Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Within the project Municipality of Mezdra will implement complex energy savings measures in the key city educational infrastructure - 5 numbers: kindergartens: Kindergarten 1 Kindergarten 2 and schools  OU "Cyril and Methodius", SOU "Ivan Vazov" and OU "Hristo Botev". Over the past 15 years in the buildings repaired solutions and structural upgrades have been partially implemented, but not in a full scale. Under the energy audit is known that there are still heat loss through the surrounding external elements - walls and worn internal heating systems, so the buildings do not fully meet modern requirements for energy efficiency. In the present state normalized energy consumption of the buildings is above average, and the buildings are in class of energy consumption C and D of the scale of energy consumption. In the implementation of all proposed energy saving measures, the total gross annual energy consumption will be reduced to 551671 kWh / y and buildings will fall into Class "B" and "C" scale of energy consumption. The proposed package of energy saving measures will result in a significant environmental effect, carbon dioxide emissions will be reduced by 123,98 tons/year. It is also planned to be installed a renewable energy source - solar domestic hot water. With the implementation of the planned energy saving measures will fully solve energy and heating problems of the sites and will significantly improve the comfort of adolescent children, students and staff. It will significantly reduce operating expenses during the heating period.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проектното предложение: Предвид размера на обектите, които ще бъдат предмет на интервенция на настоящия проект, организацията и управлението на проекта ще се осъществяват от екип за управление (ЕУ), включващ 3 експерта: ръководител, счетоводител и експерт "Контрол на договори и нередности". Всички експерти са с висше образование и компетенции в областта на управлението и отчитането на инфраструктурни проекти. Функционирането на екипа ще гарантира устойчивото и качествено изпълнение на проекта, организацията и провеждането на процедури за избор на изпълнители, докладването и отчитането на дейностите по проекта, осъществяването на мониторинг и контрол, финансово управление на проекта и документо-оборота. Автобиографията на предварително избрания ръководител на проекта е приложена към проектната документация. Цялостното изпълнение на проекта ще бъде подпомагано от външен изпълнител (физическо лице)- част от ЕУ, изборът на който се осъществява съгласно съответните законови нормативни актове 13 740.00 8 638.26
Инженерингова дейност по изпълнение на инфраструктурния проект: В резултат от инженеринговата дейност за обекта, включен в проекта, Община Мездра ще получи пълна техническа документация - работни проекти, с приложени обяснителни записки, КСС, Анализи на цените, становища на главен архитект, разрешителни за строеж, протоколи на ОЕСУТ, скици, схеми, становище за: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за всяка от сградите в отделните обследвания за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградите обект на интервенция по настоящето проектно предложение, съгласно Техническите паспорти на сградите част Б "Мерки за поддържане на строежи и срокове за извършване на ремонти" т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"; - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследване; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 год. за проектиране и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Разходите за дейностите, които не са свързани с конструктивно възстановяване/ усилване, но са предписани като задължителни в техническото обследване (Техническия паспорт) на сградите, ще бъдат финансирани със собствени средства. 687 477.00 938 618.63
Изготвяне на доклади за съответствие на инвестиционните проекти: Оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвен като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант /независим строителен надзор/ 3 273.70 3 166.80
Осъществяване на строителен надзор на инфраструктурния проект: Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на обектите , съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ), спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обекта за въвеждане в експлоатация. 29 463.30 24 350.81
Дейности по въвеждане на обектите в експлоатация: Сформирана комисия със заповед по смисъла на ЗУТ с представители на Възложителя и строителния надзор, ще извършат необходимите административни и процедурни действие за подготвката и рапзисването на документите по ЗУТ за въвеждането на сградата в експлоатация 1 500.00 0.00
Дейности по публичност и информация: Проектът предвижда изпълнение на комплекс от мерки в съответствие с чл. VI от Общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ и Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност. Мерките включват: 1. Организиране и провеждане на информационни събития – в рамките на проекта ще бъдат организирани 2 броя информационни събития за популяризиране на проекта сред местната общност с участието на регионални и местни медии, както следва:  Начална конференция - официален старт на проекта - пресконференция за представяне на проекта; Финална конференция - откриване на ремонтираните сгради и официално представяне на постигнатите резултати и ефекти. 2. - Публикации в местни издания - 2 бр. публикации в местни издания за напредъка на проекта. 3. Изработка и поставяне на билборд с големи размери по време на изпълнението на проекта и постоянни обяснителни табели – 5 бр. след приключването му. 4. Подготовка и отпечатване на информационни брошури за проекта - 200 бр. Листовките ще бъдат в размер А4, пълноцветни, двустранни, и ще съдържат информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, снимки. На заглавната страница на брошурата ще се съдържа: логото на ЕФРР; логото на Оперативната Програмата; името на проекта; изречението “Този документ е създаден в рамките на проект „.......................”, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от lt;наименование на Бенефициентаgt; и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г.” Изготвяне на съобщение, съдържащо описание на проекта, неговите основни цели и резултати, открояване на помощта, получена от Европейския съюз. Изготвеното съобщение ще бъде публикувано на уеб- сайта на община Мездра. 7 717.09 4 999.62
Извършване на външен одит на инфраструктурния проект: Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензиран експерт-счетоводител, като докладът за одит ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. Докладът ще бъде изготвен съгласно договора за безвъзмездна помощ, изискванията на националното одиторско законодателство (Закона за независимия финансов одит, Международните одиторски стандарти и Международните стандарти за свързани по съдържание услуги, и по-специално – на МСССУ № 4400). Одиторската проверка, която одиторът ще извърши, ще бъде осъществена при спазване на нормативно определените срокове и ще включва извършването на процедури за проверка на достоверността на представената във финансовия отчет информация чрез наличие на релевантни първични документи; спазването на принципите на счетоводството; ефективния контрол по отношение на отчетността; съответствието между финансовия отчет и техническия доклад за изпълнение на проекта; целевото и правомерно разходване на средствата по проекта 7 794.26 6 060.00
"Провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки" : Eкипът за управление по проекта ще изготви документация за избор на изпълнители по планираните за външно възлагане дейности по проекта. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).