфичните нужди на хората от целевите групи. Съпътстващите мерки ще се предоставят под формата на дейности, допринасящи за социалното приобщаване на най-нуждаещите се лица. Те ще включват помощни и консултантски услуги за подобряване на достъпа на потребителите до основните обществени услуги за нуждите на жилищното настаняване, социалното благосъстояние, здравеопазването, образованието и заетостта, като например: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети за намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. 16 912.00 6 936.16
Определяне на целевите групи: Целта на Дейността „Определяне на целевите групи“ е подбор на най-нуждещите се лица предвид изискванията на операцията. Дейността започна преди стартирането на договора и ще се изпълнява през целия период на неговото действие. Преди стартиране предоставянето на топъл обяд общината организира прием на заявления-декларации от кандидатите за потребители (Приложение № 1 от Ръководство КБ ТО). Към заявленията се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 6 към Ръководството КБ ТО), като такива се попълват от кандидат-потребителите и всички пълнолетни членове в техните семейства. Общината изготвя списък (Приложение № 5 от Ръководство КБ ТО) с попълнени колони 1,2,3, а при нужда и колона 4, за всички кандидат-потребители, който се представи на ДСП Свищов за проверка и отразяване на принадлежността към целевите групи по програмата. Принадлежността на идентифицираните от общината лица към допустимата целева група и установен риск от двойно финансиране се потвърждава от ДСП Свищов. Подписаният от представляващия общината списък се сканира във формат pdf., и се изпраща през защитен канал до ДСП, заедно с идентичен списък във формат excel, и сканирани заявление-декларация на всички кандидат-потребители. Целевите групи са: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд плюс, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Общината ще прилага ясни и проследими правила при подбор на конкретните представители на целеваите групи, на които предоставя топъл обяд, удостоверени в разработената и утвърдена от кмета на общината процедура за подбор и подкрепени от доказателства, отразени в съответните протоколи за определяне на конкретни потребители. Общината ще прилага и процедура за идентифициране на конкретни лица, на които да предостави приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд, който се предоставя на други лица от допустимите целеви групи, отразени като резерви в протоколите от извършен подбор. По предходния проект Община Свищов предоставяше топъл обяд на 100 потребители и по настоящия ще продължим със същия капацитет. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).