Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Science and Education for Smart Growth

Planning region: All

Description

Under this project, the municipality of Omurtag is planning to carry out activities to provide a social service ‘warm lunch’ in order to contribute to the mitigation and reduction of poverty and the eradication of social exclusion.
The project will be implemented in the municipality of Omurtag and 900 people will be served by the beneficiaries. They will be selected by a committee composed of representatives of the Social Assistance Directorate.
Accompanying measures will be implemented throughout the implementation of the action ‘Delivery of warm lunch’.
express in activities envisaged in addition to the distribution of food to reduce social exclusion and/or address social emergencies in an emancipating and sustainable way of life, such as: the possibilities of using other social services provided in the territory of the municipality, including those financed by the ESF+; the use of municipal administrative services, assistance in providing temporary shelter to homeless people, supporting access to health and education services, managing family budgets, healthy and balanced diets and other forms of individual support, assistance, counselling provided in response to specifically identified needs and problems of target group representatives.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
„Приготвяне на топъл обяд“: Приготвянето на топлия обяд ще бъде извършено със собствен ресурс, като по този начин ще се осигури прясно приготвена, здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд, включваща супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт. По време на реализацията на проекта, от екипа отговорен за техническото и финансовото изпълнение на проекта, ще се отчита и мнението и обратната връзка от потребителите относно качеството на храната. Екипа на проекта ще направи оценка за качеството на предоставяната услуга. За целта към всеки технически отчет ще бъдат представени и обобщени данни на дадената обратна връзка от крайните получатели в Дневниците на крайните получатели. Механизмът, по който ще бъде получавана обратна връзка от потребителите относно качеството на предоставяната услуга, е чрез дадената обратна връзка от крайните получатели в Дневниците на крайните получатели за съответния период. Приготвянето на обяда ще се извършва в кухнята на: - „Домашен социален патронаж“ - на адрес гр. Омуртаг, ул. Търновска № 40 - сградата е собственост на Община Омуртаг (АОС № 17 от 09.03.2011), същата притежава необходимото оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене (получаване на топъл обяд). Налично е удостоверение по чл. 12 от ЗХ от ОД БХ - Търговище № 101/18678 06.06.2019г.; - Хранителен Блок към МБАЛ Омуртаг ЕАД,- на адрес гр. Омуртаг, ул. Търновска № 51(общинска болница, собственост на Община Омуртаг), същата притежава необходимото оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене (приготвяне на топъл обяд). Налично е удостоверение по чл. 12 от ЗХ от ОД БХ - Търговище № 851/02.08.2011г.; Освен наличното оборудване и посуда през 2016г. със съфинансиране от фонд „Социална закрила“, е закупено и ново оборудване за кухненския блок“ на Домашен социален патронаж гр. Омуртаг: Професионална електрическа печка – 2 бр., Професионална електрическа фурна на едно ниво – 1бр., Универсален блендер – пасатор – 1 бр., Зеленчукорезачка (в т.ч. ножове 3 бр.) – 1 бр., Картофобелачка (в т. ч. стойка) – 1 бр., Електрическа тръбна скара с 30 тръби – 1 бр., Фризер – 2 бр., Абсорбатор - 1бр. Човешките ресурси, които ще бъдат ангажирани с процеса по приготвяне на храна са следните: 1 калкулант, 2 готвач, 2 пом. готвач и 2 бр. разносвачи на храна. При необходимост ще бъде осигурен допълнителен персонал. Получаването на топъл обяд от потребителите, ще се извършва на място в кухнята на Домашен социален патронаж гр. Омуртаг/Пункта за получаване на топъл обяд в съответното населено място. За осигуряване на топъл обяд на хората със затруднения в придвижването и хора с увреждания, Община Омуртаг ще реализира доставки до домовете им. Община Омуртаг разполага с транспортни средства и е създала подходяща организация за доставка на храната по домовете на потребителите (за хората със затруднения в придвижването и хора с увреждания) при спазване на всички санитарно- хигиенни изисквания. Ще бъде предоставена и съпътстващата подкрепа за лицата от целевата група, като същата ще бъде организирана чрез персонала на Домашен социален патронаж и екипа отговорен за техническото и финансовото изпълнение на проекта от състава на общинска администрация Омуртаг. Общината може да осигурява и годна за директна консумация храна/консервирана или пакетирана/, която отговаря на санитарно-хигиенните изисквания, в съответствие с установените изисквания. - Датата на стартиране и датата на приключване на дейността: 01.02.2023 г. - 30.09.2025 г. - Общия брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд -668 бр. - Общия брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд (така, както са описани в дейност „Определяне на целевите групи“) - 900. (първоначално от 01.02.2023г. - ще бъдат включени 700 човека, а от 10.04.2023г. още 200) 1 893 760.00 805 120.00
