Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

The realisation of this project is part of the targeted social policy that Kardzhali Municipality implements. The project proposal aims to provide support by providing lunch food and accompanying measures to ensure normal living conditions for people living in extreme poverty, experiencing severe material deprivation and living in social isolation. The implementation of the project will contribute to achieving the specific Objective of the Union aimed at addressing the problem of material deprivation through food support and basic material assistance, as well as to fulfilling the strategic objective of the FBMAP to add a contribution to the overall national policy of mitigating and reducing poverty and addressing social exclusion. This will create an opportunity to continue and upgrade realized projects and programs to provide a warm lunch to those in greatest need who rely on this assistance on a daily basis and are dependent on it and to extend the scope of the service by reaching out to anyone who is struggling to provide their livelihood. The activities to be implemented are: Defining the target groups; Preparation of a warm lunch; Providing a warm lunch; Provision of accompanying measures. The project plans to provide a warm lunch for 36 months, from 01.10.2022. until 30.09.2025, to 2100 consumers from Kardzhali Municipality, determined, according to Ordinance RD-06-53/17.09.2021 on the terms and conditions for determining the target groups and targeting the aid under the FBMAP 2021-2027, co-financed by the ESF+.The warm lunch will be prepared and delivered through an external contractor selected after a procedure under the PPL. The warm lunches will be provided on working days of the month, packed in individual containers. The preparation and delivery of the warm lunch will be organized according to the conditions of the procedure. Consumer selection will be made in a transparent, objective and fair manner and tailored to eligibility requirements.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Дейността се извършва чрез изпълнител, избран по реда на ЗОП. Община Кърджали проведе процедура по ЗОП, с Уникален номер на обществената поръчка в Регистъра на обществените поръчки № 00322-2022-0001 от 17.01.2022г.,Решение № D12184548 от 09.02.2022 г. за избор на изпълнител, сключен договор № 18466-04/24.02.2022г. с ЕТ "ЗДРАВЕЦ-2 РОСИЦА ЧИВИЛИЕВА". Във връзка с новата операция се подписа анекс към договора със срок до 31.12.2023г. С цел да не се прекъсва предоставянето на ТО се проведе нова открита процедура по ЗОП с Уникален номер в Регистъра на обществените поръчки №00322-2023-0052,Решение № D28889340 от 20.11.2023 г.за избор на изпълнител, сключен Договор № 20039-04/05.12.2023г. с ЕТ "ЗДРАВЕЦ-2 РОСИЦА ЧИВИЛИЕВА" със срок до 30.09.2025г. Приготвянето на топлия обяд се осъществява на адрес: гр.Кърджали, "Промишлена зона-Изток", ет.1, сграда с идентификационен №40909.12.2.67.1.1. Обектът се ползва от ЕТ "ЗДРАВЕЦ-2 РОСИЦА ЧИВИЛИЕВА" с договор за наем на недвижим имот със срок от 5 години до 2027г. Обекта за обществено хранене с дейност кетъринг е регистриран, съгласно Закона за храните в регистрите на БАБХ с № 092500214, Заявление №К-КХ-181/20.05.2022г.Обекта е с разгърната площ 560кв.м., включващ-подготвителни за зеленчуци и меса, склад сухи продукти, кухненски блок за готвене, помещения за готвене на меса за скара, умивално отделение за измиване на продукти, хладилни камери за плодове и зеленчуци и за замразени меса, помещение за разливане и пакетиране на храна, офиси, бани и тоалетни със съблекални за жени и за мъже. Инвентара, разположен в помещенията се състои от-професионални фурни–15 бр.; конвектомат за 40 тави–2 бр.; казани/парни/по 250л.–4бр.;казани за готвене 100 л.-10 бр.; тави за приготвяне-150 бр.; електрически скари-6 бр.; кухненски робот за зеленчуци –2 бр.; картофобелачка – 1 бр.;професионални зеленчукорезачки-3бр.;месомелачка професионална – 1бр.; тестомесачка-1бр.; миксери-2 бр.;работни маси-20 бр.; мивки-10 бр.; шкафове–6 бр.; бойлер ел. 1 тон - 1 бр.; и газови котлони за проточна вода и отопление-2 бр.. Персоналът, който е ангажиран за изпълнение на дейността се състои от: управител-1бр.;главен готвач-1 бр.; готвач-4бр.;работник кухня-5бр.; пакетировач - 3бр.; хигиенист-1бр. и шофьори-5 бр. Дейността ще се изпълняна в периода от 01.10.2022г. до 30.09.2025г. Предвижда се приготвяне и предоставяне на топъл обяд за 2100 лица от целевата група, през работните дни на месеца. Общият брой дни, в които ще се предоставя топъл обяд е 751 дни. Общата продължителност на проекта е 36 месеца. Стойността на един храноден за едно лице от целевата група е 3.20 лв. и включва: супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. На потребителите ще се осигури прясно приготвена, здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд, чрез използването на безопасни работни практики, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето, Закона за храните и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето.Изпълнителят на услугата ще извършва администрирането и управлението на услугата чрез поддържане на точно и систематизирано деловодство, както и пълна и точна счетоводна и др.отчетна документация за количествто и видовете закупени и вложени продукти за приготване на топъл обяд, калкулационни ведомости и др. Седмичните менюта ще се изготвят във съответствие с чл.13 от Закона за храните и ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, с информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните, крайното тегло в готов вид на всяко едно ястие. Ще се използват рецептите от Сборник рецепти за заведения за обществено хранене – издание 2010 г. на издателство „Техника“. Ако се използват рецепти различни от посочените в Сборника, то те ще се изготвят от лице с подходящо образование и ще се утвърдят от бенефициента. 5 046 720.00 2 083 200.00
