Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

    ‘’TEHNOSTROI – G’’ Ltd. was established in 2006 with main economic activity code 42.99 - Constructions and construction works for other civil engineering projects n.e.c. The company owns a continuously growing light-duty and heavy-duty vehicle fleet as well as vehicles for carrying out different construction and repair works.
     In order to improve its energy efficiency and to expand its range of activities, the company is planning to invest through the project in a mobile jaw crusher. The firm will reduce its energy consumption by utilisation of the residual ventilation heat by means of a recuperator and by implementation of an automated energy consumption monitoring and control system. The company is planning to make use of consulting services for implementation and certification of an energy management system in accordance with the BDS EN ISO 50001 standard.
     Through the project ‘’TEHNOSTROI – G’’ Ltd. shall purchase a new high-quality, low-operating cost mobile jaw crusher. With the aforementioned purchase the company intends to recycle and reuse discarded concrete chunks. The company is planning to decrease the production cost price and thus, to become more competitive. This is a prerequisite for stable development, which will improve the market position of the company in the construction industry.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ново оборудване. Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на: Мобилна роторна трошачка - 1 брой; Изграждане на Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ)- 1 брой; Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор - 1 брой. : Като част от дейността по проекта ще бъдат закупени и въведени в експлоатация следните активи: Мярка 1. Мобилна роторна трошачка - 1 брой. Сега използвана от фирмата трошачка е с относителна висока работна мощност (280 kW), ниска производителност 220 тона/час и като основен недостатък може да се приеме и факта, че е немобилна (фиксирана). Дейността включва закупуване на 1 брой мобилна дизелова трошачка с много по добри технико производствени характеристики. Планира се новата машина да е с производителност 300 тона/час, а разхода на дизел 12 л/час. Трошачка ще е мобилна и ще има възможността да рециклира стар бетон при разрушаване на сгради, с цел преработения (рециклиран) материал отново да се влага в производственият процес. Мобилната роторна трошачка е необходима на компанията, за добиване на строителни материали и фракции, необходими за основната дейност на фирмата. Чрез закупената по проекта трошачка, "ТЕХНОСТРОЙ - Г" ЕООД ще разшири строителната си дейност и ще подобри значително енергийната си ефективност. Мярка 2. Изграждане на Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ)- 1 брой. На този етап фирмата няма изградена система за мониторинг и контрол на енергопотреблението на съществуващата трошачка. По проекта компанията планира въвеждане в експлоатация на Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (АСМЕ) към новозакупената мобилна дизелова трошачка, явяваща се основно производствено средство в работната схема на строителната фирма. АСМЕ ще се инсталира към горивната система на трошачката и ще отчита потреблението на дизелово гориво в реално време. Данните ще се отчитат и показват през софтуер и ще се използват за непрекъснат мониторинг, анализ, планиране и управление на енергийните разходи в реално време. Цялата информация ще се съхранява и архивира и при нужда ще може да се използва. Придобиването на мониторингова система ще доведе до стриктно, регулярно автоматизирано отчитане на консумацията на дизелово гориво и така ще могат да се анализират получените резултати и да се набележат конкретни мерки за намаляване консумацията на енергия. Ще е възможно да се определи оптималния режим на работа на съоръжението. Въвеждането на АСМЕ ще оптимизира значително управлението на енергийните потоци във фирмата. Дейността ще доведе до оптимизиране и намаляване енергийните разходи. Мярката ще подобри енергийната ефективност на фирмата. Мярка 3. Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор - 1 брой. Сега ремонтно-производствения цех на фирмата се отоплява с калорифери. Предлаганата мярка представлява придобиване на общо обменна вентилационна система за производственото помещение, включваща 1 брой рекуператор за отпадна топлина. В конкретния случай, вентилационната система ще бъде принудителна механична (с напорен вентилатор на входа и смукателен вентилатор на изхода) и общообмена за конкретния производствен цех. Дейността ще се осъществи чрез използване на отпадна топлина от производствения цех, която се изхвърля през зимния отоплителен сезон и минава през рекуператор, който връща чист атмосферен частично затоплен въздух в работните помещения чрез вентилационна система. Дейността ще доведе до Дейността ще доведе до подобряване на енергийната ефективност на фирмата. . Инвестициите се отнасят за мерки 1, 2 и 3 от енергийния одит Стъпките за изпълнение на дейността от мярка 1 са: 1. Избор на изпълнител - чрез „Избор с публична покана“ (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец). Стъпките за изпълнение на дейностите от мерки 2 и 3 са: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения за избор на изпълнител (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец). 509 292.00 509 290.00
Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001. Консултантски услуги за сертифициране на ISO 50001. Публичност и визуализация. Услуги за Енергиен одит.: Като част от дейността по проекта ще бъдат ще бъдат извършени следните услуги: 1.Консултантски услуги за въвеждане на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; 2.Консултантски услуги за сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; Стандарта създава рамка за управление на енергийните характеристики и контрол и намаление на енергийното потребление.Системата за управление на енергията обхваща следните основни процеси: -Енергийно планиране; -Енергиен преглед – включващ енергийното потребление и анализ на използваната енергия; -Енергийно обследване – включващ данни за енергийните характеристики на дейността и определянето на енергийна базова линия; -Планиране на управлението на енергията. Стандартът определя изискванията за създаване, внедряване, поддържане и подобряване на системата за управление на енергията, чиято цел е да даде възможност на фирмата да следва систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност , енергийната сигурност, използването на енергия и потреблението. Стандартът има за цел да помогне на компанията непрекъснато да намалява консумация на енергия, и следователно разходите си за енергия и емисиите на парникови газове. Ползите от стандарта са намаляването на разходите за енергийни ресурси и ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда. Това води до подобряване на енергийната ефективност, намаляване на себестойността на произвежданата продукция и повишаване на конкурентоспособността на фирмата. 3.Услуги за Публичност и Визуализация. Планира се изработка и доставка на 2 броя табели които трябва да се монтират на видно място във фирмата. 4.Консултантски услуги за Енергиен одит. Това е единствената дейност по проекта, която се извършва предварително с цел да предпише енергийно ефективни мерки, които да помогнат на кандидат бенефициента да планира инвестициите си. Съгласно указанията във формуляра за кандидатстване се бележат че започват в първия месец със срок на изпълнение 2 месеца. Изпълнител на услугата бе избран по старите указания на УО. Стъпките за изпълнение на дейностите: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения за избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец); 33 780.00 32 860.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).