„Предоставяне на топъл обяд“ : Приготвената храна за селата ще се раздава в пунктове за раздаване на храна, за гр. Омуртаг ще се раздава на място в кухнята на Домашен социален патронаж, а за за хората със затруднения в придвижването и хора с увреждания ще се доставя ежедневно до дома на потребителя в работни дни. Човешките ресурси, които ще бъдат ангажирани с процеса по приготвяне на храна са следните: 1 калкулант, 2 готвач, 2 пом. готвач и 2 бр. разносвачи на храна. При необходимост ще бъде осигурен допълнителен персонал. Община Омуртаг разполага с транспортни средства и е създала подходяща организация за доставка на храната по домовете на потребителите (за хората със затруднения в придвижването и хора с увреждания) при спазване на всички санитарно- хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи. Наличните транспортни средства, отговарят на изискванията на Закона за храните. 132 563.20 56 358.40
„Реализиране на съпътстващи мерки“: При реализирането на съпътстващите мерки, ще се създаде необходимата организация от екипа отговорен за техническото и финансовото изпълнение на проекта. Ще бъде предоставена съпътстващата подкрепа за лицата от целевата група, като същата ще бъде организирана чрез персонала на Домашен социален патронаж и екипа отговорен за техническото и финансовото изпълнение на проекта. Персонала на Домашен сациален патронаж гр. Омуртаг и Екипа отговорен за реализацията на дейностите по проекта, е с дългогодишен опит при реализирането на съпътстващи мерки, в т. ч. по ОП "Храни и основно материално подпомагане" 2014-2020г. Община Омуртаг ще реализира и съпътстващи мерки, които са свързани с изготвяне на информационни материали за възможности за ползване на други социални услуги на територията на общината и проучване на потребностите на потребителите от нови социални услуги, за които могат да кандидатстват ще бъдат изработени информационни брошури/дипляни. Тези информационни материали ще бъдат раздавани на потребителите при получаването на храната си от Домашен социален патронаж, същите ще бъдат поставени на видно място на информационните табла в сградите на общинска администрация. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на дейността „Осигуряване на топъл обяд“. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация. 132 563.20 56 358.40
„Определяне на целевите групи": Проекта ще се реализира на територията на Община Омуртаг – в следните населени места:Основно в гр. Омуртаг и в селата: Беломорци, Българаново, Величка, Веселец, Висок, Врани Кон, Веренци, Великденче, Г. Църквище, Горно Новково, Горско село, Г. Хубавка, Г. Козарево, Д. Козарево, Д. Хубавка, Д. Новково, З. Морава, Змейно, Звездица, Илийно, Камбурово, Кестеново, Козма Презвитер, Красноселци, Могилец, Обител, Паничино, Петрино, Плъстина, Птичево, П. Хитово, Падарино, Първан, Рътлина, Станец, Тъпчилещево, Угледно, Церовище, Чернокапци. При наличие на заявления от желаещи от с. Царевци да ползват услугата, в случай, че същите отговарят на условията на процедурата и са одобрени за включване в услугата от комисията за подбор на потребители, при наличие на капацитет ще бъдат включени в проекта.Набирането на потребители стартира преди одобрението на настоящото проектно предложение.Бенефициентите, които ще бъдат обслужени са 900 човека (първоначално от 01.02.2023г. - ще бъдат включени 700 човека, а от 01.04.2023г. още 200). Те ще бъдат подбрани от комисия, в чийто състав ще има представители на дирекция “Социално подпомагане”.Ще се включат 900 бр. потребители за предоставяне на услугата и лица, определени като "резервни потребители на услугата". При невъзможност за получаване на топлия обяд на някои от лицата, включени в основния списък на потребителите на услугата, които си вземат лично обяда от гишето на Домашен социален патронаж/Пункта за получаване на топъл обяд в съответното населено място, нераздадената храна ще бъде разпределена на лица, включени в резервния списък за съответния ден.Поради спецификата на операцията тази дейност започна преди стартирането на договора, както и ще се изпълнява през целия период на изпълнение.Целевите групи, които са определени за допустими по Операция „Топъл обяд“ са регламентирани в Наредба № РД-06-53 от 17 септември 2021 г. (Наредбата) на Министъра на труда и социалната политика за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд ПЛЮС, обн. ДВ бр.81 от 28.09.2021 г., в сила от 28.09.2021 г.В съответствие с Наредбата целевите групи са:лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си;лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа;лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ;лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;скитащи и бездомни лица;лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците.Подкрепата може да се предоставя и на хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуация в страната. Водещ критерий е степента на уязвимост и лишения, установени от органа по социално подпомагане на местно ниво. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).