Предоставяне на топъл обяд: Целта на дейността е предоставяне на топъл обяд през работните дни от месеца в периода от 01.10.2022г. до 30.09.2025 г. на 2100 лица попадащи в една от целевите групи по проекта. Топлият обяд ще се приготвя и предоставя чрез външен изпълнител ЕТ "ЗДРАВЕЦ-2 РОСИЦА ЧИВИЛИЕВА". Помещенията, в които ще се приготвя топлия обяд, отговарят на всички специфични хигиенни изисквания и необходими условия. Изпълнителят разполага с подготвен персонал с опит при приготвяне и предоставяне на топлия обяд. За потребителите ще се осигури разнообразно седмично меню, балансиран режим на хранене при спазване изискванията за безопасност на хранене и националните стандарти и норми на хранене.Видовете ястия включени в седмичните менюта, ще бъдат съобразени с потребностите на най-нуждаещите се лица. В седмичните менюта ще бъде включен номерът на използваната рецепта от Сборник рецепти за заведения за обществено хранене или номерът на утвърдената от Кмета на Община Кърджали рецепта.Предвижда се приготвения топъл обяд да се раздава на потребителите на място в кухнята и в определени места за раздаване на храна разположени в гр. Кърджали и населените места в общината и до домовете на крайни потребители със затруднения в придвижването или на място/на улицата при бездомни и скитащи лица. Разносът на топлия обяд ще се извършва в населените места по предварително обявен график от изпълнителя, поставен на видно място. Топлия обяд ще се предоставя на потребителите в рамките на работните дни, при спазване на всички санитарно-хигиенни норми и изисквания. Храната ще бъде опакована в съдове за еднократна употреба за самостоятелна консумация, с гарантирани мерки против замърсяването на храната. Служителите, които ще приготвят и раздават храната стриктно ще спазват лична хигиена и въведените противоепидемични мерки, като използват изрядно чисто облекло, маски и ръкавици. За транспортиране на приготвения топъл обяд ще се използват 10 броя транспортни средства на изпълнителя.Предоставянето на приготвената храна на трудноподвижни и хора с увреждания, които не могат да отидат до пунктовете за раздаване на храната ще се осъществи от отговорните служители избрания доставчик или лица назначени по други проекти и програми. Колите, с който ще се извършва доставката на готовата храна ще се поддържат чисти,в добър вид, ще се дезинфекцират преди и след извършване на доставката. Конкретните представители на целевите групи за получаване храна ще се определят в резултат изпълнение на Дейност 1. Комисията за подбор на потребители ще изготви списък на лицата от целева група за получаване на топлия обяд и списък на лицата за резервни потребители. Одобрението за получаване на топъл обяд се извършва с подпис на кмета в Заявлението-декларация – Приложение 1 на всеки краен получател. Получаването на топъл обяд се удостоверява от крайните получатели чрез попълване на информацията в Приложение 2 Дневник на крайния получатели– до 30.06.2023 г. и Списък на крайни получатели получаващи топъл обяд – от 01.07.2023 г.,. В случаи на отпадане от участие в проектните дейности на крайния получател преди предвидената крайна дата, дневникът ще се попълва спазвайки изискванията посочени в Ръководството.С цел недопускане на разхищение на храни в случаи на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация ще се предоставя на лицата от резервния списък, определен от комисията за подбор.При предоставянето на топлия обяд ще се зачита достойнството на най-нуждаещите се лица.В зависимост от развитие на епидемичната обстановка и при предписание на националните органи се предвижда да се създаде организация за доставка на храната до дома на потребителите с включване в процеса на раздаването служители на социални услуги, назначените лица по проекти и програми и доброволци. 353 270.40 145 824.00
Предоставяне на съпътстващи мерки: Целта на дейността е предоставянето на топъл обяд да се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа на представителите на целевите групи. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора. Предоставяната съпътстващата подкрепа ще бъде свързващ елемент, който ще осигурява допълняемост с другите програми и социални услуги предоставяни в общината, с цел справяне със социалното изключване и допринасяне към изкореняването на бедността. Съпътстващите мерки ще се осъществяват при зачитане основните права и съблюдаване принципите, признати по-специално в Хартата на основните права на Европейския съюз, в т.ч. зачитане на човешкото достойнство, личния и семейния живот, правото на защита на личните данни, правата на детето, правата на възрастните хора, равенството между мъжете и жените и забраната на дискриминацията. Планирането и предоставянето на съпътстващите мерки ще бъде въз основа на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Съпътстващите мерки ще се изразяват в предоставяне на индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Кърджали, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползване на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване и преодоляване на последствията на продължителната социална изолация. В резултат от предоставяните съпътстващи мерки потребителите та топъл обяд ще получават информация и ще бъдат насочвани към конкретни мерки и проекти, реализирани с подкрепата на ЕСФ+ по други програми. Потребителите на получаващи топъл обяд ще попълват ежемесечно Дневници на крайния получател /Приложение 2 от Ръководството/ до 30.06.2023г. След 01.07.2023г. се попълва Формуляр за обратна връзка Приложение 20. При обработване на попълнената информация ще се определи нивото на удовлетвореност на потребителите и качество на предоставяната социална услуга. Доставчикът ще отчита предложенията на потребителите за подобряване на социалната услуга. При извършването на анализ на предложенията на потребителите ще бъде гарантирана неприкосновеността на личния живот на крайните потребители и ще се осъществяват по начин, гарантиращ недопускане на дискриминация. Използването на подобен механизъм ще гарантира ефективен контрол и възможност за по- голяма гъвкавост при изпълнение на услугата и нейното подобряване. 353 270.40 145 824.00
Определяне на целевите групи: Целта на дейността е идентифициране на най-нуждаещи се лица, вкл. деца, изпаднали в неблагоприятно социално положение за осигуряване на подкрепа чрез предоставяне на топъл обяд. Поради спецификата на операцията дейността започва да се изпълнява от 01.10.2022г., преди стартиране на договора и ще се изпълнява през целия период на изпълнение на договора. В съответствие с Наредба № РД-06-53 от 17.09.2021 г. целевите групи са: 1.лица и сем. без доходи или с ниски доходи, възрастни сем. пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2.лица, обект на социално подпомагане, вкл. и от кръга на лицата по чл.4, ал.1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; 3.лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по МЛП; 4.лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5.скитащи и бездомни лица. За идентифициране на най-нуждаещите се лица се използват различни източници на информация- налична инф. в общ. администрация за потребители получаващи ТО, и резервни потребители от изпълнявания проект до 30.09.2022г., проект "Обществена трапезария",подадени заявления от кандидат-потребители, информация от кметове на населени места, сигнали от граждани, служебни лица и ръководители на СУ; отворена телефонна линия- 0361/64542 и др. По данни на ДСП целева помощ за отопление през отоплителен сезон 2021-2022г. са получили 2490 лица. Броят на регистрираните безработни лица в ДБТ-Кърджали към м. 09.2022г. е 1175 бр. С цел информиране на населението за подбор на кандидат-потребители през м.09.2022г. се публикува съобщение в сайта на общината и местни медии. Създаде се организация за приемане, входиране и обработване на Заявление-декларация(Приложение 1) и декларации (Приложение 6). Заявленията се приемат в общинска администрация, ДСПатронаж и кметствата по населените места. В общината се изготвя списък /Приложение № 5/ със съответните попълнени колони за всички кандидат-потребители. С придружително писмо списъкът в pdf. excel. формат и сканираните заявления-декларации се изпращат в ДСП. С приемо-предавателен протокол в ДСП се предават и декларациите (Приложение 6). ДСП извършва проверка за принадлежност към целевите групи по програмата. През месец 09.2022г. са приети 2602 бр. заявления от кандидат потребители.Подборът на 2100 конкретни потребители за предоставяне топъл обяд се извършва съгласно утвърдената Процедура за подбор на потребители.Със заповеди на Кмета на Община Кърджали са определени Екип за организация и управление на проекта и Комисия за подбор на потребители. Комисията изготвя протоколи от заседанията си, списък на конкретните потребители за получаване на ТО и списък на резервните потребители. Комисията заседава и при отпадане на потребител за получаване на ТО. При изпълнение на дейността ще се прилагат ясни и проследими правила за подбор на конкретните представители на целевата група, на които ще се предоставя топъл обяд. Приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд ще се предоставя на лицата от Списъка на резервни потребители и лица от допустимите целеви групи, вкл. в инцидентни случаи, породени от непредвидени обстоятелства. При предоставяне на неполучен ТО Комисията за подбор изготвя протокол, в който отразява определеното лице за получаване на неполучен обяд.Дейността ще се извърши при условия за равенство между половете и недопускане на дискриминация, като се имат предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация и зачитане на личното достойнство на най-нуждаещите се лица. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).